yes

ממרטין לותר ליוהאן סבסטיאן באך – סמינר מטייל של הסטוריה ותרבות לרגל 500 שנים לרפורמציה

ממרטין לותר ליוהאן סבסטיאן באך - סמינר מטייל של היסטוריה ותרבות לרגל 500 שנים לרפורמציה

קוד הטיול:  TGLB
משך הטיול:  8 ימים
יציאות:  1 באוגוסט 2017
מדינה:  גרמניה
אזורים: סכסוניה, תורינגן
סגנון:  טיול יבשתי "מתגלגל"

 

  • חמש מאות שנים עברו מאז שמרטין לותר מיסמר את 95 התזות שלו לדלת כנסיית הטירה של ויטנברג. האירוע הגדול הזה ששינה את פני ההיסטוריה, ייחגג בשנת 2017 בתערוכות, פסטיבלים וקונצרטים בכל רחבי גרמניה.
  • הרפורמציה היא שילדה את הכנסיה הפרוטסטנטית המונה כיום למעלה ממיליארד מאמינים
  • את הסמינר המטייל יובילו יִסְכָּה הָרָנִי– חוקרת ידועה ומרצה בנושאי נצרות בכלל ובכנסייה האורתודוכסית בפרט וההיסטוריון ואיש המוסיקה אלון קְלִיבָּנוֹב– ראש המכון לתרבות מערב אירופה, מרצה מוכר המלמד בקורסים על ההיסטוריה והתרבות של גרמניה.
  • המלונות במשך כל הטיול הינם מרכזיים וברמת תיירות גבוהה
  • ליתרונות בלעדיים נוספים, לחץ כאן
בשנת 1517 החליט פרופסור ונזיר אוגוסטיני בשם מרטין לותר לעשות מעשה. הוא כתב מסמך בו קריאת תגר חסרת תקדים נגד הממסד הנוצרי שGS TZ שלט באופן אבסולוטי על תחומים רבים מספור בחייה של אירופה. הוא הצמיד מסמך זה לדלת כנסייה בעיר בה פעל והחל בכך בתהליך שכונה "רפורמציה"' , תהליך אשר קרע לגזרים את העולם הנוצרי והוביל לטלטלה אדירה, מלחמות דת קשות ושינוי מוחלט בפני הנצרות והתרבות בכלל.
הרפורמציה השפיעה בכל תחומי החיים, בין היתר, הרחיבה בהרבה את תפקידה של המוסיקה בפולחן והולידה פריחה יצירתית אדירה, המשתקפת בצורה המיטבית בחייו וביצירתו של אחד מהענקים של כל התקופות, יוהאן סבסטיאן באך.
לציון 500 שנה בדיוק לרפורמציה, נצא עם חוקרת הנצרות, יסכה הרני ועם ההיסטוריון ואיש המוסיקה אלון קליבנוב, בעקבותיהם של לותר ובאך בנתיבי הרפורמציה באחד האזורים היפים והציוריים של מרכז אירופה.
קריאה מומלצת:
• הרפורמציה הפרוטסטנטית, מירי אליאב-פלדון, בהוצאת משרד הביטחון.
יום מס' 1 | ת"א – ברלין
טיסה לברלין. משדה התעופה ניסע ישר לתערוכה הגדולה המוקדשת למרטין לותר במוזיאון להיסטוריה גרמנית במרכז ברלין. תערוכה זו, הנקראת "האפקט של לותר. פרוטסטנטיזם – 500 שנה להולדתו" והיא אחת התערוכות המרכזיות המיוחדות לשנה זו בגרמניה.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: ויטנברג

יום מס' 2 | ויטנברג
יום שלם בויטנברג (המכונה לותרשטאט – "עירו של לותר" בגרמנית), על כיכרותיה, כנסיותיה ואתריה המרכזיים. נגלה את צפונותיה של עיר עתיקה ויפהפייה זו, בה החל לותר את הרפורמציה. נבקר גם בתערוכה משמעותית נוספת – "לותר! 95 אנשים, 95 אוצרות", המוקדשת לגישות שונות ולהשפעה ההיסטורית של הרפורמציה. נראה את ביתו של לותר ואתרים משמעותיים נוספים בעיר המזוהה עמו יותר מכל.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: ויטנברג.

יום מס' 3 | ויטנברג – אייסלבן – אייזנאך
יעדנו הראשון היום הוא העיירה הקטנה אייסלבן, שאף היא מכונה לותרשטאט. נבקר בבית הולדתו של לותר ונראה אתרים מרכזיים נוספים בעיר קטנה וציורית זו הקשורים בדמות המרתקת של אבי הרפורמציה. מאייסלבן נמשיך לאייזנאך, המקום בו שוכנת טירת וארטבורג, בה התחבא לותר ובה תרגם את התנ"ך לגרמנית. בטירה מרשימה ומרתקת זו גם נראה את התערוכה האחרונה המוקדשת ללותר בטיולנו.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: אייזנאך

יום מס' 4 | אייזנאך – ארנשטאט – ויימאר
היום אנו מתרכזים בדמות המשמעותית השנייה של הטיול. נבקר בבית הולדתו של יוהאן סבסטיאן באך ונראה את התערוכה היפהפייה המוצגת שם. נשמע גם קונצרט מיצירותיו המבוצע בכלים היסטוריים. נמשיך לעיר הקטנה והיפה ארנשטאט, בה שהה באך כמה שנים בצעירותו. נראה את העוגב בו ניגן ואת האנדרטה שלו כאדם צעיר וחצוף, הבוטח ביכולתו ומזלזל בממונים עליו.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: וויימאר

יום מס' 5 | ויימאר – ארפורט – אורדרוף – ויימאר
נצא לעיר ארפורט, מן הערים ההיסטוריות החשובות במרחב, עיר בה שהה לותר בין השנים 1505-1511, ולה הקשרים רבים לבאך כמו גם לדמויות היסטוריות מרכזיות נוספות. נבקר באתריה המרכזיים של ארפורט ובשעות אחר הצהריים ניסע לגיחה קצרה לעיר אורדרוף, בה שהה באך אצל אחיו אחרי שהתייתם מהוריו.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: וויימאר

יום מס' 6 | ויימאר – נאומבורג – קתן – לייפציג
את שעות הבוקר נקדיש לכמה מאתריה של העיר ויימאר, "אתונה הקטנה", שהיא אחת הערים המרתקות והעשירות באירופה מבחינת מורשתן התרבותית. היום נסייר באתרי העיר, בה עבד באך פעמיים במשך ימי חייו, ובה נולדו רבים מילדיו, כולל וילהלם פרידמן וקארל פיליפ עמנואל.
לא נשכח גם את אחד האתרים החשובים הקשורים ברפורמציה. נרכין ראש באתר מחנה הריכוז בוכנוואלד, וננסה לעמוד את החיבור בין לותר לאנטישמיות הגרמנית.
נמשיך לעיירה נאומבורג, בה אחת הכנסיות העתיקות היפות באירופה, וכן אחד העוגבים המזוהים ביותר עם באך.
האתר האחרון שלנו היום הוא העיירה הקטנה קתן. באך שהה במקום זה במשך שש שנים, אולי המאושרות בחייו. נבקר בארמון, נראה את החדרים בהם פעל וניגן, ונדבר על מורשתו האינסטרומנטלית.
ארוחות: (ב.ע)
לינה: בלייפציג.

יום מס' 7 | לייפציג
נתחיל בכמה אתרים חשובים הקשורים ברפורמציה ובהיסטוריה הגרמנית, הנמצאים מחוץ לעיר. כשנסיים – נשוב למרכז לייפציג, עיר שהיא העתירה ביותר בהקשרים מוסיקליים אחרי וינה, וקשורה במוסיקאים משמעותיים רבים לאורך כל ההיסטוריה, כולל באך, מנדלסון, שומאן, ואגנר, גריג ועוד. היום נבצע סיור היכרות בעיר ונבקר במוזיאון באך, כמו גם בבית העיריה, בו נראה את הפורטרט היחיד שצויר בוודאות בחייו של באך. לא נשכח את כנסיית ניקולאי הקדוש וכמובן כנסיית תומאס, בה קבור באך. ארוחות: (ב.ע)
לינה: לייפציג.

יום מס' 8 | לייפציג
יום שלם בלייפציג. נבקר בבית מנדלסון ונשמע על מורשתו ועד פעילותו בלייפציג, דגש מיוחד יושם על יחסו המורכב למורשתו היהודית ולנצרות לה הוטבל כילד. הסימפוניה החמישית שלו כונתה "הרפורמציה" והוקדשה לאחד האירועים החשובים בתהליך זה.
נדבר גם על סיפור האהבה הגדול ביותר בתולדות המוסיקה, בין רוברט שומאן לקלארה ויק, אהבה שנולדה ופרחה בעיר זו.
נבקר באתרים משמעותיים וחשובים נוספים, כולל מוזיאון האמנות הקטן והמשובח ואנדרטת הזיכרון המדהימה ל"קרב האומות" של 1813. ארוחות: (ב.ע)
לינה: לייפציג.

יום מס' 9 | לייפציג – פוטסדאם – ברלין – ת"א
נעזוב את לייפציג בדרכנו צפונה. נעצור בפוטסדאם, העיירה היפהפייה ועתירת הארמונות בה נבקר באתר החשוב מכולם, "סאן סוסי", ארמונו של פרידריך הגדול מלך פרוסיה, שם נדבר על ביקורו המפורסם של באך בארמון.
מפוטסדאם ניסע לשדה התעופה בברלין, לטיסתנו חזרה ארצה.

כמה סיבות עוד צריך כדי לבחור בסמינר המטייל והייחודי הזה?
1. יִסְכָּה הָרָנִי, יועצת לנצרות במוסדות שונים, למשרדי הממשלה ובסקטור הפרטי. מנהלת את קורסי ההתמחות בנצרות למורי דרך, ופעילה בתחום הדיאלוג הבין דתי בארץ.
החלה את דרכה כמדריכה בחברה להגנת הטבע ומאז לא הפסיקה לטייל ולהדריך. בוגרת החוג להיסטוריה והתכנית למדעי הדתות.
2. אלון קְלִיבָּנוב, מתכנן הטיול והמדריך שלכם, מומחה להיסטוריה פוליטית וצבאית, לתרבות, לאמנות ולמוסיקה הגרמנית. מרצה ומלמד קורסים רבים על ההיסטוריה ועל התרבות של גרמניה. האם חשוב לכם שאת הטיול ידריך מומחה הממוקד באירופה ולא אחד שמדריך גם בשאר העולם? אלון מדריך רק את אירופה ונחשב למומחה בעל שם לתרבות האירופאית.
3. החברה המארגנת – תַּרְבּוּתוּ, מתמחה בטיולי תרבות ועומק, ללא "עיגולי פינות", בלי "לראות" אתרים מבחוץ אך להימנע מלהיכנס אליהם ובלי דילוג על מקומות חשובים רק כי נדרש להם בתשלום נוסף. זהו טיול מקיף ויסודי.

אתרים מרכזיים בהם יעבור מסלול הטיול:

ברלין
תערוכה הגדולה המוקדשת למרטין לותר במוזיאון להיסטוריה גרמנית
ויטנברג
העיר עתיקה
תערוכת "לותר! 95 אנשים, 95 אוצרות"
ביתו של לותר
ואתרים משמעותיים נוספים בעיר המזוהה עמו יותר מכל.
אייסלבן- לותרשטאט
בית הולדתו של לותר
אייזנאך
טירת וארטבורג
ארנשטאט
בית הולדתו של יוהאן סבסטיאן באך
תערוכה
קונצרט מיצירותיו המבוצע בכלים היסטוריים
אנדרטת באך והעוגב בו ניגן
ויימאר, עיר בה עבד בך שנים רבות
ארפורט
אורדרוף
מחנה הריכוז בוכנוואלד
נאומבורג
קתן, בה בילה באך את השנים המאושרות בחייו
הארמון
לייפציג
אתרים חשובים בהקשרים מוסיקליים לבאך, מנדלסון, שומאן, ואגנר, גריג ועוד. מוזיאון באך
בית העיריה, עם הפורטרט היחיד שצויר בוודאות בחייו של באך
כנסיית ניקולאי הקדוש
כנסיית תומאס, בה קבור באך.
בית מנדלסון
מוזיאון האמנות
אנדרטת הזיכרון המדהימה ל"קרב האומות" של 1813.
פוטסדאם
ארמון "סאן סוסי"

• טיסות ישירות אל ברלין ובחזרה
• בתי מלון בדרגת תיירות ראשונה ודרגת תיירות טובה
• כלכלה – חצי פנסיון
• כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית
• אוטובוס תיירות חדיש וממוזג לכל העברות וסיורים.
• מנהל טיול ישראלי – ההיסטוריון אלון קליבנוב
• מרצה מלווה מומחית בנצרות – יסכה הרני
• מדריכים מקומיים
• טיפים לנותני שירותים בחו"ל

המחיר אינו כולל:
• ביטוח בריאות ומטען
• שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק. המחיר נקבע עפ"י המחיר הנכון ליום מתן ההצעה, היה ומחירים אלו ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם.
• כל מה שאינו מופיע בסעיף "המחיר כלול".

תנאי תשלום:
* דמי הרשמה על סך 200 $ לנוסע עם ההרשמה.
* עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
* ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
* התשלום לפי שער המחאות והעברות.

מחיר ב-Tאירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה מחיר  תוספת ליחיד מדריך מרצה מלווה 
1.8.17 9.8.17   2,195 אירו     290 אירו ההסטוריון אלון קְליבָּנוב  יִסְכָּה הָרָנִי

 

2020-02-18T15:39:54+00:00