yes

טיול עומק מאורגן, יבשתי ואביבי ליפן ולדרום קוריאה

טיול עומק מאורגן, יבשתי ואביבי ליפן ולדרום קוריאה

קוד טיול: TGKJ
משך הטיול: 19
ימים (17 לילות)
יציאה: 7 במרץ 2017
מדינות: יפן, דרום קוריאה
מסלול: סיאול: האזור המפורז (DMZ)-העיר גייאונגז'ו-בוסאן-האי ג'ג'ו. יפן: טוקיו-ניקו-קאמקורה-הקונה-האלפים היפנים-מאצומוטו-קיוטו-הירושימה-נארה-אוסאקה
סגנון: טיול מאורגן מתגלגל

על הטיול:

  • יפן המסורתית (ציר טוקיו-קיוטו) והירושימה עם האלפים היפניים

  • השתתפות בפסטיבל
  • מדריך הטיול אברהם תש"ח, חוקר תרבויות ומדריך בכיר

מטיילים יקרים, בדקו את מסלולי הטיול הזה מול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ויש פחות שעות טיול בכל יום ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

מבוא

דרום קוריאה
עבור רבים מאיתנו, המדינה בצפון-מזרח אסיה, היא  LG, סמסונג, קיה, יונדאי או להבדיל גנגם סטייל. לעיתים נדמה שאחותה מצפון ידועה יותר אם כי לאו דווקא מהסיבות הנכונות. חוסר הידיעה הזה מסתיר מאחוריו עם השואב את חכמתו ממקורות קדומים, בעל מסורת ומנהגים עשירים של ארץ ששעריה היו סגורים לעולם המערבי עד לאחרונה.

למרות גל הקידמה שסחף את המדינה הזאת בשלושת העשורים האחרונים, הקוריאנים עושים מאמץ-על לשמר את נכסי תרבותם עתיקת היומין יחד עם סגנון החיים הפשוט של אנשי הכפר. המבקר במדינה נחשף מכל כיוון בארכיטקטורה הקדומה שנשתמרה באזורים רבים, במסורות הטקסיות השרירות ובדרך הארץ שבה נוהגים הקוריאנים זה בזה. אזורים רבים בקוריאה נראים עדיין כמוזיאון ללא קירות. הדבר ניכר באמנות המסורתית ובאופן שבו מקושטים המקדשים והמנזרים הבודהיסטיים בציורי קיר מפורטים להפליא.

שמה הנרדף של קוריאה הוא "קומסו קאנגסאן", שפירושו בקוריאנית "אדמה מקושטת בהרים ונחלים". שם זה ממחיש היטב את העובדה שחצי-אי זה התברך בטבע ייחודי מאין כמוהו. נראה כאילו נתן להם הטבע מתנה יקרת ערך של נופים נדירים וטבע פראי טהור וזך. כשני שליש משטחה הוא הרים צבועים בשלל גווני ירוק, מפלים ונחלים של מים זכים ומרבדים של שדות אורז.

טיולנו יתחיל בסיאול, עיר שוקקת חיים שיש בה הכול, גורדי שחקים מודרניים לצד ארמונות עתיקים, מקדשים ושכונות ששמרו על צביונם המסורתי. מוסדות חינוך נפלאים, מקומות עבודה נחשקים ביותר ואיכות החיים גבוהה ביותר.

יפן
טיול ליפן הוא מסע אל זהות תרבותית הנבדלת משאר עמי אסיה. ברצותם – נפתחים אל העולם וסופגים השפעות תרבותיות, ברצותם – מסתגרים בבידוד מזהיר. תנועת המטוטלת בין פתיחות להסתגרות הפכו את יפן לאומה בעלת צביון ייחודי משלה – מצד אחד, אומה פרגמטית, הנכונה להטמיע לתוכה את המיטב מתרבותם של אחרים, ומצד שני, אומה נוקשה ושמרנית, אשר שומרת בקנאות על מסורתה. זהו קוד יפני שקשה לפצח אלא אם כן אתה מתכנן טיול עם מסלול והדרכה, שיתכוונו לכך.

אחד ההסברים המעניינים על התפתחות התרבותית של יפן והיפנים בהשוואה לחלקים אחרים בעולם, היה מפיו של פרופ' אמריקאי ממוצא יפני שביקר בארץ לפני שנים אחדות. "אוכלוסיית יפן" הוא אמר, "היא כמעט 45% מאוכלוסיית ארה"ב . עם זאת, גודל שטחה אינו עולה גודלה של מדינת מונטנה. יתרה מכך. 70% מהשטח הזה הם הרריים וגעשיים ואינם ראויים למגורים. כעת דמיינו את 45% מהאוכלוסייה המתגוררת בארה"ב, מצטופפת על שטח בגודל של פנסילבניה! וחלק ניכר מאוכלוסייה זו נדחס לתוך מס' קטן של ערים גדולות שטוקיו היא הגדולה שבהם".

אם תרצו, "סיר הלחץ" הזה, הוא המפתח לפיצוח הקוד היפני. כדי לנטרל את תוצאות הדחיסות הזו, היפנים פיתחו את היכולת לחיות בהרמוניה ושלום, והשיגו רמת חיים שהיא אחת הגבוהות ביותר על פני כדור הארץ. כדי להפיג את הלחץ והחרדה הם טיפחו מסורות ודתות המשמשות אותם לשיפור רווחתם האישית והחברתית והדבר בא לידי ביטוי בתוחלת החיים של היפנים שהיא הגבוהה בעולם.

הבידוד הגיאוגרפי שלה הביא להדגשת התחושה ההומוגנית של אחדות לאומית מה שסייע בידי מנהיגיה לגייס בנקל את הפרט והציבור למימוש מטרות לאומיות. זה קרה לאחר ההרס הבלתי נתפס שהשאירה אחריה מלחמת העולם השנייה על עריה וכלכלתה של יפן, זה קרה אחרי רעידת האדמה הקטלנית בקובה וזה קורה אפילו בימינו אלה לאחר האסון הגרעיני בפוקושימה.

לאחדות יש גם אספקטים נוספים. אוצרות התרבות של יפן, חיוניים ביותר לזהות הלאומית היפנית (כעם לבדד ישכון) ולכן הם נשמרים ומטופחים ע"י הפרט והמדינה בתקציבי עתק ובמסירות אין קץ.

לדחיסות השפעות מרחיקות לכת על תחומים רבים נוספים. הרגלי הניקיון וההגיינה המחויבים בקהילה צפופה הוטבעו באורח החיים היפני עמוקות ואף שולבו בשינטו ובבודהיזם היפני כציוויים דתיים. אפילו פשע ועבריינות שהופכים לסיוט בחברות סגורות, מוגרו בשיטתיות וביפן יש את אחד משיעורי הפשע הנמוכים בעולם אפילו ששמעתם על "יאקוזה".

יום 1-2 | תל אביב- סיאול- סיור

נטוס מתל אביב לסיאול בירת דרום קוריאה. לאחר הנחיתה נצא לסיור בעיר*

נעבור ליד הבית הכחול, מקום מגוריו ומשרדו של ראש ממשלת דרום קוריאה המוקף בגנים ששטחם 250 דונם, נבקר בארמון Chandeok שנבנה ע"י שליטי שושלת ג'וסיון הקונפוציאנית ששלטה בקוריאה במאה ה-14 ונראה את טקס החלפת המשמרות (אם יתקיים).
מכאן נמשיך לסיור ברחוב
Insadong המשופע בחנויות, מסעדות ודוכני עתיקות ולאחר מכן ניסע לכפר Namsangol המשמר את הבתים המסורתיים של המדינה. בסיום היום נעלה לתצפית יפה על העיר ממרומי מגדל סיאול. לינה בסיאול.

*היקף הסיור מותנה בשעת הנחיתה

יום 3 │סיאול- האזור המפורז

הבוקר ניסע לסיור מענין באזור המפורז שבין שתי הקוריאות הידוע בשם Demilitarized Zone (DMZ) . זוהי רצועה באורך 250 קילומטר ו-4 קילומטר רוחב שנוסדה ב-1953 בהסכמת שתי המדינות בעקבות מלחמת קוריאה.

נבקר באחת המערות שנחפרו ע"י הצפון-קוריאנים כדי להעביר נשק ואנשים לדרום בזמן משבר.

נסייר בתחנת דורה (Dora Station) המשופצת, שבעבר שימשה תחנת הרכבת בין הקוריאות, ונעלה לתצפית לעבר צפון קוריאה מ- Dora Observatory, המצויה על ראש הר דורה בנקודה הקרובה ביותר לגבול.
נמשיך לסיור בכפר
Tongilchon הנמצא באזור המפורז ומתפרנס מחקלאות ונלמד על חיי היום יום של הכפריים בדרום קוריאה.
כמו כן נסייר בפארק
Imjingak שבו הרבה מונומנטים הקשורים למלחמה ונראה גם את גשר החרות. בתום סיורנו נשוב לסיאול.

יום 4 │סיאול – מבצר הוואסונג – העיר יונגין – כפר הפולקלור – גיאונגז'ו

הבוקר נצא לבקר במבצר Hwaseong המרשים שנבנה בסוף המאה ה-18 והוכרז "אתר מורשת עולמית" ע"י אונסק"ו. נצפה על הסביבה ממרומי המבצר ונמשיך לעיר  Yonginהנחשבת לעיר בעלת קצב גידול האוכלוסיה הגדול ביותר בקוריאה מאז תחילת המאה ה-21. נסייר בעיר ונבקר בכפר הפולקלור, הגדול מסוגו בעולם, מוזיאון חי אשר באמצעות מתקנים, שחקנים ופעילויות מדגים את התרבות וההיסטוריה העשירה של קוריאה.

בתום בקורנו נצא ברכבת כ- 370 קילומטר דרומית-מזרחית לסיאול לעיר  Gyeongju  היישר לבית המלון.

יום 5 │העיר גייאונגז'ו

היום נסייר בעיר גייאונגזו' שנבנתה בזמן שושלת סילה והיתה הבירה של שני שלישים משטחה של קוריאה בין המאות 7-9 . בעיר מספר רב של אתרים שהשתמרו היטב מאותה תקופה והיא נקראת "מוזיאון ללא קירות". חלק מאתריה וארמנותיה הוכרזו אתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. בין השאר נבקר בפארק טומולי, במוזיאון הלאומי, מקדש בולגוקסה, Seokguram Grotto.
בתום סיורנו בעיר ניסע לבוסאן. לינה וארוחת ערב בבוסאן.

יום 6 │בוסאן

היום יוקדש לסיורים בעיר בוסאן ((Busan השניה בגודלה בקוריאה הדרומית. זוהי עיר הנמל החשובה ביותר במדינה ומונה כ- 4 מיליון תושבים. נסייר בחוף  Haeundae הנחשב לאחד היפים והפופולאריים ביותר בדרום קוריאה, נבקר בבניין APEC שהוא מרכז כינוסים וטקסים מודרני הממוקם על אי ציורי, נלך בשוק הדגים הציורי שהוא הגדול מסוגו באסיה, בפארק Yongdusan ואף נעלה לתצפית ממגדל בוסאן.
בחלקו השני של הסיור נלך ברחוב הקניות הראשי של העיר
Nampodong street ובשעות אחר הצהרים ניסע לשדה התעופה המקומי ונטוס כשעה ל- Jeju. לאחר ההגעה העברה למלון.

יום 7 │ג'ג'ו

היום נסייר באי ג'ג'ו (Jeju), אי געשי ציורי כ-100 קילומטר מדרום למדינה. האי נקרא גם בפי המקומיים "אי האהבה" והוא אחת האטרקציות המיוחדות של קוריאה. הלאבה המכסה את האי כתוצאה  מהפעילות הגעשית יצרה כאן תצורות ומבנים גיאולוגיים מיוחדים.

ניסע ב"רחוב המיסתורי" בו עצמים ונוזלים "עולים" כביכול במעלה ההר כנגד כוח הגרביטציה כתוצאה מאשליה אופטית, נבקר במוזיאון התה הפופולרי המציג את ההיסטוריה ומסורת הכנת התה הקוריאני, נערוך תצפית על עמודי האבן המרשימים לאורך החוף ונבקר במקדש הבודהיסטי הגדול Yakcheonsa Temple מהגדולים באסיה. בתום ביקורינו נשוב למלון באי.

יום 8 | ג'ג'ו – טיסה לטוקיו

הבוקר נעלה לתצפית מרהיבה על האי וסביבתו מראש הר Sunrise  ולאחר מכן נבקר במוזיאון *Haenyeo. לאחר מכן נצא לשדה התעופה ונטוס לטוקיו בירת יפן (תתכן טיסה דרך יעד ביניים).

*לוח הביקורים יקבע על פי לוח הטיסות.

נגיע לטוקיו בירת יפן מאז 1868 ומקום מושבו של קיסר יפן. טוקיו היא עיר של ישן וחדש, קידמה ומסורת, גורדי שחקים שהם פאר האדריכלות המודרנית לצד רחובות ישנים ובהם בתי עץ, פארקים ירוקים לצד כבישים סואנים, מקדשים ושווקים והכל בהרמוניה נפלאה.
עם ההגעה נצא אל אחד המקדשים החשובים ביפן המוקדש לרוחות של הקיסר מייג'י ואשתו הקיסרית. הזוג הקיסרי היה זה ששם קץ לשלטון הפיאודלי ולמעמד השוגון, ובכך הוציאו את יפן מהבידוד בו הייתה נתונה שנים רבות. המקדש ממוקם ביער ובו כ- 120 אלף עצים מכ- 365 זנים שונים.
נמשיך לאזור האראג'וקו המפורסם ובו שדרת אומוטה סנדו, השאנז אליזה של טוקיו, תופעה עולמית ייחודית המושכת אליה קהל רב מכל קצוות תבל. כאן, במקום חנות, יש לכל מעצב-על בניין שלם של המותג שלו! התפיסה שהארכיטקטורה הולכת יד ביד עם שיווק אופנה, מיקמה כאן גודש של יצירות מופת אדריכליות בשמות המוכרים לנו: בניין פראדה, לואי ויטון, דיור ועוד.
בתום הביקור העברה למלון וארוחת ערב.

 יום 9  | טוקיו

עם בוקר נבקר בשוק הפתוח הצמוד לשוק הדגים (שנסגר לביקורים בהוראת השלטונות) ונלמד להכיר את סוגי הירקות, הפירות ומאכלי הים האהובים על העם היפני .

פנינו אל מקדש אסאקוסה קאנון (Asakusa Kanon) המוקדש לאלה קאנון – אלת הרחמים הבודהיסטית שבכוחה לרפא מחלות. נבקר גם בשוק הססגוני שליד המקדש.
משם לחוויה תרבותית מעודנת אחרת, המוזיאון לתולדות תקופת האדו, המתמקד באחת מתקופותיה החשובות של יפן במאות השנים האחרונות.
נעלה ל
תצפית מרהיבה על העיר ממגדל סקאי טרי, המגדל השני בגובהו בעולם (634 מ' – כפול ממגדל אייפל). המגדל שהושלם ב- 2012 מאיים על ההגמוניה של אחד מסמליה הוותיקים של בירת יפן, מגדל טוקיו.
נסיים את סיורינו היום ברובע אקיהברה הידוע כרובע האלקטרוניקה ומוצרי החשמל – העתיד כבר פה. לאחר מכן נצא בתחבורה ציבורית (כלולה במחיר) לרובע שינג'וקו, רובע הבילויים ומרכז גסטרונומי.

 יום 10 | טוקיו, ניקו

הבוקר מוקדש להיכרות עם הטבע היפני. נצא  לניקו (Nikko), אזור הררי (660 מ') ומיוער הממוקם כ- 150 ק"מ מצפון לטוקיו. זהו המוזילאום של השוגון הנערץ טוקוגאווה, מייסד השושלת שהצליחה לאחד את יפן במשך יותר מ- 250 שנה. לכבודו בנה נכדו קומפלקס מקדשים מפואר Toshogu)) הנחשב ליפה בכל יפן. היפנים מאמינים כי כל אדם חייב לראות לפחות פעם אחת בחייו את יופייה של ניקו על שמורת הטבע שלה והכוללת בתוכה הרים וולקנים, אגמים, מפלים ואתרים היסטוריים.
מכירים את שלוש דמויות הקופים המפורסמים? אלו שאינם שומעים, רואים או מדברים? הם מכאן.
משם נצא לאגם צ'וזנג'י 
Chuzenji)) שנוצר ע"י סכר טבעי העשוי לבה. צורתו של האגם היא אובלית והוא ידוע בשל עומקו היוצא-דופן. בתקופת הקיץ המקום פופולארי ביותר כאתר נופש לדייג ושייט יאכטות וסירות .נמשיך למפלי קגוןKegon) ), אחד המפלים הגבוהים ביותר ביפן (96 מ') אשר מדרונותיו עשויים קווארץ ולבה, תוצאת התפרצות הר הגעש ננטאי.
בערב נצא עם מדריך הקבוצה  (בתחבורה ציבורית  כלולה) לרובע הבילויים שיבויה. כאן נקבעים הטרנדים של צעירי טוקיו ובו מתחמי בילוי מקומיים, כמו: מועדוני ענק, בארים מכל סוג ומין.

יום 11 | קאמאקורה, הקונה

ניסע לקאמאקורה, מושב השוגונים ומרכז פוליטי בעבר. נבקר במקדש הייס קאנון ונתרשם מפסל בודהה הענק והמפורסם. נמשיך להקונה, עיירת הנופש ומעיינות המרפא השוכנת על גדות אגם אשי ולמרגלות הר הגעש המפורסם, פוג'י. נצא לשייט באגם אשי ונעשה תצפית על עמק אוואקודני, בו מתקיימת פעילות של גופרית מבעבעת ומולו נמצאת כיפתו של הר פוג'י. נסיים בביקור במוזיאון הפתוח, המציג בגנו רחב הידיים מגוון פסלים של מיטב פסלי העולם.
ארוחת ערב ולאחר מכן נוכל ליהנות מהמרחצאות המפורסמים במקום.

יום  12 | פוגי מצומוטו – האלפים היפנים – טקיאמה.

לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול להר המקודש וסמלה של יפן – פוג'י. נבקר במרכז המבקרים של הר פוג'י ונמשיך לתצפיות מרהיבות מהתחנה החמישית (מותנה במזג האוויר). נמשיך למאצומוטו, שער הכניסה לאלים היפנים ונבקר במצודת אצולה סמוראית השמורה ביותר ביפן.
נסיעה בנופי הרי האלפים היפניים תיקחנו לטקייאמה, עיירה עתיקה השוכנת בלב איזור הרי האלפים היפניים. ארוחת ערב.

יום 13 | טאקאיימה – שיראקווה – קאנאזאווה

טאקאיימה, עיירה עתיקה שרחובותיה ובתי העץ שבה השתמרו היטב. פעמיים בשנה, באביב ובסתיו, מתקיים בעיר פסטיבל גדול, אז מוסעות בעיר מרכבות הנחשבות היפות ביותר ביפן ובהן רוחות האלים. בימים רגילים, שמורות המרכבות במוזיאון ייטאי קאיקן (Yatai kaikan) שם נבקרם. נבקר בשוק הבוקר המיוחד של העיירה וברחובות העתיקים.

נמשיך אל שירקאווה גו  (Shirakawa-go) כפר מסורתי הבנוי רובו  בתי עץ וגגות וקש אשר הוכרז על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. נבקר באחד הבתים שהפך למוזיאון ונתרשם מחיי האיכרים היפניים ששומרים על מנהגם עד עצם היום. נרד ממרומי האלפים היפנים עד לחוף ים יפן בצידו המערבי של האי הונשו אל העיר קאנאזאווה.
עם הגענו לעיר החוף נבקר
באזור הבילויים המרכזי של העיר.  ארוחת ערב העברה למלון.

יום  14 |  קאנאזאווה – קיוטו 
העיר קאנאזאווה היא דוגמא לשילוב של קידמה ומסורת חיה ותוססת אשר שמרה את מעמדה כמרכז תרבותי ואומנותי.
עם בוקר נצא לבקר בשוק המסורתי אומיצ'ו ונמשיך לרובע הסמוראים – נגאמאצ`י –
Nagamachi Samurai Houses. הרובע שאיכלס את מעמד הסמוראים. הבתים, המוקפים בחומת בוץ עם גגון רעפים מסורתי, השתמרו כמות שהם, והרחובות שימרו את אווירתה המסורתית של יפן. ברובע מספר בתי סמוראים אמידים, שפתחו את שעריהם לתיירים, ואנו  נבקר בבית נומורא.
נשלים את ביקורינו  בגן קנרוקואן –  
Kenroku-en  – אחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן.  בתום הביקור נצא לקיוטו בירת התרבות של יפן. ארוחת ערב העברה למלון.

יום  15 |  קיוטו         

את סיורינו נפתח בגן האבנים המפורסם במקדש ריואנג'י (Ryonanji) שבו היו הסמוראים עושים תרגילי מדיטציה טרם צאתם לקרב. במקום נמצא גם נמצא אחד מגני הסלעים המפורסמים בעולם. 15 סלעים המסודרים באופן כזה שלא ניתן לראות את כולם מאותה נקודה.
נסיעה קצרה והרינו במקדש המוזהב (
Kinkaku-ji) שנבנה במאה ה- 14 והוא בעל 3 קומות, ושתי העליונות מכוסות בזהב טהור. בחזיתו נמצא אגם צלול שההשתקפות של צבע הזהב במים התכולים היא מראה מרהיב.  נמשיך לביקור בטירת ניג'ו (Nijo) עוצרת הנשימה שנבנתה על ידי מייסד שושלת השוגונים טוגאוורה (זוכרים את תקופת האדו?) ושימשה גם כארמון המגורים שלו. בטירה השתמרו ציורי קיר מרהיבים, פיתוחי עץ אמנותיים, ציורים על פרגודים ורצפת עץ שנבנתה במיוחד כדי להרעיש בקול חריקה צייצני כל פסיעת אדם ולגלות בכך את הפולשים.  הטירה מוקפת גן נאה ובמרכזו מפל.
נסיים בערב במרכז קהילת בית שלום, קהילת נוצרים יפנים אוהבי ישראל (מותנה באישור הקהילה) ונזכה לקבלת פנים מסורתית. ארוחת ערב.

יום 16 | קיוטו – הירושימה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לתחנת הרכבת של אוסקה ונחווה את חוויית הנסיעה להירושימה ברכבת השינקנסן המהירה – ה"בולט טריין".  עם ההגעה נשוט למיאג'ימה, אי קטן שהוכרז ב-1996 ע"י ארגון אונסקו כאתר מורשת עולמי ונחשב כאחד משלושת האתרים היפים ביותר ביפן. נבקר במקדש איציקושימה, אשר הביא לאי את פרסומו ואת שמו. המקדש בנוי בחלקו בתוך הים וכולל את שער העץ הנודע שנבנה לראשונה במאה ה-6.
נבקר במתחם השלום ובמוזיאון השלום, מקום בו הוטלה פצצת האטום ב-1945 שהביאה לסיומה של מלחמת
העולם השנייה. נסיים את היום במלון בהירושימה וארוחת ערב.

יום 17 | הירושימה – קובה נארה

נצא ברכבת המהירה לקובה לסיור פנורמי בעיר. ב- 17 בינואר 1995, התעוררו תושבי העיר לרעידת אדמה שקטלה יותר מ-6,400 בני אדם, 50 אלף בתים נהרסו כליל ו- 300 אלף איש נותרו ללא קורת גג. בשנים שחלפו מאז, עיר הנמל הזו, קובה, עלתה מן האפר עם אטרקציות, מלונות, ופיתוח תשתיות עירוני, יותר מאי פעם. ואכן, לולא כמה אתרי זיכרון ומוזיאון המוקדשים לאירוע, לא ניתן להבחין בתוצאות האיומות של האירוע הזה.
לאחר  סיור פנורמי .נצא אל נארה (
Nara), מרחק שעה נסיעה מקיוטו. נארה, בירת הקבע הראשונה של יפן,  נותרה עם אוצרות היסטוריים רבים, כולל כמה מהמקדשים העתיקים והגדולים ביותר ביפן. נבקר בפארק גדול ויפה, שאיילים משוטטים בו בחופשיות. נמשיך  למקדש טודאיג'י (Todai Ji) שהוא מבנה העץ הגדול בעולם, ובו פסל בודהא ענק מברונזה, שגובהו 16 מטרים.
נבקר במקדש הצבעוני קסוגה (
Kasuga) אחד ממקדשי השינטו הידועים ביותר ביפן ונסיים באוסקה, תחנתנו האחרונה על אדמת יפן. העברה למלון וארוחת ערב.

יום 18 | אוסקה

אוסקה (Osaka), היא העיר השלישית בגודלה ביפן, והיא מתגאה בכך ששכלכלתה היא השנייה בגודלה אחרי טוקיו. מספר רב של תאגידים גלובליים כגון פנסוניק, שארפ, דאייקין וניסיי קבעו כאן את מטותיהם. כעיר מסחרית יש בה מספר רב של בתי מלון, בנייני משרדים ומרכזי קניות תת קרקעיים עצומים, וכדי לחוש את דופק העיר התוססת הזו, נבקר ברובע אומדה (Umeda) שמלבד היותו רובע עסקים שוקק, הוא גם מציע שפע של קניות, אוכל ואזור בילויים.
נגוון את הביקור באוסקה בסיור בגני הטירה המדהימה שבנה הסמוראי הידיושי. נצפה אל הטירה המשוחזרת ונהלך בין חומות וגושי סלע ענקיים שהיו חלק מהמבצר.
לינה באוסקה.

יום 19 | אוסקה -תל אביב

ניסע לשדה התעופה ונטוס דרך סיאול לתל אביב. נחיתה בשעות הערב.

 

  • טיול מיוחד המשלב את המדינות קוריאה ויפן
  • האזור המפורז בין שתי הקוריאות
  • האי ז'ז'ו בקוריאה
  • האלפים היפניים
  • הירושימה

מחיר הטיול כולל:

  • טיסות בין לאומיות בחברת קוריאן איירלינס
  • טיסה קוריאה (ז'ז'ו)- טוקיו
  • לינה במלונות 4 כוכבים ובתי הארחה מסורתיים
  • חצי פנסיון (2 ארוחות ביום) במהלך הטיול
  • אוטובוס ממוזג
  • כניסה לכל האתרים
  • מדריך מקומי דובר נגלית
  • מדריך ישראלי מומחה ליפן

המחיר אינו כולל:

  • ארוחות נוספות
  • ביטוחים
  • שתיה קלה בארוחות

 הערות:
• דמי הרשמה על סך 200 $ לנוסע עם ההרשמה.
• עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
• ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
• התשלום לפי שער המחאות והעברות.

חשוב לעיין ב-תנאים ומידע כללי

מחיר ב-$ לאדם בחדר זוגי – 200 דולר הנחה עד 5/12

יציאה חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי מדריך הערות    
 7.3.17      7,995 $  אברהם תש"ח, חוקר תרבויות ומדריך ותיק  * אין כפל הנחות    

* אין כפל מבצעים והנחות

2019-02-14T04:15:35+00:00