yes

חמישה מאכלים בדרום אמריקה שחייבים לטעום

חמישה מאכלים בדרום אמריקה שחייבים לטעום

 

כשאומרים דרום אמריקה ואוכל, חושבים מיד על אומצות ענק, כיאה למעצמות הבשר, ברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי. אולם ישנם מאכלים נוספים שפשוט חייבים לנסות.

  1. סביצ'ה (ceviche)– דג נא שמושרה במיץ לימון ולידו בצלים חתוכים ומתובל בצ'ילי. לנוכח העובדה שהדג לא עובר בישול יש חשיבות רבה כמובן לטריותו. בירת הסביצ'ה העולמית היא לימה שבפרו, שם ניתן למצוא את המאכל הלאומי הזה בדוכני רחוב ובמסעדות.
  2. אמפנדאס (empanadas)– מאכל הרחוב הפופולארי בארגנטינה. כיסוני בצק הממולאים בשלל אפשרויות, בשריות וצמחוניות. גם בברזיל, בוליביה ומדינות רבות ישנן גרסאות מקומיות לאמפנדאס. ולנו יש סמבוסק…
  3. ארפאס (arepas) – למקסיקנים יש טורטיות, ובוונצואלה ובקולומביה יש ארפאס. לחם מקמח תירס שמשמש כבסיס לכל סוגי הכריכים שניתן להעלות על הדעת.
  4. פיג'ואדה (feijoada) – המאכל הלאומי של ברזיל. תבשיל קדירה (על פי המסורת מבשלים בקדירת חרס) שמשלב שעועית שחורה ובשר.
  5. טאמאל (tamal) – מכונה גם הומינטה במספר מדינות, הוא בצק עבה מקמח תירס שלתוכו מכניסים בשר ו/או גבינה ו/או ירקות, עוטפים בקלח תירס ומבשלים. המנה הזאת היא מהמטבח המסורתי הפרה-קולוניאלי באמריקה הלטינית.

מי שמקפיד לאכול כשר, יוכל למצוא גרסאות מתאימות למאכלים אלה, ובכל מקרה חובבי דוכני הרחוב המתכננים קרוז לדרום אמריקה או נסיעה לדרום אמריקה יוכלו למצוא אותם בכל פינה כמעט.

2017-05-18T09:32:10+00:00