yes

סמינר אמנות בוונציה הכולל את הביאנלה – אוקטובר 2017

סמינר אמנות בוונציה הכולל את הביאנלה - אוקטובר 2017

קוד הטיול:  TGVB-1020
משך הטיול:  5 ימים
יציאה:  20.10.17
חזרה:
 24.10.17, נחיתה ב-25/10
מדינה:  איטליה
אזורים:  ונטו, צפון איטליה
סגנון:  טיול כוכב אורבני במלון במרכז ונציה

 

 

  • טיול עמוק ומקיף ביותר באחת הערים המתוירות בתבל, בדגש מיוחד על הנושאים שהפכו אותה לכזאת- אמנות ואדריכלות.
  • הטיול מתקיים בתקופה בה מתקיימת בוונציה התערוכה החשובה בעולם בתחום האמנות העכשווית – הביאנלה ה-57. שפע אירועי התרבות בכל רחבי העיר הרוחשת וגועשת לכבוד הביאנלה, עושים את הביקור בוונציה, דווקא בזמן הזה, לחוויה מיוחדת וחד פעמית.
  • את הטיול תוביל ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר, שהובילה כבר קבוצות לתערוכה הנוכחית, בעלת תואר שלישי לאמנות ומגדר מאוניברסיטת מיזורי, ארה"ב, המתמחה באמנות מודרנית ועכשווית. הובילה עשרות טיולים בוונציה ולא החמיצה ביאנלה אחת במשך 20 השנים האחרונות.
  • בית המלון ממוקם במרכז האי עצמו
בוונציה שהיתה מדינה בימי הרנסנס (המאה ה-15) וגם אחת העשירות והנאורות באירופה בעת ההיא, פרחה האמנות והמוסיקה ונסקה לגבהים חדשים. התפתחה בה אסכולת ציור ייחודית (שושלת אמני משפחות בליני, טיציאן, טינטורטו וורונזה), אדריכלות מסוגננת שהובלה ע"י אנדראה פלאדיו, האדריכל הנודע של המאה ה- 16 ותחומי אמנות נוספים.
כל אלו הפכו את ונציה לחגיגה אחת גדולה לכל שוחרי האמנות והמוסיקה, מזה מאות בשנים, כמו גם למקום המתאים ביותר לאירוע התרבות והאמנות הידוע ביותר בעולם – הביאנלה.
אחת לשנתיים, מאז 1895, הופך האי להיות ה"מֵכָּה" ומוקד העליה לרגל העולמי לכל אוהבי התרבות באשר הם. במהלך האירוע מוצגים שפע של עבודות, מֵיצגים ומופעים מהעולם כולו בתחומי האמנות, תיאטרון, מחול, אמנות פלסטית ועוד.
העיר כולה אז, חוגגת את מיקומה בפסגת האמנות העולמית ואין זמן טוב מזה לבקר בה.
אמנם הביאנלה הראשונה התקיימה כבר בשלהי המאה ה-19, אבל רק לאחר מלחמת העולם השנייה הפכה למקום תצוגה חשוב של מדינות רבות כדי להציג את אמניהם הנחשבים ביותר, הפועלים בזירה הבינלאומית לאמנות.
הבינאלה מתקיימת בכל חלקי האי ונציה ובעיקר בג'ארדיני (Giardini)בו ממוקמים יותר מ- 80 ביתנים קבועים שנבנו במהלך השנים והם מייצגים את יותר מ- 100 המדינות המשתתפות כל שנתיים. כל מדינה בוחרת את האמן או האמנים שיציגו בביתן שלה. בארסנל (Arsenale) האנגר ענקי המשמש במרחב תצוגה אלטרנטיבי מציגים אמנים עצמאיים ומספר מדינות נוספות.
הנושא שנבחר השנה לביאנלה הינו VIVA ARTE VIVA הקוראת לאמנים להציג את תשוקתם לאמנות במגוון דרכי ביטוי, להציג את העולם באור חדש לאור הבעיות הכלל עולמיות שהתגלו בשנים האחרונות ומאיימים על שלוותו וקיומו של העולם.
את ישראל ייצג השנה האמן גל וינשטיין שעבודותיו יוצגו בביתן הישראלי, אותו תכנן האדריכל זאב רכטר ב 1952. הביתן עוצב על פי עקרון הסגנון הבינלאומי שצמח בבית הספר הבאוהאוס, על פי תפיסתו של האדריכל לה- קורביזיה.
לאורך כל הטיול, יערכו דיונים ע"י מדריכת הטיול, בנושאים שונים המעסיקים כיום את עולם האמנות העכשווית.
יום1| ת"א – ונציה
נצא בטיסת אל על בשעות הבוקר המוקדמות לשדה התעופה מרקו פולו אשר בונציה. נשוט בספינה פרטית למלון באי עצמו ולאחר מכן נתחיל בסיור רגלי לפינות הקסומות של ונציה כולל ביקור באי סן ג'ורגיו מג'ורה, בכנסייה של הארכיטקט אנדראה פלדיו ונפגוש את האמן מיכאלאנג'לו פיסטולטו בתערוכה מרשימה, ובאי עצמו נבקר בתערוכה של פול מקרתי וראושנברג.

יום 2 | ונציה
בבוקר נבקר במוזיאון לאמנות עכשווית פונטה דלה דוגנהPunta della Dogana) ) שנבנה במאה ה 14 כדי לשמש כבית המכס של האי ונציה ואשר בעזרתו של פרנסואה פינו אספן אמנות ידוע והמעצב-אדריכל טדאו אנדו (Tadao Ando) הפך למוזיאון לאמנות עכשווית על שטח של 5000 מ"ר!
בצהרים נשוט לעבר פלאצ'ו גראסי(Palazzo Grassi ) ונבקר באוסף של פרנסואה פינו. הארמון נבנה בסגנון ניאו קלאסי על ידי האדריכל ג'ורג'ו מאסארי בין השנים 1748 – 1772 למשפחת גראסו. הארמון נקנה ב- 2005 על ידי פרנסואה פינו שלקח את האדריכל טדאו אנדו לשפץ את הארמון להתאימו לתצוגת יצירות אמנות. פרנסואה פינו הינו איש עסקים צרפתי ואספן של יצירות אמנות מודרנית, הוא החליט שחשוב מאוד שבאי ונציה שהרבה מאוד תיירים פוקדים אותה שיהיה מוזיאון לאמנות עכשווית. ולכן החליט לשכן במבנה את האוסף הפרטי שלו, שכולל יצירות של אמנות מודרנית, מינימליזם, האמנות הענייה והאבסטרקט.

יום 3 | ונציה
יום זה יוקדש כולו לביאנאלה של ונציה לסיור בין הביתנים בג'רדיני. הבינאלה של ונציה היא תערוכת אמנות עכשווית בינלאומית הנערכת בונציה. התערוכה נערכת מדי שנתיים בשנים אי- זוגיות ומכאן גם שמה, "בינאלה", שפירושו באיטלקית הוא "דו-שנתי". הביאנאלה של ונציה נחשבת לאחת מהתערוכות החשובות והיוקרתיות ביותר בעולם ,נבקר בתערוכה של גל וינשטיין בביתן הישראלי ולא נפסח על מספר ביתנים נוספים חשובים: ארה"ב, גרמניה, צרפת, אנגליה, קוריאה, יפן, רוסיה ואחרים

יום 4 | ונציה
בבוקר נערוך סיור בארסנל המהווה חלק מתצוגת יצירות האמנות של הבינאלה . נבקר ג םבביתן האיטלקי השוכן בארסנל. זו תהיה הזדמנות לדון על היצירות המוצגות במרחב אלטרנטיבי, שהיה בעבר מקום איחסון לאוניות הצי הונציאני והפך למרחב תצוגה ולמוזיאון שמציג אמנים רבים עכשווים וכן נמצאים שם מספר ביתנים, כמו הביתן הדרום אפריקאי, הביתן האירי, פליפינים, גאורגיה ואחרים .

יום 5 | ונציה – נתב"ג
בשעות הבוקר נשוט לעבר דורסודורו לסיור במוזיאון האקדמיה אשר בו מוצגות יצירות אמנות ונציאנית מן המאות ה- 14- 18. אחר הצהרים נמשיך למוזיאון פגי גוגנהים שבו מוצג האוסף של הגב' פגי גוגנהיים (Peggy Guggenheim Collection), שביתה הפך למוזיאון כולל הגן ובו מוצגות יצירות ציור ופיסול מאוסף האמנות של משפחת גוגנהיים. הארמון נבנה במאה ה- 18 בסגנון ניאו קלאסי ונקנה על ידי הגב' גוגנהיים ב- 1948, האוסף כולל יצירות של פיקאסו, קליי, ארנסט וג'אקומטי ועוד. האוסף שייך למשפחת גוגנהיים וזו הזדמנות לדון בשאלה מהו אוסף פרטי ומיהו האספן האמנות המודרני ותפקידו בשיח האמנותי.
בערב נשוט לשדה התעופה מרקו פולו בונציה לקראת חזרתנו ארצה.
נחיתה לפנות בוקר של יום 6 ב-25/10.

האתרים המרכזיים בהם עובר הטיול:
פיאצה סן מרקו
הבזיליקה
פונטה דלה דוגנה- מוזיאון לאמנות עכשווית
פלאצ'ו גראסי ובו אוסף פרנסואה פינו
דורסודורו
מוזיאון האקדמיה
מוזיאון פגי גוגנהיים
ביקור בביאנאלה
סיור בארסנל
קאנארג'יו

המחיר כולל:

  •   טיסות ישירות אל ונציה וחזרה
  •   העברות משדה התעופה של ונציה ואליו עפ"י התוכנית
  •   מסי נמל, מס בטחון והיטל דלק
  •   לינה בבית מלון במרכז וונציה
  •   כלכלה על בסיס ארוחת בוקר
  •   כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית
  •   מנוי שבועי לשייט בתחבורה ציבורית
  •   מדריכים מקומיים ככל שיידרש
  •   טיפים לנותני שירותים בחו"ל (למעט סבלות בבית המלון)
  •  מנהלת ומדריכת הטיול – ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר  

המחיר אינו כולל:

  •  ביטוח בריאות ומטען
  •  שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק. המחיר נקבע עפ"י המחיר הנכון ליום מתן ההצעה, היה ומחירים אלו ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם.
  • כל מה שאינו מופיע בסעיף "המחיר כלול".                                                                                      

הערות:
תוכנית הטיול עשויה להשתנות עם הנסיבות יחייבו זאת.

תנאי תשלום:
* דמי הרשמה על סך 200 $ לנוסע עם ההרשמה.
*
עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
*
ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
*
התשלום לפי שער המחאות והעברות.

מחיר ב-אירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה* מחיר  תוספת ליחיד מדריכה  
 20.10.17  24/25.10.17 1,495 אירו   350 אירו ד"ר ורדה מאייר-רוטשטיין  

* נחיתה לפנות בוקר של יום 6 , ה-25/10

2019-02-14T04:16:10+00:00