yes

קרוז אלסקה והרי הרוקי'ס – טיול מיוחד עם טיסה במטוסים קלים לצפייה בדובי גריזלי

קרוז אלסקה והרי הרוקי'ס - טיול מיוחד עם טיסה במטוסים קלים לצפייה בדובי גריזלי

קוד הטיול: TCAR
משך הטיול : 20 ימים
תאריך יציאה: 5 ביולי
אוניה: Noordam –  Holland America
מדינות: קנדה, אלסקה (ארה"ב)*
סגנון: קרוז וטיול יבשתי
*דרושה אשרת כניסה (ויזה) לארה"ב

על הטיול:

  • טיול לשמורת קאטמי באלסקה, המקום הטוב בעולם לצפיה מקרוב בדובי גריזלי
  • טיסה במטוסי ים קלים באלסקה
  • שייט ספארי ימי בשמורת הפיורדים קאנאי באלסקה לצפיה בבעלי חיים ימיים
  • שייט באוטובוס ים בונקובר

16682_160826104718267

אלסקה והרי הרוקיס הקנדיים מייצגים את עוצמת הטבע בכל הדרו ותפארתו. זהו טיול של פעם בחיים למרחבים בתוליים שיד אדם עדיין לא שינתה אותם. נוף טופוגרפי חד עם פסגות מושלגות, קרחונים, אגמי טורקיז, נהרות ומפלי מים שוצפים, יערות ועולם חי יחודי שאין דומה לו. נופים אלה משתלבים עם כפרים ועיירות ציוריים אך גם עם ערים תוססות ומענינות בעלות היסטוריה מרתקת ובהן קלגרי, ונקובר ואנקורג'.
אלסקה מייצגת מרחבים איו סופיים ריקים מאדם שכל כולם טבע. מדינת ענק זאת, שאין לה גבול משותף עם שאר מדינות ארה"ב משתרעת על שטח עצום של 1.7 מיליון קמ"ר (גדולה יותר משלוש המדינות הבאות אחריה בתור קליפורניה, טקסס וניו יורק גם יחד) אך אוכלוסייתה מונה 750,000 תושבים בלבד, מחציתם חיים בעיר אנקורג'.
אלסקה עשירה באוצרות טבע רבים ובהם נפט, זהב ואורניום אך "אוצר הטבע" היחודי שלה הם הנהרות, הפיורדים, ההרים המושלגים והיערות, המהווים בית גידול לצומח וחי ימי ויבשתי שאין שני לו בצפון אמריקה. עדרי הקאריבו הנודדים בהמוניהם במרחבי הטונדרה, העייטים הקרחים האורבים לטרפם על צמרות העצים ודובי הגריזלי החומים הממתינים על גדות הנהר לדגי הסלמון השוחים במעלה הזרם – הם מהמראות הבלתי נשכחים.
באלסקה נטייל באמצעות קרוז חלומי, ברכב, במטוסי-ים קלים וברגל במיטב שמורות הטבע, בהן נוכל לצפות מקרוב בדובי גריזלי, אריות ים ובעלי חיים נוספים וכמובן נסייר בבירה ג'ונו הבנויה על מאות איים, אליה ניתן להגיע בדרך האויר או בשייט בלבד, וכן גם בעיירות ציוריות "שכוחות אל" לאורך נתיב ההפלגה.
בשהותנו במערב קנדה נבקר בשתיים מעריה היפות והמענינות ביותר, ונקובר וויקטוריה, נטייל בגני בוטשרט, מן היפים והמרשימים בעולם וכמובן נערוך סיור מקיף בפנינת הנוף והטבע, שמורת הרי הרוקיס הקנדיים, המשתרעת על שטח של 20,000 קמ"ר במערב קנדה בשטחן של המחוזות אלברטה ובריטיש קולומביה, והוכרזה "אתר שימור עולמי " של אונסק"ו ומייצגת את החלק הנופי היפה ביותר בשרשרת הרי הרוקיס המשתרעת לאורך 5000 קילומטר מאלסקה ועד דרום ארצות הברית.
האתר מורכב מ-4 שמורות טבע: באנף, ג'ספר, יוהו וקוטנאי המרושתות בכבישים, שבילי הליכה ונקודות תצפית מרהיבות לעבר הקרחונים, מפלי המים והימות התכולות, ובהן ימת לואיס -"פנינת הרוקיס". את השמורה חוצה כביש Ice field Parkway הנחשב לאחד הצירים היפים בעולם והוא עובר בדרכו עשרות הרים מושלגים, ימות, יערות ונהרות שוצפים "בטווח נגיעה".

טיול המשלב קרוז וסיורים יבשתיים באלסקה ומערב קנדה הוא ללא ספק חווית חיים חד פעמית לכל שוחר טבע.

יום 1│ ת"א – טורונטו
נטוס בטיסה ישירה מנתב"ג לטורונטו שבמזרח קנדה. לאחר הנחיתה העברה למלון.
יום 2 │ טורונטו- ונקובר- אנקורג'
נאכל ארוחת בוקר במלוננו ונצא ע"פ לוח הטיסות לשדה התעופה בטורונטו ממנו נטוס לונקובר וממנה בטיסת המשך לאנקורג' (Anchorage) – "העוגן", העיר הגדולה והחשובה ביותר באלסקה. אנקורג' החלה להבנות ב-1914 כדי לספק מגורים לעובדי מסילת הברזל שנסללה באותם ימים ומאז צמחה במהירות ונהפכה לעיר הגדולה והמאוכלסת באלסקה עם 300 אלף תושבים שהם כ-40 אחוז מתושבי המדינה כולה…לאחר הנחיתה נצא לסיור בעיר וסביבתה. נבקר בפארק רעידת האדמה המנציח את הרעידה ההרסנית בעוצמה של 9.2 שהתחוללה באנקורג' ב"יום השישי הטוב" 27.3.1964 והרסה חלק ניכר מהעיר. נמשיך לביקור במוזיאון המקומי המתעד את ההיסטוריה האנושית, הגיאולוגיה, החי והצומח של אלסקה כולה ונסתובב להנאתנו ברחובות העיר. לינה באנקורג'.
יום 3 │אנקורג'- שמורת קאטמאי/צפיה בדובים
היום הוא אחד משיאי הטיול! לאחר ארוחת הבוקר ניסע לימת הוד (Hood Lake) שהיא הבסיס הגדול בעולם למטוסי ים הטסים ממנה לכל רחבי אלסקה. נטוס במטוס ימי קטן לשמורת קטמאי (Katmai National Park) הידועה בתופעות הוולקניות שלה והנחשבת למקום הטוב ביותר לצפייה בדובים באלסקה בעונת הקיץ. נתמקם על רמפות מיוחדות שנבנו באזורי מפלי ברוקס (Brooks Falls) בטווח קרוב מאוד לדובים הבאים לכאן בחודשים יולי- אוגוסט בתזמון להגעת דגי הסלמון אותם הם דגים בעודם מזנקים במעלה הזרם. צפייה מקרוב במלחמות הזכרים על שטחי הדיג הטובים היא חוויה חד פעמית שתיזכר לשנים רבות!!! נעקוב אחר הדובים ונלמד על ארחות חייהם בעזרת הרינג'רים של השמורה. בתום יום מרתק ורב חוויות נשוב בטיסה מהשמורה לימת הוד וממנה ניסע למלוננו באנקורג'.
יום 4 │אנקורג'- גירדווד
לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור רגלי במרכז העיר אנקורג' ונראה מספר אתרים מרכזיים. בשעות הצהרים נחל בנסיעה דרומה לעבר העיירה גירדווד ((Girdwood . לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה דרומה לכוון סוורד (Seward). היום נתחיל להבין את עוצמתה של אלסקה המתבטאת בנופי בראשית אין סופיים שיד אדם לא נגעה בהם מאז נוצרו לפני מיליוני שנים. ננוע על כביש צר ועקלקל בין הים וצוקי החוף במקביל למפרץ
Turnagain שהיא אחת משתי הזרועות של מיצרי קוק. זהו אחד מאזורי הגאות והשפל הקיצוניים בעולם ואחד המקומות הטובים לחזות בתופעה. באם יתמזל מזלנו נראה במימי המפרץ לויתני באלוגה (Baluga Whales) ועדרי כבשי בר הרריות (Big Horn Ship) ההולכים להנאתם על מדרונות הצוקים. נעצור מספר פעמים לתצפיות ובשעות אחר הצהרים נגיע למלוננו הציורי וממנו נצא ל- Alyeska Aerial Tram , עליה ברכבל לגובה 800 מטר לפסגתו של הר אליסקה ממנה תצפית מרהיבה לכל הכוונים על הפסגות המושלגות של אלסקה. באם יתמזל מזלנו נוכל לראות אולי גם דובים ומוס בסביבתם הטבעית. בתום התצפית נשוב למלוננו ללינה.
יום 5 │ גירדווד- סיוורד- שמורת הפיורדים של קנאי- סיוורד- עליה לאניה
נצא דרומה בנסיעה לעבר העיירה סיוורד (Seward). העיירה הנקראת על שמו של מזכיר המדינה בתקופת הנשיא לינקולן שלחם על רכישת אלסקה מהרוסים בשנת 1867, נוסדה בשנת 1903 ומונה כיום 3000 תושבים. מיקומה בסמוך להרי Chugach ליד שמורת הטבע המפורסמת קנאי פיורדס (Kenai Fjords) הופכים אותה למרכז תיירותי חשוב. לאחר שנעבור את העיירה נמשיך לטיול ושייט בשמורת הפיורדים של קנאי (Kenai Fjords National Park ) הנמצאת בחצי האי קנאי על שטח של 2700 קמ"ר. השמורה מכילה את שדה הקרח הרדינג (Harding Icefield) אחד הגדולים ביותר בארצות הברית המזין 38 קרחונים האחראים ליצירת הפיורדים והקרחונים שבשמורה. השמורה אינה נגישה בדרך היבשה ואנו נצא לשייט בין הפיורדים והקרחונים במהלכו נשתדל לצפות במגוון בעלי החיים המאפינים את השמורה ובהם לוויתנים, אריות ים, כלבי ים, מוס, עופות מים ואולי אף לוויתני אורקה ( Orca ). בסיומו של הסיור ניסע למזח בסיוורד ונעלה על אנית הקרוז שלנו שתהווה "מלון צף" בשבוע הקרוב. לאחר שנתמקם בתאים ונאכל ארוחת ערב, נתכנס לשיחה על השרותים באניה ותכנית הסיורים במהלך הקרוז.

יום 6 │יום ים
היום נהנה מנופש ופעילויות באניה. נוכל להנות מהבריכה, חדר כושר, אולם קריאה, קאזינו ועוד. במהלך היום נתאסף ונשמע הרצאת מבוא על אלסקה ואתרי הביקור שלנו במהלך השייט. לינה וארוחות באניה.

יום 7 │שמורת מפרץ הקרחונים
הבוקר נגיע לשמורת מפרץ הקרחונים (Glacier Bay ). השמורה המשתרעת בדרום אלסקה ממערב לבירה גו'נו משתרעת על שטח עצום של 13000 קמ"ר שאינו מיושב ומכיל יערות, קרחונים וכמובן בעלי חיים יחודיים. השמורה הוכרזה "אתר מורשת עולמית" של אונסק"ו וניתן להגיע אליה בטיסה או שייט בלבד. במשך כל היום נשוט בפיורדים של השמורה כשברקע מלווים אותנו הרים מושלגים וקרחונים הגולשים למים. נשמע הרצאות על החי והצומח בשמורה ואם יתמזל מזלנו נוכל לצפות בדובים, איילים ויונקים ימיים כגון לויתנים ואריות ים לצד עופות מים ודורסים ובהם העייט הקרח, סימלה של ארה"ב. לינה וארוחות באניה.
יום 8 │ היינס
הבוקר נעגון בהיינס (Haines ), עיירה הנמצאת לא הרחק משמורת מפרץ הקרחונים ומונה כ-2500 תושבים. בסוף המאה ה-19 היוותה מוקד משיכה למחפשי זהב שאכלסו את האזור בהמוניהם. העיירה ידועה בין השאר כאכסניה לרכוז הגדול ביותר באמריקה של עייטים קרחים. העיירה ממוקמת באזור נופי יותר כשברקע נופי מים והרים מושלגים המקיפים אותה.
סיור החוף שלנו:
לאחר שנרד מהאניה נערוך סיור בעיירה הממוקמת "בקצה העולם". באזור שופע מים, בין מפרצים, נהרות והרים מושלגים ויערות המשווים לה מראה מיוחד. נבקר ב- Fort William H. Seward ונראה מספר מבנים היסטוריים מראשיתה של היינס, נסייר באזור Chilkoot Lake וננסה לראות אריות ים ואולי לויתן אורקה ונבקר גם במרכז התרבות האינדיאני בו נוכל לראות אמנים אינדיאנים בני שבט הטלינגיט בעבודתם כשהם מייצרים חפצי אמנות מסורתיים. כן נראה את אתר ההסרטה בו צולם הסרט של וולט דיסני "שן הכלב הלבנה" ב 1990 ובו עיירת כורים משוחזרת מהמאה ה-19 . בתום סיורנו נשוב לאניה ללינה.
יום 9 | גו'נו
הבוקר נעגון בעיר ג'ונו ) Juneau) בירת אלסקה. זוהי הבירה היחידה בעולם אליה לא ניתן להגיע בדרך היבשה אלא בטיסה או שייט בלבד.
העיר נוסדה בשנת 1881 ומשתרעת על שטח עצום של 8430 קמ"ר (שניה בגודלה בארצות הברית) הכולל עשרות איים המחוברים ביניהם בגשרים באזור שהיה מוקד לגילוי זהב. כיום מונה העיר 31000 איש (שניה בגודל האוכלוסיה לאחר אנקורג'). העיר משופעת בנופי מים, יערות וקרחונים.
סיור החוף שלנו:
לאחר שנרד מהאניה ניסע ברכב שימתין לנו דרך מרכז העיר לגני יער הגשם הקרחוני Glacier Gardens Rainforest Adventure , הממוקמים לא הרחק מקרחון מנדנהול המפורסם. נערוך סיור רגלי בגנים הצבעוניים המעוצבים והמלאים עצים ופרחים כשברקע מפלי מים. נכיר את הצמחיה המיוחדת לאזור ונשמע על ההיסטוריה של הקמת הגנים. לאחר מכן נמשיך בנסיעה ללב יער הגשם ונעפיל לגובה של 200 מטר לנקודה ממנה תצפית מרהיבה על קרחון מנדנהול ((Mendenhall Glacier והעמק שלרגליו, הרי צ'לקאט ותעלת Gastineau. מכאן נמשיך בנסיעה קצרה לקרחון מנדנהול, האטרקציה המרכזית של העיר. הקרחון המרשים שאורכו כ-20 קילומטר גולש לעמק מהר מנדנהול והוא הקרחון הגדול היחיד שניתן ךנגיע אליו ברכב. נלך לנקודות התצפית הרבות על הקרחון ונוכל להצטלם בטווח נגיעה ממנו. כן נבקר במרכז המבקרים בו נראה סרט קצר ונצפה במוצגים שונים הקשורים להתהוות הקרחון והחי והצומח הקשור אליו. בתום סיורנו נשוב לאניה להמשך ההפלגה.
יום 10 │ קצ'יקאן
הבוקר נעגון בעיירה הציורית קצי'קאן (Ketchikan) הנמצאת בנקודה הדרומית ביותר של "המעבר הפנימי" (Inside Passage) והעיר הראשונה באלסקה בה פוגשים כשמפליגים צפונה. מכאן הכינוי שלה "העיר הראשונה". נוסדה בשנת 1885 כמרכז לתעשיית דגי סלמון ובהמשך נודעה כבירת תעשיית שימורי הסלמון העולמית. קציקאן היא גם מרכז תעשיית עץ ובחודשי הקיץ מהווה מוקד משיכה לתיירות מקומית וזרה.
סיור החוף שלנו
לאחר שנרד מהאניה נסייר במרכז העיר המשוחזר הכולל רחוב היסטורי בנוי מעץ שלאורכו חנויות ציוריות ה"תלוי" מעל ערוץ צר העובר בלב העיירה. נבקר בביתה של דולי- "המדאם" המפורסמת ביותר של העיר ובהמשך נלך על הטיילת הנמתחת לאורך החוף ממנה תצפית יפה על העיר ושלטים המתארים את ההיסטוריה שלה. מכאן ניסע לכפר סאקסמן בו נוכל לראות עמודי טוטם ענקיים המגולפים בידי אמנים מקומיים והמציגים מוטיבים מסורתיים ודתיים שונים. בתום סיורנו נשוב לאניה.
יום 11 │יום ים- המעבר הפנימי
היום נשוט ב"מעבר הפנימי" ( (Inside Passageשהוא נתיב המים המחבר בין אלסקה וקנדה. נשוט בין איים ציוריים כשברקע נופי מים ויערות. במהלך היום נתכנס להרצאת סיכום על הטיול באלסקה. לינה באניה.
יום 12 │ ונקובר
היום מגיע השייט לסיומו. נארוז את חפצינו ונרד מהאניה לרציף בונקובר (Vancouver) שם ימתין לנו אוטובוס באמצעותו נצא לסיור בעיר היפה והמענינת.
ונקובר ממוקמת על שפת האוקינוס השקט אך "מוגנת" משאר עבריה ע"י שרשרת הרי החוף דבר המקנה לה מזג אויר נוח כל ימות השנה. בגלל כמות המשקעים המרובה, זאת אחת הערים הירוקות והיפות ביותר בצפון אמריקה. האוכלוסיה המגוונת המאכלסת את העיר הכוללת סינים, הודים, מזרח אירופים ואנגלוסקסים הפכה את העיר לקוסמופוליטית וציורית. ונקובר נוסדה ע"י האנגלים בשנת 1886 וצמחה במהירות בעיקר לאחר הגעת מסילת הברזל לעיר בתחילת המאה ה-20. ונקובר מונה 650 אלף תושבים ובפרבריה חיים 2.5 מיליון איש. זוהי העיר השלישית בגודלה בקנדה אחרי טורונטו ומונטריאול והיא דורגה מס' פעמים ע"י האו"ם במקום השלישי בעולם ברשימת הערים שטוב לחיות בהן.
תחילה ניסע לפארק המלכה אליזבט על גניו היפים שממנו גם תצפית על העיר ונקובר. נמשיך לגאס טאון (Gastown)- מקום תחילתה של העיר ונקובר לפני כ- 130 שנה, אזור עתיק ששוחזר בסגנון המאה הקודמת עם חנויות ומסעדות מודרניות ונמשיך לרובע הסיני הסמוך ונטייל בין הדוכנים המענינים והסחורה הסינית המגוונת. בהמשך נסייר בפרק סטנלי, הריאה הירוקה החשובה ביותר של ונקובר ואחד הפארקים הגדולים בצפון אמריקה, שבו מגרשי משחקים, גן חיות, אקווריום, שבילי הליכה ורכיבה וגם אוסף עמודי טוטם (Totem Poles) מפורסם. בחלקו השני של היום ניסע דרך "גשר האריות" הציורי לאזור ונקובר הצפונית לסיור בפארק קפילנו (Capilano (Park בו נצעד על הגשר התלוי המפורסם העובר מעל ערוץ נהר קפילנו בגובה 70 מטר! וכן נבקר במדגרת דגי סלמון בה נקבל הסבר על מחזור החיים המיוחד של דגים אלה. אחר הצהרים נגיע לשוק הציורי המקורה בלונדסדייל (Lonsdale Quay (Market בו נוכל לקנות פירות ומוצרים אחרים. בשעות הערב נעלה על Sea Bus שיחזירנו בשייט של מס' דקות למרכז ונקובר. לינה בונקובר.
יום 13 │ויקטוריה – ונקובר
לאחר ארוחת הבוקר נצא למזח שמחוץ לעיר ונעלה על מעבורת שתשיט אותנו לויקטוריה ( ( Victoriaבירת פרובינציית בריטיש קולומביה. העיר נוסדה בשנת 1862 בדרום האי ונקובר ומתגוררים בה כ- 80 אלף תושבים. העיר נהנית מאקלים נוח, שפע גשמים ונוף ירוק כל השנה. נערוך סיור מודרך בפרלמנט המהודר של בריטיש קולומביה, נבקר במוזיאון המרתק של הפרובינציה בו נוכל לראות את תולדות ההתישבות באזור, ההיסטוריה האינדיאנית והאסקימואית וכן מוצגים מהצומח והחי של קולומביה הבריטית. נדרוך בנקודת "מייל 0"- הנקודה המציינת את תחילת כביש 1 הקנדי (טרנס קנדה הייווי) הכביש הארוך בעולם החוצה את קנדה לכל אורכה. אחר הצהרים נטייל להנאתנו בגני בוטשרט (Butchart Gardens ) הצבעוניים הידועים בכל העולם ביופיים. בתום בקורנו ניסע למזח ונשוט במעבורת לעיר ונקובר. לינה בונקובר.
יום 14 │ונקובר- מפלי הינומת הכלה- שער הגיהנום- קמלופס
הבוקר נחל את מסענו לעבר שמורת הרי הרוקיס הקנדיים. בדרכנו נעצור כדי לצפות במפלי "הינומת הכלה" הנופים מגובה רב בלב יער מרשים, ונמשיך הידוע "שער הגיהנום" (Hell's Gate ) , קניון צר ועמוק שמעליו מתוח גשר תלוי ורכבל המאפשרים לצפות בדגי הסלמון הנודדים למקום ההשרצה שלהם (בעונה). בתום בקורנו נמשיך בנסיעה לעיר קמלופס הממוקמת על שפת נהר תומפסון באזור חצי מדברי, "אמצע הדרך" לשמורת הרי הרוקיס. לינה בקמלופס.
יום 15 │קמלופס- שמורת וולס גריי- הר רובסון-.ג'ספר
תחנתנו הראשונה היא שמורת וולס גריי (Wells Grey) הנמצאת בפרובינציית קולומביה הבריטית ונצפה על מספר מפלים מרשימים הנופלים מסלע הבזלת השחור המרכיב את השמורה. נמשיך בדרכנו צפונה ונעצור לתצפית על הר רובסון (Robson Mt), הגבוה בהרי הרוקיס (3954 מטר) שנכבש לראשונה בשנת 1913 אך מהווה אתגר למטפסי הרים מקצועיים גם כיום. נמשיך למעבר ההרים החשוב "הראש הצהוב" (Yellow Head Pass) הנמצא בגובה 1131 מטר ומהווה את קו פרשת המים של הרי הרוקיס. המעבר שימש את מחפשי הזהב הראשונים שהגיעו לכאן במאה ה-19 ובו גם עוברת מסילת הברזל החוצה את הרוקיס ממזרח למערב בדרכה לאוקינוס השקט. בשעות אחר הצהרים נגיע לעיירה ג'ספר, בירת החלק הצפוני של שמורת הרי הרוקיס הקנדיים. לינה בג'ספר.
יום 16 │ג'ספר
יום טיול בשמורת ג'ספר ((Jasper, הגדולה מבין 4 השמורות המהוות את הרי הרוקיס הקנדיים (כ- 10000 קמ"ר). נטייל במפלי אטבסקה הגועשים ונראה את "חורי הסירים" שיצרו המים בסלע. נטייל להנאתנו בקניון מלין (Maligne Canyon ) ונרד בשביל המתפתל בין מפלי מים ציוריים, נבקר בימת מלין הציורית ששטחה 20 קמ"ר וגובהה 1670 מטר מעל פני הים. בצהרים נסייר בג'ספר לודג' (Jasper Park Lodge) המהודר העשוי מעץ שנפתח לראשונה ב-1922. ולאחר מכן ניסע לימת פירמידה (Pyramid Lake) וימת פטרישה ((Patricia Lake ונשמע את סיפורה המרתק הקשור ל…..מלחמת העולם השניה.
יום 17 │ג'ספר- קרחון אטבסקה- ימת לואיז- באנף
אחד הימים היפים והמרתקים לפנינו. ניסע על כביש 93 הקרוי "Ice field Parkway" הנחשב לאחד הכבישים הנופיים ביותר בעולם ועובר בדרכו דרך הרים מושלגים, קרחונים, מפלי מים ויערות.
נעצור לסיור בקרחון אטבסקה ((Atabaska Glacier שאורכו 5 קילומטר ורוחבו כקילומטר ועבי הקרח בו נע בין 90 ל-300 מטר. במרכז המבקרים נעלה על רכבי שלג מיוחדים Snow Mobile וניסע על הקרחון המפורסם. המעונינים יוכלו ללכת על הקרחון! לאחר שנצטלם למזכרת נמשיך דרומה ונעצור לתצפית על ימת הטורקיז המיוחדת, ימת פייטו (Peyto Lake) ומשם נגיע לימה המפורסמת ביותר בשמורה, ימת לואיס (Lake Louis ) הנקראת גם "פנינת הרי הרוקיס" ע"ש ביתה הרביעית של המלכה ויקטוריה. נלך לאורך הימה הציורית המוקפת בהרים מושלגים ונציץ גם למלון המפואר והמסוגנן הבנוי על שפתה- "שאטו לייק לואיס". את היום היפה נחתום בביקור בימת מוריין (Moraine Lake) עליה נערוך תצפית ממעוף ציפור. בשעות אחר הצהרים נגיע למלוננו בבאנף. לינה בבאנף או קנמור.
יום 18 │שמורת באנף- הר הגופרית- שמורת יוהו- קניון גו'נסטון
היום יוקדש לסיורים בשמורת באנף (Banff) ושמורת יוהו ((Yoho. נעלה ברכבל כ- 8 דקות להר הגופרית ((Sulphor Mountain המתנשא לגובה 670 מטר מעל העמק. ממרומי ההר תצפית פנורמית נהדרת 360 מעלות על נופי שמורת באנף ושלטי הסבר על החי והצומח באזור. לאחר שנרד מההר ניסע למלון באנף ספרינגס (Banff Springs Hotel) המהודר והיוקרתי בו התארחו במרוצת השנים הרבה ידוענים, ונצפה גם על מפלי Bow הגועשים ותצורות ההודוס (Hoodoos) המיוחדות. מכאן נמשיך לסיור קצר בעיירה באנף, "בירת" החלק הדרומי של שמורת הרי הרוקיס וניסע לשמורת יוהו (Yoho) דרך מעבר "הסוס הבועט"- אחד מהמעברים של הרי הרוקיס. נגיע לתעלה הספירלית (Spiral Tunnels ) – פתרון הנדסי מעורר השראה שנבנה ב- 1909 שנועד להקטין את השיפוע של מסילת הברזל ולאפשר תנועה מהירה ובטוחה של הרכבות החוצות את ההרים. באם יתמזל מזלנו נוכל לצפות ברכבת הנעה בתוך הספירלה…..נמשיך לראות את ה"גשר הטבעי" שנוצר ע"י פעולת המים על סלע הגיר ונלך להנאתנו בקניון ג'ונסטון (( Johnston Canyon המפורסם הטובל בצמחיה עבותה ונראה את המפל השוצף שבקצהו. לקראת ערב נשוב למלוננו בבאנף או קנמור.
יום 19 │באנף- קלגרי- טיסה לטורונטו- המשך לתל אביב
הבוקר ניסע כשעה וחצי לשדה התעופה של העיר קלגרי, בהתאם לזמן עד הטיסה נערוך סיור קצר בעיר ולאחר מכן נטוס לטורונטו. לאחר הנחיתה נחליף מטןס ונטוס לתל אביב. נחיתה צפויה ביום 20.
• טיסה במטוסי ים קטנים לשמורת קטמאי באלסקה לצפייה מקרוב בדובי גריזלי הצדים את דגי הסלמון
• שייט וספארי ימי בשמורת הפיורדים של קאנאי באלסקה
• סיורים באנקורג', ובעיירה סיוורד
• סיורי חוף במפרץ הקרחונים, היינס, גו'נו וקצ'יקאן באלסקה
• סיור מקיף בונקובר כולל שמורת קאפילנו ושייט באוטובוס ים
• שייט במעבורת וטיול בעיר ויקטוריה
• טיול בגני בוּטַשרט
• טיול למפלי ההינומה, ושמורת Wells Grey
• ימת מלין, קניון מלין, מפלי אטבסקה
• נסיעה ברכב שלג מיוחד על קרחון אָטַבֵּסְקָה
• עליה ברכבל להר הגופרית בשמורת בַּאנְף
• ימת לואיס, ימת מוריין, מפלי באו
• התעלה הספירלית בשמורת יוהו

המחיר כולל:

  • טיסות בין לאומיות כמפורט
  • טיסות פנים כמפורט
  • קרוז 8 ימי / 7 לילות באוניה  Alaska Noordam על בסיס "הכל כלול"
  • סיורי חוף עם אוטובוס צמוד וכניסות לפי המפורט
  • טיולים יבשתיים באלסקה
  • טיסה במטוס ימי קל באלסקה
  • שייט לספארי ימי בשמורת קאניי באלסקה
  • לינה במלונות ברמת תיירות גבוהה על בסיס ארוחת בוקר במהלך הטיול היבשתי
  • טיול יבשתי בקנדה והרי הרוקיס באוטובוס צמוד כולל כניסות לכל האתרים והשמורות
  • כל ההעברות
  • מדריך ישראלי מומחה לצפון אמריקה מצוות תרבותו
  • תשר לנותני שירותים בחו"ל

המחיר אינו כולל:

  • הוצאת ויזה לארה"ב (חובה)
  • ארוחות נוספות
  • הוצאות בעלות אופי אישי וביטוחים

מומלץ לעיין ב-תנאים ומידע כללי

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה מחיר תוספת יחיד הערות  
   05.07.17          

* מחיר לאדם בחדר זוגי

 

2019-02-14T04:15:42+00:00