yes

קרוז מאורגן לריביירות – האיטלקית והצרפתית כולל קורסיקה ופלמה דה מיורקה

קרוז מאורגן לריביירות - האיטלקית והצרפתית כולל קורסיקה ופלמה דה מיורקה

קוד טיול: TCME

משך הטיול: 10 ימים (7 לילות על האוניה)

יציאות: 5.10.16

מדינות: ספרד, איטליה, צרפת, קורסיקה

אוניה: Fantasia, MSC

מסלול: ברצלונה, לה ספציה, נפולי, גנואה, אז'קסיו (קורסיקה), קאן, פלמה דה מיורקה, ברצלונה

סגנון: קרוז מאורגן בשיטת "הכל כלול"

 

על הטיול:

  • סיורי חוף מלאים בכל יום
  • כיסוי מלא של הריביירה האיטלקית, כולל צ'ינקווטרה, פורטופינו וגנואה
  • כיסוי נאה של הריביירה הצרפתית, כולל ניס, גראס וקאן

  • ביקור בקורסיקה, כולל בביתו של נפוליאון בונפרטה
  • טעימות מהמטבח הליגוריאני והנפוליטני להעצמת החוויה התרבותית
  • מנהל הקרוז, טומי שרון, מדריך בכיר לאזורי מערב הים התיכון

מטיילים יקרים, בדקו את סיורי החוף מול שייט עצמאי ומול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

יום 1 |  ברצלונה, ספרד

נצא בטיסה ישירה לברצלונה. העברה לנמל ועליה לאניה. יציאה להפלגה בשעה 18:00.

יום 2 | אג'קסיו, קורסיקה

בקורסיקה הקטנה נולדו שניים מחמשת "גדולי האלף השני"- קולומבוס ונפוליאון בונפרטה. על הראשון שנולד בכפר קטן לא תשמעו כאן כמעט ואילו רוחו של השני, שנולד באז'אקסיו הבירה, מרחפת מעל אתריה. העיר הגדולה באי, שולטת על מפרץ יפייפה, רחובות ששמרו על אופיין העתיק ויש לה יותר מאשר ריח של הריביירה הצרפתית (קוט ד'אזור). כולם, ממטיילי סולו, זוגות ומשפחות, יאהבו להסתובב במרכז גדוש המבנים רכי הגוון, בתי הקפה הרוחשים בלקוחות שלא לדבר על המרינה הגדולה שלה באזור האופנתי Route des Sanguinaires. כאמור, נפוליאון בונפרטה נולד כאן בשנת 1769, מה שבא לידי ביטוי באתרים הרבים הקשורים אליו ומפוזרים בעיר. החל מבית ילדותו, רחובות הקרויים ע"ש בני משפחתו, פסלי דמותו בחוף הים ומוזיאון לאומי.

סיור החוף שלנו

נפתח את ביקורנו במוזיאון נפוליאון שהוא למעשה הבית בו נולד ובילה בו את תשע השנים הראשונות שלו. הבית שנבזז על ידי לאומנים קורסיקנים בשנת 1793,נבנה מחדש על ידי אמו של נפוליאון והפך למקום עלייה לרגל עבור מהפכנים צרפתים. הוא מכיל מוצגים רבים הקשורים לקיסר ואחיו, כולל מיטת ילדותו ומדליון זכוכית ובו תלתל משערו.

נבקר בכיכר קסונקה (Casonca) עם פסל נפוליאון ומערת נפוליאון שבה שיחק כשהיה ילד. בקצה החלק המרכזי של העיר נמצאת כיכר גדולה שבסופה פלטפורמה הבנויה על מדרגות רבות מאוד ובראשה פסל ענק של נפוליאון. נטפס למעלה ונצטלם עם הפסל.

נעבור גם ליד בניין העירייה המרשים (הוטל דה ויל ) בכיכר Fesch ואם יהיה פתוח נבקר גם בחלק הקרוי "סלון נפוליאון" ובו הכיסא המלכותי של נפוליאון (המוצג החשוב ביותר), פסלים, נברשות יפות, פרסקו מרשים על התקרה, ריהוט עתיק ומרשים מתקופת נפוליאון וציורים.
יום 3 | נפולי, איטליה 

נאפולי היא ללא ספק העיר המיוחדת ביותר באיטליה, האיטלקית ביותר. יש בה את האנשים המעניינים ביותר ואת ההפתעות הקולינאריות המיוחדות כל כך לאיטליה. הוסיפו על נאפולי את העיירות האנכיות על רצועת חוף אמלפי (סורנטו, פוזיטנו, אמלפי, רוולו) ואתם לא תרצו לעזוב את האזור. מכל אלו, אנחנו בחרנו לבקר בפומפיי מעצם היותה אתר ארכאולוגי נדיר המאפשר לנו הצצה של ממש לעולם הקדמון.

סיור החוף שלנו (פומפיי)

פומפיי, עיר קדומה ומשגשגת, התעוררה יום אחד בשנת 79 לספירה (9 שנים לאחר חורבן הבית השני), לתוך התפרצות וולקנית של הר הגעש ווזוב שהתנוסס מעליה והרסה כליל. באתר החפירות רחב הידיים, נמצאו בשנים האחרונות ממצאים השופכים אור חדש על אורח החיים בעת העתיקה. ילווה אותנו מדריך מקומי שיפליא בסיפוריו והסבריו בינות לארמונות הרומיים, בתי מרחץ, אכסדראות, רצפות פסיפס, מקדשים מפוארים וגם גופות שהשתמרו בתוך האפר הוולקני.

הערה: בפומפיי, המטיילים חייבים להיות מסוגלים ללכת כ- 1.5 ק"מ מעל משטח מרוצף וקרקע לא תמיד אחידה.

בתום הסיור בפומפיי ובמידה ויוותר זמן נבקר בנפולי.

יום 4 | לה ספציה, הריביירה האיטלקית

הנמל בו אנו עוגנים היה עד לדרמה יהודית באפריל 1946, במה שידוע כ"פרשת לה ספציה". הבריטים שעשו הכל כדי לבלום את ההעפלה חסמו באמצעות משחתות את פתח הנמל ואסרו על "דב הוז" ו"אליהו גולומב"- שתי אניות מעפילים, להפליג ארצה. שביתת הרעב שנמשכה 17 ימים שבה פתחו המעפילים ואיומי ההתאבדות שהשמיעו, יצרו אהדה בינלאומית רחבה עד שהבריטים נכנעו והסירו את המצור. למרות המחסור והרעב באיטליה של לאחר מלחמה"ע 2, חלקו תושבי העיר את מזונם עם אלף הפליטים היהודים ונפרדו מהם בנגינת תזמורת העיר ותזמורת מכבי האש. סאלוט לה ספציה.

הריביירה האיטלקית היא שילוב קסום של היסטוריה, חופים זהובים, נוף פנורמי, בתים צבעוניים ומאכלים ממטבח אזורי מעורר תיאבון. אל היעד הנוצץ הזה נוהרים מאז המאה ה-19 אוהבי הדולצ'ה ויטה (החיים הטובים), אמנים, סופרים, ידוענים ובני מלוכה. קל מאד לראות גם מדוע! יש בה משהו לכולם: הליכה עוצרת נשימה לאורך ה- Cinque Terre המוזיקה והזוהר בסן רמו, פארקים בפורטופינו, עשרות ערי החוף עתיקות לאורך קילומטרים של מים כחולים וצלולים והרשימה נמשכת עוד ועוד. ניתן למצוא יופי כמעט על כל סנטימטר של חוף הריוויירה, אבל מה שעושה את זה כל כך מרתק הוא שכל עיר, גדולה או קטנה, היא ייחודית ואופיינית.

סיור החוף שלנו

היום נבקר ב"בונבון" של הריביירה- צ'ינקווטרה (Cinque Terre) ""חמש האדמות". אלו הם למעשה חמישה כפרי דייגים צבעוניים ה"תלויים" על צלע הר מעל הים ומופרדים זה מזה ע"י מפרצונים. הכפרים משמרים את האווירה המסורתית של כפרי הדייגים שבחבל ליגוריה. הקשר ביניהם הינו בשביל הליכה או ברכבת מיוחדת העוברת ביניהם. נעזר ברכבת זו כדי להגיע אל הכפר הראשון הנקרא ריו מאג'ורה (Riomagiore) . בהגיענו נצא לסיור רגלי בחלק הקצר שנותר מ"שביל האהבה", העובר ממש באמצע המדרון הצוקי, נושק לים וממנו נשקף נוף יפייפה ועוצר נשימה. נמשיך ונטייל באזור הקסום הזה בין הכפרים, הטירות העתיקות והסמטאות הצרות ככל שיותיר לנו הזמן, עד לרגע שובנו אל האניה..

יום 5 | גנואה, הריביירה האיטלקית

נפתח את היום הזה במזרח הריביירה, המכונה "חוף השמש העולה". התחנה הראשונה שלנו תהיה סנטה מרגריטה שליד ראפאלו (Rapallo) , עיר נמל בת כ-‏30,000 תושבים שאנשי רוח ממערב אירופה, כמו:  פרידריך ניטשה שכתב שם את הרעיונות לזרתוסטרא ראשון, הסופר עזרא פאונד, ד.ה.לורנס ואחרים, עשו אותה לביתם השני.

משם נעלה על סירה שתיקח אותנו לפורטופינו (Portofino) מגרש המשחקים של העשירים והמפורסמים מאז סוף המאה ה -19, ששירים רבים נכתבו עליה ולא בכדי! הכפר על בתיו הצבעוניים, מרושת בסמטאות צרות הגולשות אל כיכר ציורית ואל מרינה יפיפיה. נסייר בחצי האי הקסום הזה, נעלה לתצפית על העיירה והמפרץ ומשם בשייט חזרה לסנטה מרגריטה.

נשוב מפורטופינו ונערוך סיור בחלק ההיסטורי של גנואה. נתחיל ב- "Piazza Caricamento", במרכז ההיסטורי של העיר. נשוטט ברחובות צרים ומקסימים המכונים carruggi וב-"פיאצה דה פרארי"- הלב המסחרי של גנואה, שבו נוכל להתפעל מ- Palazzo Ducale. נבקר גם במוסד קולינרי ידוע בגנואה כדי לטעום מהמטעמים של המטבח הליגורי (פוקצ'ה ופסטו הם הידועים שבהם). הסיור יסתיים עם זמן חופשי בנמל הישן לפני שנחזור מיום עמוס לאוניה.

יום 6 | קאן, צרפת

הבוקר נצא לכיוון ניס (Nice), בירתה של הריביירה הצרפתית, נטייל בעיר הידועה בטיילת יפייפיה (Promenade des Anglais) לאורך 7 ק"מ של ים כחול-טורקיז ושורות דקלים. נשוטט בין מבנים מעוצבים בסגנון ארט-דקו וביניהם מלון נגרסקו האגדי עם חזית הרוקוקו המענגת שלו, שוק פרחים ויאכטות של טייקונים. לא נפסח על העיר העתיקה ובה אווירה מיוחדת ואפילו קתדרלה רוסית אורתודוקסית עם חזית הקרמיקה הצבעונית שלה ושש כיפות הבצל.

משם, נמשיך לעיירה גראס (Grasse), הנחשבת לבירת הבשמים בצרפת בגלל האקלים המצוין שאפשר צמיחה מואצת לשדות הפרחים . כבר בכניסה לעיר, לא תוכלו להתעלם מריח הבושם העומד באוויר. במאה ה-18 החלה לשגשג במקום תעשיית הבשמים וכיום, תמצאו בעיירה הזו 28 מפעלי בשמים המפיקים תמציות ושמנים. נבקר במפעל כזה ונלמד על תהליכי הייצור ובסיום הביקור נחזור לקאן.

יום 7 | פלמה דה מיורקה, ספרד

תגיד מיורקה ויגידו לך: שמש, ים וחול. מילה שלי, יש שם הרבה יותר. המיקום הגיאוגרפי של מיורקה הביא לחופיה כובשים רבים לאורך ההיסטוריה, שראו בה בסיס מצוין לשליטה בים התיכון. היא הוקמה ע"י הרומאים כבסיס לשליטה באפריקה, נכבשה לאחר מכן על ידי הביזנטים, אוכלסה על ידי המורים (מוסלמים) החל מהמאה ה-10 ועד ה-13, ולבסוף נכבשה ע"י הנוצרים בראשות חיימה הראשון, מלך אראגון (קטלוניה). פאלמה (בירת מיורקה והאיים הבלאריים), הופכת למרכז סחר פורה עם קטלוניה, ולנסיה, פרובאנס, המגרב, הרפובליקות הימיות של איטליה והאימפריה העות'מאנית.

רבדיה של ההיסטוריה התרבותית הזו מודגמת היטב ביצירת המופת של פלמה הלא היא הקתדרלה הגותית שלה שנבנתה באתר של מסגד אשר בתורו היה פעם מקדש רומי.

סיור החוף 

הסיור בפלמה יתחיל בביקור בקתדרלה המפורסמת לה-סיאו (La Seo), זו שהארכיטקט אנטוניו גאודי (כן, זה מברצלונה), עיצב חלק מהמבנה העצום שבנוי ברובו בסגנון גותי. משם ניסע לארמון אל מודיינה ( Palau de l'Almudaina), ארמון מרשים שהוא למעשה מצודה מוסלמית עתיקה שעברה הסבה לארמון מלכותי. הארמון עדיין משמש כאחד ממעונותיו הרשמיים של מלך ספרד.

נבקר בפואבלו אספניול. גם אם כבר ביקרתם בכפר המקביל לו בברצלונה, מדובר בכפר לדוגמה בו משוחזרים הבתים הטיפוסיים למחוזות השונים בספרד. להשלמת האווירה ניתן לראות בעלי מלאכה ואמנים בעבודתם ולפרקים נערכים בו מופעי שירה וריקודים עממיים.

עם צאתנו מהמוזיאון נעלה לתצפית על מבצר בלוור Bellver Castle, המהווה דוגמא יפה של ארכיטקטורה צבאית של ימי הביניים.

יום 8 | ברצלונה

הבוקר נפרד מהאניה וניסע לטיול אל מלוננו בברצלונה. המעונינים יצטרפו למדריך לסיור רגלי ב"ברצלונה האחרת" עד לצהרים, ולאחר מכן זמן חופשי.

יום 9 | ברצלונה – קוסטה בראווה

את הבוקר האחרון שלנו בטיול/קרוז הזה, נעשה בטיול מחוץ לברצלונה אל ה"קוסטה בראווה", בספרדית "חוף פראי". הרצועה היפייפיה הזו, שמורדות הפירנאים גולשים בה עד לקו המים, משתרעת צפונית לברצלונה ומושכת אליה מיליוני תיירים בשנה המגיעים בעיקר לנפוש בכמה מהחופים הטובים ביותר באירופה.
מעבר לזה יש באזור אמנות, היסטוריה ופעילויות חוצות למכביר. זו מדינת דאלי עם שלושה מוזיאונים מצוינים של האמן האקסצנטרי (ביתו בקדאקס ובית הולדתו בפיגרס)  אבל גם פיקסו ומרק שאגאל השאירו בה את חותמם. אתרים יווניים ורומיים מן החשובים באירופה, ערי ימי ביניים עם רחובות מרוצפים ומבוכי סימטאות , (חירונה ובגוך) וריכוז מסעדות בעלי כוכב מישלן הגדול בספרד.

סיור החוף
נבקר בקאדקס במוזיאון של דאלי, לא זה הידוע בפיגרס אלא זה שדאלי תכנן והקים במו ידיו. משם נצפין לאומפוריו בראווה, "ונציה של ספרד" והמרינה הגדולה באירופה. שם מחכה לכם הפתעה. נטייל באזור עד אחה"צ שאז נצא לאחד ממרכזי הקניות הגדולים בספרד לקניות אחרונות לפני שנשים פעמינו לשדה התעופה לקראת חזרתנו הביתה.

יום 10 | תל אביב
לפנות בוקר ננחת בנתב"ג.

המחיר כולל:

  • קרוז+מיסים+ טיפ באניה בגובה 13.5 דולר לאדם ליום (חובה ע"פ כללי חב' השיט).
  • כלכלה במהלך השיט- פנסיון מלא על האוניה. בסיורי חוף אין ארוחת צהריים למעט אם מופיע בתוכנית.
  • הטיסה באל על.
  • לילה במלון במרכז ברצלונה
  • העברות (משדה התעופה לנמל, מהנמל לשדה התעופה).
  • סיורי חוף מאורגנים בכל נמלי העגינה (ע"פ התוכנית, באוטובוס נח,
  • תחבורה ציבורית בעת הצורך וסיורים רגליים).
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית הטיול, אין מסלולים אופציונליים הכרוכים בתשלום נוסף.
  • מדריך ישראלי בכיר, מצוות "תרבותו" – טומי שרון
  • טיפים לנותני השירותים השונים
  • מיסי נמל בארץ ובחו"ל

המחיר אינו כולל:
כל מה שאינו מופיע תחת הכותרת – המחיר כלול.

הערות

  • יש רופא ואחות על האניה.
  • המחירים משתנים בחברת השייט ע"פ היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.

מחיר בדולרים לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה חדר פנימי חלון בתוספת מרפסת בתוספת מדריך הערות
 5.10.16  14.10.16  2,495 $  250 $   395 $ טומי שרון  

* אין כפל מבצעים והנחות

2019-02-14T04:15:52+00:00