yes

שוק האוכל הלילי של זנזיבר

שוק האוכל בזנזיבר

גני פורודהאני, האזור שבו פועל שוק האוכל התוסס והססגוני של סטון טאון, זנזיבר, הם סמל לפסטורליה באי האקזוטי. האזור נושק לים ומשמש כנקודת עצירה נעימה ורגועה עבור מי שמסתובב ברגל ברחבי האי, מאפשר לקחת קצת לתוך הריאות מהאוויר המקומי, ולהירגע. הגנים נמצאים ליד המצודה העתיקה, המבנה הראשון באי שנבנה על ידי העומאנים כהגנה מפלישה, ובית הפלאות, ארמונו של הסולטן הזנזיברי במאה ה-19, שני אתרי תיירות פופולריים ביותר. הגנים עברו שיפוץ ומתיחת פנים ב-2009, והאזור כולו הוא פנינה יפה בשילוב של ארכיטקטורה, חוף ים, בתי קפה נינוחים וגנים מטופחים. הגנים ממוקמים קרוב לנמל של סטון טאון, שמשמש את הדייגים בעיר, ולא לחינם.

marketzanaibar

הגנים נמצאים כאמור בלב האזור התיירותי של סטון טאון. זנזיבר אינה רק חוף אקזוטי ואוכל פיוז'ן, אלא גם בעלת היסטוריה אפלה של מרכז של סחר בעבדים. צמוד לגנים שוכנת הכנסייה האנגליקנית, שמשמשת גם כמעין מוזיאון לאותה תקופה בהיסטוריה הזנזיברית. במקום שבו ממוקמת הכנסייה היו קושרים את העבדים לעץ ומוכרים אותם ללקוחות במכירה פומבית.

תרבותו זנזיבר– קראו עוד :

 

כשהערב יורד בפורודאני, האזור הופך לשוקק חיים, בתמהיל מדהים של צבעים, ריחות וטעמים, מוקם לו שוק אוכל מדהים ומגוון. לאורך מאות מטרים מוקמים להם דוכנים מאובזרים בעמדות ברביקיו, שווארמה, מחבתות ושאר כלי עבודה. המוכרים, לפחות הרציניים שבהם, עומדים בבגדים צחורים כשכובע שפים לראשם, מציגים את מרכולתם המגוונת ביותר. חלקם דייגים שבילו את היום בתפיסת תמנונים ודגים שיהפכו לבסיס לארוחה בערב. המקום חביב במיוחד על התיירים שמסתובבים בסטון טאון, אבל גם המקומיים פוקדים את השוק בהמוניהם, בעיקר זוגות צעירים או משפחות. התפריט המקומי מגוון ביותר – אלפי שיפודים מוכנים לצלייה, דגים, פירות ים, פיצות, שוקולד וכמובן שווארמה מקומית, וכל מיני חיות ושרצים לבעלי קיבה חזקה במיוחד.

מי שמעוניין במאכל זנזיברי אותנטי, עד כמה שמאכל שמושפע מהמטבח ההודי עם הפיניש המקומי יכול להיקרא אותנטי, יוכל להזמין לעצמו את מרק האורוג'ו המקומי, מסימני ההיכר של סטון טאון. המרק הוא בעל טעם פיקנטי עד חריף, אותו הוא מקבל מהרוטב האדום עתיר הפלפלים והתבלינים, כיאה לאחת ממעצמות התבלינים הוותיקות בעולם לצד מנגו, קוקוס, שילוב של ירקות ועוד.

מאחר שזנזיבר הוא למעשה אי שתושביו מוסלמיים, קשה יחסית להשיג אלכוהול, ובשוק האוכל המקומי הוא אסור במכירה. ניתן אבל למצוא מקומות ברחבי האי שמוכרים בירה ומשקאות אחרים, אבל מי שרוצה לשלב ששתייה חריפה עם ארוחה זנזיברית דשנה מהשוק, עשוי להתאכזב. בכלל, לא מומלץ להסתובב באי עם בקבוק של משקה אלכוהולי ביד, אלא כדאי להצניע אותו בתוך שקית.

מי שמתכנן לפקוד את שוק האוכל כדאי שיתאזר גם בקצת סבלנות, שלה יזדקק כשיגיע לשוק. בכל פינה ישנו אדם שקשור לאחד מהדוכנים, שייגש ויציע לאכול דווקא בדוכן שלו. זנזיבר היא בסופו של דבר אי אפריקאי עני, למרות השפע הנראה לעין של מזון, והמוכרים נלחמים על כל תייר ולקוח. הסבלנות נדרשת גם לאור קצב החיים האיטי של תושבי האי. ייתכן שהאוכל לא יהיה מוכן במהירות המערבית המקובלת, אבל על פי רוב משתלם להתאזר בסבלנות.

מומלץ לאלו המסתובבים בשוק להקדיש קצת זמן, במהלך חיפושיו אחר אוכל טעים, גם לרמת ההיגיינה של הרוכלים והטבחים. לא חסרים סיפורי אימה על קלקולי קיבה ושאר מחלות של אנשים שהתפתו לאכול בדוכן לא היגייני. כדאי לשים לב איך בכל דוכן מתייחסים לאוכל ולסוגיית ההיגיינה. הגנים מצאים באזור של בתי מלון ובכך ניתן להגיע אליהם בהליכה קלה. אל תוותרו אם כן על טיול במקום גם בבוקר וגם בערב – הגנים מספקים בכל מקרה חוויה מרתקת עבור המבקרים.

2019-02-14T04:15:10+00:00