yes

היתרונות בשייט נהרות

היתרונות בשייט נהרות

 

שייט נהרות הוא דרך נפלאה להתוודע לאירופה הישנה, לעידן שבו הנהר היה נתיב תחבורה מרכזי אשר קישר בין ערי הבירה והמסחר השונות.

בישראל הקטנה קרוז בנהר הוא אפשרות שאינה מוכרת דיה לקהל שוחרי התיירות, אולם באירופה זהו ענף מבוסס ומוכר היטב.

שיט נהרות באירופה

תרבותו מציעה קרוזים בדנובה, השני באורכו באירופה כולה, ובריין, הגדול מקרב נהרות מערב אירופה. לאורכם של שני נהרות אלה התפתח חלק נכבד מהתרבות האירופית לאורך אלפי שנים, ולכן ישנן ערי מפתח רבות לאורך הנתיבים, מה שמאפשר אפשרויות ביקור מגוונות, אף אם קצרות.

מה כדאי לנו לשקול לפני שנבחר בשייט נהרות בתור החופשה הבאה שלנו?

  1. ראש שקט – יתרון גדול טמון בעובדה כי שייט נהרות פוטר אותנו מהצורך לרדת לכל הפרטים הקטנים של תכנון חופשה תוך נקיטת סיכונים כאלה ואחרים בהזמנת מקומות לינה, אמצעי תחבורה, ארוחות וביקור באתרים.זה הסוף להסתמכות על אפליקציות ניווט, קריאת שלטים בשפה זרה, שבירת שיניים בבקשת הכוונה ממקומיים וכדומה.
    החיסרון בכך הוא שתכנון הטיול ניטל מאיתנו ואנחנו מסתמכים על החברה שלוקחת אותנו לשייט ועל המדריך המתלווה אלינו.
  1. לוח הזמנים חקוק בסלע – מאחר שתוכנית ההפלגות והעגינות נטולה כל גמישות, אנחנו עשויים לחוש שלא מיצינו את חוויית הטיול במקומות מסוימים, או שמיצינו גם מיצינו אך איננו יכולים לעזוב עדיין. היתרון הוא בסדר וביעילות שלוח זמנים שכזה מכניס לטיול.
  2. סוף לטרטורים – לא צריך להיגרר מבית מלון אחד לשני. לא צריך לארוז מזוודה ואז לפרוק אותה וחוסר חלילה כמניין בתי המלון שפזורים לאורך הטיול. בשייט לכל נוסע יש את המיטה שלו, הפינה שלו, והוא נדרש לפרוק ולארוז מחדש רק פעם אחת במהלך הטיול. אגב, מי שבוחר להישאר באותו בית מלון, מקדיש את הזמן שלו להתעסקות עם אמצעי תחבורה מתאימים.
  3. ביקורי בזק – מאחר שהביקור בכל נמל עשוי לארוך רק כמה שעות בדרך כלל רק נספיק לטעום קצת מכל ביקור ולא יותר.
  4. רואים עולם – הנוף שניבט מחלוננו במהלך ההפלגה הוא עוצר נשימה ולא פחות מכך, מתחלף כל הזמן, כך שאנחנו זוכים להתרווח ובאמת ליהנות מהנופים השונים, עניין שלא תמיד מסתדר בטיול רגיל שבו אנחנו עסוקים באלף עניינים שונים. לעתים נערכת הפלגה בלילה כשהמטרה היא להגיע לנמל היעד מוקדם ככל שאפשר. הבעיה היא שאין כל כך מה לראות בלילה.
  5. ידע הוא כח – רוב המידע בטיול נשאב מהמדריך, ואם המדריך בינוני ברמתו, גם הטיול יהיה כזה. מצד שני, אם המדריך מעולה, צפויה לנו חוויה חד-פעמית!
  6. הנופש מטייל על קיבתו – האוכל רב וזמין, ואנחנו לא נדרשים לבזבז זמן בחיפוש אחר מסעדות, או לשנות מסלול באמצע טיול כי מישהו נזכר שהוא רעב. הבעיה היא שאנחנו חווים פחות את האוכל המקומי.
  7. אורחים לרגע – החיכוך עם המקומיים ותרבותם מוגבל מאוד בקרוז, עניין שיש שיראו בה דווקא יתרון.
  8. הכל כלול – החיסכון הכספי משמעותי וההוצאה הכוללת ידועה ברובה מראש. המחיר הנקוב עבור השייט כולל בתוכו את הארוחות, הלינות ואמצעי התחבורה, ובכך יודע הנוסע מראש כמה תעלה החופשה, להוציא כמובן קניות והוצאות אישיות. הסכום הסופי בדרך כלל גם נמוך מטיול יבשתי שנמשך זמן דומה, כאשר רמת הארוחות והלינה עשויה להיות אפילו גבוהה יותר עבור נוסעי הקרוז. עם זאת, לעתים העגינה מתרחשת הרחק ממרכז העיר ויש צורך במונית, מה שמייקר מעט את הטיול.
  9. יש גם יתרונות לשייט נהרות בהשוואה לקרוזים ימיים – בקרוז נהר אתה תמיד קרוב לחוף ולכן רואה בכל רגע מה מתרחש. כמות הנוסעים היא קטנה יחסית ולכן ישנה גמישות אם משהו משתבש וצריך להעביר את הנוסעים ליבשה.

 

 

 

2019-02-14T04:15:36+00:00