yes

קרוז מאורגן שט ומטייל על נהר הדנובה הכחולה בדגש מוסיקה

קרוז מאורגן שט ומטייל על נהר הדנובה הכחולה בדגש מוסיקה

הדנובה אינה רק נופים עוצרי נשימה, כפרים ציוריים וערים גדולות בהם ארמונות גדולים ובתי קפה שבהם התפתחה הקולינריה כפי שאנו מכירים אותה כיום. היא הייתה גם המקום בו גרו והלחינו מוצרט, היידן, שוברט, שטראוס, סמטנה ואחרים.

קוד טיול: TRDO
משך הטיול: 9 ימים
יציאות: 20.7.16
מדינות: גרמניה, צ'כיה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה
ספינה: Amethyst
מסלול: פראג, פסאו, קרמס (עמק הוואכאו), בודפשט, סנטנדרה, אשטרגום, ברטיסלבה, וינה, מלק, דורנשטיין, פסאו, צ'סקי קרומלוב, פראג
סגנון: קרוז תרבות קבוצתי בשיטת "הכל כלול"
מלווי הטיול: מדריך יורם יוסף, דוקטורנט להסטוריה ומדעי המדינה, מדריך בכיר מצוות "תרבותו"
+ ד"ר אורי לשמן, מוסיקאי,מנצח ומרצה למוסיקה

על הטיול:

  • נעמיק להכיר את שושלת הבסבורג, בית מלוכה שבניו שלטו באירופה מהמאה ה-13 עד המאה ה-20, ומילאו תפקיד חשוב בתולדותיה של היבשת. בזכות התמיכה של בית האבסבורג פרחה האדריכלות, האמנות, הספרות והמוסיקה במרכז אירופה. נבקר בוינה (ארמון שיינברון) ובבודפשט באתרים המרכזיים.
  • נופיו המרהיבים של עמק הווכאו, מאכלסים כמה מונומנטים הסטורים כמו: מנזרי 1000 השנים במלק ובקרמס, כמו גם את אזור הגידול של היינות האיכותיים של אוסטריה. נטעם מכולם.

מטיילים יקרים, בדקו את סיורי החוף מול שייט עצמאי ומול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול, אוטובוסים ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

הדנובה הנחשב לנתיב מים השני באורכו באירופה ( 2,860 ק"מ) מחזיק גם בשיא עולמי – הוא זורם בין 10 מדינות. הרבה ערים גדולות וחשובות שוכנות על גדות הנהר או בסמוך לו , ובהן ארבע בירות: וינה, ברטיסלבה, בודפשט ובלגרד. באוסטריה, סלובקיה, סלובניה, קרואטיה, סרביה וברומניה, אין כמעט עיר שאינה שוכנת על גדות הנהר עצמו או על אחד מיובליו.
במשך יותר מ2,000 שנים שימש נהר הדנובה כאמצעי לתעבורת צבאות. החל מהאימפריה הרומית דרך הגותים, הסלאבים וההונים דרך הצלבנים שנעו דרכו אל עבר ירושלים וכלה במסעות הכיבוש של העות'מאנים עד שנבלמו במערכה על וינה בסוף המאה ה- 17. במאה ה- 19 כאשר השפעת האימפריה העות'מאנית בבלקן נחלשה ואילו השפעת האימפריה הרוסית עלתה, השתלטו בהצלחה מדינות אירופה החזקות על הנהר, מצב שנשאר עד היום.
מרכז אירופה היה האזור שבו התקיימה המורשת התרבותית של בית הבסבורג. רב-לאומיות, פלורליזם דתי ושפה בינלאומית אחת- גרמנית. זהו האזור שאותו זעזעה הרפורמציה הדתית של לותר, המלחמות של נפוליון, מאבקי השחרור הלאומיים, ופרץ היצירתיות של משוררים, מלחינים, סופרים וממציאים.
ב- 1992 חוברו נהר הריין, נהר המיין ונהר הדנובה ע"י גרמניה לתעלה אחת, מה שיצר נתיב מים באורך 3,500 ק"מ אשר קצהו האחד בשפך נהר הריין בים הצפוני וקצהו השני בשפך הדנובה בים השחור.
בשל כל אלו הוא משמש לאמצעי התעבורה העיקרי בין מרכז ומזרח אירופה, וגם מעודד את התיירות כאשר לצידו פורחים אזורי נופש, "שבילי אופניים, שמורות טבע ופארקים לאומיים. הדנובה הכחולה נעה לאורך נופים עוצרי נשימה וכפרים ציוריים והגיוון בין כל המקומות בהם היא עוברת הוא שמעניק לה יופי מיוחד. זהו גם הנהר שלאורכו מתקיימים מסלולי קרוז הנהרות הפופולארים ביותר בעולם.
יום 1
תל אביב- פראג- פסאו. עלייה לספינת הנהר

נטוס אל פראג (Prague), בירתה של צ'כיה ועם הנחיתה נצא לפסאו (Passau), הידועה גם בשמה "עיר שלושת הנהרות", בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילץ. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים.
יום 2
קרמס- עמק הוואכאו

נעגון בקרמס (Krems), העיירה בת 1,000 השנים שיש בה מרכז היסטורי משומר היטב שקירותיו, כך נדמה, נצבעו וחודשו רק אתמול. קרמס היא העיר הראשונה באוסטריה שזכתה לתואר "צ'יטה דל וינו" – עיר היין, תואר שהמחזיקות בו נחשבות למועדון סגור, מעין "היכל התהילה" של הייננים בעולם.
נמשיך דרך כפרים עתיקים ומקסימים, הטובלים בכרמים עם שרידי מבצרים מרשימים. נבקר גם במנזר גטוויג – ה"מונטה קסינו" של אוסטריה, הבולט למרחוק בעוצמת גודלו ואדריכלות הברוק, הסגנון בו הוא נבנה. המנזר שנבחר להיות אתר מורשת אונסקו ב-1992, הוא אוצר של אמנות ואדריכלות עם ציורים, פסלים, פרסקאות עבודת טיח, שטיחי קיר, הדפסים וספרייה עצומה של ספרים (מעל 300,000). כיאה למיקומו בעמק הווכאו (Wachau), יש בו גם את כרם הענבים העתיק ביותר באוסטריה, החוגג השנה "יום הולדת" 900.
משם נמשיך אל העיירה הפסטורלית דורנשטיין ואחרי טיול קצר ונעים ברחוב המרכזי וביקור בטירה בה היה כלוא ריצ'רד לב הארי.

הרצאה: מוזיקה, מסתורין, מיסטיקה- האם יש שם משהו מעבר?

מוצרט. כשאומרים את המילה מוצרט תמיד מתכוונים לאיזה פלא, לתופעה מיוחדת במינה. הגאון הבלתי נתפש הזה שכתב כל כך הרבה מוסיקה ומת כבר בגיל 35. מהו אותו פלא? האם בתופעה הזו יש משהו מיסטי?

יום 3
בודפשט

נבקר בבודפשט (Budapest), בירת הונגריה הבנויה משני חלקים המחוברים מעל נהר הדנובה – בודה ופשט. את היום נקדיש לצד פשט ונתחיל בבית הפרלמנט ההונגרי – מבנה מרשים אשר נבנה עוד במאה ה-19. משם לכיכר הגיבורים- האנדרטה לאבות האומה של הונגריה. נמשיך לביקור בבית הכנסת הגדול של בודפשט, בית הכנסת הגדול ביותר ששרד באירופה ואל המוזיאון היהודי המקפל את סיפורה של קהילה יהודית ששני שליש ממנה הושמד בשואה.
בערב – אחרי ארוחת הערב נצא לסיור באוטובוס לראות את העיר המוארת בשעות הלילה.

יום 4
בודפשט- סנטנדרה- אשטרגום

המשך הסיור בבודפשט – הפעם בצד בודה. נתחיל את היום בשוק המזון המפורסם של בודפשט במבנה שתוכנן ע"י אדריכל מגדל אייפל והחל את דרכו כתחנת רכבת. נמשיך לתצפית על העיר ממצודת הדייגים ולקראת הצהריים נפרד מבודפשט ומהספינה בדרכנו אל סנטנדרה (Szentendre), עיירה הונגרית טיפוסית עם מדרחוב אומנויות יפה. לאחר הביקור נמשיך לאשטרגום (Esztergom))- העיר העתיקה בהונגריה, בירתה לשעבר, מקום מושבה המרכזי של הכנסייה הקתולית בהונגריה וכן מקום משכנו של בית המשפט החוקתי של הונגריה. כיאה למעמדה, הקתדרלה בעיר היא הכנסייה הגדולה ביותר בהונגריה. לקראת ערב, נפגוש את הספינה במעגן "ברך הדנובה" ונעלה עליה בדרכנו לברטיסלבה.

הרצאה: התמודדות עם הגורל – הסימפוניה החמישית של בטהובן

כיצד אדם שאינו שומע יכול לכתוב כזו מוזיקה נפלאה, מוזיקה ששינתה את ההיסטוריה. האם לאונרדו דה וינצ'י יכול היה לצייר בלי עיניו?! מה יש ביצירה הכבירה הזו של בטהובן שכבר יותר מ 200 שנים מעוררת בנו השראה ומחזקת אותנו.

יום 5
ברטיסלבה

נקדיש את היום לעיר ברטיסלבה (Bratislava), בירת סלובקיה ואתריה. נסייר במרכז העיר העתיקה, המכיל את התיאטרון הלאומי, הקתדראלה הגותית סנט. מתיאס, בית העיריה העתיק ועוד. משם אל הכיכר המרכזית ובה מזרקת מקסימיליאן, ארמון מועצת הממשל המלכותי, ארמון קוטשרפלד (אחד מהבניינים היפים בסגנון הרוקוקו), התיאטרון הסלובקי הלאומי, הממוקם במבנה מדהים ביופיו בסגנון ברוק ורנסנס. נטפס (באוטובוס) למצודת ברטיסלבה – סמל העיר, הצופה על מפגש הגבולות הונגריה, אוסטריה וסלובקיה ומשם אל המאוזוליאום של משה סופר, הידוע בכינויו "החת"ם סופר" – רב גדול ופילוסוף שהיה מנהיג היהדות האורתודוקסית של יהודי גרמניה ואירופה התיכונה. אל ברטיסלבה הגיע ב-1806, הקים בה ישיבה, ששימשה כמרכז רוחני ליהדות אירופה התיכונה.

הרצאה: קונצ'רטו דה לה קומדיה- הומור במוזיקה

רגעי הומור, השתובבות ובדיחות שמוזיקאים גדולים עושים וצ'רלי צ'פלין ודני קיי ו'צחוקים' עד כלות המוזיקה. הרצאה קלה של צחוק וקלות דעת עד לסוף ה'הרצאה'…

יום 6
וינה

נבלה את כל היום בוינה (Vienna). נתחיל בביקור (באמצעות מדריך מומחה),בארמון שנברון, המשמש כיום כמוזיאון, נחשב לאחד הארמונות היפים ביבשת אירופה ונכלל ברשימת אונסקו של אתרי התרבות שיש לשמרם. הארמון, שהיה "הבית הלבן" של אירופה לכל אורך שלטונה של שושלת האבסבורג האוסטרית, זכה לארח בין כתליו את נפוליאון, מוצארט ואת כל מנהיגי המעצמות של התקופה. יש בו 1,440 חדרים גדושי מוצגים מרהיבים, ביניהם חדר השינה של הנסיכה אליזבט הלא היא "סיסי". נטייל רגלית בעיר העתיקה ונבקר בדום סט.סטפן, בכיכר המרכזית, ברובע ההופבורג וברובע היהודי. אחרי הפסקה לארוחת צהריים נמשיך בנסיעה לראות את ה"רינג שטרסה" ונסיים בביקור בבית הונדרטווסר.

יום 7
מלק

נגיע שוב לעמק הוואכאו, אזור גידול היין המרכזי של אוסטריה. נבקר בעיירה מלק (Melk) השמורה היטב זה 1000 שנה ובמנזר המפורסם שלה. זהו מנזר האם של המסדר הדומיניקני האוסטרי המייצג את הפאר הכנסייתי בשיא הדרו. חזרה לספינה.

הרצאה: רואים את הקולות- הרצאה חווייתית המשלבת מוזיקה, מחשבים וקטעי וידאו מרהיבים

כולנו שומעים מוזיקה, אבל האם ישנה אפשרות לראות את הצלילים? מה הקשר בין צלילים לצבעים? מה הקשר בין חמישיית דג השמך של שוברט למשחקי מחשב?

על מהפכת המוזיקה הקלאסית והמודרנית במדיה החדשה וברשתות החברתיות.

יום 8
פסאו, צ'סקי קרומלוב, פראג – תל אביב

הבוקר ניפרד מהספינה ונצא בדרכנו אל העיירה צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov), עליה מקובל לומר כי יש הרבה מקומות ציוריים באירופה, אבל אף אחד מהם לא יכול להתעלות על צ'סקי, שהוכרזה בשנת 1992 כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. העיירה ידועה באדריכלות העשירה ובעיצוב האמנותי של חלקה העתיק ובטירה בסגנון הבארוק,השוכנת בשטחה (השנייה בגודלה בצ'כיה). משם נמשיך לפראג בה נטייל ככל שיספיק הזמן. לקראת ערב ניסע לשדה התעופה שליד פראג ונצא בטיסה הביתה.

יום 9
תל אביב

בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בתל אביב.

השיט יתבצע בספינת הנהר Amethyst, ברמת 4 כוכבים פלוס, הספינה מכילה מקום ל- 170 נוסעים. בתכנון הספינה נלקחו בחשבון עיצובה הפנימי האלגנטי בד בבד עם נוחות מרבית לנוסעים. לספינה ארבעה מפלסים ועיצובה הפנימי משלב עץ ובד בצבעים נעימים ויוצר אווירה אלגנטית בד בבד עם אווירה נינוחה ורגועה המתאימה לשיט נהרות.
החדרים: בכל החדרים בקומות 2 ו-3, "מרפסת צרפתית"- קיר דלתות הזזה. מיטה זוגית, מקלחת ושירותים, מייבש שיער, אביזרי אמבט, טלוויזיה, רדיו, כספת.
חדר האוכל: כל הארוחות מוגשות בחדר האוכל המרכזי בספינה בהושבה מסודרת. ארוחות הצהריים והערב בהגשה, בבוקר בופה. המטבח בספינה מציע תפריט בינלאומי. משקאות חמים לאחר הארוחה, ללא תשלום. סביב לאולם האוכל, חלונות בפריסה פנורמית המאפשרת ליהנות מנוף הנהר תוך כדי השייט.
צוות הספינה: 40 אנשי צוות, יחס מצוין המבטיח שרות מעולה. ניהול השייט- חברה גרמנית.
נקודות חשמל: מתח 220 וולט עם פלאג אירופאי שני פינים.
לבוש: ביום-יום לבוש ספורטיבי. ג'קט אלגנט מומלץ לקבלת הפנים ואירועים חגיגיים אחרים. מומלץ ללבוש בגדים הניתנים להפשלה בגלל החימום/המיזוג בספינה והשמש המחממת את הספינה בעונה זו של השנה.
עישון: אסור בכל שטחי הספינה למעט בסיפון השמש
מידות: אורך 110 מטר, רוחב 11.40 מטר
מס' נוסעים מכסימלי: 170
דגל: גרמניה
גודל התאים: 15 מטר מרובע לתא רגיל, 22 מ"ר לסוויטה
כמות התאים בספינה: 85 חדרים
אבזור החדר: מיזוג אוויר, מקלחת ושירותים, טלפון, מייבש שיער, טלוויזיה, ארון, שולחן, כיסא, כספת.
מתקנים בספינה: אביזרי כושר, ג'קוזי, מספרה, לאונצ' בר,
שירותים נוספים:

  • מטבח קונטיננטלי
  • 3 ארוחות ביום
  • ארוחת פתיחה וארוחת פרידה חגיגית
  • משחקי חברה
  • בידור בערבים
  • הרצאות העשרה בערבים בנושאי מוסיקה
  • קרמס ודורנשטיין- טעימות היין מהמיטב של אוסטריה
  • בודפשט – המוזיאון היהודי
  • בודפשט – הפתעה קולינרית ב"ממלכת המתוקים"
  • וינה – ארמון שנברון וחדר המיטות של "סיסי"
  • וינה – סיור בבית הונדרטווסר
  • צ'סקי קרומלוב – אחת מעיירות ימי הביניים היפות באירופה
מחיר הטיול כולל:

  • טיסות בנתיב: תל אביב- פראג – תל אביב.
  • 7 לילות בספינת הנהר כאשר כל החדרים חיצוניים עם French Balcony (דלת הזזה).
  • סיורי חוף בכל נמלי עגינת הספינה (חלקם רגליים וחלקם עם אוטובוס).
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא לאורך השיט.
  • אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
  • מיסי נמל + מס דלק. (עשויים להשתנות).
  • טיפים לנותני השירותים (למעט בספינה בה יש לשלם 7 € לאדם ליום).
  • מרצה ומדריך ישראלי עתיר ניסיון, צמוד לכל אורך הטיול.

המחיר אינו כולל:

  • טיפ למדריך הישראלי
  • כל מה שאינו מופיע בסעיף הקודם

מומלץ לעיין בתנאים ומידע כללי

מחירים ב-יורו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה   קומה 2 קומה 3   הערות
             מדריך אייל מעייני, מדריך בכיר מומחה לארצות הדנובה
 20.7.16  27.7.16    1,995 יורו  + 150 יורו   + ד"ר אורי לשמן, מוסיקאי,מנצח ומרצה למוסיקה

>* אין כפל מבצעים והנחות

2019-02-14T04:17:03+00:00