yes

אתרי חובה בגלאפגוס

אתרי חובה בגלאפגוס – מומלץ לקרוא לפני שייט לאיי גלפגוס

ממפגש עם חיות בר בסביבתן הפראית דרך מפרצים מסתוריים, מכתשים וולקניים ועד אגמי מלח מרהיבים ואוצרות במעמקים. מספר מקומות שאסור לפספס במהלך טיול מאורגן באיי גלפגוס.

The MSC Preziosa

The MSC Preziosa, the upcoming admiral ship of MSC Cruises, will take to the sea in March, boasting the longest water slide ever built on boat.

 טיולים בתרבותו
שייט בין איי גלאפגוס וטיול מאורגן לאקוודור ואגן האמזונס
טיול עומק מאורגן לפרו, אקוודור ולאיי גלאפגוס

תחנה ראשונה באיים – Bachas Beach

נקודת זינוק פופולארית לשייט באיי גלפגוס היא Bachas Beach באי סנטה קרוז. כאן תפגשו לראשונה פנים מול פנים עם היופי המהפנט של האיים. היכונו לטבול רגליים במי האוקיינוס השקט ולהיחשף לחי יוצא הדופן של האיים. צבי ים ענקיים, פלמינגו וגם סרטן סאלי – סרטן סלעים אדום בעל יכולת הסוואה המסוגל להתמזג בהרמוניה עם סלע וולקני. בחוף תגלו גם איגואנות ימיות שהן האיגואנות היחידות בעולם שצוללות במים ומשיגות בהם את מזונן. מדובר בזן ייחודי לאיי גלפגוס  החוף הקסום אידיאלי גם לגלישה ולשנורקלינג.

מפרץ בוקניר – שייט פאנגה

כאן שהה אבי תורת האבולוציה – צ'רלס דרווין – במשך 9 ימים בשנת 1835. המפרץ המרהיב ששוכן באי סנטיאגו, מאופיין בגיאולוגיה מרתקת של תצורות סלע מיוחדות כמו "סלע הנזיר" ו"סלע הפיל". בחוף היפהפה תגלו בעלי חיים רבים, ביניהם אריות ים ששוחים לצד החוף, שקנאים, סולת כחולת רגליים. לחוף מגיעים באמצעות סירת פאנגה (סירת דייג ממונעת) השטה לאורך המפרץ שמהווה חוויה מסעירה בפני עצמה.

 Puerto Egasבמכרה מלח עתיק

תחנה מעניינת נוספת בדרך היא במכתש של אגם המלח, ששימש במאה הקודמת לייצור מלח. היום הוא ביתם של איגואנות ימיות החיות בבריכות המים, סרטני סאלי בצבע בהיר המכסים את הסלעים, מגוון ציפורים ואריות ים.
ניתן לשוטט בנעימות בין השבילים הרחבים מול הנוף המרהיב ולחזות מקרוב מחד, בשרידי מכרה המלח ומאידך, בבעלי החיים המסתובבים חופשי
.
הסלעים הגעשיים מקשטים את המסלול ולאורכו גם מנהרות תת קרקעיות וגשר טבעי. רוב המבקרים שמגיעים לכאן בוחרים לצאת לשחייה מרעננת או לבצע שנורקלינג בעקבות פלאי הטבע המסתתרים במעמקים

ראבידה – בעקבות ציפורי השיר

זהו אחד האיים המגוונים ביותר בארכיפלג, אי אינטימי וצחיח המאופיין במדרונות תלולים ומכתשים געשיים קטנים. מושבה של אריות ים פעלתניים ומכל עבר איגואנות ימיות, שקנאים חומים, סולות, ברווזים. אין ספק שגולת הכותרת הם  הפרושים – ציפורי השיר שהיוו את אחד המודלים החשובים של דארווין בגיבוש תורת האבולוציה.

ברתולומיי – באי המצולם ביותר

האי נקרא על שמו של סר ברתולומיי, ידידו של צ'רלס דארווין, ששימש כמפקח ראשי וסגן שני על סיפון הביגל. סימן ההיכר של המקום הוא החרוט הוולקני Pinnacle Rock, סלע ענק המורכב משכבות רבות של בזלת. זהו האי המצולם ביותר מבין איי גלפגוס.

אל תפספסו עלייה לעבר Isla Bartolomé, הטיפוס כולל עלייה במדרגות עץ שנבנו על מנת להגן על האי מפני סחף ומהפסגה נשקפים נופים מהפנטים של הסלע. אגב, במערה מאחורי הסלע, הקימו הפינגווינים של גלפגוס מושבה מרשימה במיוחד.

האי ג'נובסה – אי הציפורים

את צורת הפרסה הייחודית שלו, קיבל האי בעקבות פיצוץ של הר געש. המכתש השקוע מוקף צוקים תלולים המהווים בית עבור עופות רבים. האי מכונה אי הציפורים הודות למינים הרבים של ציפורים שבנו בו קן, ביניהן פרגטה, שחפים ועוד. אחד המקומות היפים באי הוא חוף מפרץ דרווין העטוף קירות סלע, בו ניתן לראות גם סולה אדומת רגל.

2019-02-14T04:14:59+00:00