yes

אתרי צילום מהסרטים בניו זילנד

אתרי צילום בניו זילנד מהסרטים – מהוביטון ועד וולברין 

ניו זילנד – גן עדן עלי אדמות

ניו זילנד ידועה כאחת המדינות היפות ביותר בכדור הארץ. היא מורכבת משני איים, האי הצפוני והאי הדרומי, ומשתרעת על פני מגוון תצורות נוף מרהיבות. הרי געש פעילים, יערות גשם פראיים, פסגות מושלגות, מים תכולים המתגלים בין פיורדים יפהפיים, חופים זהובים, קרחונים בוהקים, כרי דשא ירוקים ועצומים – כל אלה ועוד הופכים את ניו זילנד לפנינה תיירותית מורכבת ומיוחדת. לא סתם היא הפכה ליעד אטרקטיבי ונחשב שמדי שנה בוחרים בו תיירים מכלל הקשת – צעירים ומבוגרים, טיולים מאורגנים ותרמילאים.

 

אתרי צילום בניו זילנד – הממלכה הקסומה של הוביטון

לא רק התיירים זיהו את הקסם המיוחד של ניו זילנד. לאורך השנים כיכבו הנופים המופלאים שלה בסרטי פנטזיה רבים, בהם טרילוגיית סרטי "שר הטבעות", "ההוביט", "נרניה", "קינג קונג" ועוד. אתרי הצילום של הסרטים אף הפכו עם השנים לנקודות משיכה בעצמם ובייחוד אתרי צילום בניו זילנד. כך למשל נוצרה האטרקציה המפורסמת "הוביטון".

הוביטון

טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" מבוססת על סדרת הספרים הידועה שכתב ג'יי. אר. טולקין. טרילוגיית סרטי הפנטזיה יצאו בין השנים 2001-2003 ובוימו על ידי הבמאי הניו זילנדי המפורסם, פיטר ג'קסון. בשנת 1998 יצא פיטר ג'קסון למסע חיפוש אחר אתרי הצילום המושלמים לסדרה, וכך גילה באזור לא מוכר בניו זילנד את חוות אלכסנדר הסמוכה לעיירה מטמטה. על פני האזור משתרעים שטחי מרעה מרהיבים ועצומים, ואלה הובילו את הבמאי לקבוע כי מיקום זה בניו זילנד הוא הנאמן ביותר לתיאורה של ממלכת ההוביטים על פי מילותיו של טולקין בספר. האתר נפתח למבקרים לאחר יציאת הסרטים, אולם סט הצילומים פורק ונדרש מהמבקרים לאמץ את דמיונם כדי לנסות להבין איך נראתה ממלכת ההוביטים במהלך הצילומים.

בתחילת שנת 2011 נבנה הסט מחדש לרגל צילום צמד סרטי "ההוביט". הפעם בסיום הצילומים הושאר הסט על כנו, וכיום ניתן לסייר בממלכת ההוביטים באופן חופשי כמעט לגמרי. במקום מועברים סיורים על ידי מדריכים מקומיים המובילים את המבקרים בשבילי "הוביטון" בין בתי ההוביטים. התפאורה במקום יפהפייה, מושקעת ועשירה בפרטים, ומספקת חוויה בלתי נשכחת לחובבי "שר הטבעות ו"ההוביט" המגיעים לאתר.

אתרי צילום בניו זילנד – שר הטבעות

כאמור, טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" צולמה בניו זילנד, וסדרת הסרטים הפכה מאז לאחת המצליחות בעולם. כמעט בכל מקום אפשר למצוא מישהו שאח שלו או דוד שלו או חבר שלו מבית הספר לקח חלק בסרטים עתירי התקציב, ודוכנים עמוסים במזכרות המבוססות עליהם מעטרים כל אזור תיירותי. נוסף ל"הוביטון" שמהווה ללא ספק את מוקד המשיכה המפורסם ביותר, ישנם ברחבי ניו זילנד אתרים רבים שהיוו לוקיישנים לסצנות בלתי נשכחות מן הסרטים.

לדוגמה, בפארק הלאומי טונגרירו שבניו זילנד צולמה סצנת הטבעת הידועה, במהלכה מגיע פרודו ללוע ההר המתפרץ ומשליך את הטבעת, ובכך מסיים את המלחמה בכוחות האופל. ניתן להגיע ממש עד לוע ההר, ולחוות בצורה האותנטית ביותר את הרגעים הדרמטיים מהסרט.

הר-געש-בניו-זילנד

גם האזור של העיר וולינגטון היווה לוקיישן לצילום סצנות רבות מן הטרילוגיה, בהן סצנות הבריחה מהפרשים השחורים בסרט הראשון, הקרבות מול הנזגול, העיר אייזנגארד, מקום משכנו של סארומן, ריבנדל וארץ המתים. בעיר נלסון ניתן לבקר בחנותו של הצורף שיצר את הטבעות עבור הסרט ולראות את הטבעות המקוריות. גולדן ביי, קנטרברי, קווינסטון ופיורדלנד – כל אלה ישלימו את הטיול בעקבות "שר הטבעות".

אתרי צילום בניו זילנד – וולברין

סרט גיבורי-העל האמריקאי "וולברין", המבוסס על הדמות באותו שם המופיעה בקומיקס אקס-מן, יצא בשנת 2009 מבית פוקס ומארוול קומיקס. הסרט צולם במספר מדינות ובהן ניו זילנד. אחד המיקומים המרכזיים ששימש לצילומי הסרט הוא העיר דנידין, בה צולמה סצנת פיצוץ החווה של הזוג הדסון, ובשל האפקטים המיוחדים שלה העלתה דילמות שונות. לצורך אחסון חומרי הנפץ הותר להפקה להשתמש באולם המקומי להחלקה על הקרח, אולם המועצה המחוזית לאגמים של קווינסטאון התנגדה לכך ואילצה את ההפקה להעביר את חומרי הנפץ ולאחסנם במקום אחר. בנוסף, אפשרה ההפקה למומחי מחזור לשהות בסט ולייעץ להפקה כיצד להיות יותר ידידותיים לסביבה, כתוצאה מהסכם עם המועצה.

את כל האתרים המרהיבים, תוכלו לראות בטיול ייחודי לניו זילנד מבית תרבותו טיולים מאורגנים.

2019-02-14T04:14:29+00:00