yes

בודפשט על המים

בודפשט על המים קרוז על הדנובה

אם חשקה נפשכם בהפלגה שופעת תרבויות, היסטוריה תקופה ומונומנטים אדריכליים- שייט בנהר הדנובה הכחולה, מול בודפשט הוא אחד המסקרנים והמרתקים, החושפים את אוצרותיה האדריכליים של העיר. זהו התפר שבין בודה ופשט, שני האיים שחוברו להם יחדיו ל-בודפשט, ארמונות, בניין הפרלמנט, בית התיאטרון ועוד. כל אלה מעל ספינה, נראים כמו גלויה מלפני אלפי שנה, עם אתרים שנבנו בסגנון גותי, גילופי שיש ופסלים נדירים. בודפשט מהדנובה מוגשת להם עם אורות הלילה, מחזה מרהיב לכל הדעות.
שייט על הדנובה

אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, הכריזו על הנוף הפנורמי של בודפשט, שני האיים בודה ופשט שהפכו לבודפשט, כאתר מורשת עולמית והיא נחשבת כעיר בעלת הנופים האורבניים היפים בעולם. שייט בדנובה חושף את בודפשט על מבניה האדריכליים המשקפים תקופות שונות של היסטורייה, וכוללים גם  את מרחצאות הסיטדלה וגלרט וטירת בודה.

שיט של תשעה ימים על הדנובה, ייקח את המטיילים אל מדינות כמו גרמניה, צ'כיה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה. במהלך השייט יתוודעו המטיילים על המבנים החשובים הנצפים מן הדנובה מהעיר בודפשט.

שייט על הדנובה

נהר הדנובה הוא אחד מנתיבי המים המרכזיים באירופה. הוא זורם להנאתו בין 10 מדינות, ועל גדותיו שוכנות הרבה ערים גדולות וחשובות. במהלך השייט יפגשו המטיילים ארבע דירות: וינה ברטיסלבה, בודפשט ובלגרד, אבל לא רק אותן. ערים ועיירות רבות במדינות כמו סלובניה, סלובקיה, קרואטיה ואוסטריה, רומניה וסרביה. אלה ממוקמות על יובליו. 2000 שנה ויותר, שימש הנהר כאמצעי תעבורה לעמים וצבאות רבים ועברו בו רומים, גותים, סלאבים, הונים, צלבנים ועותומנים. כל אלה השאירו מאחוריהם שרידים ואתרים ואת חלקם רואי בשייט על הדנובה. עוד ייהנו המטיילים מכפרים ועיירות ציוריות ונופים ירוקים וקסומים, אותם אפשר לראות רק מהמים.

הדנובה היא חלק מבודפשט ומההיסטוריה המפוארת שלה. אזור הנהר בצפון בודפשט אידיאלי לשחייה, והמקום הצר ביותר של נהר הדנובה נמצא בבודפשט. בשני צידי הדנובה יש 8 גשרים שמחברים את שני הצדדים- הפשט והבודה, וכל אחד מהם מציע תצפית מרהיבה על העיר. הגשר הצפוני ביותר גר הרכבת, הוא מעבר לרכבות ולהולכי דרך. גשר השרשרת, הוא זה שחיבר באופן קבוע בין שני האיים, יש בו אריות בכניסה ותאורה מאירה אותו בלילה. מדרום נמצא גשר אליזבט, זהו גשר מודרני שהחליף את הגשר התלוי, שנבנה ב-1901. כל הגשרים של בודפשט נחרבו במלחמת העולם השנייה, וזה הגשר ששופץ בשנת 1960 והוא מצטיין במעקות ירוקים, פיתוחים ופסלים של ציפורים מיתולוגיות. יש מנהג אוהבים במקום, לתלות מנעולים על הגשר כסימן לנאמנות ולכבילה שלהם לאהבה.

קרוז ברומניה עלה דנובה

דנובה- "הגב" של בודפשט

השייט בדנובה מתחיל מהאי פשט, ומאפשר למטיילים לראות את כל מה שיש "בגבה" של בודפשט והוא משמש כבמה המרכזית של העיר. כל המבנים והמונומנטים המיוחדים נמצאים בגדת הנהר. ההפלגה עוברת דרך גשר השרשרת לפני ארמון גרשם, שיש לו חזיתות מוזהבות שנוצצות כאשר השמש שוקעת. יש את רובע הארמונות, הפרלמנט עם הכיפה והצריחים בסגנון שהיה נהוג בימי הביניים. חולפים על פני האי מרגרט, ממשיכים להפליג לעבר אזור שיש בו שורת עצים ומגיעים לאזור האי   ABUDA  בכל חודש אוגוסט מתקיים בו פסטיבל מוזיקה. דרומה ניתן לצפות בבית התיאטרון הלאומי ובבית האומנויות.

בית הפרלמנט של בודפשט, תוכנן ע"י אדריכל יהודי בשם אימרה שטיידל. הוא בנוי בסגנון אקלקטי עם מוטיב ניאו גותי. הוא נבנה במהלך השנים 1885-1904 והיו שותפים להקמתו אלפי בני אדם. הוא נמצא בגדה המזרחית של הדנובה באי פשט.

שייט על הדנובה ובית הברסבורג

אי אפשר לשוט על הדנובה ולא ללמוד על המורשת של בית הבסבורג. זהו בית מלוכה ששלט באירופה החל מהמאה ה-13 ועד המאה ה-20 והשפיע על התרבות, האומנות, הספרות והמוזיקה כפי שבאים לידי ביטוי באתרים מיוחדים במרכז אירופה. תחייתו של בית הברסבורג נעוצה במקרה מצער – מותו של לאיוש השני מלך הונגריה בקרב נגד האימפריה העותומנית. פרדיננד הראשון הפך למלך בוהמיה ושלט במערב וצפון הונגריה. בשנת 1992 חוברו לתעלה אחת ע"י גרמניה שלוש נהרות יחד. הריין, המיין ונהר הדנובה. כיום קצהו האחד נשפך לנהר הריין וקצהו האחר בים השחור. הדנובה הכחולה מפגישה את המטיילים עם נופים עוצרי נשימה וכפרים ציוריים, ומתקיימים בה הקרוזים הכי פופולאריים בכל העולם.

2019-02-14T04:14:41+00:00