yes

דרום אמריקה – טיול וקרוז לברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה

דרום אמריקה - ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה כולל שייט בפטגוניה ומפלי איגואסו 

קוד הטיול: TCSA   ב ה כ נ ה !
משך הטיול/קרוז: 24 יום
(14 לילות על האוניה)
יציאה: 
מדינות: ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה
אוניה: Celebrity Silhouette
סגנון: טיול מאורגן משולב קרוז

על הטיול

  • טיול הכולל שייט בפארק הקרחונים "ימת ארגנטינה"
  • סיור בצד הארגנטינאי ובצד הברזילאי של האיגואסו ושייט בסירה מתחת למפלים להעצמת החוויה
  • שייט בין קרחוני פטגוניה

  • סיור ג'יפים ביער טיז'וקה שבריאות הירוקות של ריו דה ז'ניירו

  • ארוחת בשרים וביקור בחוות בוקרים טיפוסית באזור בואנוס איירס 

מטיילים, בדקו את חבילת הקרוז שלנו מול שייט עצמאי ואת סיורי החוף שלנו מול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול ושעות אוטובוסים ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

קרוז וטיול בדרום אמריקה הוא ללא ספק מסע מרתק של פעם בחיים המשלב נופים מרהיבים, אתרי טבע ונוף שאין כמותם בשום מקום אחר, ואוכלוסיה מקומית מגוונת בעלת תרבות מרתקת.

נתחיל את טיולינו בברזיל, המדינה הגדולה והעשירה ביותר דרום אמריקה. נסייר בריו דה ז'ניירו הממוקמת על שפת האוקיינוס האטלנטי ונחשבת לאחת הערים היפות בעולם בשל האטרקציות המפורסמות שבה, כגון הר הקורקובדו עליו שוכן פסל ישו הגואל, הר הסוכר, חופי קופקבנה ואיפנמה המרהיבים, מפרץ גואנברה ואצטדיון המרקנה.

נטוס למפלי האיגואסו ואף נזכה לשוט מתחתם. מפלי איגואסו הם הגדולים בשטחם בעולם, ממוקמים בלב יער גשם שוקק חיים על גבול ארגנטינה-ברזיל- פרגוואי.
נטייל רגלית בצד הברזילאי והארגנטינאי של המפלים ונתרשם מיופי הטבע ועוצמתו.

חלק ניכר מהטיול יוקדש לארגנטינה – אחת המדינות היותר אטרקטיביות בדרום אמריקה, השמינית בעולם בגודלה,  והיא מציעה למטייל נופי קרחונים, הרים בגובה 7,000 מטר, יערות, נופי פמפס המכסים מרחבים אינסופיים,  נופי טונדרה. ולצידם ערים שוקקות המשלבות ישן עם חדש ובראשן הבירה בואנוס איירס ("רוחות טובות") המונה 12 מיליון תושבים (כמעט שליש מאוכלוסיית ארגנטינה). בנוסף, נהנה המטייל בארגנטינה מסטייקים מעולים, יין טוב ושוקולד ממכר.

במרכז ביקורנו בארגנטינה יעמוד סיור מרתק בפארק הקרחונים שבפטגוניה שיכלול את ה"קרחון המתנפץ" פריטו מורנו שגובהו 700 מטר ואורכו 30 קמ'! אחד הבודדים בעולם הממשיכים להתקדם, וגם שייט על ימת ארגנטינו בין גושי קרח ענקיים, אל קרחוני אופסלה וספגציני. במהלך השייט נגיע למרכזה ודרומה של צ'ילה, נתרשם מתצורות הנוף המגוונות והמרהיבות שיש ומאגמי ענק ומישורים צחיחים רחבי ידיים.

יום 1│ תל אביב – אמסטרדם – ריו דה ז'ניירו
ניפגש לפנות בוקר בשדה התעופה בן גוריון ונטוס דרך יעד ביניים לריו דה ז'ניירו הנחשבת לאחת הערים היפות בעולם. העיר נוסדה בשנת 1565 ע"י הכובשים הפורטוגזים ושימשה שנים רבות כבירת האימפריה ולאחר מכן בירת הרפובליקה הברזילאית עד 1960. בעיר מתגוררים כ-7 מיליון תושבים וניתן למצוא בה מארמונות הפאר של טייקוני ברזיל ועד לפחוני שכונות העוני המקיפות אותה.
ארוחות: בטיסות, ערב במסעדה
לינה: ריו דה ז 'ניירו

יום 2│ ריו דה ז'ניירו ואתריה
היום נסייר בריו דה ז’ניירו, נראה את האזור הקולוניאלי העתיק ובו מבנים מרשימים ובהם הקתדרלה הענקית, התיאטרון והספרייה הלאומית. נעבור באצטדיון המראקנה הנחשב לאחד הגדולים בעולם. נראה מקרוב את המתחם בו מתקיים מצעד המנצחות של הקרנבל נעבור במרכז העיר ובאזור הלגואה ונגיע לסיור ב”הר הסוכר”, המזכיר חרוט סוכר מזוקק כמו אלה שיוצרו בתקופה הקולוניאלית. ההר עשוי גרניט מתנשא לגובה 396 מטר מעל פני הים והוא אחד מסמליה המובהקים של ריו. נערוך מפסגתו תצפית פנורמית מדהימה על ריו וסביבותיה. נסייר בשכונותיה המרהיבות של ריו המצויות לארוך החוף כמו קופקבנה, איפנמה ולבלון.
ארוחות: בוקר במלון וערב במסעדה מקומית
לינה: ריו דה ז'נייירו

יום 3 │ריו דה ז'ניירו (יער טיז'וקה, הקורקובדו. הפאבלה)
היום נצא ברכבי ג’יפים מקומיים לסיור בשבילי יער טיז’וקה, אחת מהריאות הירוקות האחרונות בריו. נכיר מגוון גדול של צמחים ועצים, נהלך בין מפלי מים ונעצור לתצפיות יפות על הסביבה. מכאן ניסע לאטרקציה נוספת והיא הר הקורקובדו אליו נגיע ברכבת מיוחדת המטפסת בנופי היער האטלנטי. כאן, בגובה 710 מטר, מוצב פסלו של ישו הגואל שגובהו 40 מטר כשהוא פורש ידיים ומברך את כל בני האנוש. נעלה עד למרגלות הפסל המרשים ונערוך תצפית מהממת על ריו, חופיה ושכונותיה. נמשיך לביקור באחת משכונות העוני המכונות “פאבלות” אשר נוצרו כתוצאה מבנייה לא חוקית מסביב או בלב הערים הגדולות בברזיל. נוכל להתרשם מעט מאורח החיים הלא פשוט בו מתמודדים תושבי הפאבלה.
ארוחות: ב. ערב במסעדה מקומית
לינה: ריו 

יום 4 │ריו דה ז'ניירו – טיסה לאיגואסו – מפלי האיגואסו בצד הברזילאי
בשעות הבוקר נטוס לעיר פוז דו איגואסו הנמצאת בסמיכות למפלי המים האדירים על נהר האיגואסו ובאזור משולש הגבולות ארגנטינה-ברזיל- פרגוואי .הפארק הלאומי איגואסו שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, מכיל כ- 275 מפלים המשתרעים לאורך 2.7 קילומטר וכמות המים העוברת בהם לשעה, היא השנייה בעולם אחרי מפלי ויקטוריה. לאחר הנחיתה ניסע לסיור תצפיות על המפלים מהצד הברזילאי ונתפעל מעוצמתו ויופיו של הטבע. נצעד על שביל מסודר בתוך יער גשם טרופי ונעצור בנקודות תצפית כדי להתרשם ולצלם את המים הנופלים מכל עבר בשאון רב. במידה והתמזל מזלנו ניתקל גם בבעלי חיים אופייניים ליערות הגשם של דרום אמריקה ובהם דביבון, חוטמן ובעלי כנף צבעוניים.
ארוחות: ב.ע.
לינה: איגואסו
בילוי ערב: מופע פולקלור

יום 5│איגואסו – הצד הארגנטינאי של המפלים
היום נבקר במפלים המצויים בצד הארגנטינאי של הפארק הלאומי איגואסו. ניהנה מהליכה על גשרי עץ בסמוך ומסביב למפלים ונעצור בנקודות תצפית רבות ומגוונות. נתבונן במפל המפורסם ביותר הקרוי "גרון השטן" אשר צורתו דומה לפרסה ברוחב של 150 מטר ובאורך של 700 מטר. בהמשך מצפה לנו חווית ספארי מיוחדת הכוללת שייט מרהיב בסירות זודיאק אל תחתית המפלים הגועשים. 
ארוחות: ב.ע.
לינה: איגואסו

יום 6 │סכר איטייפו – טיסה לבואנוס איירס (ארגנטינה)
בשעות הבוקר נהנה מתצפית מרהיבה על סכר האיטייפו אדיר הממדים אשר נבנה על נהר הפאראנה כפרויקט משותף של ברזיל ופרגוואי לצורך הפקת חשמל. בעת השלמתו בשנת 1982 נחשב הסכר לגדול בעולם וכושר הייצור שלו עלה על הצריכה השנתית של מדינת ישראל. אחר הצהריים ניסע לשדה התעופה באיגואסו ונטוס לבואנוס איירס בירת ארגנטינה המכונה "פריס של דרום אמריקה". זוהי אחת הערים היפות והשוקקות בדרום אמריקה עם מבנים קולוניאליים, אתרים היסטוריים ושווקים צבעוניים. לאחר הנחיתה ניסע למלוננו.
ארוחות: ב.ע.
לינה: בואנוס איירס.

יום 7 │בואנוס איירס ואתריה
נתחיל את סיורנו בפלאסה דה מאיו שבחזיתה פסל גדול ממדים המציין את המרד שפרץ כאן נגד השלטון הספרדי ב- 25 למאי 1912 ונתן את האות לשחרורן ועצמאותן של מדינות דרום אמריקה. כאן נהגו להתאסף מידי יום שישי אמותיהם של נעדרי תקופת שלטון הגנרלים עם מטפחותיהם הלבנות בשנות השמונים. מול הכיכר ניצב ה”בניין הוורוד” המרשים (Casa Rosada) שהוא משכן נשיאי ארגנטינה וממרפסתו נשאו חואן ואוויטה פרון את נאומיהם חוצבי הלהבות לאומה. נמשיך לשדרות ה-9 ביולי הנחשבות לרחבות ביותר בדרום אמריקה! 150 מטר מצד לצד. במרכז השדרה המרשימה נראה את האובליסק שגובהו 67 מטר והוא נבנה בשנת 1936 לציון 400 שנה ליסוד בואנוס איירס. בקרבת מקום נראה את תאטרון קולון (ע”ש קולומבוס), אחד מחמשת בתי האופרה הטובים בעולם שנבנה ב- 1908. נעבור דרך שכונת פלרמו, נראה את פסלה של אוויטה פרון ונגיע לשכונת ריקולטה, שם נבקר בבית הקברות העתיק בו קבורים חשובי האומה ונראה גם את אחוזת הקבר של משפחת דוארטה – אוויטה פרון.
ארוחות: ב.ע.
לינה: בואנוס איירס
בילוי ערב: מופע טנגו מרהיב עם ארוחת ערב

יום 8 | חגיגת גאוצ’וס בחווה במישורי הפמפס (אזור בואנוס איירס) – עליה לאוניה
לפנינו יום חוויתי במישורי ה”פמפס” (הערבה) הפוריים, המצויים כשעה וחצי נסיעה מבואנוס איירס. ניסע לביקור בחוות בוקרים – גאוצ’וס טיפוסית. נתקבל על ידי הבוקרים בכניסה לחווה עם מאפיי אמפנדס מקומיים ויין מתוצרת ביתית. נשמע אודות אורחות החיים שלהם, נצפה ברכיבות ראווה מסורתיות. המעוניינים יוכלו גם להתנסות ברכיבה. בהמשך נצפה במופע פולקלור אותנטי ונתענג על ארוחת צהריים בשרית עשירה ומגוונת בסגנון “אסאדו”.
בתום הביקור ניסע לנמל ונעלה על האוניה שלנו. נתמקם בחדרים וניפגש שוב בארוחת הערב ובילוי במופעי הבידור.

יום 9 | טיגרה (בואנוס איירס) – יציאה להפלגה
הבוקר נצא לטיול ושייט בטיגרה הנחשב לפרבר קטן ומקסים של בואנוס איירס והממוקם על דלתת נהר הפראנה. הדלתא היא אחת מהגדולות בעולם והיחידה שאיננה נשפכת לים. היא מדהימה ביופייה ומורכבת מעשרות נחלים ותעלות שיוצרים ביניהם מאות איים קטנים וגדולים. באיים אלו מתגוררים התושבים על המים כשלכל אחד יש מזח וסירה משלו וכך הם מסתובבים ממקום למקום. נהנה מהנוף הציורי הקיים בטיגרה וניחשף לסגנון חיים שונה לחלוטין מזה של בואנוס איירס העירונית והצפופה המצויה רק כ-50 ק"מ ממנה.
בתום הסיור נשוב לאוניה אשר תצא לפנות ערב להפלגה .

יום 10 │מונטווידאו (אורוגוואי)
הבוקר נעגון במונטווידאו (Montevideo) בירת אורוגוואי. העיר היא ביתם של יותר ממחצית תושבי המדינה (1.8 מיליון איש) ויש בה שילוב של עיר גדולה ותוססת עם אווירה של פרבר שקט ורגוע. העיר ידועה באתריה המעניינים, מבנים מרשימים בסגנון ארט-דקו, שווקים ענקיים עם סחורות באיכות גבוהה, פארקים מוריקים, חופים יפים, אוכל משובח וחיי תרבות עשירים 
סיור החוף שלנו
ניסע לעיר העתיקה La Ciudad Vieja שהיא מרכז העיר וליבה הפועם ביום ובלילה. נכנס דרך “שער העיר “, La Puerta de la Ciudadela, שהוא שריד אחרון לחומה המקורית שהקיפה את העיר ונגיע למדרחוב Sarandi השוקק והצבעוני שבליבו שוק המזכיר במשהו את נחלת בנימין….נסייר באזור.
נמשיך לשוק הנמל, El Mercado del Puerto, בעיני רבים, גולת הכותרת של העיר העתיקה. נשוטט להנאתנו בשוק ציורי זה ונוכל לטעום בו ממיטב מאכלי אורוגוואי ובמיוחד בשר הנחשב לטוב בעולם, צו’ריסוס, אמפנדס ,ריבת חלב ועוד. המעוניינים יוכלו ללגום כאן את המשקה המקומי “מדיו אי מדיו” קוקטייל יין נתזים ויין לבן .
נמשיך לכיכר העצמאות, La Plaza Independencia, הכיכר המרכזית של העיר המחברת בין העיר העתיקה ורחוב 18 ביולי שהוא הרחוב המרכזי בבירה, הגדוש במסעדות, בתי קפה, שווקים, ככרות ציוריות ומבנים מרשימים בסגנון ארט-דקו. ראה את פסלו של חוזה ארטיגס מוביל מלחמת העצמאות של אורוגוואי, את המואוזוליאום, אולם התיאטרון המרשים Teatro Solis וכן פלאסיו סלבו שהיה המבנה הגבוה ביותר בדרום אמריקה. אחר הצהריים נשוטט בטיילת המרכזית La Rambla שאורכה 22 קילומטר ונחשבת לארוכה בדרום אמריקה.

יום 11 │פונטה דל אסטה (אורוגואי) – אי כלבי הים
הבוקר נעגון בפונטה דל אסטה שבאורוגואי הנחשבת לאחת מערי הנופש והקיט היוקרתיות ביותר באמריקה הלטינית.
סיור החוף שלנו
נצא לסיור בעיר ונראה את מבניה המרשימים, חופיה המדהימים ושווקיה הייחודיים. נבקר בקאסא פואבלו, ביתו המיוחד במינו של האומן קרלוס פאאס וילארו הכולל מוזיאון ליצירותיו ובית מלון. במידה ומזג האוויר יאפשר זאת נצא להפלגה קצרה אל אי כלבי הים הממוקם באוקיינוס האטלנטי, כ-8 קילומטר מהחוף ומכונה בשפה המקומית “אי הזאבים”. האי מארח את מושבת אריות הים הגדולה ביותר בחצי הכדור המערבי. בתום הסיור נשוב לאוניה.

יום 12 │ יום שיט
לפנינו יום של שיט .נוכל להנות מהפעילויות שמציעה האוניה .במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה מפי המדריך. ארוחות ולינה באוניה.

יום 13│פוארטו מדרין (ארגנטינה) –חצי האי ולדז
הבוקר נעגון בעיר הנמל הקטנה פוארטו מדרין (Puerto Madrin) הממוקמת בפטגוניה הארגנטינאית ומונה כ-65 אלף תושבים. העיר נוסדה על ידי מהגרים ולשים אשר קראו לה על שמה של מדרין, חוותו של סר לאב ג’ונס-פרי, מדינאי ובעל אדמות שהיה מיוזמי ההתיישבות הוולשית בארגנטינה.
סיור החוף שלנו
נרד מהאוניה וניסע דרך נוף פטגוני מרשים לחצי האי ולדז שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו בשל עולם החי המפותח שבו. נסייר בכפר פוארטו פירמידה שם נוכל לצפות באריות ים ובכלבי ים. נמשיך לקלטה ולדז ונראה את מושבת פילי הים המצויה במקום. בתום הסיור החוויתי נשוב לאוניה ונמשיך בהפלגה.

יום 14 │יום שיט
לפנינו יום של שיט . נוכל להנות מהפעילויות שמציעה האוניה .במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה מפי המדריך. ארוחות ולינה באוניה.

יום 15 │כף הורן (יום שיט)
הבוקר נעבור ליד כף הורן (ללא ירידה מהאוניה). הכף הוא צוק סלעי בתחום ארץ האש בצ’ילה, המציין את הקצה הדרומי של יבשת אמריקה הדרומית ונקרא על שם העיר הורן בהולנד. לאורך תקופה ארוכה עברו בכף אניות בדרכן מהאוקיינוס השקט לאטלנטי (והפוך) למרות הסכנות האורבות לכלי שייט באזור זה: רוחות עזות, גלי ים גבוהים, זרמי מים חזקים וקרחונים. הצורך להקיף את יבשת אמריקה פחת עם פתיחתה של תעלת פנמה בשנת 1914 וכיום עוברות דרכו רק אוניות גדולות.

יום 16 │אושואיה (ארגנטינה) – הפארק הלאומי טיירה דל פואגו
ברוכים הבאים בשערי סוף העולם! אושואיה (Ushuaia), בירתה של “ארץ האש” והעיר הדרומית בעולם, שריתקה אליה מגלי ארצות כמו: צ’רלס דארווין, פרנסיס דרייק, פרדיננד מגלן ואחרים.  העיר עצמה, “הכלואה” בין הרי האנדים המושלגים ובין תעלת ביגל, מספקת מראה יחיד במינו, בעיקר בזמן השקיעה. הטבע סביבה הוא פראי ודרמטי, כך שאפילו קילומטרים ספורים ממרכז העיר תמצאו את עצמכם בין הרים מושלגים, קרחונים מרשימים, לגונות יפות ויערות ענקיים.
העיירה שתוכננה להיות לארץ גלות לפושעים מסוכנים, הפכה עם השנים לעיר נמל ציורית ומקסימה (65 אלף תושבים), המושכת אליה תיירים רבים בקיץ.
סיור החוף שלנו
הטבע הפטגוני סביב העיר יעמוד במוקד הסיור של היום. נערוך סיור בעיר עם מספר ירידות קצרות מהאוטובוס לצילום. נמשיך לביקור בפארק הלאומי טיירה דל פואגו הידוע במגוון גדול של נופים ובהם יערות, הרים מושלגים, קרחונים ומפלי מים. בפארק העצום, ששטחו גדול פי 12 מת”א, גדלים מיני עצים מיוחדים כדוגמת האשור הארקטי ועשרות מינים של יונקים ובהם גואנקו, שועל אנדיני, בונה אמריקאי וכן כ- 90 מינים של בעלי כנף ובהם הקונדור האנדיני. נלך בשבילי השמורה (הליכה קלה) ונהנה מהנופים והטבע המקיפים אותנו מכל עבר, עד שיגיע הזמן לחזור לאוניה.

יום 17 │פונטה ארנס (צ'ילה)
הבוקר נעגון בפונטה ארנס, העיר הדרומית ביותר בצ’ילה היושבת על אחד מנתיבי המסחר ההיסטוריים בעולם-מיצרי מגלן. זהו בעצם שער הכניסה לארץ האש, אחריו יש ארכיפלג אדיר ריק מישוב. עד לפתיחת תעלת פנמה, שימשה העיר נמל מבטחים לאוניות שחפצו להגיע מהחוף המזרחי למערבי בארה”ב. אין מקום טוב מזה לטעום מההיסטוריה של צ’ילה.
סיור החוף שלנו
יום של תרבות והיסטוריה לפנינו. את היום נפתח בסיור פנורמי בעיר. נעצור ליד ה- Plaza de Armas המהווה את המרכז המסחרי של העיר, נפקוד את האנדרטה של פרדיננד מגלן, ראשון למקיפי העולם וגדול הספנים בתקופת גילוי העולמות החדשים. נמשיך לתצפית מ- Cruz Hill ממנה נוכל לראות את העיר ממעוף ציפור, מיצרי מגלן וארץ האש.  כדי לסקור את ההיסטוריה של ההתיישבות האנושית והטבע בפטגוניה נבקר במוזיאון הסלסיאני. בתום ביקורנו ניסע כ- 60 קילומטר בדרך יפה לאורך מיצרי מגלאן לשרידיו של אחד המבצרים הראשונים שנוסדו בצ’ילה. נגיע לשמורת Patagonia Historical Park שם נראה העתק מדויק של מצודת בולנס (Fuerte Bulnes ) המקורית הבנויה מעץ ונועדה לשמור על מיצרי מגלאן באמצע המאה ה-19.

יום 18 │מעבר במצרי מגלן (יום שייט)
היום האוניה תעבור במצר מגלן שבין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט. המצר כולו נמצא בתחומי צ'ילה, אך משמש כנתיב שייט בינלאומי והמעבר בו פתוח לכל מדינה. אורכו של המצר כ-600 ק"מ ורוחבו נע בין 3 ל-30 ק"מ. בתחומי המצר איים רבים וגדותיו תלולים, מבותרים ומפורצים. לחופיו שוכנת העיר הצ'יליאנית פונטה ארנס. ארוחות ולינה באוניה.

יום 19 │יום שיט
לפנינו יום של שיט . נוכל להנות מהפעילויות שמציעה האוניה .במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה מפי המדריך. ארוחות ולינה באוניה.

יום 20│ פוארטו מונט (צ'ילה) – אזור האגמים – מפלי פטרואה – פוארטו ואראס
הבוקר נעגון בעיר הצ’יליאנית פוארטו מונט  אשר נוסדה בשנת 1853 על ידי מהגרים גרמנים. סיור ברחובותיה מגלה זאת מיד, אדריכלות אירופאית משובצת בבתי רעפים ומרפסות ססגוניות. מיקומה של פוארטו מונט באזור יערות, אגמים, קרחונים ואיים הופך אותה לנקודת מוצא חשובה לטיולים אקולוגיים באזור.
לעיר יש גם תפקיד חשוב בהיסטוריה המודרנית של צ’ילה. ב-1969 התרחש בעיר “הטבח של פוארטו מונט” שהביא לנפילתו של הנשיא דאז אדוארדו פריי ולעלייתו של סלבדור איינדה, הנשיא המרכסיסטי הראשון בדרום אמריקה שנבחר בבחירות דמוקרטיות. כהונתו הצטיינה ברפורמות חברתיות חשובות, אך נתקלה בהתנגדות עזה של הצבא וארה”ב של ניקסון שחתרה להפילו.  ב- 1973 חונטה צבאית בראשותו של גנרל פינושה, כבשה את השלטון ואיינדה התאבד.
מאז ועד 1990, שלטה בצ’ילה דיקטטורה צבאית שהוציאה להורג ו”העלימה” אלפי אזרחים והכניסה את המדינה ל”תקופה החשוכה”.
סיור החוף שלנו
את היום נקדיש לטבע הסובב את העיר אך נתחיל בשוק הססגוני של Angelmo המצטיין בדגה העשירה המובאת כל בוקר ע”י הדייגים וכן בעבודות יד מקומיות. נצא מהעיר אל דרך נופית יפה בלב אזור האגמים של צ’ילה. נראה את אגם יאנקיווה (Llanquihue, השלישי בגודלו בדרום אמריקה) ואת הר הגעש המרשים אוסורנו בעל הפיסגה המושלגת המתנשא גבוה מעל סביבתו. בחלקו השני של היום, נבקר במפלי פטרואה הגועשים (Petrohue Falls) החוצבים בסלע הבזלת השחור ונקנח בשוק עבודות היד של עיירת הנופש הציורית פוארטו ואראס (Puerto Varas).

יום 21 │ יום שייט
יום של הנאה מפעילויות התרבות, הבידור והספורט, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה .

יום 22 │נמל סן אנטוניו – סנטיאגו דה צ'ילה – סיום הקרוז
היום עם הגעתנו לנמל סן אנטוניו יגיע הקרוז שלנו לסיומו. ניפרד מהאוניה וניסע לסיור בסנטיאגו, בירתה של צ'ילה המונה כ- 6 מיליון תושבים (שליש מאוכלוסיית צ'ילה!) ומהווה את מוקד החיים הכלכליים והתרבותיים של צ'ילה. רוב האתרים המרכזיים בסנטיאגו נמצאים ב”משולש” התחום בין הנהר ריו מאפוצ’ו, שדרת ויה נורטה ואלמדה.
נראה את אתריה המרכזיים וביניהם כיכר הנשקים ליד בית העירייה, המוזיאון הלאומי והקתדרלה שנבנתה בשנת 1745 בסגנון בארוקי. נמשיך לארמון שנבנה ע”י ארכיטקט איטלקי ומשמש משכן לנשיאי המדינה החל מאמצע המאה ה-19. נעלה ברכבל אל עבר פסגת סאן קריסטובל שם נערוך תצפית מרהיבה על העיר וסביבותיה. 
ארוחות: בוקר באוניה, ערב.
לינה: סנטיאגו

יום 23 │סנטיאגו – פריז 
נשלים את סיורינו בסנטיאגו ובצהריים ניסע לשדה התעופה ודרך חניית ביניים בפריז נשוב לתל אביב.

יום 24 │פריז – תל אביב
בשעות הבוקר ננחת בפריז ובמידה והזמן יאפשר זאת נצא לגיחה קצרה בעיר ולאחר מכן נשוב לשדה התעופה ונטוס הביתה (נחיתה בחצות).

מחיר ב-$ לאדם בחדר זוגי
יפורסם

אתרים ואטרקציות הכלולים בתוכנית הטיול שלנו :
* סיור מקיף בריו דה ז'ניירו כולל הר הסוכר, חלקה העתיק של העיר ושכונותיה לאורך החוף
* סיור ג'יפים ליער טיז'וקה' אחת מהריאות הירוקות האחרונות בריו, עלייה להר הקורקובדו
* טיול מרתק לפאבלות – שכונותיה העניות של ריו דה ז'ניירו (מותנה באישור בטחוני של המשטרה)
* סיור במפלי האיגואסו מצדו הברזילאי ומצדו הארגנטינאי כולל שייט ספארי
* תצפית על סכר איטייפו האדיר
* סיור באתריה המרכזיים של בואנוס איירס בירת ארגנטינה
* ביקור בחוות בוקרים טיפוסית כולל ארוחת בשרים
* שייט לפרבר טיגרה הממוקם על דלתת נהר הפראנה
* יציאה למופע טנגו בבואנוס איירס כולל ארוחת ערב
* סיור במונטווידאו, בירתה של אורוגוואי
* סיור במושבות אריות הים ופילי הים בחצי האי ואלדז
* מעבר (שיט) בכף הורן – צוק סלעי בתחום ארץ האש בצ'ילה
* סיור באושואיה הנחשבת לעיר הדרומית ביותר בעולם וכן טיול לפארק הלאומי ארץ האש
* סיור בפונטה ארנס כולל ביקור במוזיאון סלסיאני ובמצודת בולנס
* מעבר במצרי מגלן
* סיור באזור האגמים המרהיב כולל ביקורים במפלי פטרואה ובעיירה הציורית פוארטו ואראס
* סיור בסנטיאגו –בירתה של צ'ילה

המחיר כולל:
* טיסות בינלאומיות  במסלול ת"א – אמסטרדם -ריו // סנטיאגו -פריז – ת"א
* 2 טיסות פנים במהלך הטיול במסלול ריו – איגואסו -בואנוס איירס
* מיסי נמל והיטל בטחון 
* 14 לילות קרוז באוניה Celebrity Silhouette
* סיורי חוף בכל נמלי העגינה באמצעות אוטובוס צמוד
* ארוחות בימי הקרוז על בסיס פנסיון מלא באוניה (לא כולל ארוחות צהריים במהלך סיורי החוף)
* לינה במהלך הטיול היבשתי בבתי מלון בדרגת תיירות טובה (4*)
* ארוחות בימי הטיול היבשתי על בסיס חצי פנסיון בבתי מלון ו/או במסעדות מקומיות
* טיולים יבשתיים הכוללים אוטובוס צמוד וכניסות לאתרים בהתאם לתוכנית
* מדריך ישראלי לאורך כל הטיול הנמנה על צוות "תרבותו" ומומחה לדרום אמריקה
* מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לנדרש
* מופע טנגו טיפוסי בבואנוס איירס
* טיפים לנותני שירותים מקומיים במהלך הטיול היבשתי (לא כולל טיפים באוניה)
* דמי סבלות בבתי המלון
* מערכת שמע לכל משתתף
* מפגש קבוצה כולל שתיhה חמה וכיבוד קל כ-10 ימים לפני היציאה

הטיול אינו כולל:
* טיפים באוניה (כ-15.5 $ לאדם ליום – חובה עפ"י כללי חברות השיט)
* תשר עבור המדריך הישראלי
* ביטוח והוצאות אישיות (שתייה בארוחות וכיוצא בזה)
* כל מה שאינו כלול בסעיף הטיול כולל

הערות:

    • בדבר חיסונים יש לפנות למרפאות המטיילים בלשכת הבריאות המחוזית.
    • יש רופא ואחות על האנייה.
    • התוכנית כפופה לתנאי מזג האוויר
    • סדר הביקורים עשוי להשתנות מסיבות תפעוליות ובהתאם להחלטות המדריך
    • המחירים משתנים בחברת השייט עפ"י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.

* נא ללחוץ כאן ולקרוא תנאים ומידע כללי

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה חדר פנימי חלון בתוספת מרפסת בתוספת הנחה הערות
             
             

**אין כפל מבצעים והנחות

2024-01-23T16:07:20+00:00