yes

10 סיבות מדוע לטייל באיי האוקיינוס ההודי

10 סיבות מדוע לטייל באיי האוקיינוס ההודי

איי האוקיינוס ההודי הם חלום. יערות טרופיים ובעלי חיים מיוחדים, תופעות טבע יוצאות דופן, שווקים תוססים, תרבות מסקרנת וחופים שיעלו בכם געגועים. 10 סיבות מדוע לצאת לקרוז מאורגן דווקא באיי האוקיינוס ההודי.

כדי לבקר בממלכת הקוקוס

כשמדמיינים אי אקזוטי, תמיד רואים עצי קוקוס ענקיים וזה בדיוק מה שמחכה לכם במסע באיי סיישל. בשמורת הטבע ואלה דה מה אשר באי פרלין, תוכלו לגלות את השמורה בה גדל קוקוס דה מאר – הכוכב הבלתי מעורער של האיים. הקוקוס הזה מייצר את האגוז הגדול ביותר בתבל ששוקל כמעט 20 קילו גרם. באי לה דיג, ניתן אף לחזות בהכנת קוקוס בעזרת שור המניע אבן ריחיים.

איי האוקיינוס ההודי מזמנים לבאים בשעריהם מפגש עם בעלי חיים שקשה לפגוש במקומות אחרים בעולם. במדגסקר, מחכים לכם מינים רבים של למור, ביניהם קופיפי הלמורים, חובבי הבננות, קופיפים ידידותיים שניגשים חופשי למבקרים ונותנים להם להאכילם. באיים חיים גם בעלי חיים אנדמיים ייחודיים לאזור האוקיינוס ההודי כמו גם צבים, נחשים, זיקיות, במיוחד במדגסקר אשר יערותיה רוחשים חיים והפכו לבית עבור מינים שונים.

%d7%90%d7%99%d7%99-%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a1-%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99-1

כדי לגלות עבר מרתק

יש הרבה דברים שאולי לא ידעתם על איי האוקיינוס ההודי, עברם המטלטל והקשר שלהם ליהדות. כך למשל, במאוריציוס שוכן בית כנסת יהודי ולפני קום המדינה נשלחו לכאן יהודים מעפילים שניסו לעלות לארץ ישראל והוחזקו במאוריציוס עד 1945. באיי סיישל נחשפת ההיסטוריה של העבדים וילדיהם ובמהלך קרוז לאיים ניתן לבקר בלודג' המיסיון המציין את מיקומו של בית הספר בו למדו ילדי העבדים המשוחררים.

כדי לטייל ביערות טרופיים

אי אפשר לעמוד בקסם של היערות הטרופיים האופייניים לאיים. אלה מרהיבים ביופיים, טיפות המים גולשות מהעצים, האוויר לח, בעלי חיים מסתוריים מסתובבים בין העצים. זה גם המקום לגלות צמחים מרהיבים שטרם ראיתם ולהרגיש ביער מעולם אחר.

כדי להיחשף לנפלאות הטבע

הטבע עולה על כל דמיון וזה בהחלט ניכר באיים הקסומים. בין היתר, תראו במהלך הטיול פסלי אבן גרניט אומנותיים בחוף הסלעים המרהיב Anse Source d'Argent אשר בסיישל . מקום מופלא נוסף תוצרת הטבע הוא red tsingy, פארק לאומי במדגסקר המאופיין בגיאולוגיה יוצאת דופן. אבן גיר שנשחקה עם הזמן על ידי מזג האוויר וקבלה מראה מפוסל מיוחד במינו. תופעת ה-טבע המפורסמת ביותר במאוריציוס היא "האדמה בעלת שבעת הצבעים" – דיונות חול בשלל צבעים מרהיבים פוטוגניים להפליא.

כדי לטעום מהמטבח הקריאולי

היכונו לפירות אקזוטיים, משקאות על בסיס פירות כמו ג'ק פרוט, דגים טריים, מאכלי ים והמון בננות. המטבח הקריאולי המאפיין את האזור הוא אחד המתובלנים שקיימים בעולם, ניחוחות טרופיים שמתמזגים עם המון חלב קוקוס ומביאים את רוח הים אל תוך הצלחת. מעורר תיאבון.

כדי להכיר תרבות אחרת

הריקודים, האמונות, החוויות הרוחניות – כל אלה ייחשפו בפניכם במהלך קרוז מאורגן לאיי האוקיינוס ההודי. תגיעו לימה המקודשת ביותר על ידי ההינדים של מאוריציוס – Ganga Talao ותוכלו לחזות בעולי הרגל היחפים שמגיעים לכאן כדי להיטהר. 

כדי לראות חופים מרהיבים

האיים שולחים זרועות של יבשה, חופים שנראו כאילו נוצרו על ידי אומן המהווים מקום נפלא להתרגעות תחת כיפת השמש. אפילו אם אתם לא בענייני בטן-גב לא תעמדו בפני היופי של איי האוקיינוס ההודי – אלה מקושטים צוקים, בעלי מים צלולים כבדולח, נסתרים בין אבני גיר וסלעים מסותתים. כמו גלויה…

כדי לבקר בשווקים אותנטיים

תכשיטים בעדות יד, סבונים טבעיים, שמנים ארומתרפיים, תוצרת חקלאית, דגים טריים. השווקים של איי האוקיינוס ההודי עם תענוג לעיניים. אחד המפורסמים ביניהם הוא שוק סלווין קלארק בויקטוריה, בירת האי מאהה בסיישל בו אביזרים מצדפים ואלמנטים מבקבוק וכל טוב תוצרת ידי האמנים המקומיים.

כדי לשנורקל במעמקים

האוצר הימי של איי האוקיינוס ההודי עושה חשק לצלול מיד או לפחות לשנורקל. כאן תגלו מגוון מסחרר של יצורים ימיים כמו דגי חרב, צבי ים, דגי תוכי ועוד אוצרות שנראים רק מתחת לפני השטח.

2019-02-14T04:14:52+00:00