yes

12 עובדות מעניינות על מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און

12 עובדות מעניינות על מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און

1. הוא אוהד כדורסל מאז היה ילד בפנימייה ליד העיר ברן שבשוויץ, והשחקן הנערץ עליו ביותר הוא מייקל ג'ורדן. לימים הפך שחקן הנ.ב.א דניס רודמן לאחד מחבריו הקרובים.

2. קים חובב ויסקי ומעשן סיגריות מסוג איב סן לורן.

3. יום הולדתו החל ב-8 בינואר נחשב בצפון קוריאה ליום חג לאומי.

4. למרות שהוא נטול ניסיון צבאי לחלוטין, הוא קודם ב-2010 לדרגה הגבוהה ביותר בצבא הצפון קוריאני, וב-2012 הפך למרשל.

5. בדיוק שנתיים לאחר שעלה לשלטון, הורה קים על חיסול דודו ג'אנג סונג תאאק ששימש כמעין מנטור עבורו. יחד איתו חוסלו עשרות בני משפחה.

6. קים מעריץ את הזמר אריק קלפטון.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און

7. בדרום קוריאה מעריכים שמאז שעלה לשלטון בסוף 2011, העלה קים 30 ק"ג והוא שוקל כעת 130. חלק מהעניין הוא התמכרותו לגבינה שוויצרית. צפון קוריאה מייבאת עשרות קילוגרמים של גבינה שוויצרית משובחת עבורו, בזמן ש-30% מהילדים סובלים מתת-תזונה.

8. לא מפתיע אם כן שהוא סובל מסוכרת ומלחץ דם גבוה.

9. בצפון קוריאה ישנם שלושה מעמדות חברתיים, המעמד המועדף, המעמד הרגיל והמעמד העוין והמערכת המעמדית מכונה סונגבון. המעמד הגבוה ביותר מורכב ממי שלחם בכיבוש היפני לפני מלחמת העולם השנייה, והמעמד התחתון הוא מי שיש לו רקע בורגני או קשר ליפן האימפריאלית. המעמדות עצמם נחלקים לעשרות תת מעמדות. משפחת אמו של קים הגיעה מיפן ואביה עבד עבור הצבא האימפריאלי היפני ולכן נחשבה למשתייכת למעמד הנמוך ביותר שניתן להעלות על הדעת. ניסיונות לעשות לה פולחן אישיות לאחר מותה פסקו מהר.

10. קים הכריז על חג המולד כעל חג לזכר סבתו המנוחה.

11. בגיל 27 עבר קים ניתוח פלסטי כדי להידמות לסבו, מייסד צפון קוריאה, קים איל סונג.

12. בחוקה הצפון קוריאנית מוזכר כי ישנם בחירות דמוקרטיות וחופשיות ושהאזרחים זכאים לחופש ביטוי. כמובן שמעולם לא ניתן היה להצביע בבחירות לאלטרנטיבה כלשהי לשלטון, ושחריגה מחופש הביטוי מסתיימת בשליחת העבריין ובני משפחתו למחנה עבודה.

2019-02-14T04:15:26+00:00