yes

קרוז וטיול בדרום אמריקה בתקופת הקרנבל: ארגנטינה, צ’ילה, אורוגוואי וברזיל

קרוז וטיול בדרום אמריקה בתקופת הקרנבל: ארגנטינה, צ'ילה, אורוגוואי וברזיל  

קוד הטיול: TCSA-8127
משך הטיול/קרוז: 26 יום
יציאה: 27 בינואר 2018
מדינות: ארגנטינה, צ’ילה, אורוגוואי, ברזיל
אניה: Emerald Princess
חברה:
Princess
סגנון: טיול מאורגן משולב קרוז

יתרונות בלעדיים במסלול הטיול של תרבותו 

  • 26 ימים, הטיול המעמיק ביותר מסוגו    
  • טיול בפטגוניה וקאלאפטה. לא נוסעים ל”סוף העולם” בלי לראות את קאלאפטה!

  • טיול בפארק הקרחונים “ימת ארגנטינה” כולל שייט יום שלם על יאכטה וארוחת צהריים

  • שייט בסירה מתחת למפלי איגואסו להעצמת החוויה של המפלים

  • יום טיול שלם בסנטיאגו, בירת צ’ילי

  • ביקור במונטוידאו, אורוגוואי, כולל הקהילה היהודית המקומית

south-amrica

מטיילים, בדקו את חבילת הקרוז שלנו מול שייט עצמאי ואת סיורי החוף שלנו מול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים בפערים שמגיעים בסה”כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא היתרונות של תרבותו – זכרו זאת !

קרוז וטיול בדרום אמריקה הוא ללא ספק מסע מרתק של פעם בחיים המשלב נופים מרהיבים, אתרי טבע ונוף שאין כמותם בשום מקום אחר ואוכלוסיה מקומית מגוונת בעלת תרבות מרתקת.
חלק ניכר מהטיול יוקדש לארגנטינה – אחת המדינות היותר אטרקטיביות בדרום אמריקה המשתרעת על פני שטח ענק של 2.7 מיליון קמ”ר (השמינית בעולם בגודלה) והיא מציעה למטייל נופי קרחונים, הרים בגובה 7,000 מטר, יערות, נופי פמפס המכסים מרחבים אינסופיים ואף נופי טונדרה.
לצד אלה נמצא בארגנטינה ערים שוקקות המשלבות ישן עם חדש ובראשן הבירה בואנוס איירס (“רוחות טובות”) המונה 12 מיליון תושבים (כמעט שליש מאוכלוסית ארגנטינה). בנוסף, נהנה המטייל בארגנטינה מסטייקים מעולים, יין טוב ושוקולד ממכר…

במרכז ביקורנו במדינה יעמוד סיור מרתק בפארק הקרחונים שבפטגוניה שיכלול את ה”קרחון המתנפץ” פריטו מורנו שגובהו 700 מטר ואורכו 30 קמ’! אחד הבודדים בעולם הממשיכים להתקדם, וגם שייט על ימת ארגנטינו בין גושי קרח ענקיים, אל קרחוני אופסלה וספגציני.

במהלך השייט נפקוד גם את אורוגוואי, שהיא בין המדינות הקטנות בדרום אמריקה (176 אלף קמ”ר, 3.5 מיליון תושבים) הידועה כארץ שלווה, מעניינת וזולה (יחסית) שבה תרבות מסורתית של שתיית מאטה (תה חזק), גאוצו’ (בוקרים) וכמובן אכילת סטייקים מעולים. העיר מונטבידאו בירת המדינה ידועה בגניה ויש בה מספר אתרים מעניינים בהם נבקר ואילו עיירת הנופש, פונטה דל אסטה, הנמצאת על החוף ממזרח לבירה, נחשבת לאחת הערים היקרות בדרום אמריקה ובה נוכל לראות איך חיים עשירי ברזיל, ארגנטינה וצ’ילה.

בחלקו האחרון של טיולנו נזכה לטעום גם מברזיל- המדינה הגדולה והעשירה בדרום אמריקה. נסייר בריו דה ז’ניירו- אחת הערים  היפות בעולם אליה נגיע בתקופת הקרנבל הגדול בתבל. נצא במשותף לצפות בחגיגה העליזה והענקית הזאת ממרומי הסמבודרומו. לקראת סוף הטיול נטוס למפלי איגואסו ואף נזכה לשוט מתחתם. מפלי איגואסו הם הגדולים בעולם בשטחם ושניים בספיקת המים שלהם,  והם ממוקמים בלב יער גשם שוקק חיים על גבול ארגנטינה-ברזיל- פרגוואי.
נטייל רגלית בצד הבזילאי והארגנטינאי של המפלים ונתרשם מיפי הטבע ועוצמתו.   

 

יום 1│ תל אביב – בואנוס איירס
ניפגש בנתב”ג ונטוס דרך יעד ביניים לבואנוס איירס בירת ארגנטינה.

יום 2 │ בואנוס איירס
לאחר הנחיתה וסידורי הכניסה נצא לסיור מקיף בבירת ארגנטינה המכונה גם “פריס של דרום אמריקה”. זוהי אחת הערים היפות והשוקקות בדרום אמריקה עם מבנים קולוניאליים, אתרים היסטוריים ושווקים צבעוניים. נתחיל את סיורנו בפלאסה דה מאיור שבחזיתה פסל גדול מימדים המציין את המרד שפרץ כאן נגד השלטון הספרדי ב- 25 למאי 1912 ונתן את האות לשחרורן ועצמאותן של מדינות דרום אמריקה. כאן נהגו להתאסף מידי יום שישי אמותיהם של נעדרי תקופת שלטון הגנרלים עם מטפחותיהם הלבנות בשנות השמונים. מול הכיכר ניצב ה”בניין הורוד” המרשים (Casa Rosada) שהוא משכן נשיאי ארגנטינה וממרפסתו נשאו חואן ואוויטה פרון את נאומיהם חוצבי הלהבות לאומה. נמשיך לשדרות ה-9 ביולי הנחשבות לרחבות ביותר בדרום אמריקה! , 150 מטר מצד לצד. במרכז השדרה המרשימה נראה את האובליסק שגובהו 67 מטר והוא נבנה בשנת 1936 לציון 400 שנה ליסוד בואנוס איירס. בקרבת מקום נראה את תיאטרון קולון (ע”ש קולומבוס), אחד מחמשת בתי האופרה הטובים בעולם שנבנה ב- 1908 ומכיל 2487 מושבים. בשעות אחר הצהרים נלך בטיילת שלאורך הנמל המשופץ פוארטו מאדרו בערב נצא במשותף למופע טנגו מהנה באחד מהאולמות בעיר. לינה בבואנוס.

יום 3│ בואנוס איירס – קאלאפטה
הבוקר נצא בטיסה פנימית לקאלאפטה- בירת דרום פטגוניה הארגנטינאית והשער לפארק הקרחונים המפורסם. עם ההגעה נצא בנסיעה של כשעה וחצי לצפות בקרחון המרשים והמפורסם ביותר בפטגוניה, פריטו מורנו הקרוי גם “הקרחון המתנפץ” בגלל נפילות גושי הקרח ממנו לתוך ימת ארגנטינה בקול נפץ גדול (הכינו מצלמות)… הקרחון ששטחו 250 קמ”ר ואורכו 30 קילומטר, הוא בין הבודדים הממשיכים לגדול ולהתקדם כל הזמן! נצפה על הקרחון מזויות שונות ואחר הצהרים נשוב למלוננו בקאלאפטה לארוחת ערב ולינה.
*בהתאם לשעת הנחיתה, יתכן והביקור יתקיים ביום 5 .

יום 4│ ימת ארגנטינה, קרחוני אופסלה, ספגציני
יום מיוחד ומהנה לפנינו. נצא בנסיעה למעגן בפונטה בנדרה ממנו נצא לשייט חוויתי בין קרחונים וגושי קרח צפים בימת ארגנטינה. נשוט ביאכטה נוחה בלב שמורת הקרחונים לוס גליישרס דרך “מיצר השטן” ונצפה בקרחון אופסלה שהוא השני בגודלו בדרום אמריקה ושטחו 765 קמ”ר למרות שהוא “נסוג” כל העת.  נמשיך לקרחון מרשים נוסף, ספגציני ששטחו “רק” 66 קמ”ר אך גובהו 130 מטר- הגבוה בשמורת הקרחונים. כל העת נשוט בין קרחוני ענק כחולים הצפים במי האגם המעניקים רקע ציורי מדהים ביופיו. במהלך ההפלגה נסעד ארוחת צהרים ארוזה ועם סיום ההפלגה נשוב למזח ממנו ניסע למלוננו בקאלאפטה.

יום 5 │טיסה לבואנוס איירס- עליה לאוניה
הבוקר נטוס לבואנוס איירס בירת ארגנטינה. בשעות אחר הצהרים נעלה על האוניה ולאחר שנעבור את סידורי הכניסה נתמקם בחדרים. בערב נצא במשותף למופע טנגו מהנה באחד מהאולמות בעיר. לינה באוניה.

יום 6 │בואנוס איירס – תחילת הפלגה
נשלים סיורים בשדרות, השכונות והשווקים של העיר היפה. בשעות הצהרים נשוב לאוניה לקראת תחילת ההפלגה. בערב נתכנס בחדר ההרצאות כדי לשמוע על מגוון סיורי החוף שלנו במהלך הטיול.

יום 7 │מונטבידאו, אורוגואי
הבוקר נעגון במונטבידאו (Montevideo) בירת אורוגוואי. העיר היא ביתם של יותר ממחצית תושבי המדינה (1.8 מיליון איש) ויש בה שילוב של עיר ענקית ותוססת עם אווירה של פרבר שקט ורגוע. העיר ידועה באתריה המענינים, מבנים מרשימים בסגנון ארט-דקו, שווקים ענקיים עם סחורות באיכות גבוהה, פארקים מוריקים, חופים יפים אוכל משובח וחיי תרבות עשירים.
סיור החוף שלנו
לאחר שנרד מהאניה ניסע לעיר העתיקה La Ciudad Vieja שהיא מרכז העיר וליבה הפועם ביום ובלילה. נכנס דרך “שער העיר” La Puerta de la Ciudadela שהוא השריד שהשתמר מהחומה האורגינלית ונגיע למדרחוב Bulevard Sarandi השוקק והצבעוני שבליבו שוק המזכיר במשהו את נחלת בנימין….נסייר באזור ונראה מס’ מבנים מרשימים, חלקם מאכלסים כיום מוזיאונים ובהם מוזיאון התרבות האינדיאנית, מוזיאון לאמנות דקורטיבית הנמצא בארמון טרנקו המרשים, בית גריבלדי, מוזיאון הקרנבל המצוין ומבנה Banco de la Nacional. נמשיך לשוק הנמל- El Mercado del Puerto בעיני רבים, גולת הכותרת של העיר העתיקה ומונטבידאו כולה. נשוטט להנאתנו בשוק ציורי זה ונוכל לטעום בו ממיטב מאכלי אורוגוואי ובמיוחד בשר הנחשב לטוב בעולם, צו’ריסוס, אמפנדס ממולאים ריבת חלב ועוד. המעונינים יוכלו ללגום כאן את המשקה המקומי “מדיו אי מדיו”.
נמשיך לככר העצמאות La Plaza Independencia , הכיכר המרכזית של העיר המחברת בין העיר העתיקה ורחוב 18 ביולי שהוא הרחוב המרכזי בבירה. נראה את פסלו של חוזה ארטיגס מוביל מלחמת העצמאות של אורוגוואי ומואוזוליאום המכיל את עצמותיו. מסביב מבנים קולוניאליים מרשימים ובהם משרדי ממשל וכן פלאסיו סלבו- בעבר המבנה הגבוה ביותר בדרום אמריקה ממנו נערוך תצפית פנורמית על העיר (אם יתאפשר). נראה גם את אולם התיאטרון המרשים Teatro Solis שנחנך ב-1856 ונגיע לרחוב 18 ביולי הגדוש במסעדות, בתי קפה, שווקים, ככרות ציוריות ומבנים מרשימים בסגנון ארט-דקו. לאחר שנסיים לחקור את פינות החמד של הרחוב, ניסע לבית המחוקקים האורוגוואי Palacio Lejislativo המרשים מבחוץ ובעיקר מבפנים בגלל השימוש בעשרות מיני אבני שיש מרהיבות המרכיבות את עמודי התקרה (משאב טבע חשוב במדינה) שעוצבו ע”י אמנים איטלקיים ומקומיים. לקראת ערבו של יום נגיע לטיילת המרכזית La Rambla שאורכה 22 קילומטר ונחשבת לארוכה בדרום אמריקה. נלך בקטע היפה של הטיילת בין חוף “רמירז” וחוף “פוסיטוס העובר לאורך מספר חופי רחצה ומקומות ללגימת “מאטה”. בסופו של יום נקנח בתצפית מיוחדת על העיר והנמל ממרומי ) El Cerro ” ההר”) שעל פי האגדה קרויה העיר על שמו (מונטבידאו = “אני רואה הר” בפורטוגזית). בתום סיורנו נשוב לאוניה.
הערה: סדר הבקורים עשוי להשתנות.

יום 8 │יום ים
יום מנוחה ונופש על האוניה. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה מפי המדריך על החי והצומח בדרום אמריקה. ארוחות ולינה באוניה.

יום 9 │פוארטו מאדרין
הבוקר נעגון בעיר פוארטו מאדרין (Puerto Madryn ) השוכנת במזרח חבל פטגוניה. העיר מונה 60 אלף תושבים ומהווה בסיס יציאה לטיולים בשמורה שבחצי האי ואלדז הנמצא ממזרח לה. העיר נוסדה בשנת 1865 ע”י מהגרים וולשים. כלכלת העיר מבוססת על דייג, יצור אלומיניום ותיירות.
סיור החוף שלנו
נרד מהאוניה וניסע באוטובוס לכפר פונטה טומבו ((Punta Tombo) שלידו מתגוררת באופן קבוע אוכלוסית הפינגווינים המגלניים הגדולה ביותר בדרום אמריקה! כאן מקימים את קיניהם בין ספטמבר למרץ כ- 2 מיליון פינגווינים ומגוננים על הגוזלים הנהפכים לעצמאיים עד נובמבר. נלך בין אלפי קינים, נראה את הפינגווינים משחקים אחד עם השני או יוצאים לדיג ונשמע הסברים מאלפים על האקלוגיה היחודית של יצורים אלה. בתום סיורנו נשוב לאוניה

יום 10 │יום ים
בשעות הבוקר נתאסף ונשמע הרצאה הקשורה בגאוגרפיה וההיסטוריה של האזור. שאר הזמן יוקדש לבילוי במתקני האניה, פעילויות נופש וספורט, צפיה במופעים ומנוחה לקראת הימים הבאים.
ארוחות ולינה באוניה.

יום 11 │פורט סטנלי, איי פולקלנד
הבוקר נעגון בעיר סטנלי (Stanley) בירת איי פולקלנד (Falkland Islands) המצויים בדרום האוקינוס האטלנטי. זהו ארכיפלג המונה 776 איים המונה 3400 תושבים ומהווה טריטוריה אנגלית מאז 1833 . ארגנטינה טוענת לבעלות על האיים אך נחלה הפסד במלחמת פולקלנד שנערכה נגד אנגליה ב-1982 . הישוב העירוני היחיד הוא סטנלי בו מתגוררים יותר מ-2000 תושבים. שאר התושבים מתגוררים בכפרים קטנים ןחוות.
סיור החוף שלנו
סטנלי בירת איי פולקלנד שוכנת על שפת מפרץ ציורי ומצטיינת בארכיטקטורה אנגלית, מונומנטים, מוזיאונים חנויות ומרכזי קניות.
נראה את המבנים בעלי גגות הברזל וקירות העץ הצבעוניים ואת הקוטגים שנבנו על ידי ראשוני המתישבים מ”קיטים” שיובאו מאנגליה לצד מספר בתי אבן מקומית מהודרים, בנין העיריה, בית המשפט וכמובן בנין הממשלה שהוא ביתו הפרטי של מושל איי פולקלנד. בנוסף נראה את קתדראלת ישו ואת Whalebone Arch הבנויה מעצמות הלסתות של שני לויתנים כחולים שנבנתה ב 1933 לציון מאה שנות שלטון בריטי. בהמשך נבקר במוזיאון איי פולקלנד ובו מוצגים המתעדים את ההיסטוריה האנושית, הימית והטבע העשיר של האיים וכן “קוטג'” אורגינלי של מתיישב משנת 1849. בנוסף נראה במהלך סיורנו מספר אתרים המציינים מאורעות שונים בהיסטוריה של האיים ובהם. The Battle Memorial’, The Cross of Sacrifice, Memorial Woods ועוד. בחלקו האחרון של סיורנו ינתן זמן חופשי לסיור בחנויות ומרכזי הקניות. בתום סיורנו נשוב לאוניה לארוחת ערב ולינה.

יום 12 │ כף הורן
הבוקר נעבור ליד כף הורן (Cape Horn). הכף הוא צוק סלעי בתחום ארץ האש בצ’ילה, המציין את הקצה הדרומי של יבשת אמריקה הדרומית ונקרא על שם העיר הורן בהולנד.
לאורך תקופה ארוכה עברו בכף אניות בדרכן מהאוקינוס השקט לאטלנטי (והפוך) למרות הסכנות האורבות לכלי שייט באזור זה: רוחות עזות, גלי ים גבוהים, זרמי מים חזקים וקרחונים. על כן הכף היה עד לטביעתן של אניות רבות לאורך ההיסטוריה. הצורך להקיף את יבשת אמריקה פחת עם פתיחתה של תעלת פנמה בשנת 1914 וכיום עוברות דרכו רק אניות גדולות במיוחד. בהמשך היום נמשיך בהפלגה לכוון אושואיה.

יום 13 │אושואיה
הבוקר נעגון באושואיה (Ushuaia) השוכנת על חופי תעלת ביגל ומהווה מרכז לתעשייה, שרותי נמל ותיירות. אושואיה בעלת אוכלוסיה של 60000 תושבים, נחשבת לעיר הדרומית ביותר בעולם! והיא העיר הארגנטינאית היחידה השוכנת בצד המערבי של הרי האנדים. בשנת 1869 הוקמה בה המושבה הלבנה הראשונה ותאריך יסודה הרשמי הוא 1884. פרוש השם הוא “מפרץ עמוק” ובעיר שורר מזג אויר ממוזג לח כל השנה עם קיץ קר יחסית. ראוי לציין כי אילת היא אחת הערים התאומות של אושואיה.
סיור החוף שלנו
לאחר שנרד מהאוניה נערוך סיור בעיר אושואיה עם מספר ירידות קצרות מהאוטובוס לצילום. נמשיך לביקור בשמורת ארץ האש Tierra del Fuego National Park. הפארק הוכרז בשנת 1960 והוא מכיל מגוון גדול של נופים ובהם יערות, הרים, קרחונים ומפלי מים. בפארק ששטחו 630 קמ”ר גדלים מיני עצים מיוחדים כדוגמאת האשור הארקטי ועשרות מינים של יונקים ובהם גואנקו, שועל אנדיני, בונה אמריקאי וכן 90 מינים של בעלי כנף ובהם הקונדור האנדיני. הפארק נחשב לשמורה הדרומית בעולם ובו מסתיים כביש פאן אמריקן וכן מסילת הרכבת. נלך בשבילי השמורה (הליכה קלה) ונהנה מהנופים והטבע המקיפים אותנו מכל עבר. בשעות אחר הצהרים נשוב לאוניה.

יום 14 │פונטה ארנס
הבוקר נגיע לפונטה ארנס (Punta Arenas) שהיא העיר הדרומית ביותר בצ’ילה. העיר ששטחה 18000 קמ”ר נוסדה בשנת 1848 ומונה כיום כ- 130000 תושבים. העיר מתפרנסת מחקלאות, שדות נפט ופחם, דייג ותיירות.
סיור החוף שלנו
לאחר הירידה מהאוניה נערוך סיור פנורמי בעיר. נעצור ב- Plaza de Armas המהווה את המרכז המסחרי של העיר, נראה את האנדרטה לפרננדו מגלאן ונסתובב להנאתנו בחנויות ובשווקים. נמשיך לתצפית מ- Cruz Hill ממנו נוכל לראות את העיר ממעוף ציפור, מיצרי מגלאן, והאי טיירה דל פואגו.
נמשיך לביקור במוזיאון הסלסיאני (Selesian Musum ) שנפתח בשנת 1893 ומציג את ההסטוריה של ההתישבות האנושית והטבע בפטגוניה.
בתום ביקורנו ניסע כ- 60 קילומטר בדרך יפה לאורך מיצרי מגלאן לשרידיו של אחד המבצרים הראשונים שנוסדו בצ’ילה. נגיע לשמורת Patagonia Historical Park שם נראה העתק מדויק של מצודת בולנס (Fuerte Bulnes ) המקורית הבנויה מעץ ונועדה לשמור על מיצרי מגלאן באמצע המאה ה-199. בתום סיורנו המרתק בשמורה נשוב לאניה.

יום 15 │קרחון אמליה, צי’לה
היום נחלוף ליד קרחון אמליה שבדרום פטגוניה הצי’לאנית. קרחון זה נמצא בנסיגה דרמטית ומאז 1945 איבד כ-8 קילומטר מאורכו. נצפה בקרחון ממרפסת האוניה ונמשיך בהפלגה. ארוחות ולינה באוניה

יום 16 │יום ים
יום לנופש ופעילויות במתקני האוניה השונים. ארוחות ולינה באוניה.

יום 17 │פוארטו מונט
הבוקר נגיע לעיר הצ’לאנית פוארטו מונט (Puerto Montt ) שבדרום צ’ילה. העיר נוסדה בשנת 1853 באזור שהיה מכוסה ביער על ידי מהגרים גרמנים ונקראה על שמו של נשיא צ’ילה באותה תקופה- מנואל מונט. ב-1969 התרחש בעיר “הטבח של פוארטו מונט” לאחר ש- 90 משפחות של מחוסרי בית פלשו לחוות נטושות ולאחר מספר ימים פשטו שוטרים על החוות הנטושות, העלו אותן באש וירו למוות ב-11 איש. אירועים אלה גרמו לנפילתו של הנשיא דאז אדוארדו פריי ולעלייתו של סלבדור איינדה שנה מאוחר יותר. מקורות הפרנסה של העיר הם יערנות, חקלאות, דייג (בעיקר דגי סלמון). בשנים האחרונות עלתה חשיבותו של ענף התיירות. מיקומה של פוארטו מונט באזור יערות, אגמים, קרחונים ואיים הופך אותה לנקודת מוצא חשובה לטיולים אקולוגיים באזור.
סיור החוף שלנו
לאחר ירידתנו מהאוניה ניסע לסיור בשוק הססגוני של Angelmoונראה בין השאר את הדגה העשירה המובאת כל בוקר ע”י הדייגים וכן עבודות יד מקומיות. נצא מהעיר וניסע בדרך נופית יפה בלב אזור האגמים של צ’ילה (Chiles Lake District) ונראה את ימת Llanquihue השלישית בגודלה בדרום אמריקה! וכן את הר הגעש המרשים אוסורנו בעל הפיסגה המושלגת המתנשא גבוה מעל סביבתו. בחלקו השני של הטיול נבקר במפלי פטרואה ((Petrohue Falls הגועשים החוצבים בסלע הבזלת השחור ובשוק עבודות היד של עיירת הנופש הציורית פוארטו ואראס (Puerto Varas)

יום 18 │יום ים
יום למנוחה והתרגעות באוניה. ניתן להשתתף בפעילויות ספורט, להמר בקאזינו, לשוטט בין החנויות או לנוח על מרפסת האניה. ארוחות ולינה באוניה.

יום 19 │סנטיאגו, צ’ילה – ירידה מהאוניה – סיור
היום נגיע לתחנתו הסופית של הקרוז, נמל ואלפראיסו (Valparaiso), בדרכנו אל סנטיאגו הבירה הנקראת ע”ש יעקב הקדוש, דייג טברייני ואחד מ-12 שליחי ישו. עם הגיענו, נצא לסיור באתרי העיר שנוסדה בשנת 1541, מונה כ- 6 מיליון תושבים (שליש מאוכלוסיית צ’ילה!) ומהווה את מוקד החיים הכלכליים והתרבותיים של המדינה. רוב האתרים המרכזיים בסנטיאגו נמצאים ב”משולש” התחום בין הנהר ריו מאפוצו, שדרת ויה נורטה ואלמדה (Alameda).
נערוך סיור באתרי העיר המרכזיים: כיכר הנשק (Plaza de Armas) ליד בית העיריה, המוזיאון הלאומי והקתדרלה (Catedral Metropolitana) שנבנתה בשנת 1745 בסגנן בארוקי. נמשיך לארמון שנבנה ע”י ארכיטקט איטלקי כמטבעה ומשמש משכן לנשיאי המדינה החל מאמצע המאה ה-19. המקום עלה באש בזמן המרד הצבאי של פינושה כנגד משטרו של סלבדור איינדה הסוציאליסט, שמצא כאן גם את מותו. מכאן נגיע לשוק המרכזי (Mercado Central) הצבעוני והשוקק, נטפס לגבעת סנטה לוסיה (Cerro (Santa Lucia שבפסגתו נמצאת תצפית יפה על העיר וציורי קיר ובהם ציטוטים משיריה של זוכת פרס נובל לספרות גבריאלה מיסטרל. 

יום 20 │סנטיאגו – ריו דה ז’ניירו
היום נגיע לריו דה ז’ניירו (Rio de Janiero) שבברזיל הנחשבת לאחת הערים היפות בעולם. העיר נוסדה בשנת 1565 ע”י הכובשים הפורטוגזים ושימשה שנים רבות כבירת האימפריה ולאחר מכן בירת הרפובליקה הברזילאית עד 1960. בעיר מתגוררים כ-7 מיליון תושבים (13 מיליון במטרופולין) וניתן למצוא בה מארמונות הפאר של טייקוני ברזיל ועד לפחוני שכונות העוני המקיפות אותה וידועות בשם – הפאבלות. כל אלו לא הפריעו לאונסקו להכריז עליה כאתר מורשת עולמית.
נערוך סיור פנורמי בעיר ולא נפסח על סיור לאורך החופים המפורסמים של העיר ובהם לבלון, איפנמה וקופקאבנה. בתום סיורנו ניסע למלון שבאזור קופקבאנה.

יום 21 │ריו דה ז’ניירו- הר הסוכר- מרכז העיר
הבוקר ניסע ל”הר הסוכר”, אחד מסמליה המובהקים של ריו. זהו הר עשוי גרניט המתנשא לגובה 396 מטר מעל פני הים. שמו בא לו כי הוא מזכיר חרוט סוכר מזוקק כמו אלה שיוצרו בתקופה הקולוניאלית. ההר הוא אטרקציה למטפסים אך אנו נעפיל אליו ברכבל במסלול שאורכו 1400 מ’. נערוך מפסגתו תצפית פנורמית מדהימה על ריו וסביבותיה כדי לראות את החופים והשכונות של העיר מ”מעוף ציפור”. לאחר מכן נשוב למרכז העיר הקולוניאלי, נראה את המבנים המרשימים ובהם הקתדרלה הענקית, התיאטרון והספריה הלאומית. בהתאם לזמן נסייר בשתי שכונות ציוריות סנטה תרזה (Santa Teresa) ולאפה (Lapa) בעלות האווירה המיוחדת, בתי הקפה ובעיקר אווירה אותנטית. אחה”צ נשוב למלון בקופקבאנה.

יום 22 │יער טיג’וקה – קורקובדו – פאבלה
הבוקר נצא ברכבי 4X4 לסיור בשבילי פארק טיג’וקה (Parque Nacional da Tijuca), אחת מהריאות הירוקות האחרונות בריו במרחק חצי שעת נסיעה מהחוף. שטחו של היער 32 קמ”ר והוא אחד מהיערות העירוניים הגדולים בעולם. יחודו בעובדה שכמעט כולו, כ-9 מיליון עצים, ניטעו בידי אדם לאחר שהיער המקורי נהרס ע”י הפורטוגזים לטובת מטעי קפה. נכיר מגוון גדול של צמחים ועצים, נהלך בין מפלי מים ונעצור לתצפיות יפות על הסביבה. מכאן ניסע לאטרקציה חשובה נוספת: הר קורקובדו (Corcovado), אליו נגיע ברכבת מיוחדת המטפסת בנופי היער האטלנטי. כאן, בגובה 710 מ’, מוצב פסלו של ישו הגואל (Cristo Redentor) שגובהו 40 מ’ כשהוא פורש ידיים ומברך את כל בני האנוש. נעלה במעלית (או מדרגות נעות) עד למרגלות הפסל המרשים (הגדול בעולם בסגנון ארט-דקו) ונערוך תצפית מהממת על ריו, חופיה ושכונותיה. נשוב לעיר לארוחת צהרים במסעדה מקומית ואחה”צ ניסע לביקור בשכונה הציורית סנטה תרזה הממוקמת בראשו של הר המשקיף על ריו ומפורסמת ברחובותיה הצרים והמתעקלים, גלריות ובתי קפה ובתים ציוריים שהם מקום מועדף על אמנים מקומיים וסלבריטאים. בשכונה פועל גם טראם יחודי המחבר את מרכז העיר ריו עם סנטה תרזה מאז שנת  1896. בתום הסיור נשוב למלוננו בריו למנוחה לקראת השתתפותנו באחד משיאיו של הטיול- “מצעד המנצחות”.
מצעד המנצחות: בערב נצא במשותף לסמבודרומו – מסלול שלצידיו בנו יציעי ישיבה משופעים ומוגבהים (כמו באיצטדיון), המאפשרים לכל צופה לחוש מקרוב באווירת הקרנבל הגדול בעולם. יחד עם אלפי החוגגים מכל העולם, נצפה במצעד המפורסם, הססגוני והגדול בתבל של בוגרי בתי הספר הטובים ביותר לסמבה. במהלך הערב יעברו לפנינו אלפי רקדנים הלבושים ומאופרים בצורה מרשימה בחגיגה ענקית של צליל וצבע כשהם רכובים ע”ג כרכרות מקושטות, חיות ענק או נעים רגלית בקצב הסמבה המשכר. 

יום 23 │טיסה למפלי איגואסו – העיירה פוז דה איגואסו בברזיל
מקרנבל שיא שיצר האדם לקרנבל שיא אחר והפעם של הטבע. שלושה ימים ושני לילות מרתקים לפנינו במקום שנבחר ב- 2011 כאחד משבעה פלאי תבל! נטוס למפלי איגואסו (Cataratas del Iguazu) שהם סדרת מפלי מים על נהר איגואסו במשולש הגבולות ברזיל-ארגנטינה- פאראגוואי. פרוש שמם בשפת שבטי הגורני שהתגוררו במקום- “מים גדולים”. הפארק שהוכרז אתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו, מכיל 275 מפלים המשתרעים לאורך 2.7 קילומטר וכמות המים העוברת בהם לשעה, היא השניה בעולם אחרי מפלי ויקטוריה! ליד הפארק נוסדו 3 ערים: פוז דו איגואסו בברזיל, פוארטו איגואסו בארגנטינה וסיודד דל אסטה בפרגוואי. שלוש הערים מתפרנסות בעיקר מתיירות המגיעה למפלים. האזור טרופי, חם ולח כל השנה עם 2000 מ”מ גשם היורדים כל השנה.
המפלים “כיכבו” במספר סרטים ובהם מונרייקר מסדרת ג’יימס בונד (1979) המיסיון (1986),
מר מגו (1997), מיאמי וייס (2006) ואינדיאנה ג’ונס וממלכת גולגלות הבדולח (2008).
לאחר הנחיתה בשעות אחר הצהרים העברה למלון לארוחת ערב ולינה.
הערה: על פי שעת הנחיתה יתכן והסיור בצד הברזילאי של המפלים יהיה ביום זה.

יום 24│ מפלי איגואסו – צד ארגנטינאי
יום מלא חוויות לפנינו. נחצה את הגבול לתחום ארגנטינה, ונכנס לשמורת האיגואסו. כאן מצויים מרבית מפלי המים המהווים את השמורה. ניסע ברכבת מיוחדת שתקרב אותנו למפלים ונלך בשבילים מסודרים שיספקו לנו אפשרויות תצפית קרובות ובלתי נשכחות על המפלים. במהלך הסיור נגיע גם למפל המפורסם ביותר הלא הוא “מפל גרון השטן” (Garganta del Diablo) שרוחבו 150 מ’ ואורכו 700 מ’, אליו נתקרב ונחוש מקרוב את רסיסי המים הניתזים מאות מטרים לכל עבר.
בשיאו של הביקור במקום, נעלה על סירה מיוחדת ונשוט אל תחתית המפלים. שייט רטוב וחוויתי זה יאפשר לנו להרגיש עם כל ששת חושינו את העוצמה הגלומה במים הנופלים. בשעות אחה”צ נשוב למלוננו ולאחר מנוחה קצרה, ניסע במשותף למופע פולקלור צבעוני (Rafain) הכולל גם ארוחת ערב עשירה, שהוא חגיגה של צבעים, תלבושות ומוסיקה מכל דרום אמריקה. בתום יום מלא חוויות נשוב למלוננו.

יום 25 – מפלי איגואסו – צד ברזילאי-  טיסה לתל אביב
הבוקר נצא לתצפית על המפלים מהצד הברזילאי ונמשיך להתפעל מעוצמתו ויופיו של הטבע. נצעד על שביל מסודר בתוך יער גשם טרופי ונעצור בנקודות תצפית כדי להתרשם ולצלם את המים הנופלים בשאון מכל עבר. עם קצת מזל ניתקל גם בבעלי חיים אופייניים ליערות הגשם של דרום אמריקה ובהם דביבון, חוטמן, קופי קפוצ’ין ובעלי כנף צבעוניים. נאכל ארוחת צהרים במסעדה מקומית, ולאחר מכן ניסע לצפות על סכר איטייפו (Itaipu Dam), מותנה בשעת הטיסה.
הסכר שנבנה על נהר פאראנה כפרויקט משותף של ברזיל ופרגוואי לצורך הפקת חשמל, היה בעת השלמתו (1982) הגדול בעולם וכושר הייצור שלו עולה על הצריכה השנתית של ישראל! בתום סיורנו המרתק במתחם הסכר, ניסע לשדה התעופה ונטוס דרך יעד ביניים לתל אביב.
הנחיתה בארץ צפויה ביום 26 לטיול.

יתרונות בלעדיים ודגשים מיוחדים לתרבותו

• לינה בבתי מלון בדרגה של ארבעה וחמישה כוכבים
• חצי פנסיון בבתי המלון (ארוחות בוקר וערב) בשווי כולל של $170 (לא צריך לחפש מסעדות בסופו של יום טיול)
• טיסת המשך קצרה דרך מדריד לפני הטיסה לדרום אמריקה. אין צורך “במנוחה” מיותרת אחרי טיסה של 5 ש’.
• דמי סבלות בבתי המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים סוחבים המטיילים את המזוודות)
• “מצעד המנצחות” בקרנבל הגדול בריו (עם מקומות מעולים כולל הסעות)
• ביקור בשמורת הפינגווין המגלני פונטה טומבו
• מופע פולקלור מרהיב עם ארוחה במפלי האיגואסו

• טיסות בין לאומיות כמפורט (טיסות דרך יעדי ביניים)
• טיסות פנים כמפורט
• קרוז 14 לילות על סיפון האניה Emerald Princess בשיטת “הכל כלול” (בזמן סיורי החוף לא יהיו ארוחות צהרים)
• השתתפות במצעד המנצחות בריו
• סיורי חוף בכל נמלי העגינה באוטובוס צמוד
• טיולים יבשתיים לרחוני קאלאפטה ומפלי איגואסו
• הפלגה בימת ארגנטינה
• מדריך ישראלי מומחה לדרום אמריקה – עמי סביון
• מדריך מקומי דובר אנגלית
• מלונות ברמת תיירות גבוהה
• חצי פנסיון במהלך הטיול היבשתי (בוקר, צהרים / ערב)
• כניסות לכל האתרים שבתכנית
• מופע טנגו
• שייט למרגלות מפלי איגואסו
• טיפ לנותני שירותים במהלך הסיורים (למעט טיפים באוניה)
• מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:
• טיפים באוניה (חובה עפ”י כל חברות השייט) – כ-13 דולר ליום
• הוצאות בעלות אופי אישי
• שתיה קלה/אלכוהולית
• מיסי נמל (אם יהיו)
• תשר למדריך הישראלי

הערות:
• בדבר חיסונים יש להתייעץ בשרותי הבריאות המחוזיים
• התכנית כפופה לתנאי מזג האויר
• סדר הביקורים עשוי להשתנות מסיבות תפעוליות

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה חדר פנימי חלון בתוספת מרפסת בתוספת מדריך הערות
 27.1.18  21.2.18  8,195 $   530 $    1,040 $  עמי סביון הנחה 100 $ עד 11/9 
             

**אין כפל מבצעים והנחות

 
2019-02-14T04:16:45+00:00