yes

קרוז מאורגן לאיסלנד וסקוטלנד + המבורג

קרוז מאורגן לאיסלנד וסקוטלנד

טיול לאיסלנד, סקוטלנד, המבורג ושייט באוניית Preziosa

קוד טיול: TCFI

משך הטיול: 13 ימים
(11 לילות על האוניה)

יציאה: יפורסם

מדינות:  גרמניה, סקוטלנד, איסלנד

סגנון: קרוז מאורגן עם מדריך מומחה ישראלי 

על הטיול:

  • נבקר בשלושה נמלים הסובבים את איסלנד ונקבל תמונה מקיפה של האי הצעיר הזה הממשיך להתפתח גיאולוגית.
  • באקרויירי נבקר במדבר לַבָּה יחיד במינו בעולם ("דיסנילנד גיאולוגי") ונקנח בהיפוכו – במפל רב רושם.
  • באיספיורדור נתמקד בענף הדייג המניע את הכלכלה האיסלנדית מזה אלף שנים שעשתה אותו לאמנות ראשונה במעלה.
  • בסקוטלנד נבקר באתרים פרהיסטוריים מלפני יותר מ-3000 שנים המאפשרים ללמוד דרכם על תולדות האנושות. ולא נפסח כמובן על לוך נס.

  • חדרים ללא נוף מוסתר !

מטיילים, בדקו את חבילת הקרוז שלנו מול שייט עצמאי ואת סיורי החוף שלנו מול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא היתרונות של תרבותו – זכרו זאת !

מבוא לאיסלנד
איסלנד היא מדינה של ניגודים קיצוניים כמעט בכל תחום שניגע בו, מה שהופך את הטיול בה למרתק ומטלטל. "ארץ האש והקרח", היא ביתם של כמה מהקרחונים הגדולים ביותר באירופה אבל גם של חלק מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם. איסלנד היא גם ארץ של אור וחושך. ימי קיץ ארוכים עם קרוב ל- 24 שעות ביממה של שמש המתהפכים בחורף לימים קצרים עם כמה שעות בלבד של אור יום.

נופים
משדות הטחב מכוסות הלבה בדרום מערב, דרך האזור ההררי הצחיח במרכז, לפיורדים המרהיבים בצפון המערב. טיול סביב איסלנד יעיד על המגוון הגדול של הנוף המשתנה מאזור לאזור, לעיתים אפילו עם כל סיבוב בכביש, שלא לדבר על שינויים בכל עונה. לכל אחד מהם קסם משלו.

ישן וחדש
איסלנד היא גם מדינה צעירה מאוד עם מסורות ישנות. למעשה, זו חלקת ארץ הצעירה ביותר באירופה אבל עם הפרלמנט העתיק ביותר ביבשת, שקם כבר ב- 930 לספירה.

אוכלוסיה
איסלנד היא המדינה האחרונה שיושבה באירופה, כאשר מהגרים ממדינות סקנדינביה והאיים הבריטיים הגיעו לראשונה לחיות באי רק במאה התשיעית והעשירית. מאז ועד היום היא בעלת שעור צפיפות האוכלוסיה הנמוך באירופה עם שלושה תושבים לקמ"ר (1/100 מישראל).
למרות היותה מדינה קטנה ברב המדדים המקובלים, היא למדה להתקיים בתנאים קיצוניים, ולרתום את המשאבים הטבעיים לשגשוגה.
באיסלנד של היום יש רמת חיים גבוהה, חופש פוליטי נרחב, מודעות ומחויבות לשמירה על הסביבה שאין למדינות גדולות ועשירות ממנה בהרבה.

אורח חיים
החיים באיסלנד עוצבו על ידי בידודה והכוחות הקיצוניים של הטבע. תנאים אלה יצרו אומה שאנשיה בעלי כושר עמידות גבוה, שבו קשרי המשפחה קרובים, תחושת המסורת חזקה, והקשר עם הטבע הוא הדוק. מנהגים ומסורות איסלנדיים התפתחו בהשראת תערובת מוזרה של השפעה פגאנית על הדת הנוצרית. אגדות העם האיסלנדיות משולבות במיסטיקה, רוחות , שדונים וטרולים גמדיים.
למרות היותה מושרשת מאוד במנהגים ומסורות, החברה האיסלנדית של היום היא גם מודרנית ומתקדמת.

תרבות
בשל מיקומה הגיאוגרפי של איסלנד, היא הייתה מחוץ להשפעה של התרבות העכשווית באירופה ובאמריקה, עד לסוף המאה תשע עשרה!
אבן הפינה של התרבות האיסלנדית היא השפה, שהולידה מסורת ספרותית שתחילתה בסאגות האיסלנדיות העתיקות- סיפורים אלימים של דם מריבות, מסורות, משפחה ואופי.
מסורת ספרותית חזקה עדיין משגשגת באיסלנד המודרנית. מחברים איסלנדיים מפרסמים יותר ספרים לנפש מאשר בכל מדינה אחרת בעולם. בסביבה פורה זו, איסלנד הצמיחה מספר סופרים מוכשרים, כולל חתן פרס נובל הלדור לכסנס (1955). אין זה מקרה שבירתה של איסלנד, רייקיאוויק, הייתה לעיר הראשונה שאינה דוברת אנגלית בעולם להיות עיר הספרות של אונסק"ו בשנת 2011.
איסלנד גם מתגאה בסצנת המוסיקה המשגשגת, בתעשיית קולנוע מתפתח, ועיצוב איסלנדי מקורי.

איכות חיים
האיסלנדים נהנים מאחד משעורי תוחלת החיים הגבוה ביותר בעולם. אין הסבר חד משמעי לכך, אבל לסביבה הנקייה, התזונה הבריאה ואורח החיים האופייני, יש כנראה השפעה על כך.
התפריט האיסלנדי עשיר בחומרי גלם איכותיים, הגדלים ומעובדים בסביבה שאינה מזוהמת, ומיוצר בתשומת לב רבה.
איכות האוויר באיסלנד היא טובה במיוחד גם בשל האקלים הצפון אטלנטי והרוחות היציבות וגם
בגלל ש- 50% מצרכי האנרגיה שלה מגיעים בעיקר מאנרגיה גיאותרמית. איכות מי השתייה באיסלנד גם היא טובה במיוחד בשל עושר של נהרות מים מתוקים שזרמו מההרים והקרחונים. למעשה, זה בטוח לחלוטין ומומלץ מאוד לשתות ישר מהמקור.

יום 1 | 30/6 | תל אביב – מינכן – ברמן (Bremen), גרמניה
ניפגש בשדה התעופה בן גוריון לטיסת אחר הצהרים של חברת לופטהנזה דרך מינכן לעיר היפה ברמן, אחת משלוש ערי המדינה בגרמניה (יחד עם ברלין והמבורג). 
נחיתה בלילה והעברה ללינה בבית המלון. 

יום 2 | 1/7 | ברמן – המבורג – עליה לאונייה
לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור בעיר המרשימה בְּרֵמֵן, על נהר ווסר, שהיתה שייכת לברית ערי ההָנזֶה. נראה את בית העירייה ואת פסל רולנד הענק (הגיבור האגדי) המסמל את חופש המסחר, שהוכרזו שניהם כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. נראה את ה- Schüttingשבככר השוק, הלא הוא בית גילדת הסוחרים, את קתדרלת פטרוס הקדוש מהמאה ה-13, ולא נפסח על ה"שלאכטה", היא הטיילת לאורך נהר הווסר שבעיר העתיקה הפופולרית בזכות  המסעדות, גני הבירה וסירות הנהר.
ברמן מפורסמת בזכות האגדה של האחים גרים: "המוסיקאים של העיר ברמן", ומוקדש לה פסל בחזית בית העירייה. בתום הסיור ניסע אל נמל המבורג ונעלה לאוניה.  התארגנות בחדרים וניפגש שוב בארוחת הערב.

המבורג, גרמניה

יום 3 | 2/7 | יום ים
זהו יום הים הראשון שלכם על האונייה. קחו את הזמן לחקור וליהנות מכל מה שיש לה להציע: פעילויות תרבות ובידור, חדר כושר ופעילויות ספורט, בריכות שחיה וג’קוזי, ריקודים ומופעים, חנויות דיוטי פרי וקזינו. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי עם המדריך לסיור באוניה או להרצאה.

יום 4│ 3/7 | אינברגורדון, אינברנס, לוך נס (סקוטלנד)
הבוקר נעגון בנמל אינברגורדון שבסקוטלנד. אחרי ארוחת הבוקר ניסע לאינברנס היפה, בירת אזור הגבעות של סקוטלנד – היילנדס (Highlands), מקום ייחודי, היסטורי ועתיק, הממוקם על שפך נהר ה-לוך נס. מוקפת טירות מעוטרות בשפע פרחים, אינברנס היא עיר משגשגת עם מגוון עשיר של מבנים היסטוריים בעיר העתיקה המהווים רקע נאה למבחר החנויות במקום.
סיור החוף שלנו
נחצה את שפך הנהר נס לים הצפוני ונעפיל לגבעה החולשת על העיר בה הוקם מבצרו של “מקבת” המפורסם מהמחזה השייקספירי. נפגוש בפסלה של פלורה מק’דונלד אשר הצילה את “בוני פרינס צ’ארלי” במהלך מרד היעקובינים, וליד בית העירייה נברר מה הקשר בין כביסת עקרות הבית לחוסנה של העיר… מאינברנס נשים פעמינו אל לוך נס המהולל, אגם עמוק של מים מתוקים, המתחיל בצפונה של העיר ומסתיים בפורט ויליאם בדרום ונודע בשל המפלצת המיתולוגית שנצפתה בו, כביכול, וקרויה לכן “המפלצת מלוך נס”.

יום 5 | 4/7 | יום ים
יום של בילוי ונופש באוניה. תוכלו ליהנות מכל הפעילויות והמתקנים שיש באוניה. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי המדריך.

הקתדרלה של רייקיאוויק, איסלנד

יום 6│ 5/7 | רייקיאוויק – ת’ינגווליר (איסלנד)
היום נעגון ברייקיאוויק, בירת איסלנד ועיר הבירה הצפונית בעולם, ובמשך יומיים נסייר בה ובסביבתה. כמעט מחצית מאוכלוסיית איסלנד מתגוררת בעיר – וזה בסך הכל כ- 140 אלף תושבים, משהו בסדר הגודל של בת ים. הבתים בעיר צבעוניים מאוד, החימום מגיע ממעיינות חמים וזורם הישר לצנרת של העיר. יש בה אנרגיה הומה של עיר קוסמופוליטית, אנרגיה תרמית רועמת באדמה מתחת לרגליים שלך, ויש בה גם את השלווה השקטה והירוקה של הנופים שמסביב. בקיץ במיוחד, העיר אינה ככל הערים – הכל הכל נראה אחרת כאשר השמש שוקעת קצת לפני חצות הלילה וזורחת בכשעתיים לאחר מכן. רייקיאוויק מבטיחה חוויה ייחודית לכל מי שמבקר בה!
סיור החוף שלנו
אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור בפארק בת’ינגווליר, אתר מורשת עולמית, בו התכנסו האיסלנדים החל משנת 930 ל”אסיפה הכללית” הלא הוא הפרלמנט הראשון בעולם. נהלך במורד השבר לאורכו של מצוק לבה על קירותיו הזקופים. נבקר באחד מגדולי המפלים באיסלנד – מפל גולפוס המרשים ובהמשך, גם באתר הגייזר המפורסם של איסלנד. בתום הסיור נשוב לאוניה אשר תעגון הלילה ברייקיאוויק.

יום 7 | 6/7 | רייקיאוויק
בתום ארוחת הבוקר נרד מהאוניה ונערוך סיור בעיר רייקיאויק התוססת. נטייל באזור הנמל, נראה את בית האופרה החדש, נבקר בכנסיית האטלגרים, נצפה על העיר ממפעל המים פרלן ונבקר בעיר העתיקה עם בתי העץ המאפיינים את ארכיטקטורת העיר המסורתית. נבקר במוזיאון ההיסטורי הפתוח ארבייארסאפן (Arbaejarsafn ) המספק למבקרים בו צוהר אודות תנאי החיים, העבודה ופעילויות הפנאי של תושבי רייקיאוויק והסביבה בתקופות קדומות. המוזיאון נפתח לציבור בשנת 1957 ויש בו תצוגות של תלבושות, ריהוט מסורתי, כלי עבודה עתיקי יומין ועוד.

התפרצות וולקנית באיסלנד

יום 8│ 7/7 | איספיורדור (איסלנד)
במערב איסלנד, במקום הכי קרוב לחוף גרינלנד, שוכנת לה איספיורדור (Isafjordur). עם אוכלוסייה של כ -2,600 תושבים בלבד היא כבר זוכה לתואר עיר המחוז של חצי האי של ווסטפירדיר ל- 4 הישובים הסובבים אותה ומקושרים באמצעות סדרה של מנהרות כביש מרשימות שנפתחו רק בשנת 1996.
סיור החוף שלנו
את היום נפתח בביקור במפל "הפירמידה"- דיניאנדי ( Dynjandi) ובאיסלנדית "הרועם", מפל מיוחד ביותר ויש האומרים היפה באיסלנד. המפל הוא בעצם סדרה של שבעה מפלים הנופלים מראש ההר ויוצרים יחד צורה של טרפז המגיע לגובה כולל של כ- 100 מטר. בגובה זה, הנוף הפנורמי עוצר נשימה וככל הנראה מחזה שלא תשכחו במהרה. נהנה במקום ממאפה איסלנדי המוגש בטיבול יוגורט מקומי. בהמשך ניסע לכפר הדייגים האיסלנדי סודוריירי (Sudureyri) שבמשך שנים היה מבודד בהרים ודרך ההגעה אליו הייתה קשה ביותר. בשנים האחרונות חיברו אליו את הדרך מאיספיורד במנהרה שאורכה  5 ק"מ. בביקורנו בכפר נכיר את אורח החיים המקומי וכן נסייר במפעל טיפוסי לעיבוד דגים.

יום 9│8/7 | אקוריירי (איסלנד)
אקוריירי המכונה גם “בירת הצפון” היא העיר הראשית בחלק הצפוני של איסלנד. קשה לקרוא לישוב בן 17 אלף איש עיר אבל באיסלנד דלת האוכלוסין זו העיר השנייה במס’ תושביה. אקוריירי היא עיר נמל חשובה ומרכז דיג המהווה מרכז אזורי לאוכלוסיית צפון איסלנד המספק שירותים כגון בתי חולים, מרכזי קניות וכדומה. במלחמת העולם 2, היא שימשה כבסיס של כמה יחידות של בעלות הברית.
סיור החוף שלנו
אגם מיווטן (Mývatn) שפירושו יבחושים, והאזור כולו הם “דיסנילנד גיאולוגי” (Dimmuborgir – הטירות השחורות) כמותו יש מעטים מאד בעולם כולו. למטייל בו יש תחושה כאילו הוא צופה במופע וולקני חי, מתנשף ומבעבע בקילוחי לבה צעירים, מעיינות גופרית בעלי הריח המוכר, בוץ לוהט ורותח ושלל תופעות גיאותרמיות. כל ההתרחשות הזו מזכירה לנו “כיתת מעבדה” המאפשרת לנו ללמוד מקרוב על כל הקורה במעבה האדמה ובקליפתו של הכדור שלנו. מרתק.
נצא לטיול רגלי באזור האגם, נסייר ב- “ויטי” – לוע געשי קטן ובתוכו אגם מים חמים ונתרשם גם מעופות המים הייחודיים האופייניים לאזור. אם נספיק, נבקר גם בתחנת כוח העושה שימוש במי המעיינות החמים להפקת חשמל. בדרך חזרה לאקוריירי נראה את מפל גודפוס (Godafoss) או בכינויו “מפל האלים” שלו מקום מיוחד בהיסטוריה של העם האיסלנדי בעקבות אירוע שהתרחש בשנת 1000 לספירה. אז המחוקק הנבחר של איסלנד עמד תחת לחצים להמיר את דתה של האומה האיסלנדית לנצרות והוא כאקט סימבולי, השליך את הפסלים של האלים במיתולוגיה הנורדית לתוך המפל ומכאן שמו.

הרים וולקניים בצבעים מרהיבים, איסלנד

יום 10| 9/7 | יום ים
יום של בילוי ונופש באוניה. תוכלו ליהנות מכל הפעילויות והמתקנים שיש באוניה. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי המדריך.

יום 11 | 10/7 | קירקוול, איי אורקניי (סקוטלנד)
היום תעגון האוניה בקירקוול, בירת איי אורקניי שבממלכה הבריטית המאוחדת. איי אורקניי הם קבוצת איים המצויים כ-14 קילומטר צפונית ליבשת סקוטלנד ובמרחק דומה מהחוף המערבי של נורווגיה. האיים מהווים יעד לתיירים מכל העולם מתוקף העובדה שישבו בהם שבטים ניאוליטים ויקינגים שהשאירו אחריהם שלל אתרים ארכיאולוגים שרבים מהם קיבלו מאוחר יותר את החסות וההכרה של ארגון אונסק”ו העולמי. באי ישנן שתי ערים עיקריות: קירקוול וסטרומנס. אנחנו נבקר בקירקוול הממוקמת לחופו הצפוני של האי המרכזי ומתגוררים בה כ-8,500 איש.
סיור החוף שלנו
חציו הראשון של הסיור שלנו יתמקד בחוף המערבי היפה של המרכזי באיי אורקניי. נבקר באתר הפרהיסטורי המפורסם – סקארה בראה (Skara Brae), שהוקם לפני יותר מ- 3,000 שנים. הנסיעה לסקארה נמתחת לאורך נוף יפיפה. זהו אחד הכפרים הניאוליתיים השמורים ביותר בצפון אירופה שהקדים בזמן את סטונהנג’- האתר הפרהיסטורי האנגלי הידוע. בשנת 2,500 לפנה”ס, נהרס סקארה בראה ונותר קבור תחת גבעה גדולה עד לסערה קשה שחשפה אותו בשנת 1850. שרידי האתר מאפשרים להדגים היטב כיצד נראה כפר באותם ימים, ואילו הבתים עצמם ממחישים את הקשיים של החיים הפרהיסטוריים. אוסף של חפצי סקארה בראה מוצג במרכז מבקרים ובו כלים, חרוזים, כלי חרס וחפצים עשויים מעצם הלווייתן המשקף את התרבות הוויקינגית של אזור ימי זה. בתחנה הבאה נבקר ב- Skaill House, בית מגורים אופייני לאזור שנבנה בשנת 1,620. בהמשך נעבור ליד “טבעת ברודגאר” ניאוליתית (Ring of Brodgar) וליד “האבנים הניצבות בסטנס”, עוד אנדרטה נאוליתית שהוקמה לפני יותר מ-3,000 שנה. סיור האתרים הניאוליתיים שלנו מסתיים כאן ואנחנו חוזרים למודרנה – אל קירקוול ולסיור בעיר עד לחזרתנו אל האונייה.

יום 12 | 11/7 | יום ים
יום נוסף של בילוי ונופש באונייה. תוכלו ליהנות מכל הפעילויות והמתקנים שיש באונייה. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי המדריך.

יום 13 | 12/7 | המבורג – ברמן – מינכן – תל אביב
הבוקר תעגון האוניה בנמל המבורג ובכך יגיע השיט לסיומו. לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהאוניה וניסע לסיור בהמבורג, עיר-מדינה השנייה בגודלה בגרמניה, “בירת הצפון”. במהלך מלחמת העולם השנייה העיר נהרסה בהפצצות בעלות הברית ומאז שוקמה והפכה למרכז כלכלי של גרמניה. כזכור, לנמל המבורג, השני בגודלו באירופה, גורשו בשנת 1947 מעפילי האונייה אקסודוס.
מעניין לדעת: בהמבורג יש יותר תעלות מים מאשר ונציה ואמסטרדם גם יחד. בעיר יותר מ-1,400 פארקים וכ-50% משטחיה הם ירוקים.
סיור החוף שלנו
הטיול בהמבורג יתחיל בביקור ברחבת בית העירייה המפורסמת בהיסטוריה עשירה ובפסלו של היינריך היינה. נבקר בגינה האחורית של בית העירייה ונתרשם מפסל ההגיינה המפורסם. מבית העירייה נצעד לעבר הטיילת בגדת אגם אלסטר ונטייל במדרחוב הנעים עם שלל החנויות שבו. ככל שיוותר הזמן ניסע לצפות בבניין ה-“אלב-פילרמוני” המפורסם (ElbPhilharmonie) שנחנך בשנת 2017 בעלות של יותר ממיליארד יורו – מונומנט אדריכלי רב רושם.
בשעות הצהריים ניסע מהמבורג לשדה התעופה בברמן לקראת הטיסה דרך מינכן ומשם בטיסת המשך לתל אביב

יום 14 | (נחיתה ב-00:25 של 13/7)

מקומות מרכזזיים בהם נבקר במהלך הטיול:
ברמן – סיור בעיר העתיקה
אינברגורדון – סיור בעיר אינברנס, לוך נס.
ריקיאוויק, יום 1 – "משולש הזהב" , שמורת ת'ינגווליר, האלטינג – הפרלמנט הראשון בעולם!
רייקיוויק, יום 2 – בית האופרה החדש, כנסיית האטלגרים, מפעל המים פרלן, העיר העתיקה, המוזיאון ההיסטורי הפתוח
איספיורד – מפל "הפירמידה"- דיניאנדי ( Dynjandi), התכבדות במאפה מקומי, ביקור בכפר סודוריירי במפעל לעיבוד דגים
אקרוריירי – אגם מיווטן (Mývatn), "ויטי" – לוע געשי עם אגם מים חמים, מפל גודפוס
קירקוול, אורקניי – סקארה בראה (Skara Brae), בית סקאהיל ( Skaill House ), טבעת בדודגאר
המבורג – סיור בעיר

המחיר כולל:

  • טיסות בינלאומיות סדירות
  • מיסי נמל והיטל בטחון 
  • העברות
  • לילה במלון בברמן בדרגת תיירות טובה על בסיס ארוחת בוקר.
  • קרוז + מסים
  • כלכלה במהלך הקרוז – פנסיון מלא (פרט לארוחת צהרים בסיורי החוף)
  • סיורי חוף מאורגנים בכל נמלי העגינה (עפ"י התכנית באוטובוס נוח, תחבורה ציבורית בעת הצורך וסיורים רגליים).
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול –  אין מסלולים אופציונליים הכרוכים בתשלום נוסף.
  • טיפים לנותני השירותים היבשתיים השונים 
  • טיפים באונייה (כ-12 אירו ללילה לאדם – חובה עפ"י כללי חב' האניות).
  • מדריך בכיר ישראלי מצוות "תרבותו" 
  • מפגש קבוצה בזום לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח נסיעות, בריאות ומטען הכוללת כיסוי דמי ביטול {חובה ומומלץ מייד עם ההרשמה) –
    במקרה חירום של אישפוז או הפסקת הטיול – המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי שלו.
  • טיפ למדריך הישראלי (מקובל 6 דולר לאדם ליום)
  • מה שאינו מופיע תחת הכותרת – המחיר כלול.

הערות:
* המחירים משתנים בחברת השייט עפ”י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
* שיבוץ החדר, מיקום וקומה ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השייט בהתאם לקטגוריה.
* על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל.
  “תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)
   לרבות עקב ביטול ו/או הפסקת ו/או קיצור הטיול ו/או שינויים בו, ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא,
   בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.
* יש רופא ואחות באונייה – בתשלום (בהפעלת הביטוח)
* דמי ביטול מפורטים בטופס ההרשמה

מומלץ לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה חדר פנימי קטגוריה תוספת לחלון לאדם תוספת למרפסת לאדם הערות  
             
             

הערות:
* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)
* אין כפל מבצעים והנחות

MSC PREZIOSA 
הושקה בשנת 2013. אנייה בעיצוב קלאסי עם מדרגות מאבני קריסטל נוצצות של סוורובסקי.
( גוללו הדף למטה וצפו בסרטון על האוניה )
משקל האוניה: 139,072 טון
אורך: 333 מטר
מס’ נוסעים: 4,345
מס’ חברי צוות: 1,388
מס’ סיפונים: 18 מתוכם 14 למגורי נוסעים אורחים
3 בריכות חיצוניות נושקות לים, בריכה פנימית גדולה ומרשימה, מגלשות מים
מרכז ספא יוקרתי
חדר כושר מאובזר במלואו עם נוף פנורמי לים
8 מסעדות, ברים וטרקליני אירוח רבים עם מוסיקה חיה
מגוון חנויות בוטיק
תיאטרון עם מופעים כל ערב
מועדוני ריקודים ורחבות ללימוד ריקודים
קזינו כל הלילה
באולינג, קולנוע 4D, מרכז משחקים לבני נוער וילדים, מועדון יכטה עם בריכה פרטית, שירות חדרים 24 שעות ביממה, חדרים בעיצוב חדיש.
מומלץ לבוש אלגנטי בערבים הן לנשים והן לגברים

2024-03-21T10:00:47+00:00