yes

רוסיה הקלאסית בדגש 101 שנה למהפכות ששינו את העולם – סמינר מטייל של היסטוריה ותרבות

רוסיה הקלאסית בדגש 101 שנה למהפכות ששינו את העולם - סמינר מטייל של היסטוריה ותרבות

קוד הטיול:  TGMP-8722
משך הטיול:  12 ימים
יציאה:  22 ביולי
חזרה: 1 באוגוסט 2018
מדינה:  רוסיה
אזורים: מוסקבה, טבעת הזהב, סט. פטרסבורג, נובגורוד
סגנון:  כוכב כפול

 

  • הטיול העמוק והמקיף ביותר שכמותו אין כרגע על לוח הטיולים לרוסיה. הטיול היחיד הכולל מקומות ייחודיים כמו: אוסף היהלומים המהמם בקרמלין, חדר הזהב במוזיאון ההרמיטאז', ארמון פאבלובסק הניאו קלאסי, בית טולסטוי במוסקבה, המוזיאון הרוסי בסט. פטרסבורג ועוד.
  • הדר ארכיטקטוני ועושר אמנותי בסמינר ייחודי בין בירות התרבות הרוסיות, מוסקבה וסט. פטרסבורג, בדגש על המהפכות הבולשביקיות ששינו את העולם
  • המלונות במוסקבה ובסנט. פטרסבורג הם לא רק מרכזיים, אלא גם מעולים וברמה הגבוהה ביותר!
  • את הטיול יוביל ההיסטוריון אלון קליבנוב, ראש המכון לתרבות מערב אירופה, מרצה מוכר המלמד קורסים על ההיסטוריה והתרבות של רוסיה והדריך ברוסיה פעמים רבות.
מוזיאונים ואמנות, כנסיות ואדריכלות, תיאטרון ומוסיקה בערים המבטאות יותר מכל את התרבות הרוסית העשירה.
כיפות זהב, גילופי אבן, פיתוחי עץ ואיקונות מצוירות מעטרים את הכנסיות, הארמונות והמוזיאונים הרבים ומהווים מוקד משיכה למטיילים, סקרנים וחובבי אמנות ומוסיקה מרחבי העולם.
נתוודע לתרבות הקלאסית, לים המגדלים, ולאבני הדרך בפאר ההיסטוריה הרוסית, כשכל אלו על רקע מוסיקה, מלחינים, יוצרים ואמנים, הוגי דעות ופאר התרבות הרוסית.
הדר ארכיטקטוני ועושר אמנותי בסמינר ייחודי בין בירות התרבות הרוסיות, מוסקבה וסנט. פטרסבורג, אולם נבקר גם בעיר עתיקה והיסטורית בה נוכל לחוש מעט מהאווירה של רוסיה האמיתית.
בנוסף, נבקר בכמה מן האתרים המזוהים עם אירועי המהפכות שהתרחשו לפני כ-100 שנה ואשר שינו את ההיסטוריה הרוסית והעולמית.
יום 1 | ת"א – מוסקבה
טיסת בוקר מת"א למוסקבה, בירתה של רוסיה, היושבת על גדות הנהר מוסקבה ומהווה את מרכזה הפוליטי והתרבותי. נראה כמה מן האתרים המפורסמים והחשובים של עיר זו – הכיכר האדומה, כנסיית הגואל, פסל פטר הגדול, הרחובות והכיכרות הידועים והמפורסמים ביותר, האוניברסיטה וכו'. נסיים באזור נובודביצ'י, בו נוכל לראות שני אתרים חשובים – אתר מנזר נובודביצ'י המבוצר, אשר במתחמו נמצאות כנסיות יפהפיות ומבנים עתירי חשיבות היסטורית, ולידו בית הקברות שבו קבורים אישים מפורסמים כמו צ'כוב וגוגול, אויסטרך ושליאפין, ריכטר וגיללס, פרוקופייב, שוסטקוביץ' וסקריאבין, כרושצ'וב וראיסה גורבאצ'וב.
ארוחות: (ע.)
לינה: מוסקבה
יום 2 | מוסקבה
נקדיש את היום להיכרות עמוקה עם העיר המגלמת בתוכה את ההיסטוריה של רוסיה העתיקה ושל ברית המועצות לשעבר גם יחד. נבקר בכיכר האדומה, נראה את המאוזוליאום של לנין ואת כנסיית ואסילי הקדוש. נמשיך אל מתחם הקרמלין, אשר בו משולבים היסטוריה, אוצרות אמנות אדירים, ארכיטקטורה ופוליטיקה בצורה מרתקת ביותר ונבקר במוזיאון הנשקייה הנפלא.
נצא להפסקת צהריים באזור המאנז' האהוב על המוסקבאים ומשם נמשיך אל מוזיאון פושקין שבתוכו כמה מנכסי צאן הברזל של האמנות והארכיאולוגיה המערבית, כולל אוצר הזהב שגילה שלימן בטרויה העתיקה בסוף המאה ה-19. נוכל להתרשם גם מכנסיית הגואל המחודשת.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: מוסקבה
יום 3 | מוסקבה
גלריית טרטיאקוב היא המקום הטוב ביותר להתוודע לאוצרות הבלתי נתפסים של האמנות רוסית לתקופותיה. נמשיך ונבקר בתחנות המטרו המפורסמות של מוסקבה המכילות פסיפסים, פסלים, נברשות ועוד. כמה מהתחנות נראות יותר כארמונות!! אחד מגדולי סופרי רוסיה, לב טולסטוי, היה קשור מאד למוסקבה. נבקר בביתו, נראה את חפציו, תמונות רבות שלו ושל בני ביתו ואת שולחן הכתיבה עליו כתב את ספרו האחרון. נגיעה מרגשת בענק רוח אוניברסאלי.
לילה במוסקבה.
ארוחות (ב,ע.)
לינה: מוסקבה

יום 4 | מוסקבה – סרגייב פסאד – סוזדאל
נצא לאחת הערים העתיקות, מערי "טבעת הזהב" הקרויות כך בגלל צבע הזהב של כיפות כנסיותיהן. סרגייב פסאד היא אחד המרכזים הדתיים החשובים ברוסיה.
יעדנו הבא הוא סוזדאל, עיר קטנה אך ציורית ביותר. דומה כי הזמן קפא שם מלכת. נראה כמה מאתריה הייחודיים של סוזדאל ונוכל להתרשם מן הצוהר המרתק שמקום זה פותח לנו אל רוסיה האמיתית, העתיקה.
לילה בסוזדאל.
ארוחות: (ב,צ.ע.)
לינה: סוזדאל

יום 5 | סוזדאל – ולאדימיר – מוסקבה
בבוקר נשלים את אתרי סוזדאל. בצהריים, נמשיך לעיר נוספת מערי טבעת הזהב – ולאדימיר. ולאדימיר איבדה במידת מה את צביונה הקדום ואינה ציורית ואגדתית כמו סוזדאל, אולם גם בה נמצאים אתרים מרכזיים וחשובים ביותר הקשורים להיסטוריה של רוסיה בימי הביניים.
לאחר הביקור בוולאדימיר נשים פעמינו חזרה למוסקבה.
לילה במוסקבה.
ארוחות: (ב,צ.ע.)
לינה: מוסקבה
יום 6 | מוסקבה
נפתח במוזיאון בורודינו, בו נשמע על אחד הפרקים הדרמטיים בתולדות רוסיה. נמשיך ונבקר בתחנות המטרו המפורסמות של מוסקבה המכילות פסיפסים, פסלים, נברשות ועוד.
נסיים במוזיאון של האמנות האירופית המאוחרת יותר, המכסה את האמנות המערבית מן הרומנטיקה ועד המאה ה-20, כולל אוסף אימפרסיוניסטי מהמם בעושרו וביופיו.
בשעות הערב נשים את פעמינו לתחנת הרכבת לנסיעה לסט. פטרסבורג.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: סט. פטרסבורג.
יום 7 | סט. פטרסבורג
סט. פטרסבורג נחשבת ליפה שבערי רוסיה. דוסטוייבסקי תיאר את העיר, ששימשה כעיר בירה מימי פטר הגדול מייסדה, במילים: "העיר הפנטסטית ביותר, בעלת ההיסטוריה הפנטסטית ביותר מכל ערי כדור הארץ".
העיר, הידועה גם בשמה מימי הקומוניזם, לנינגרד, שוכנת לאורך שפכו של נהר ניווה, ונבנתה על מנת להפגין את גדולתו של מייסדה ולהתחרות בבירות אירופה האחרות. כשנרד מהרכבת נתחיל בארוחת בוקר, שאחריה נצא לסיור היכרות בעיר. נעבור כמה מאתריה החשובים והמפורסמים של עיר נפלאה זו – ארמון החורף, גדות הניווה, הגשרים החשובים ביותר, בקתת העץ של פטר הגדול, הסיירת אורורה, קתדרלת קאזאן, נייבסקי פרוספקט וכו'. נוכל להתרשם מ"אי הארנבות" בו החלה ההיסטורי של העיר ונבקר גם באחת הכנסיות היפות, הגדולות והחשובות בתבל – איזאק הקדוש.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: סט. פטרסבורג
יום 8 | סט. פטרסבורג
לאחר ארוחת הבוקר נצא אל בית הכנסת הגדול של העיר הנחשב לאחד היפים במזרח אירופה. נמשיך לארמון החורף של הצארים בו נמצא מוזיאון ההרמיטאג', אחד הגדולים בעולם. המוזיאון מכיל 3 מיליון מוצגים, הפזורים לאורך 19 ק"מ של גלריות המכילות פסלים, ציורים, רהיטים ופריטי אמנות אחרים, חלקן של אמנים ידועי שם
כמו לאונרדו דה וינצ'י, רמבראנדט, ואן גוך ועוד. לא נשכח גם את "חדר הזהב" בתוכו כמה מן האוצרות החשובים ביותר בעולם.
לאחר הביקור נוכל להתרגע בסיור מרתק וציורי בתעלותיה היפות של "ונציה של הצפון" בסירה אשר תביא אותנו לפינות חמד של עיר נפלאה זו.
את היום נסיים בארמון של משפחת יוסופוב, המשפחה העשירה ורבת הכח מתקופת הצארים. הארמון הנו מלאכת מחשבת של אדריכלות ועיצוב מיוחד, אשר בו נוכל להתרשם בו זמנית מבניין ייחודי ויפהפה ומסיפור היסטורי מרתק ואפל.
לילה בסט. פטרסבורג.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: סט. פטרסבורג
יום 9 | סט. פטרסבורג
את היום נתחיל במוזיאון הרוסי, בו נוכל לראות עוד כמה מהבולטות ומהחשובות ביצירות המופת החשובות של הציור הרוסי, כולל הציור המודרני. נמשיך לארמון הקיץ של פטר הגדול, פטרגוף. הארמון ממוקם על חוף הים הבלטי ובנוי לפי המודל של ארמון ורסאי הצרפתי וגניו. נבקר באולמות, בגנים המרשימים, בהם פסלים, מזרקות ואגמי מים.
נבקר גם בכמה מן האתרים המרתקים הנמצאים בתוך הגנים, אתרים המעטים המבקרים בהם. נחזור אל סנט פטרסבורג ונעבור ביד הזיכרון המרשימה והמצמררת שהוקמה לזכר הגנת הגבורה של לנינגראד במלחמת העולם השנייה.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: סט. פטרסבורג
יום 10 | סט. פטרסבורג
בבוקר נצא לשניים נוספים מבין הארמונות הנפלאים הנמצאים בקרבת העיר הציורית והמרתקת. נבקר בארמון יקתרינה הגדולה הנמצא בעיירה פושקין, ומשם נמשיך לארמונו של בנה פאבל, פאבלובסק, ארמון הבנוי בסגנון שונה לחלוטין. נצפה גם בארמון בו שהו בני המשפחה הקיסרית במעצר אחרי המהפכה הראשונה של שנת 1917.
נשוב לסט. פטרסבורג ונבקר באלכנסדר נייבסקי לאברה, בית קברות בו קבורים כמה מגדולי האומה, ביניהם חשובי המוסיקאים, הסופרים והציירים. על מהפכות 1917 נדבר בארמון הנסיך ניקולאי שהיה מקום המפקדה הראשונה של לנין ומשמש כיום במרכז למופעים בו נראה מופע פולקלור יפהפה ונאכל ארוחת ערב מצוינת.
ארוחות: (ב,ע.)
לינה: סט. פטרסבורג
יום 11 | סט. פטרסבורג- נובגורוד – סט. פטרסבורג
לאחר ארוחת הבוקר ניסע לעיר העתיקה נובגורוד, המרוחקת 190 ק"מ מסנט פטרסבורג. במשך תקופה ארוכה היתה עיר זו אחד המרכזים הפוליטיים והתרבותיים של רוסיה. נבקר בקרמלין של העיר הכולל בתוכו את קתדרלת סופיה הקדושה ואנדרטת אלף השנה לרוסיה. נבקר במוזיאון העץ הייחודי ובאתרים נוספים. במהלך היום נאכל ארוחת צהריים.
בערב נצא לשדה התעופה לטיסה דרך מוסקבה לנתב"ג.
ארוחות: (ב,צ.)
יום 12 | סט. פטרסבורג- מוסקבה – ת"א
לפנות בוקר, נחיתה בנתב"ג.
כמה סיבות אתם צריכים כדי לבחור בטיול הטוב ביותר לרוסיה ?

1. הטיול המקיף ביותר, הכולל יותר כניסות ואתרים מכל טיול אחר הקיים בארץ.
2. הטיול הארוך ביותר מהתוכניות הסטנדרטיות, שאינן כוללות שייט, הנמשך 11 ימים מלאים, ללא בזבוזי זמן.
3. הטיול היחיד הכולל יום מלא בעיר נובגורוד, העיר הראשונה של רוסיה, שהיא פנינה היסטורית וארכיטקטונית מופלאה.
4. המלונות במוסקבה ובסט. פטרסבורג הם לא רק מרכזיים, הם גם ברמה של חמישה כוכבים.
    המלון מרשת מריוט במוסקבה ממוקם על גדת נהר מוסקבה, שלוש ד' הליכה מתחנת הרכבת התחתית
    הראשית – פבלצקיה ( paveletskaya), עשר דקות נסיעה מהכיכר האדומה.
    המלון בסנט. פטרסבורג משקיף על קתדרלת סיינט אייזיק (St Isaac's Cathedral) ושלוש דקות הליכה
    למוזיאון הרמיטאז '(Hermitage Museum) המפורסם.
   נוובסקי פרוספקט (Nevsky Prospect), השאנז אליזה של סט. פטרסבורג, נמצא במרחק הליכה קצרה.
5. הנסיעה ממוסקבה לסט. פטרסבורג מתקיימת בשעות הערב, ולא על חשבון ביקור באתרים.
6. הטיול היחיד הכולל מקומות ייחודיים כמו: אוסף היהלומים המהמם בקרמלין, חדר הזהב במוזיאון ההרמיטאז', ארמון פבלובסק הניאו קלאסי, בית טולסטוי במוסקבה, מוזיאון פושקין במוסקבה על שני חלקיו כולל האוסף האימפרסיוניסטי, המוזיאון הרוסי בסט. פטרסבורג ועוד.
7. הטיול המקיף היחיד הכולל את כל האתרים החשובים במוסקבה ובסט. פטרסבורג ולא מבזבז זמן על מלכודות תיירים ושווקים. טיול ברוסיה בלי סרגייב פוסאד, ארמון יוסופוב, הפנורמה של בורודינו ואתרים נוספים בהם לא מבקרים כי מבזבזים זמן בשווקים ובמלכודות תיירים – איננו ראוי.
8. אלון קליבנוב, מתכנן הטיול והמדריך שלכם, הוא מומחה להיסטוריה הפוליטית והצבאית לתרבות, לאמנות ולמוסיקה הרוסית. מרצה ומלמד קורסים רבים על ההיסטוריה ועל התרבות של רוסיה, כולל סדרת הרצאות גדולה על האמנות הרוסית. האם חשוב לכם שאת הטיול ידריך מומחה הממוקד באירופה ולא אחד שמדריך גם בשאר העולם? אלון מדריך רק את אירופה ונחשב למומחה בעל שם לתרבות האירופאית.
9. החברה המארגנת- תרבותו, מתמחה בטיולי תרבות ועומק, ללא "עיגולי פינות", בלי "לראות" אתרים מבחוץ אך להימנע מלהיכנס ובלי דילוג על מקומות חשובים כי הם בתשלום נוסף. טיול מקיף ויסודי. החוויה הרוסית באופן המלא והמעמיק ביותר.

האתרים המרכזיים בהם עובר הטיול:
מוסקבה
הכיכר האדומה
כנסיית הגואל
פסל פטר הגדול
הרחובות והכיכרות הידועים והמפורסמים ביותר
האוניברסיטה
אזור נובודביצ'י
אתר מנזר נובודביצ'י המבוצר
בית הקברות שבו קבורים אישים מפורסמים כמו צ'כוב וגוגול, אויסטרך ושליאפין, ריכטר וגיללס, פרוקופייב, שוסטקוביץ' וסקריאבין, כרושצ'וב וראיסה גורבאצ'וב.
הכיכר האדומה
המאוזוליאום של לנין
כנסיית ואסילי הקדוש
מתחם הקרמלין
מוזיאון הנשקייה
אזור המאנז'
מוזיאון פושקין
כנסיית הגואל המחודשת
גלריית טרטיאקוב
תחנות המטרו המפורסמות
ביתו של לב טולסטוי
ערי "טבעת הזהב"
סרגייב פסאד
סוזדאל, רוסיה האמיתית, העתיקה.
ולאדימיר
מוזיאון בורודינו
רכבת לסט. פטרסבורג.
סט. פטרסבורג
ארמון החורף
גדות נהר הניווה
הגשרים החשובים ביותר
בקתת העץ של פטר הגדול
הסיירת אורורה
קתדרלת קאזאן
נייבסקי פרוספקט
"אי הארנבות"
כנסיית איזאק הקדוש.
בית הכנסת הגדול של העיר
ארמון החורף של הצארים בו נמצא מוזיאון ההרמיטאג'
"חדר הזהב" בהרמיטאג'
סיור בסירה,מרתק וציורי בתעלותיה היפות של "ונציה של הצפון"
ארמון משפחת יוסופוב
המוזיאון הרוסי
ארמון הקיץ של פטר הגדול, פטרגוף
אתרים בגני פטרגוף אשר ממעטים לבקר בהם
יד הזיכרון לזכר הגנת הגבורה
ארמון יקתרינה הגדולה
בית הקברות אלכסנדר נייבסקי לאברה
ארמון הנסיך ניקולאי-המפקדה הראשונה של לנין
העיר העתיקה נובגורוד
הקרמלין של העיר
קתדרלת סופיה הקדושה
מוזיאון העץ הייחודי

• טיסות אל על ישירות אל מוסקבה ובחזרה+טיסת פנים
לינה בלב מוסקבה וסט. פטרסבורג  בבתי מלון מעולים וברמה הגבוהה ביותר!
• 
בסוזדאל, בית מלון בדרגת תיירות טובה
• כלכלה – ארוחות בוקר וערב,  ובנוסף –  שלוש ארוחות צהריים במסעדות מקומיות
• כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית
• מופע פולקלור בארמון ניקולייבסקי בסט. פטרסבורג

• תחבורה באוטובוס תיירות חדיש וממוזג ושייט על נהרות בסט. פטרסבורג
• רכבת מהירה בין מוסקבה לסט. פטרסבורג
• מנהל טיול ישראלי – ההיסטוריון אלון קליבנוב
• מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
• טיפים לנותני שירותים בחו"ל
• מערכת שמע
• מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:
• ביטוח בריאות ומטען
• שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק. המחיר נקבע עפ"י המחיר הנכון ליום מתן ההצעה, היה ומחירים אלו ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם.
• כל מה שאינו מופיע בסעיף "המחיר כלול".

תנאי תשלום:
* דמי הרשמה על סך 200 $ לנוסע עם ההרשמה.
* עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
* ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
* התשלום לפי שער המחאות והעברות.

מחיר ב-$ לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה מחיר  תוספת ליחיד בחדר מדריך  
22.7.18 1.8.18  2,895 $   790 $ ההיסטוריון אלון קליבנוב  

 

2019-02-14T04:14:48+00:00