yes

שייט הנהרות באירופה מהמים

שייט נהרות באירופה , יעדים ומידע

היכן שיש הרים מושלגים, יש נהרות. בארץ זה לא קורה כי מלבד החרמון אין לנו אתרי שלג. בארצות שמתקיימת תופעת הטבע הזו,  יש תרבות של שייט בנהרות משום שאין כמותם למסע ימי מרהיב, ממש כמו שעשו אבות אבותיהם בשייט נהרות בפורטוגל, שייט נהרות באנגליה, רוסיה, אירלנד, צרפת ועוד. גבולותיה הימיים של צרפת הם האוקיינוס האטלנטי והים התיכון, במערב היא נושקת למפרץ ביסקאיה ובצפון לים הצפוני ותעלת למנש. בצרפת יש כמה נהרות ולכן שייט נהרות בצרפת, הוא בילוי קבוע אצל תושבי הארץ הזו.

יש לה את נהר הלואר שזורם מאזור הסון על 1013 הקילומטרים שלו ונשפך למפרץ ביסקאיה. נהר הסן שהוא אתר תיירות ידוע באירופה שנשפך לתעלת למנש. נהר הרון הזורם מהאלפים השוויצרים ונהר הריין שמגיע מהאלפים הברניים. נהר נוסף הוא הלוט העובר בעמקים ירוקים רחבים, מתחת לצוקים של אבן גיר ומפלי מים.
זהו מסע מרהיב אל טירות עתיקות ציוריות, וכפרים מתקופת ימי הביניים.

קרוזים-באירופה

 

ראשיתן של הנהרות

ראשיתן של הנהרות באירופה ובכל מקום, הוא שהן שימשו כדרכי מסחר והעברת סחורות ממקום למקום. יחד עם זאת שימש המשאב הימי גם בילוי ואצל עמי אירופה זה קורה עד היום. שייט בנהרות דרכן מביטים על עיירות, כפרים, אתרים היסטוריים ונוף, נחשפים אל בתים, טירות, מנזרים וכנסיות הוא הווי מקומי אשר ישראלים רבים גילו, כדרך שונה ונכונה לחוות עמים וארצות. באמצע השייט תמיד אפשר לעגון, להיכנס ליער הקרוב ולעשות פיקניק, לעשות טיול רגלי ולבקר בשווקי איכרים, כרמים עתיקים, פארקים לילדים ולחזור חזרה. זהו שייט של אויר טוב, נופים מרהיבים ונדירים. חוויה שונה ומיוחדת.

כמעט בכל נהר אליו תחפצו להגיע, יש גם אפשרות לשייט עצמי ולהשכרת יאכטה. הטיול המומלץ הוא להצטרף לקבוצה שיוצאת מהארץ לשייט נהרות מתוכנן מראש כמו שייט נהרות באירופה, שייט נהרות באירלנד, רוסיה ועוד. שייט נהרות נעשה עם סירות קטנות, מאובזרות ברמה גבוהה.
השירות מעולה, אתם בתוך בית מלון חמישה כוכבים צף, הרגשה מעולם אחר. לא נוסעים בכבישים, אין פקקי תנועה וגם לא עשן.
שייט נהרות הוא טיול בריא באוויר הצח, תענוג של חופשה לגוף ולנפש.

שייט נהרות בפורטוגל ומסעו של פטר הגדול

פורטוגל של יין הפורט, נחשפת אל המטייל הישראלי דרך נהר הדורו המפורסם שזורם אל האוקיינוס האטלנטי בואכה העיר פורטו ויוצר את אחד העמקים הכי יפים בעולם. פורטוגל מהים נראית על טראסות הכרמים וצוקי הגרניט. השייט כולל ביקור באתרים היסטוריים מתקופת ימי הביניים, אחוזות יין כפריות, מבצרים ועוד.

שייט נהרות ברוסיה מאפשר להכיר את האזור מזווית שונה. אחד הנתיבים המיוחדים של שייט נהרות מתקיים ברוסיה.
למשל ממוסקבה לסנט פטסרבורג, מסע דרך ארמונות וטירות עתיקות, נופים פסטורליים, כפרים עתיקים, מוזיאונים, אתרים היסטוריים ועוד.
שייט נהרות ברוסיה מתחיל באתרים מעניינים ואחר כך פוגשים את הנהר האדיר- הוולגה. כמובן ביקור מקדים בכיכר האדומה שם ישבו הצארים, הקרמלין המבוצר שכולל מוזיאונים, קתדרלות, ארמונות ועוד.

זה המסע שעשה פטר הגדול כבר לפני 300 שנה. לאורך הוולגה ערים מהיפות ביותר ברוסיה , כפרים ציוריים, ההפלגה חוצה אגמים ונהרות רחבים. אוצרותיה של מוסקבה מתגלים מן הים. המנזרים של גוריצי ואוגליץ', המוזיאון באי קיזי ועוד.

שייט נהרות באנגליה ובהולנד

הנהרות באנגליה שימשו בעבר בעיקר להובלת סחורות ומטענים. רשות התעלות ודרכי המים בבריטניה שיפצה את רובן, והיום כל אחד יכול לצאת לשייט נהרות באנגליה ולזכות בחוויה ימית מזככת. התעלות במימי נהרות אנגליה מובילות לעיירות, כפרים וערים. בכל כפר ועיירה יש בתווך כנסייה וכל יום א', ניתן לראות מן הסירה את התהלוכה החגיגית לעברה. בכל כפר גם יש פאב מקומי ועגינה במקומות הללו, מאפשרת היכרות עם תרבות המקום, האנשים והבירה כמובן.
נוף נוסף שאפשר לראות בשייט הזה הוא המון חובבי דייג שיושבים ושולחים את חכותיהם אל המים בתקווה לדייג טוב.
עונת ההפלגה האידיאלית לאנגליה היא מחודש מרץ עד אוקטובר.

שייט נהרות בהולנד חושף את המטיילים אל אורח החיים הימי של ההולנדים, שחיים סביב המים, הנהרות והתעלות במשך שנים. יש בה מוקדי תרבות ופנאי, שדות מרהיבים של פרחים, ויחד עם התעלות וסכרי המים, הופך השייט למסע תענוגות מלא בשמחת חיים.
לאורך קו החוף, ישנם המון בתי קפה, וזהו גם חלק מהבילוי של המפליגים. השייט הזה יחשוף טפח מהתרבות העשירה של הולנד, עיירות שהשתמרו בצורה מופלאה, שווקי איכרים וגבינות, שדות פרחים מרהיבים וגם ביקור באמסטרדם עיר השופינג והתרבות. לאורך התעלות בהולנד מתקיימות תחרויות מים ופעילויות ספורט.

העגינה בלב הערים הגדולות כמו אוטרכט ואמסטרדם היא חוויה עצומה ובלתי נשכחת. הקיץ בהולנד הוא חגיגה אחת גדולה של תרבות שגם חובבי השייט יכולים לוות. יש המון הצגות רחוב, קונצרטים פתוחים, תערוכות של פרחים, מסעות אופניים ואירועי קציר חיטה, וכל זה נושק במסלולי השייט שלכם. זהו גן עדן מופלא של ירוק וכחול, אורבניות וקדמת עדן במובן הרחב ביותר של ההנאה.

שייט נהרות באירלנד, על הריין וגם לגיל הזהב

הרבה מאוד אנשים בגיל הזהב, מעדיפים לצאת להפלגות שייט למשל על הריין או שייט נהרות באירופה (מחירים אפשר לבדוק ברשת). שייט נהרות בפורטוגל, שייט נהרות בצרפת ועוד. צורת הבילוי הזו, מקלה על מבוגרים שכן הם לא נדרשים לשוטטות רגלית המתאימה למיטיבי לכת. ההפלגות עצמן נעשות בספינות או סירות שהן בית מלון צף ונוח. השירות מעולה, האוכל גורמה ותכנון המסע תוך עגינות מתאימות במסלול הימי, מאפשר לחוות את אירופה מכל מקום על המים ובצורה אחרת.

יציאה לשייט נהרות, היא מסע בריא באוויר הצח. צפייה בנופים קסומים המשתרעים מול הים, שדות, כרי דשא, עיירות ציוריות. מקומות היסטוריים ומבני תרבות.

השילוב בין שייט בנהרות לבין ביקורים רגליים בערים מרכזיות בסמוך למסלול, יוצר תמהיל נכון ומדויק של הנאה חושית, הפלגה בלב נהר, ומצד שני מפגש עם תרבות, עירוניות, שופינג וניצול מקורות הבילוי בערים הגדולות. שייט בנהרות מתאים גם לאנשי גיל הזהב, אלה הם טיולי זהב מכל היבט שלא תסתכלו על זה.

אם אתם רוצים להצטרף לקבוצות של שייט נהרות באירופה, רוסיה, פורטוגל ועוד, חשוב מאוד לעשות זאת עם חברה מיומנת, שיש לה וותק וניסיון בהפלגות לאירופה, במסלולים מיוחדים במינם, ואפשרות ליצור קבוצות מטיילים מתאימות, שכן גם ההיבט החברתי חשוב למי שרוצה לעשות שייט נהרות אבל לא רוצה לוותר גם על לגימה של כוס יין על המזח, יחד עם חברים נחמדים מול ארמון מתיאס בשייט נהרות לפורטוגל.
ברור שזה יהיה יין פורט כשם הנהר החוצה כרמים של הענבים הללו.

התרבות המקומית מהים

עבור האירופאים שייט נהרות הוא לא אירוע יוצא דופן. יש מהם חובבי דייג רבים וכאלה שהבילוי המשפחתי שלהם הוא בנהרות. בישראל התופעה לא רחבה משום שאין לנו נהרות החוצים נופים, אין לנו שלגים שימלאו את הנהרות הללו, ולכן אין לנו תרבות של שייט. כאשר נחשפים למסעות הללו מבינים, כמה אפשר לגלות ולחוות דווקא בהפלגה כזו, הרבה יותר מטיול סטנדרטי באירופה וכמה שכשוך הגלים מוסיף, להרגשה הכללית של מסע בגן עדן ממש.

2019-02-14T04:14:49+00:00