yes

שייט נהרות בצרפת – דרך התענוגות

שייט נהרות בצרפת – מסע תענוגות

צרפת היא עיר של כמה נהרות ההופכים את השייט בהם שייט  אמיתי אל ההיסטוריה, הקולינריה והעבר המפואר ממנו נותרו מונומנטים היסטוריים, השפעה על תרבות, מסורת ועוד. שייט נהרות הוא מסע בריא, באוויר צח, שמזמין את המטיילים לגלות ולחשוף טפחים מחבל ארץ מהים ולא מהיבשה. ההזדמנות הזו הופכת לחוויה של ממש כאשר בשייט מהספינה, רואים את כל מה שלא רואים מהיבשה ומדובר בנופים שכוחי אל, טירות ועיירות קסומות כמו בגלויות מצוירות, כנסיות וקתדרלות עתיקות יומין ועוד. זוהי הצצה אל תרבות של מקומיים, טיול מאפשר הצצה אותנטית ולא תיירותית אל האדם, הטבע והתרבות. צרפת היא מדינה של נהרות ושייט נהרות למקומיים, הוא עניין שבשגרה. הצרפתים מזמן מבלים חצי מהחיים שלהם על גדת נהרות, ויש בכך סוג של שקט ורגיעה שאי אפשר להגיע אליהם בשום מקום אחר. על גדות הנהרות השונים, גדלים כרמים אשר הולידו ויצרו את היינות הכי מפורסמים בצרפת, ואם עוד לא טעמתם טעמו של יין בורדו, הנה אתם מוזמנים!

נהר הרון

נהר הרון זורם מהאלפים השוויצריים וחודר לאגם ז'נבה. בעוזבו את האגם הוא בשטחה של צרפת, בה הוא מתפתל מערבה לליון ודרומה משם לים התיכון. בצד המזרחי שלו ההרים הכי גבוהים באירופה, המהווים את אתרי הסקי והתיירות הכי מבוקשים בעולם. מצדו המערבי הרמה המרכזית ובה אזור של הרים וגאיות, כפרים ועיירות מתקופת ימי הביניים ונחלים שוצפים. בחלק הדרומי בפרובאנס- דלתא גדולה ועמק נהר הרון, אזור היין הכי יפה בעולם.

נהר הרון

קראו עוד על מסלול השייט המלא לנהר הרון

נהר הגארון בדרך לבורדו

נהר הגארון הוא עוד נהר מבוקש, אם חשקה נפשכם בביקור בבורדו, בירת חבל אקיטן השוכנת על גדות נהר הגאון. זוהי בירת היין וכמובן יין "בורדו". בעיר אדריכלות ניאו קלאסית אשר הובילה להכרזה על מרכז העיר כאתר מורשת עולמית. נהר הגרון מתאחד עם נהר הדורדון ויחד הם יוצרים את שפך נהר הז'ירונד, הזורם לאוקיינוס האטלנטי. באזור הרים, ערים, כפרים, עיירות, הרים, גאיות, עמקים והרבה ים… עיירות עתיקות הלוקחים אתכם במנהרת הזמן אלפי שנים אחורה, מערות האדם הקדמון ומערות נטיפים ובתווך- הקולינריה הצרפתית המשובחת שהמציאה את המושג "גורמה".

canal-de-garonne-1067980_1280 (1)

מה עוד אפשר למצוא בשייט נהרות לבורדו?

 

2019-02-14T04:14:37+00:00