yes

קרוז מאורגן שט ומטייל בין נפלאות נהר הדנובה

שייט בדנובה - גרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה

קרוז מאורגן בנפלאות נהר הדנובה

הדנובה אינה רק נופים עוצרי נשימה, כפרים ציוריים וערים גדולות בהם ארמונות גדולים ובתי קפה שבהם התפתחה הקולינריה כפי שאנו מכירים אותה כיום. היא הייתה גם המקום בו גרו והלחינו מוצרט, היידן, שוברט, שטראוס, סמטנה ואחרים.

קוד טיול: TRDO  
משך הטיול: 8 ימים 
יציאות:  מאי, יוני, יולי, אוגוסט 2023
מדינות: גרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה
ספינה:  DCS Amethyst
מסלול: מינכן, פסאו, עמק הוואכאו-קרמס, בודפשט, סנט אנדרה, אשטרגום, ברטיסלבה, וינה, מֶלק, פסאו
סגנון:  שייט נהרות מאורגן 

על הטיול:

  • נעמיק להכיר את שושלת הבסבורג, בית מלוכה ששלט באירופה מהמאה ה-13 עד המאה ה-20, ומילאה תפקיד חשוב בתולדותיה של היבשת. בזכות התמיכה של בית האבסבורג פרחה האדריכלות, האמנות, הספרות והמוסיקה במרכז אירופה. נבקר בוינה (ארמון שיינברון) ובבודפשט באתרים המרכזיים.
  • נופיו המרהיבים של עמק הווכאו, מאכלסים כמה מונומנטים הסטורים כמו: מנזרי 1000 השנים במלק ובקרמס, כמו גם את אזור הגידול של היינות האיכותיים של אוסטריה. 

שייט בנהר הדנובה

נהר הדנובה הנחשב לנתיב מים השני באורכו באירופה ( 2,860 ק”מ) מחזיק גם בשיא עולמי – הוא זורם בין 10 מדינות. הרבה ערים גדולות וחשובות שוכנות על גדות הנהר או בסמוך לו , ובהן ארבע בירות: וינה, ברטיסלבה, בודפשט ובלגרד, וכמובן ערים ועיירות רבות באוסטריה, סלובקיה, סלובניה, קרואטיה, סרביה וברומניה היושבות על שפת גדותיו או על אחד מיובליו.

במשך יותר מ-2,000 שנים שימש נהר הדנובה כאמצעי תעבורה לצבאות רבים. החל מהאימפריה הרומית דרך הגותים, הסלאבים וההונים דרך הצלבנים, שנעו דרכו אל עבר ירושלים, וכלה במסעות הכיבוש של העות’מאנים עד שנבלמו במערכה על וינה בסוף המאה ה- 17.

במאה ה- 19 כאשר השפעת האימפריה העות’מאנית בבלקן נחלשה ואילו השפעת האימפריה הרוסית עלתה, השתלטו בהצלחה מדינות אירופה החזקות על הנהר, מצב שנשאר עד היום.

מרכז אירופה היה האזור שבו התקיימה המורשת התרבותית של בית הבסבורג. רב-לאומיות, פלורליזם דתי ושפה בינלאומית אחת – גרמנית. זהו האזור שאותו זעזעה הרפורמציה הדתית של לותר, המלחמות של נפוליון, מאבקי השחרור הלאומיים, ופרץ היצירתיות של משוררים, מלחינים, סופרים וממציאים.

שייט נהרות בדנובה

ב- 1992 חוברו נהר הריין, נהר המיין ונהר הדנובה ע”י גרמניה לתעלה אחת, מה שיצר נתיב מים באורך 3,500 ק”מ, אשר קצהו האחד בשפך נהר הריין שבים הצפוני וקצהו השני בשפך הדנובה בים השחור.

בשל כל אלו הוא משמש לאמצעי התעבורה העיקרי בין מרכז ומזרח אירופה, וגם מעודד את התיירות כאשר לצידו פורחים אזורי נופש, שבילי אופניים, שמורות טבע ופארקים לאומיים.

הדנובה הכחולה נעה לאורך נופים עוצרי נשימה וכפרים ציוריים והגיוון בין כל המקומות בהם היא עוברת הוא שמעניק לה יופי מיוחד. זהו גם הנהר שלאורכו מתקיימים מסלולי קרוז הנהרות הפופולארים ביותר בעולם.

יום 1 │ת”א – מינכן – פסאו – עליה לספינת הנהר
         (בתאריכי היציאה 1/6 וב-16/6 הטיסות הלוך הינן לווינה)
נטוס מתל אביב למינכן לאחר הנחיתה ניסע אל פסאו שבבוואריה, הידועה גם בכינויה “עיר שלושת הנהרות” בה מתחברים נהרות הדנובה, האין והאילץ בנקודה אחת. נסייר ברחובות הציוריים ונראה את קתדרלת ה”דום”, את בית העירייה והתיאטרון. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות הספינה שתשמש לנו בימים הקרובים כמלון מהודר צף בנהר.

יום 2 | קרמס – עמק הוואכאו
הבוקר נעגון באחת העיירות הציוריות בעמק וואכאו, עמק היין והבארוק שבאוסטריה.

סיור החוף שלנו
גוטן מורגן. הבוקר נבקר במנזר/ארמון גטוויג – ה”מונטה קסינו” של אוסטריה, הבולט למרחוק בעוצמת גודלו ובקווי אדריכלות הבארוק. המנזר שנבחר להיות אתר מורשת אונסקו ב-1992, הוא אוצר של אמנות ואדריכלות עם ציורים, פסלים, פרסקאות עבודת טיח, שטיחי קיר, הדפסים וספרייה עצומה של מעל 300,000 ספרים. כיאה למיקומו בעמק הווכאו, יש בו גם כרם הענבים העתיק ביותר באוסטריה, החוגג השנה “יום הולדת” 902.
נמשיך אל העיירה הפסטורלית דורנשטיין ואחרי טיול קצר ונעים ברחוב המרכזי נראה גם חורבות הטירה בה היה כלוא ריצ’רד לב הארי ונספר את סיפורו. בסיום הסיורים נחזור לספינה.

יום 3 | בודפשט
הבוקר נעגון בבודפשט (Budapest) בירת הונגריה היושבת על שני צדי נהר הדנובה – בודה (החלק העתיק) ופשט (החלק המודרני יותר).
בודפשט גדושה בהיצע מופלא של אטרקציות היסטוריות, אדריכליות ותרבותיות, ומיקומה במרכז אירופה האיץ את פיתוחה לכיוון המערב בקצב מרשים. התוצאה, שילוב מרתק בין ישן וחדש, אותנטי וראוותני, שמרני ומתירני.

סיור החוף שלנו
את סיורנו בעיר הבירה המפוארת של הונגריה נתחיל בפשט ונראה את הפרלמנט ההונגרי – מבנה מרשים מן המאה ה-19 ומייצג נאמנה את הסגנון הניאו-גותי. משם לכיכר הגיבורים – האנדרטה לאבות האומה של הונגריה ופארק Vajdahunyadi. נמשיך לרחוב דוהני לביקור בבית הכנסת הגדול ביותר ששרד באירופה (בטיול של 19.07 – בשבת בית הכנסת סגור) ואל המוזיאון היהודי ובית הרצל המקפל את סיפורה של קהילה יהודית ששני שליש ממנה הושמד בשואה.
אחרי ארוחת הערב נצא בסיור אוטובוס לגבעת גלרט, ממנה נשקף נוף עיר לילי הנחשב לאחד המרהיבים באירופה.

יום 4 | בודפשט – סנט אנדרה – אשטרגום
סיור החוף שלנו
בבוקר נסיים את סיורנו בבודפשט בעלייה ללב גבעת Buda ולתצפית על העיר ממצודת הדייגים.
אחר הצהריים ניפרד מן העיר בדרכנו אל סנט אנדרה (Szetendre) – “עין הוד” של הונגריה עם מדרחוב אומנויות יפהפה. משם נמשיך לאשטרגום (Estergom), העיר העתיקה בהונגריה ובירתה לשעבר, מקום משכנו של בית המשפט החוקתי של הונגריה ומקום מושבה המרכזי של הכנסייה הקתולית. כיאה למעמדה, הקתדרלה בעיר היא הכנסייה הגדולה ביותר בהונגריה ואנו נבקר בה. לקראת ערב, נפגוש את הספינה במעגן “ברך הדנובה” ונמשיך בהפלגה בדרכנו לברטיסלבה.

יום 5 | ברטיסלבה
לא רבים זוכרים כי בירתה של סלובקיה דהיום, לא היתה כזו עד לפני 28 שנים! עד מלחמת העולם הראשונה היא היתה חלק מהונגריה ולאחריה התאחדו העם הסלובקי והצ’כי ויצרו את צ’כסלובקיה עם בירתה פראג. ב- 1989 הופרדו המדינות ורק אז הוכרזה ברטיסלבה לבירת סלובקיה.
העיר הקומפקטית הזו, מציעה למבקרים בה אווירה אירופית נעימה בסגנון ימי הביניים עם רחובות צרים ומתפתלים, טירה בקצה גבעה, כיכרות מרשימות ואטרקציות תיירותיות.

העיר הקומפקטית הזו, מציעה למבקרים בה אווירה אירופית נעימה בסגנון ימי הביניים עם רחובות צרים ומתפתלים, בתים עתיקים, מצודה מרהיבה בקצה גבעה, כיכרות מרשימות, אטרקציות תיירותיות ו”נקודה יהודית”.
סיור החוף שלנו
Dobré ráno (בוקר טוב בסלובקית). נקדיש את היום לסיורים בברטיסלבה,  להיכרות עם העיר היפהפיה ואתריה. ניסע במעלה הגבעה אל מצודת ברטיסלבה – סמל העיר, הצופה על מפגש הגבולות הונגריה, אוסטריה וסלובקיה ושימש גם כארמון הקיץ של מריה תרזה קיסרית אוסטרו-הונגריה. ניכנס אל העיר העתיקה דרך שער מיכאל (51 מ’ גובה), נעבור על פני קתדרלת סנט מרטין בה הוכתרו 19 מלכים ומלכות של הונגריה. נצפה בארמון גרשלקוביץ’, בניין יפהפה בסגנון רוקוקו ובארוק, שנבנה כבית הקיץ לרוזן בשם הזה וכיום זה מעונו של נשיא סלובקיה.
משם אל ארמון פרימאט, שנבנה במאה ה-18 כמשכנו של ארכיבישוף הכנסייה הקתולית ההונגרית. בניין יפהפה הבנוי מאבן ורודה בסגנון ניאו-קלאסי. נסיים את חלקו הראשון של היום במוזליאום של “החת”ם סופר”, כינויו של הרב הגדול והפילוסוף משה סופר, הרב הגיע אל ברטיסלבה ב-1806, הקים בה ישיבה והפך אותה למרכז רוחני לכל יהדות אירופה התיכונה במאה ה-19. נשמע על זה. נחזור לספינה לארוחת הצהריים ולמנוחה קלה.
אחה”צ נצא לגלות את “ברטיסלבה החדשה”. בתכנונה של אדריכלית ספרדית ידועה, בת’ גלי Beth Gal) נבנה רובע מודרני שיהפוך למרכז החברתי והתרבותי החדש של העיר. התיאטרון הלאומי החדש של סלובקיה כבר שם, כמו גם השכונה החדשה Eurovea שנבנתה כאן, עם מרכז קניות ענק, אין ספור מסעדות ובתי קפה הנושקים אל הדנובה.

יום 6 | וינה
גם ביקור של שבוע בוינה לא יספיק כדי לגלות את כל מכמניה. אדריכלות ותרבות יצאו ממנה והתפשטו לכל רחבי תבל, כמו גם נוכחות מלחיניה הידועים – שטראוס, מוצרט, בטהובן ואחרים שפעלו כאן. כל אלה הביאו את אונסק”ו להכריזה כאתר מורשת עולמית.
ואל נשכח כי בעיר היפה והנעימה הזו הומצא הקונספט של בתי קפה כמקום מפגש תרבותי וחברתי.

סיור החוף שלנו
נבלה את כל היום בוינה – בירת הואלסים. נתחיל בביקור באתר האמנותי שהקים גדול אדריכליה של אוסטריה בעידן המודרני – הונדרטוואסר. נמשיך לאורך ה- Ring, נעצור להתרשם מ-Burghof ונפלס את דרכנו במדרחוב המפורסם של אירופה Koertnerstrasse כדי לבקר בקתדרלה המפוארת של העיר Stephansdom, מלאכת מחשבת של הסגנון הגותי המאוחר.
נחזור לאוניה לסעוד את ארוחת הצהרים ולאחריה ניסע לביקור מודרך בארמון שיינברון, המשמש כיום כמוזיאון, נחשב לאחד היפים ביבשת אירופה ונכלל ברשימת אונסק”ו של אתרי התרבות שיש לשמרם. הארמון, שהיה “הבית הלבן” של אירופה לכל אורך שלטונה של שושלת הבסבורג האוסטרית, זכה לארח בין כתליו את נפוליאון וכל מנהיגי המעצמות של התקופה. יש בו 1,440 חדרים, שרק מעטים מהם פתוחים לקהל הרחב ומשקפים את חיי היום יום של בית המלוכה. החדרים גדושים במוצגים מרהיבים כגון כלי אוכל יקרים לסוגי אירוח שונים, חדר השינה של הנסיכה אליזבת, הלא היא “סיסי”, “חדר הכושר” שלה ועוד.
נחזור לאוניה לארוחת ערב ולאחריה נצא לסיור לילי בווינה עד לעת הפלגת הספינה..

יום 7 | מלק – עמק הוואכאו
שוב אנו עוגנים בעמק הוואכאו הפסטוראלי.

סיור החוף שלנו
גוטן מורגן. שמור לנו ביקור מרתק באחד המנזרים המיוחדים והמפורסמים באירופה: מנזר Melk היפהפה הינו מנזר-האם של המסדר הבנדקטיני האוסטרי, בן קרוב ל-1000 שנה, ובו ארמון מלכותי וספרייה המייצגים את פאר סגנון  ה-Rococo בשיא הדרו. נבקר בגן הסמוך למנזר ממנו נוכל לצפות על העיירה.

ימים 8 | פסאו – מינכן – ת”א
הבוקר נעגון בפסאו. השייט הסתיים אבל הטיול לא תם. ניסע למינכן – בירת באווריה, עיר שידעה תהפוכות רבות מימי הביניים עד סוף המאה ה-20. החל מהשריפה שהחריבה אותה עד ליסוד במאה ה-14, דרך מלחמת שלושים השנים וימי הפוטש של היטלר, כמו גם הפגיעה הקשה שספגה במלחמת העולם השנייה והטבח של אולימפיאדת 1972. זו עיר שהייתה עדה לדרמות היסטוריות חורצות גורלות, אך גם לימים של ניצחונות ושגשוג גדול.

סיור החוף שלנו
אזור העיר העתיקה בגדה המערבית של נהר איסר, הוא החלק המעניין במיוחד עבור תיירים. את סיפורה המרתק של העיר כדאי להתחיל ממש במרכז העיר העתיקה, בכיכר מאריאֶנפלאץ. כאן נמצאת העירייה הגותית הישנה וגם בית העירייה החדשה הניאו-גותית. נצטרף לקהל הרב ונמתין לצפות בבובות הרוקדות המגיחות מתוך מגדל השעון שלה.
הסיור שלנו יעבור גם דרך בניין האופרה, שדרות מקסימיליאן, אחד הרחובות הנוצצים והיוקרתיים ביותר של מינכן, נמשיך לביקור באולם התצוגה המרהיבה של מפעל BMW וכמובן שלא נפסח על האיצטדיון האולימפי והמתחם בו נחטפו ונרצחו 11 הספורטאים שלנו באולימפיאדת מינכן שנת 1972.
את יתר הזמן נפנה, כל אחד לפי טעמו, לבילוי ולשופינג במדרחוב משופע בתי הכול-בו וחנויות האופנה. ניפגש שוב לקראת הערב ונעשה את דרכנו לשדה התעופה לקראת חזרתנו הביתה

המחיר כולל:

• טיסות סדירות תל אביב – מינכן / וינה //  מינכן – תל אביב
• 7 לילות בספינת הנהר
• סיורי חוף בכל הנמלים שעוגנת הספינה (חלקם רגליים וחלקם באוטובוסים תיירותיים וממוזגים).
• כלכלה על בסיס פנסיון מלא למשך השייט (למעט ארוחת צהרים ביום סיור חוף מלא).
• אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
• מיסי נמל + מס דלק
• דמי שרות לנותני השירותים הזרים בסיורים היבשתיים (למעט בספינה)
• מדריך ישראלי עתיר ניסיון וידע, צמוד לכל אורך הטיול.
• תכנית מלאה ללא סיורי בחירה.
• מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:
• דמי שרות בספינה (7.5 € ליום לאדם ישולמו ביום העזיבה)
• משקאות בארוחות ובבר.
• תשר למדריך הישראלי (מקובל 6 דולר ליום לאדם)
• הוצאות בעלות אופי אישי וכל מה שאינו מופיע בסעיף
• כל מה שאינו מופיע בסעיף “המחיר כולל”

הערות:
• המחיר כפוף לשינויים במחירי הטיסות, מיסי נמל ודלק.
• ייתכנו שינויים בסדר התוכנית על פי לוח ימים וזמני הטיסות וכן ימי ושעות הפתיחה של האתרים לאורך מסלול הטיול
• תוכנית הטיול מפרטת את מקומות הביקור אך יתכן שספינת הנהר תשנה במעט את מסלול השייט עקב גאות ושפל.
• לעיתים אף ייתכנו ויתורים על חלק ממקומות הביקור תוך מתן תחליף ראוי במקום וזאת אף לאחר היציאה מהארץ.
• כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחברת התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו והאחריות היא על חברות התעופה.

טיולים בתקופת “הקורונה”:
הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).

יובהר ויודגש כי כל עוד מדינת היעד מקבלת תיירים ומתקיימות טיסות למדינת היעד, הטיולים ייצאו כסדרם.

דמי הביטול המפורטים בסעיף “מחירים” והטופס ההרשמה, יהיו תקפים גם במקרים בהם הנוסע יחלה בקורונה ו/או תחול עליו חובת בידוד וכן גם במקרים בהם תהא חובת בידוד לנכנסים לישראל, ו”משבר הקורונה” לא יהווה עילה לפטור מדמי ביטול.

על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, הכוללת גם סעיף קורונה. סעיף זה הוא חובה.
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)
וכן ביטוח נגד ביטול מכל סיבה שהיא המכסה את כל העלויות והנזקים העלולים להיגרם בטיול, לרבות עקב ביטול ו/או הפסקת ו/או קיצור הטיול ו/או שינויים בו, ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

ההתנהלות בטיסות ובמדינות היעד תהנה בכפוף להוראות שיחולו באותה עת לגבי טיסות ו/או שהות במדינת היעד (חובת חבישת מסיכות, שמירת מרחק וכו’). חלה חובה על הנוסע לנהוג ולציית לחוקים ולהחלטות חברות התעופה והרשויות המקומיות.
על הנוסע חלה החובה לבדוק עוד בטרם הרשמתו לטיול את תנאי הטיסות והכניסה למדינת היעד והשהות בה וזאת באמצעות אתר משרד החוץ הבריאות ורשות שדות התעופה וכו’. כל מדינה ותנאיה השונים.

יובהר כי הנחיות הקורונה משתנות ממדינה למדינה ומחברת תעופה לחברת תעופה וכן משתנות מעת לעת ולכן חלה החובה על הנוסע בטרם נסיעתו להתעדכן ולפעול עפ”י ההנחיות התקפות לאותו מועד.

יודגש כי “תרבותו” לא תהא אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע בעקבות אי השתתפותו בטיול או בעקבות מגבלות שונות שיחולו על הנוסע.

 נא לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

מחירים ב-אירו לאדם בחדר זוגי:

יציאה חזרה מחיר קומה אמצעית לאדם תוספת לקומה עליונה לאדם הערות    
             
             
             
  • אין כפל מבצעים והנחות!

שייט בנהר הדנובה

  • קרמס ודורנשטיין- טעימות היין מהמיטב של אוסטריה
  • בודפשט – המוזיאון היהודי
  • בודפשט – הפתעה קולינרית ב”ממלכת המתוקים”
  • וינה – ארמון שנברון וחדר המיטות של “סיסי”
  • וינה – סיור בבית הונדרטווסר

שייט בנהר הדנובה

השיט יתבצע בספינת הנהר Amethyst, ברמת 4 כוכבים פלוס, הספינה מכילה מקום ל- 170 נוסעים.
לספינה ארבעה מפלסים ועיצובה הפנימי משלב עץ ובד בצבעים נעימים ויוצר אווירה אלגנטית ונינוחה המתאימה לשיט נהרות.
מידות: אורך 110 מטר, רוחב 11.40 מטר, דגל: גרמניה
נקודות חשמל: מתח 220 וולט עם פלאג אירופאי שני פינים.
החדרים: 85 חדרים בספינה. בכל החדרים בקומות 2 ו-3, “מרפסת צרפתית”- חלונות הזזה גדולים,
מיטה זוגית או 2 מיטות נפרדות,
גודל החדרים: 15 מטר מרובע לתא רגיל, 22 מ”ר לסוויטה,
איבזור החדר: מיזוג אוויר, מקלחת ושירותים, מייבש שיער, טלפון, טלוויזיה, רדיו, ארון, שולחן, כיסא, כספת.
מסעדה: כל הארוחות מוגשות בחדר האוכל המרכזי בספינה בהושבה קבועה לכל אורך השייט.
אולם המסעדה מוקף בחלונות פנורמיים המאפשרים ליהנות מן הנוף של שתי גדות הנהר.
ארוחת בוקר – מזנון חופשי
ארוחות הצהריים והערב בהגשה À la carte
המטבח בספינה מציע תפריט בינלאומי.
וכנהוג באירופה, כל השתיה היא בתשלום.
קפה/תה ועוגה בשעות אחר הצהרים מוגשים בלאונץ’ בר.
בילוי ערב: מוסיקה חיה וריקודים כל ערב
צוות הספינה: 40 אנשי צוות, יחס מצוין המבטיח שירות מעולה. ניהול השייט- חברה גרמנית.
עישון: אסור בכל שטחי הספינה למעט בסיפון השמש העליון.0

מחיר ביורו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה קומה 1  קומה 2 קומה 3 מדריך 
05.05.20 12.05.20 2,195 יורו 2,445 יורו מדריך תרבותו
תוספת ליחיד בחדר     555 יורו 643 יורו  
8.07.20 15.0720 2,225 יורו 2,477 יורו מדריך תרבותו
תוספת ליחיד בחדר   555 יורו 630 יורו  

* אין כפל מבצעים והנחות

2024-02-26T18:59:31+00:00