yes

שייט על הדנובה בספינה: Ms Vivienne Danube בתקופת שוקי חג המולד

שייט על הדנובה לשוקי חג המולד - אוסטריה, סלובקיה, הונגריה

קרוז מאורגן בנפלאות נהר הדנובה

הדנובה אינה רק נופים עוצרי נשימה, כפרים ציוריים וערים גדולות בהם ארמונות גדולים ובתי קפה שבהם התפתחה הקולינריה כפי שאנו מכירים אותה כיום. היא הייתה גם המקום בו גרו והלחינו מוצרט, היידן, שוברט, שטראוס, סמטנה ואחרים.

קוד טיול: TRDN 
משך הטיול: 6 ימים 
יציאות: נובמבר 2024
מדינות:  אוסטריה, סלובקיה, הונגריה
ספינה: MS VIVIENNE DANUBE
מסלול:  בודפשט, ברטיסלבה (סלובקיה), עמק הוואכאו-דורשטיין, מלק, וינה (אוסטריה)
סגנון:  שייט נהרות מאורגן הכולל טיסות, העברות, 4 לילות בספינה עם פנסיון מלא, סיורי חוף

על הטיול:

  • נעמיק להכיר את שושלת הבסבורג, בית מלוכה ששלט באירופה מהמאה ה-13 עד המאה ה-20, ומילאה תפקיד חשוב בתולדותיה של היבשת. בזכות התמיכה של בית האבסבורג פרחה האדריכלות, האמנות, הספרות והמוסיקה במרכז אירופה. נבקר בוינה (ארמון שיינברון) ובבודפשט באתרים המרכזיים.

  • נופיו המרהיבים של עמק הווכאו, מאכלסים כמה מונומנטים הסטורים כמו: מנזרי 1000 השנים במלק, כמו גם את אזור הגידול של היינות האיכותיים של אוסטריה. 

  • נבקר בדורנשטיין, עיירת בונבוניירה, על סמטאותיה הססגוניות משופעות בברים ובתי קפה

נהר הדנובה הנחשב לנתיב מים השני באורכו באירופה ( 2,860 ק"מ) מחזיק גם בשיא עולמי – הוא זורם בין 10 מדינות. הרבה ערים גדולות וחשובות שוכנות על גדות הנהר או בסמוך לו , ובהן ארבע בירות: וינה, ברטיסלבה, בודפשט ובלגרד, וכמובן ערים ועיירות רבות באוסטריה, סלובקיה, סלובניה, קרואטיה, סרביה וברומניה היושבות על שפת גדותיו או על אחד מיובליו.

במשך יותר מ-2,000 שנים שימש נהר הדנובה כאמצעי תעבורה לצבאות רבים. החל מהאימפריה הרומית דרך הגותים, הסלאבים וההונים דרך הצלבנים, שנעו דרכו אל עבר ירושלים, וכלה במסעות הכיבוש של העות'מאנים עד שנבלמו במערכה על וינה בסוף המאה ה- 17.
במאה ה- 19 כאשר השפעת האימפריה העות'מאנית בבלקן נחלשה ואילו השפעת האימפריה הרוסית עלתה, השתלטו בהצלחה מדינות אירופה החזקות על הנהר, מצב שנשאר עד היום.
מרכז אירופה היה האזור שבו התקיימה המורשת התרבותית של בית הבסבורג. רב-לאומיות, פלורליזם דתי ושפה בינלאומית אחת – גרמנית. זהו האזור שאותו זעזעה הרפורמציה הדתית של לותר, המלחמות של נפוליון, מאבקי השחרור הלאומיים, ופרץ היצירתיות של משוררים, מלחינים, סופרים וממציאים.
ב- 1992 חוברו נהר הריין, נהר המיין ונהר הדנובה ע"י גרמניה לתעלה אחת, מה שיצר נתיב מים באורך 3,500 ק"מ, אשר קצהו האחד בשפך נהר הריין שבים הצפוני וקצהו השני בשפך הדנובה בים השחור.
בשל כל אלו הוא משמש לאמצעי התעבורה העיקרי בין מרכז ומזרח אירופה, וגם מעודד את התיירות כאשר לצידו פורחים אזורי נופש, שבילי אופניים, שמורות טבע ופארקים לאומיים.
הדנובה הכחולה נעה לאורך נופים עוצרי נשימה וכפרים ציוריים והגיוון בין כל המקומות בהם היא עוברת הוא שמעניק לה יופי מיוחד. זהו גם הנהר שלאורכו מתקיימים מסלולי קרוז הנהרות הפופולארים ביותר בעולם.

יום 1 / 12.12 / תל אביב – וינה – בודפשט
נפגש בנתב"ג ונטוס אל וינה. עם הנחיתה ניסע אל בודפשט (Budapest) בירת הונגריה הממוקמת על שני צידי נהר הדנובה – בודה (החלק העתיק) ופשט (החלק המודרני יותר).
בודפשט גדושה בהיצע מופלא של אטרקציות היסטוריות, אדריכליות ותרבותיות, ומיקומה במרכז אירופה האיץ את פיתוחה לכיוון המערב בקצב מרשים. התוצאה, שילוב מרתק בין ישן וחדש, אותנטי וראוותני, שמרני ומתירני. עם ההגעה לבודפשט ניסע אל מלוננו לקבלת חדרים, מנוחה קלה והתרעננות.
בערב נצא לביקור בשוק חג המולד הגדול והמרכזי בכיכר ורושמטי (ואצי אוצה). בתום הסיור נשוב אל מלוננו.
לינה: בודפשט

יום 2 / 13.12 / בודפסט – עלייה לספינה
לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בבודפשט. את סיורנו בעיר הבירה המפוארת של הונגריה נתחיל בפשט ונראה את הפרלמנט ההונגרי – מבנה מרשים מן המאה ה-19 המייצג נאמנה את הסגנון הניאו-גותי. משם לכיכר הגיבורים – האנדרטה לאבות האומה של הונגריה ופארק Vajdahunyadi.. נסייר ברובע היהודי, נבקר בבית הכנסת הגדול דוהני וכמובן שנבקר במוזיאון היהודי המספר את סיפורה הטראגי של יהדות הונגריה.
משם נמשיך לביקור באנדרטת הנעליים בגדת הדנובה, למרגלות בית הפרלמנט.
לאחר הפסקה לארוחת צהריים, נחצה את הדנובה לבודה העתיקה ונבקר במצודת הדייגים שהוקמה במאה ה-14 ושימשה את גילדת הדייגים של הדנובה. בסמוך למצודה נצפה בארמון הנשיא והגן המפואר הסובב אותו.
בתום הסיור ניסע אל המעגן בו עוגנת הספינה שלנו, נתמקם בחדרים.
ארוחות: בוקר במלון, ערב בספינה

יום 3 / 14.12 / ברטיסלאבה
לא רבים זוכרים כי בירתה של סלובקיה ד'היום, לא הייתה כזו עד לפני 28 שנים! עד מלחמת העולם הראשונה היא היתה חלק מהונגריה ולאחריה התאחדו העם הסלובקי והצ’כי ויצרו את צ’כסלובקיה שבירתה פראג. ב- 1989 הופרדו המדינות ורק אז הוכרזה ברטיסלאבה לבירת סלובקיה.
העיר הקומפקטית הזו, מציעה למבקרים בה אווירה אירופית נעימה בסגנון ימי הביניים עם רחובות צרים ומתפתלים, בתים עתיקים, מצודה מרהיבה בקצה גבעה, כיכרות מרשימות, אטרקציות תיירותיות ו”נקודה יהודית”.
סיור החוף שלנו:
לקראת צהריים נעגון בברטיסלאבה. נקדיש את היום לסיורים בברטיסלאבה, להיכרות עם העיר היפהפייה ואתריה וכמובן לשוק חג המולד המרכזי של העיר. ניסע במעלה הגבעה אל מצודת ברטיסלאבה – סמל העיר, הצופה על מפגש הגבולות הונגריה, אוסטריה וסלובקיה ושימש גם כארמון הקיץ של מריה תרזה קיסרית אוסטרו-הונגריה. ניכנס אל העיר העתיקה דרך שער מיכאל (51 מ’ גובה), נעבור על פני קתדרלת סנט מרטין בה הוכתרו 19 מלכים ומלכות של הונגריה. נצפה בארמון גרשלקוביץ’, בניין יפהפה בסגנון רוקוקו ובארוק, שנבנה כבית הקיץ לרוזן בשם הזה וכיום זה מעונו של נשיא סלובקיה. משם אל ארמון פרימאט, שנבנה במאה ה-18 כמשכנו של ארכיבישוף הכנסייה הקתולית ההונגרית. בניין יפהפה הבנוי מאבן ורודה בסגנון ניאו-קלאסי. בתום הסיור נחזור לספינה להמשך הפלגה לעמק הוואכאו היפהפה.

יום 4 / 15.12 / עמק הווכאו – דורנשטיין ומלק
הבוקר נעגון בדורנשטיין שבעמק הווכאו הציורי המוגדר כאתר מורשת עולמית של אונס"קו בזכות הנוף החקלאי והאדריכלי שלו. עמק הווכאו נחשב לאחד מאזורי היין החשובים באוסטריה. נסייר באזור הציורי ולקראת צהריים נשוב אל הספינה לארוחת צהריים ובמהלכה נפליג לאורך העמק.
בשעות הצהריים נעגון במלק (Melk) ונצא לסיור במנזר המסדר הבנדיקטי המרשים השוכן ליד הנהר. המנזר הינו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נסייר בו ונתפעל מיופיו, במנזר ארמון מלכותי וספרייה המייצגים את פאר סגנון הרוקוקו בשיא הדרו. לא נפסח על ביקור בגנים הצמודים למנזר.

יום 5 / 16.12 / וינה
"גוטה מורגן". תקופת חג המולד והשנה החדשה הם זמן מיוחד ביותר בעיר וינה. רחובות העיר נצבעים בשלל צבעים והעיר כולה מתמלאת באווירה חמימה ורומנטית. בכל פינה אפשר לראות דוכני יין חם ובמספר מוקדים בעיר ישנם שווקים גדולים ומגוונים המוקמים במיוחד עבור תקופה זו של השנה. שוקי חג המולד והשנה החדשה מושכים אליהם מבקרים מכל העולם, ובצדק! השווקים מרשימים ביופיים ומקושטים בצורה יוצאת מן הכלל באינספור אורות זוהרים. חוויית טרום הכריסטמס בווינה, היא משהו שצריך לחוות לפחות פעם אחת.
סיור החוף שלנו
נתחיל את סיורנו בנסיעה בכביש הטבעת (ה"רינג") המקיף את הרובע המלכותי וארמונותיו המרשימים. נטייל במדרחובים ההדורים והמקושטים לקראת החג של מרכז וינה, ונראה את הקתדרלה המרשימה שטפן-דום. נחזור לספינה לארוחת צהריים ולאחריה נצא שוב לעיר לאזור היודנפלאץ (כיכר היהודים) וכמובן שלא נוותר על ביקור בשווקי חג המולד בכיכר פראיונג (Freyung) ובשוק המרכזי שבכיכר העיריה.

יום 6 / 17.12 / וינה – טיסה חזרה ארצה
לאחר ארוחת הבוקר נפרד מהספינה ונמשיך את סיורנו בוינה – הבירה האוסטרית.
נצא לביקור מודרך בארמון שונברון, שהוא מוזיאון היום, נחשב לאחד היפים ביבשת אירופה ונכלל ברשימת אונסק”ו של אתרי התרבות שיש לשמרם. הארמון, שהיה “הבית הלבן” של אירופה לכל אורך שלטונה של שושלת האבסבורג האוסטרית, זכה לארח בין כתליו את נפוליאון, מוצרט ואת כל מנהיגי המעצמות של התקופה. יש בו 1,440 חדרים (שרק 22 מהם פתוחים לקהל הרחב), גדושי מוצגים מרהיבים מאורח החיים של מלכי בית הבסבורג.
לא נוותר על ביקור בשווקי חג המולד הצבעוניים  ככל שנספיק בהתאם לשעת הטיסה נתייצב בשדה התעופה ונטוס חזרה ארצה.

המחיר כולל:

טיסה תאריך מוצא יעד המראה נחיתה
           
           

• טיסות ישירות עם חברת אוסטריאן איירליינס: תל אביב – וינה // וינה – תל אביב
• מיסי נמל + מס דלק
• כל ההעברות בחו”ל
• 4 לילות בספינת הנהר MS VIVIENNE DANUBE
• כלכלה על בסיס פנסיון מלא למשך השייט (ביום סיור חוף מלא – ארוחת צהרים ארוזה).
• 1 לילה במלון מדרגת תיירות ראשונה בבודפשט על בסיס לינה וארוחת בוקר.
• סיורי חוף בכל הנמלים בהם עוגנת הספינה באוטובוס תיירים ממוזג ובסיורים רגליים.
• תוכנית מלאה – אין “סיורי בחירה בתשלום נוסף”.
• אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
• דמי שירות לנותני השירותים היבשתיים (למעט דמי שירות בספינה)
• מדריך ישראלי עתיר ניסיון וידע למשך כל הטיול
• מפגש קבוצה בזום לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:
• ביטוח בריאות ומטען (חובה ומומלץ מייד עם ההרשמה) – במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול,
המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי שלו.
 
• דמי שירות בספינה (9 € ליום לאדם – ישולמו ביום העזיבה)
• משקאות בארוחות ובבר.
• הוצאות בעלות אופי אישי
• תשר למדריך הישראלי (מקובל 5 € ליום לאדם)
• כל מה שאינו מופיע בסעיף “המחיר כולל”

הערות:
• המחיר כפוף לשינויים במחירי הטיסות, מיסי נמל ודלק.
• ייתכנו שינויים בסדר התוכנית על פי לוח ימים וזמני הטיסות וכן ימי ושעות הפתיחה של האתרים לאורך מסלול הטיול
• תוכנית הטיול מפרטת את מקומות הביקור אך יתכן שספינת הנהר תשנה במעט את מסלול השייט עקב גאות ושפל.
• לעיתים אף ייתכנו ויתורים על חלק ממקומות הביקור תוך מתן תחליף ראוי במקום וזאת אף לאחר היציאה מהארץ.
• כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחברת התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו והאחריות היא על חברות התעופה.
•תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)

 נא לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

מחירים ב-אירו לאדם בחדר זוגי:

יציאה חזרה מחיר קומה אמצעית לאדם תוספת לקומה עליונה לאדם      
             
             
             

* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)

  • דורנשטיין- טעימות היין מהמיטב של אוסטריה
  • בודפשט – המוזיאון היהודי
  • בודפשט – הפתעה קולינרית ב"ממלכת המתוקים"
  • וינה – ארמון שנברון וחדר המיטות של "סיסי"
  • וינה – סיור בבית הונדרטווסר

הספינה שופצה בשנת 2020
בספינה 4 סיפונים (3 עם תאים), בסך הכל 73 תאים
מספר נוסעים: 146
צוות: 28 צוות
טרקלין בר (בקדמת הספינה), ספרייה, לובי (קבלה, חנות מתנות), מסעדת חדר אוכל (מאחור),
מרפסת שמש עם בית גלגלים, טרקלין מרפסת שמש (מכוסה גג וקירות זכוכית), פינות ישיבה מוצלות (שולחנות ל-4 מושבים מכוסים בגגונים), פינת שיזוף (עם כסאות נוח וכסאות נוח).

כל הסיפונים מחוברים זה לזה באמצעות מדרגות. מעלית אחת (מעלית נוסעים באמצע הספינה) מחברת את הסיפונים 2 ו-3 בלבד.
גרמי מדרגות חיצוניים ומעלית מחברים בין סיפונים 3 ו-4.

לחדרים בקומה אמצעית וקמה עליונה חלונות גדולים בסגנון פרנץ' בלקוני.

מחיר ביורו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה קומה 1  קומה 2 קומה 3 מדריך 
05.05.20 12.05.20 2,195 יורו 2,445 יורו מדריך תרבותו
תוספת ליחיד בחדר     555 יורו 643 יורו  
8.07.20 15.0720 2,225 יורו 2,477 יורו מדריך תרבותו
תוספת ליחיד בחדר   555 יורו 630 יורו  

* אין כפל מבצעים והנחות

2024-01-23T16:11:56+00:00