yes

שייט על נהר הריין מקלן לבזל + טיול כוכב לדרך הרומנטית

שייט על נהר הריין מקלן לבזל + טיול כוכב לדרך הרומנטית 

קוד טיול:  TRRE
משך הטיול:  8 ימים
יציאה:  4.4.19
מדינות: גרמניה, צרפת, שוויץ
ספינה: Swiss Crown
של חברת Scylla השוויצרית
מסלול: פרנקפורט, אשפנבורג, ווירצבורג, קלן, קובלנץ, רודסהיים, מיינץ, שפייר, שטרסבורג, בזל
סגנון: שייט נהרות + טיול כוכב 

על הטיול

  • שיט בספינת נהר על הריין היא דרך נפלאה להתוודע לעריה העתיקות והמרתקות של גרמניה, להתענג על יינות טובים ואוכל משובח ומגוון, ולספוג מנה גדושה של תרבות ואמנות.
  • דגש מיוחד בקרוז הושם על סיפורן של הקהילות היהודיות בחבל הריין (ערש הולדתה של אשכנז) שבהן התפתחו לפני אלף שנה מרכזי תורה שהשפיעו ומשפיעות עד היום על העם היהודי.
הריין, הנהר הארוך ביותר במערב אירופה, זורם לאורך 1,233 קילומטר והוא בעל חשיבות גיאוגרפית, היסטורית וכלכלית. מקורותיו של הריין הם בהרי האלפים בשווייץ, חוצה אותה וממשיך משם לצרפת, אוסטריה והולנד, אך מזוהה בעיקר כנהר גרמני. סביבו נרקמו המיתוסים שעיצבו את רוחה של האומה, לאורכו נבנו עריה הראשונות של גרמניה ועל גדותיו נערכו הקרבות שחרצו את גורלה של המדינה. הריין שימש גם עורק התחבורה הראשי להובלת סחורות מגרמניה לנמלים ומשם אל מעבר לים.V
חשיבותו האסטרטגית של נהר הריין פחתה במרוצת הדורות, אך ערכו הסמלי והפולקלוריסטי בעינו עומד. הריין מושך מטיילים רבים שנהנים ממרכזי התרבות שפרחו לאורכו. הם באים לכאן בהמוניהם – ברכב, על גבי אופניים או בשייט תענוגות. הנהר מתפתל בנוף קסום, לעתים רגוע ולעתים מסעיר. טירות עתיקות, ערים גדולות עם קתדרלות מפוארות ועיירות מנומנמות מתחלפות לסירוגין עם כפרים ציוריים, כרמים וגפנים וכרי דשא מוריקים, ואין במראה שלו דבר שיסגיר את עברו התוסס של האזור.

שיט בספינת נהר על הריין היא דרך נפלאה להתוודע לעריה העתיקות והמרתקות של גרמניה, להתענג על יינות טובים ואוכל משובח ומגוון, ולספוג מנה גדושה של תרבות ואמנות. הספינה המהווה עבורכם "מלון צף" על בסיס פנסיון מלא, מאפשרת ליהנות משילוב מנצח של טיול וחופשה נינוחה גם יחד.

יום 1 | 4.04.19 תל – אביב — פרנקפורט
הבוקר עם הנחיתה בפרנקפורט, נפתח בסיור בעיר המרתקת השוכנת על גדות נהר המיין, יובלו של נהר הריין. היא שימשה כמקום ההכתרה של קיסרי האימפריה הגרמנית משך דורות רבים, מה שאומר שנוכל למצוא בה לא מעט היסטוריה ותרבות מפוארות. בעת שנסייר בעיר, נוכל לראות מבנים היסטוריים נהדרים לצד גורדי שחקים מודרניים, שמעצבים את קו הרקיע של העיר. ב-1220 פרנקפורט כבר הפכה לעיר אימפריאלית חופשיה, והחל משנת 1356 נחשבה לעיר מושבם הקבוע של קיסרי האימפריה הרומית הקדושה. בהמשך, ב-1815 הפכה לעיר חופשיה, ולמושב הבונדסטאג,הפרלמנט הקונפדרלי.
סיור בעיר
נתחיל את סיורנו בפרנקפורט עם Römerberg הרובע ההיסטורי המשוחזר של העיר. בו כיכר Römer היפה, המוקפת בניינים צבעוניים, שהמפורסם שבהם הוא בניין העירייה Rathaus ובמרכזה ניצבת כנסיית ניקולאי Alte Nikolaikirche בכנסיה זו, שנבנתה מאבנים אדומות, נהגו להמליך שליטים, זאת, למרות העובדה, שלא ניתן לה מעמד של קתדרלה.
וכמובן נבקר ב-Judengasse ההיסטורי שבו צמחה משפחת רוטשילד. נסיים את סיורנו בהזייל Zeil – מדרחוב ארוך, מפורסם ביותר, שמצדדיו ניצבים חנויות ומרכזי קניות. לקראת שעות הערב נגיע למלוננו.
לינה בפרנקפורט.

יום 2 | אשפנבורג – ווירצבורג
ניצא לטיול של יום שלם לעיר וורצבורג Wurzburg . בדרכנו נחצה את אשפנבורג Aschaffenburg.
אשפנבורג
אשפנבורג הידועה גם בכינוי – "ניס של באווריה", בגלל האקלים המתון, השמש שלה ואווירת החופש במקום. סמלה של העיר הוא שלוס יוהנסבורג Schloss Johannisburg עצום הממדים שהוא הארמון היחיד בגרמניה הממוקם במרכז העיר ולא מחוצה לה. באשפנבורג התקיימה מאות בשנים קהילה יהודית מפותחת ובית הספר היהודי הראשון בה הוקם כבר ב- 1267! פרנסי העיר משקיעים היום מאמצים רבים לשמר את שרידי הקהילה ובנו מוזיאון מיוחד- בית וולפסטאפלץ, המתעד ומשמר חיי הקהילה. ב- 2008 החל פרוייקט "אבני נגף" ובו משבצים, בדומה לברלין, מרצפת רחוב עליה נחרת שם היהודים שגרו בבית שממול.
ווירצבורג
ווירצבורג נוסדה במאה ה-7 ואוכלוסייתה מונה כיום כ- 135 אלף איש, קשורה בעבר גם בהיסטוריה היהודית שכן בה הואשמו היהודים לראשונה בצליבת ילד נוצרי בשנת 1147 במהלך מסע הצלב ה-2 . בעיר היתה קהילה יהודית גדולה ומשגשגת עד פרוץ המגפה השחורה בשנת 1349 עת הוצתו בתי היהודים ומרבית הקהילה נספתה. במאה ה-19 שבה לחיות בעיר קהילה גדולה ומשפיעה וכיום חיים בעיר כ- 1000 יהודים, רובם יוצאי ברית המועצות לשעבר.
סיור בעיר
בהגיענו לעיר ניסע לבקר בארמון Wurzburger Residenz , שהוכרז "אתר מורשת עולמית" של אונסק"ו שהוא מתחם ענק ומפואר שנבנה ע"י שני בישופים- נסיכים במאה ה- 18 בסגנון בארוק.  בתום סיורנו ניסע לביצורי העיר העתיקה (Festung Marienberg ) עם תצפית יפה על העיר כולה ומשם נשוב למלוננו.
לינה בפרנקפורט.

יום 3 | קלן – עליה לספינת הנהר Swiss Crown השוויצרית
הבוקר נעזוב את המלון בנסיעה לקלן. בדרך נעצור לביקור קצר בבון אשר שימשה כבירתה של גרמניה המערבית, עד לנפילת החומה וחזרתה של ברלין לתפקד בתור בירת גרמניה המאוחדת. זוהי עיר היסטורית מעניינת, הידועה בעיקר כעיר הולדתו של המלחין לודביג ואן בטהובן. אזור העיר העתיקה של בון הוא אזור קטן סביב שתי כיכרות רחבות. בכיכר המזרחית מצויה הקתדרלה העצומה, שהמגדל המתומן שלה הוא אחד מסימני העיר. בית העירייה הורוד מעוצב בסגנון רוקוקו ומוסיף טיפת צבע אל הכיכר השנייה, כיכר השוק, בה מתקיים שוק בימי חול.
קלן
קלן היא העיר הגדולה והעתיקה ביותר על גדות הריין והרביעית בגודלה בגרמניה. בעיר חיים מעל למיליון תושבים, מלאומים שונים מה שמוסיף לאותנטיות ולרב-תרבותיות שלה. רב האטרקציות התיירותיות של קלן נמצאים בעיר העתיקה ובמרכזן הקתדרלה בעלת שני הצריחים, סמל העיר וגם אחד המבנים הגותיים המרשימים בעולם אשר הוכרז כאתר מורשת אונסק"ו.
סיור העיר ועליה לספינה
עם הכניסה לעיר נערוך בה סיור. נתחיל באתר המרכזי והבולט ביותר – הקתדרלה של העיר בעלת שני הצריחים, אחד המבנים הגותיים המרשימים בעולם אשר הוכרז כאתר מורשת אונסקו. בניית הקתדרלה החלה במאה ה-13 ונמשכה כ-600 שנים. זהו המבנה הגותי השני בגובהו בעולם, והיא מוכרזת כאתר מורשת עולמי. אחת הרחבות הגדולות המקיפות את הקתדרלה נקראת "מעלוֹת" והיא עוצבה על ידי הפסל הישראלי דני קרוון. משם אל השוק העתיק של קלן, "אלטר מרקט" Alter Markt שם נתרשם מהרחובות הצרים מרוצפי האבנים ובהם כנסיות רבות ומבנים עתיקים..נמשיך לכיכר העירייה הישנה ונבקר בשרידי רחוב היהודים הנמצאים לידה, שם נראה את שרידי המקווה היהודי במקום. בתום סיורנו נעלה לספינה לארוחת הערב והפלגה.
לינה בספינה.

יום 4 | קובלנץ – רודסהיים 
סיור החוף שלנו
הבוקר נעגון בעיירה קובלנץ (Koblenz), העיר שהתמקמה בדיוק על מפגש נהרות הריין והמוזל. העיר, שהייתה נתונה פעם להשפעה צרפתית, מכנה את עצמה בשם המחמיא "פריז הקטנה". יש בעיר שני רחובות מקבילים – ויקטוריה ומיינזר, המובילים היישר אל העיר העתיקה המרושתת במדרחובים ולאחד האתרים הכי ידועים באזור הריין –"הפינה הגרמנית" .Deutsches Eck. לאחר הסיור בעיר נצא לנסיעה דרומה לאורך גדות הנהר ריין, בין טירות ציוריות, כרמים מרשימים ועיירות מלאות היסטוריה יהודית ונעצור להתבונן בסלע האגדי של לורליי Lorelei. בשעות הערב נגיע לרודסהיים (Rudesheim) עיירת כרמים קטנה וציורית בעמק הריין.
לינה בספינה.

יום 5 |  רודסהיים – מינץ
סיור החוף שלנו
בבוקר נצא לסיור לאנדרטה המרשימה של "גרמניה" ב- – Niederwald וסיור בעיירה. נחזור לארוחת הצהרים באונייה ונמשיך בשייט רוגע ובשעות אחרי הצהרים נעגון במיינץ – Mainz מַגֶנצָא בעברית, אחת משלוש קהילות שו"ם. נבקר בחלקה העתיק של העיר ובקתדרלה הגדולה שלה (Keiser Dom), אשר למן המאה ה- 8 הייתה למרכז הכנסייתי שמצפון לאלפים. נמשיך לכנסיית סטפן הקדוש (Stephanskirche), כנסייה גותית מן המאה ה- 14 שאת חלונותיה מעטרים ויטראז'ים יחודיים של האמן היהודי מארק שאגאל. את שעות הערב נוכל לבלות במדרחוב הססגוני, לפני שנמשיך בהפלגתנו.
לינה בספינה.

יום 6 | שפייר – וורמס
סיור החוף שלנו
בשפייר (Speyer) נבקר בקתדרלה המקומית שנבנתה במהלך המאות ה- 11 וה- 12. הקתדרלה הוכרזה אתר מורשת עולמי בשל עתיקותיה ויופייה, ומאחר ובתוכה קבורים קיסרים גרמניים מן השושלת האוטונית הסאלית. נמשיך לביקור בשרידי רחוב היהודים, חצר בית הכנסת והמוסדות היהודיים מימי הביניים. נראה את שרידי בית הכנסת ואת המקווה המקומי שהשתמרו להפליא. נבקר גם בבית העירייה הישן הבנוי בסגנון הבארוק ובשער הכניסה המרשים של העיר ששרד מימי הביניים.
משם ניסע  לעיר וורמס (Worms). מסענו נפתח בקתדרלה של העיר וורמס (St. Peter Dom), קתדרלה המוקדשת לפטרוס הקדוש והיא מן העתיקות והמרשימות בגרמניה.
נמשיך ונסייר בבית הקברות היהודי העתיק של וורמס בו קבורים כמה מחשובי רבניה ופרנסיה של הקהילה היהודית, וביניהם קברו של ר' מאיר בן ברוך מרוטנבורג וסיפורו הייחודי. לאחר מכן נעשה את דרכנו לבית הכנסת העתיק (המשוחזר) של קהילת יהודי וורמס. נבקר בשרידי מקווה טהרה ובמוזיאון היהודי הנמצא "בבית החתונות", אולם השמחות הקהילתי העתיק מימי הביניים.
בהמשך היום נבקר בכנסית סנט אנדריאס (Andreaskirche) ונדון גם בחשיבותה של וורמס לתהליך הרפורמציה בגרמניה למרגלות פסלו של מרטין לותר. עם סיום הביקור נעשה את דרכנו בחזרה לשפייר.
לינה בספינה.

יום 7 | שטרסבורג
בירתו של חבל אלזס עם עבר מפואר והווה משגשג ומודרני. גאוות העיר היא על אכלוס אחד ממרכזי השלטון החשובים ביבשת, הכולל את מועצת אירופה, בית המשפט האירופי לזכויות האדם ואחד מהבסיסים של הפרלמנט האירופאי.
ליבה של שטרסבורג ממוקם על אי בנהר והעיר מתרכזת למעשה סביב שתי כיכרות מרכזיות- כיכר קלבר וכיכר יוהאן גוטנברג הנקראת על שמו של האיש שבעיר הזו המציא את הדפוס ושינה בכך את פני ההיסטוריה.
סיור החוף שלנו
את הסיור שלנו נתחיל בקתדרלה הנחשבת לאחת היפות בצרפת וחזיתה משופעת בפסלים מגולפים באבן שחלקם מתארים סצינות מהתנ"ך. אטרקציה נוספת כאן היא השעון האסטרונומי, שנבנה במאה ה-16 ומפגר באופן כרוני בחצי שעה. נחלוף על פני האוניברסיטה העתיקה בה למדו נפוליאון וגטה, ברובע "צרפת הקטנה", נטייל ברחובות הציוריים, בכיכרות הגדולות, בגנים הנהדרים ועוד. בשעות הערב נשוב לספינה.
לינה בספינה.

יום 8 | באזל 
הבוקר מגיע השייט שלנו לסיומו. נרד מהאוניה בבאזל, בה נערוך סיור פנורמי במהלכו נראה את המרפסת המפורסמת של הרצל, את בניין העירייה המרשים ואת המינזר-קתדרלה Munster שבלב העיר.
נמשיך בנסיעה לנמל התעופה של פרנקפורט לטיסה לתל אביב.

מחירים באירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה קומה עיקרית תוספת לקומה עליונה   מדריך  
  4.4.19  11.4.19*    1,845 אירו  195 אירו      
             

* הנחיתה 00:30 ביום 9  

*מומלץ לעיין בתנאים ומידע כללי

מחיר כולל:

  • טיסות אל על ישירות במסלול ת"א – פרנקפורט / פרנקפורט – ת"א
  • אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
  • 2 לילות במלון בפרנקפורט 
  • 5 לילות בספינת הנהר  Swiss Crown 
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא למשך השייט (למעט ביום סיור חוף מלא)
  • סיורי חוף בכל נמלי עגינת הספינה (באוטובוסים תיירותיים וממוזגים וחלקם סיורים רגליים).
  • מיסי נמל + מס דלק (נכון ליום 1.11.18)
  • טיפים לנותני השירותים היבשתיים (למעט בספינה)
  • מדריך ישראלי עתיר ניסיון וידע, צמוד לכל אורך הטיול. 
  • תוכנית מלאה ללא סיורי בחירה.
  • מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול.

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח בריאות ומטען והוצאות אישיות
  • טיפים בספינה ( 10 יורו לאדם ללילה – חובה עפ"י כללי חברות השייט)
  • תשר למדריך הישראלי
  • כל מה שאינו כתוב בסעיף "המחיר כולל".

הערות

  • המחיר כפוף לשינויים במחירי הטיסות, מיסי נמל ודלק (אחרי 1.10.18).
  • ייתכנו שינויים בסדר התוכנית בהתאם לזמני הטיסות וכן ימי ושעות הפתיחה של האתרים לאורך מסלול הטיול.
  • כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחברת התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו והאחריות היא על חברות התעופה.
  • חברת השייט שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מסלול הטיול במקרה של תקלה טכנית בספינת הנהר או שינויים במפלס המים בנהר אשר אינם מאפשרים את ביצוע המסלול שפורסם.
נתונים טכניים:
השקה: 2015
רישום: גרמניה
אורך: 135 מ'
רוחב: 11.5 מ'
סיפונים: 4
חדרים / סוויטות: 72 / 12
מקסימום נוסעים: 168
שטח חדר: 17.5 מ"ר הכולל מיזוג אוויר, כספת, טלוויזיה, מקלחת ושירותים, מייבש שיער, ארון, שולחן, כסא, טלפון.
בספינה יש מעלית, חדר כושר, מספרה, חנות, לאונצ'-בר, חדר אוכל, מרפסת וסיפון שמש.
2019-03-18T23:55:04+00:00