טיול מזמר – "לא אורחת גמלים ירדה לכרוע"

header beit tarbut

 

טיול מזמר  – "לא אורחת גמלים ירדה לכרוע"

עם שירון ביד !

 

מועד: שבת, 31 באוקטובר

מדריכה: חדווה הדר

 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו, אל הראשון בסדרת הטיולים המזמרים שלנו. שבת בטבע של היפה בעמקים שלנו: עמק יזרעאל. שם החלה ההתיישבות הגדולה יחד עם היצירה התרבותית המפעימה בארץ ישראל המתחדשת. כולנו מכירים את שירם היפהפה של סמבורסקי ואלתרמן – שיר העמק ( "באה המנוחה ליגע ומרגוע לעמל…") השיר המפורסם בכולם.. אבל היו רבים רבים נוספים. וכך עם כיבוש הביצות וחרישת התלמים וסלילת הכבישים – הם שוררו ושרו עד כלות הזמנים שלהם. אנחנו כיום, נצעד נסייר ונשיר, בעקבות הראשונים ושיריהם המופלאים. שבת של געגועים, שבת של זיכרונות ושירים מהיפים שנוצרו בארצנו.

08:00 – יציאה מתחנת הרכבת ארלוזורוב

09:00 – "ברוך גדעון בן עם עני" הגעה לתל יזרעאל. הפסקת בוקר,
הליכה מתל יזרעאל לעין יזרעאל. בעמק חרוד חנה גדעון עם חייליו, שאול עם בניו, המונגולי ג'ינגיס חאן נלחם כאן בימי הבינים, הסולטן התורכי סלל את רכבת העמק ויהושע חנקין גאל את אדמותיו. כאן בערש ההתישבות של העליה השלישית חלם טבנקין על הקיבוץ הגדול וגדוד העבודה הקים קיבוץ על שם טרומפלדור. נרד עם שירי תנ"ך לאורך שביל נוף לעין יזרעאל, שם נשכשך בנקבה מסתורית בבריכה יפה.

11.00 – "באה מנוחה ליגע" – ביקור במחצבת השיש העתיקה של חפציבה,
נשיר על לילה לבן משתרע בין בית אלפא לנהלל, ונכיר את מחצבת השיש הראשונה בארץ במקום עם נוף מהמם.. נשמע על הסמל משה רוזנפלד בן מנחמיה ונטפס על אבני שיש כבירות שנותרו במקום…

12:30 – ארוחת צהרים בקניון הבזלת/ חניון הקנטרה, שולחנות וצל.

13:30– "העמק הוא חלום" – פארק המעיינות: נצא לטי ול רטוב בנחל הקיבוצים או בשביל הנחל השוקק, המים עד הברכים או עד הצוואר והחוויה בלתי נשכחת… נלך בנחל 800 מטר ונשיר בפה מלא מים כל הדרך עד עלייתנו לאוטובוס חזרה לת"א.

15:00 – חזרה לתל אביב

 

מחיר: 145 ש"ח למשתתף

לפרטים ולהרשמה: סאני 052-888-5540 או באימייל shalom.sani@gmail.com

2019-02-14T04:16:14+00:00