yes

טיול עומק יבשתי ומקיף לאוסטרליה ולניו זילנד – חלום גן העדן

טיול לאוסטרליה וניו זילנד טיול עומק של פעם בחיים

קוד הטיול:  TGNA 
משך הטיול: 29 ימים
יציאה: יפורסם
מדינות:   ניו-זילנד, אוסטרליה 
סגנון: טיול עומק יבשתי
דרושה ויזה לאוסטרליה ולניו זילנד!

על הטיול:

  • טיסות בחברת אמירטס במסלול: ת"א–דובאי -אוקלנד // סידני-דובאי-ת"א

  • סיורים מקיפים בערים אוקלנד, וולינגטון, קרייסטצ'רץ' וסידני

  • שייט בפיורד מילפורד סאונד, אחד משבעת פלאי הטבע של העולם

  • סיור לחצי האי אוטגו, אזור דאנידין – ביקור במרכז המבקרים של האלבטרוסים המלכותיים
    ובמרכז המבקרים של הפינגווינים צהובי העין

  • ביקור במערות הקראסט והנטיפים קאוויטי (Kawiti Caves) כולל מערת התולעים הזוהרות

יום 1 | תל אביב – דובאי – אוקלנד, ניו זילנד
נפגש בשדה התעופה בן גוריון ונעלה יחד לטיסה לדובאי שתערך כ- 3 שעות. לאחר הנחיתה, נמתין בשדה התעופה כשעתיים ונעלה לטיסה ישירה לאוקלנד, ניו זילנד

יום 2 | דובאי – אוקלנד
Tena Koe ברוכים הבאים לאוקלנד – ניו זילנד ! עיר המשלבת ניגודים מרתקים. גורדי שחקים נוצצים מתנשאים לצד הרי געש רדומים, שווקים ססגוניים תוססים לצד גלריות קטנות וקסומות, טיילת חופית יפיפייה ופארקים ירוקים המזמינים אותך לשבת ולהירגע. עיר של טעמים מגוונים, תרבויות מרתקות ואנשים חמים.
נצא משדה התעופה שבעיר, נעלה על האוטובוס וככל שיותיר לנו הזמן, נעשה סיור פנורמי בעיר כדי לחוות טעימה ראשונה מהעיר היפה הזאת.
ארוחת ערב: במלון
לינה: אוקלנד
הידעת?
אוקלנד בנויה על 48 הרי געש רדומים והיא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד, עם אוכלוסייה של כ-1.6 מיליון תושבים, המהווה כ-30% מכלל אוכלוסיית המדינה.

יום 3 | אוקלנד
אני נרגש לשתף איתכם את מסלול היום הראשון של הטיול, שצוות תרבותו תיכנן עבורנו באוקלנד.
האתר הראשון אליו נגיע הוא הר עדן (Mount Eden), פסגת הר געש רדום המתנשאת לגובה של 196 מטר. נהנה מנוף פנורמי של העיר וסביבתה, נצפה בנמל, באיים, בגבעות ובמפרצונים, תוך שאנו נושמים את האוויר הצלול ומתפעלים מהיופי מסביב.
תחנתנו הבאה, פארק דומיין (Domain Park), בו נטייל לאורך שבילים מוצלים רחבי ידיים ונתרשם מהאנדרטאות לזכר חיילים ניו זילנדים.
בסמוך לפארק ניכנס למוזיאון המלחמה (Auckland War Memorial Museum), בו נגלה את עולמם של המאורים דרך כלי נשק, תכשיטים, פסלים ובגדים, נלמד על הקרבות שהם ניהלו מול האירופאים ועל תרומתם של חיילי ניו זילנד בשתי מלחמות העולם.
נעבור דרך שכונת פרנל (Parnell), שכונה היסטורית המשוחזרת בסגנון הקולוניאלי, נתרשם מבתים עתיקים, חנויות ציוריות ובתי קפה נעימים ולא נפסח על גן הוורדים המרהיב עם כ- 500 שיחים של וורדים בכל הצבעים.
נצלול לעולם המים של קלי טרלטון (SEA LIFE Kelly Tarlton's Aquarium), בו נפגוש מגוון יצורים ימיים כמו: כרישים, פינגווינים, צבי ים, דגים טרופיים ועוד.
נחצה את גשר הנמל (Harbour Bridge) המפורסם, המחבר בין מרכז העיר לחצי האי הצפוני, תוך שאנו נהנים מנוף מרהיב של הנמל וסביבתו ונגיע לשכונת דוונפורט (Devonport). נטייל לאורך הרחובות הצרים בשכונה, נתרשם מהבתים הויקטוריאניים, נבקר בחנויות מקומיות מיוחדות ואיך אפשר בלי עוד תצפית אחת לעבר הנמל וגורדי השחקים במרכז העיר.
נחזור למרכז העיר במעבורת, תוך שאנו צופים על הנמל ועל גורדי השחקים שמולנו מזווית קרובה.
אם יותיר לנו הזמן נקפוץ לתצפית בסטיון (Bastion Point) הצופה לעבר מפרץ מיסיון (Mission Bay) היפה.
לסיום היום, נעלה לתצפית מרהיבה מהסקיי טאואר (Sky Tower), המגדל הגבוה ביותר בחצי הכדור הדרומי (328 מטרים). ננסה לזהות את האתרים שביקרנו בהם במהלך היום, וניראה גם את האזורים שמעבר להם. בתום התצפית נשאר במגדל ונאכל ארוחת ערב במסעדה המסתובבת בקומה העליונה. נחווה את הנוף באור יום, בשקיעה ובאורות הלילה.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: אוקלנד
הידעת ?
המאורים הם ילידים פולינזים אשר התיישבו בניו זילנד לפני כ- 1000 שנה, במשך מאות שנים הם חיו בבידוד ופיתחו תרבות ייחודית הידועה בשם "מאורי". האדם הלבן הראשון שהגיע לאי היה ההולנדי אבל טסמן בשנת 1642, כלומר לפני כ- 380 שנים.

יום 4 | אוקלנד – עולם הכבשים – שמורת עצי הקאורי – אוקלנד
היום נעשה טיול מיוחד בחלקו הצפוני של האי הצפוני. לאחר ארוחת בוקר במלון, ניסע צפונה מאוקלנד, בדרך נופית יפיפייה, עד שנגיע ל"עולם הכבשים" (Sheepworld). זוהי חוות כבשים טיפוסית לניו זילנד בה נלמד מקרוב על חיי הכבשים, נצפה במופע כלבים המובילים עדר כבשים, נלמד על גזיזת הצמר, נוכל ללטף ולהצטלם איתן. בנוסף לכבשים נכיר מקרוב גם מגוון חיות אנדמיות לניו זילנד.
נמשיך לאתנחתא קלה בעיירה היסטורית קטנה וחמודה בשם וורקוורת' (Warkworth), השוכנת לחופי נהר Mahurangi. העיירה מייצגת מקום ישוב ניו זילנדי טיפוסי בפריפריה וטיול רגלי קצר בה מהווה חוויה.
התחנה הבאה שלנו, שמורת יער עצי הקאורי (Parry Kauri Park), שמורת טבע מיוחדת במינה בה נטייל בשבילי עץ ציוריים ביער עתיק וקסום בו גדלים עצי קאורי אדירים בגובהם, חלקם בני מאות ואף אלפי שנים. בסמוך לשמורה ניכנס גם למוזיאון הקהילתי Warkworth Museum שם נלמד על חיי המתיישבים האירופאיים באזור בתקופות הראשונות להגעתם.
נחזור לאוקלנד וככל שיותיר הזמן נבקר בשוק הדגים התוסס ליד הנמל ונטייל ברחוב Queen – רחובה הראשי של אוקלנד בו חנויות ובתי קפה לרוב.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: אוקלנד
הידעת ?
בניו זילנד יש כיום כ-26 מיליון כבשים, לעומת כ-5 מיליון תושבים. יחס של כ-5 כבשים לכל אדם בממוצע ! והיא יצרנית הצמר השלישית בגודלה בעולם, לאחר אוסטרליה וסין.

יום 5 | אוקלנד – מערות וואיטומו – HOBBITON – רוטורואה
היום נפרד מאוקלנד ונשים פעמינו דרומה אל שני אתרים קסומים:
האתר הראשון שלנו הוא מערת התולעים הזוהרות (Waitomo Caves), שם נשוט בסירה בנהר תת-קרקעי, נביט למעלה ונראה אלפי "תולעים זוהרות" המאירות את התקרה באור כחלחל, רך וקסום, ממש כמו באגדות. התולעים הזוהרות הן זחלים של זבוב פטריות, והן פולטות אור שנוצר כתוצאה מתגובה כימית המתרחשת בגופן ומשמש אותן למשיכת טרף. זוהי חוויה בלתי נשכחת שנחווה יחד, ונזכור אותה עוד שנים רבות.
האתר השני הוא הוביטון (Hobbiton™ Movie Set Tours), שם נצעד בעקבות גיבורי "שר הטבעות" ו"ההוביט" ונכנס אל תוך עולם הפנטזיה. נבקר בבתיהם של ההוביטים המוזרים והחמודים, נטייל בגנים הפורחים ונחווה את הקסם של כפר הוביטון, ממש כמו בסרטים.
לאחר מכן, נמשיך אל רוטורואה (Rotorua), עיר קטנה המהווה מוקד משיכה לתיירים בשל הפעילות הגאותרמית המתרחשת בסביבתה. נראה גייזרים מרשימים פולטים קיטור, מעיינות חמים ובריכות בוץ רותחות. נוכל לחוות את כוחה של האדמה וללמוד על התופעות הגאולוגיות הייחודיות לאזור. בסביבת העיר רוטורואה, מתגוררת אוכלוסייה מאורית רבה ונלמד להכיר את התרבות העשירה והמרתקת שלה.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: רוטורואה
הידעת ?
טולקין כתב את "שר הטבעות" כהמשך לספר הילדים שלו "ההוביט". הכתיבה של "שר הטבעות" ארכה לו 12 שנים והספר תורגם ליותר מ-80 שפות, נמכר ביותר מ-150 מיליון עותקים וטרילוגיית הסרטים זכתה ב-17 פרסי אוסקר.

יום 6 | רוטורואה – טה פויה – וויאמנגו – מפלי הוקה – רוטורואה
יום עמוס חוויות מצפה לנו היום. נתחיל את היום בביקור במרכז התרבות Te Puia, שם נחווה ביחד את התרבות המאורית במופע ריקודים ושירים מסורתיים ועוצמתיים. ניראה את מלאכות היד המסורתיות של המאורים כמו גילוף בעץ ואריגת צמר וגם את ציפור הקיווי הקטנה והביישנית. לסיום ניכנס לשמורת הטבע הסמוכה Whakarewarewa Thermal Reserve בה נחזה במעיינות חמים, בוץ רותח ומבעבע וגייזרים המתפרצים אל השמים כ- 15 פעמים ביממה, כמו שרק הטבע יכול ליצור.
נמשיך לעמק הוולקני (Waimangu Volcanic Valley), המהווה שמורת טבע מיוחדת במינה שם נטייל בין נופים געשיים מרהיבים, בריכות בוץ רותחות, וגייזרים מבעבעים. נחווה את ההיסטוריה הגעשית הסוערת של האזור ונהנה מהאווירה המיוחדת השוררת במקום.
התחנה הבאה, מפלי הוקה (Huka Falls), המפלים הגדולים והמרשימים ביותר בניו זילנד. הכל מתחיל כמה מאות מטרים במעלה הזרם כשרוחב נהר וואיקאטו (Waikato River) מצטמצם מכ-100 מטרים לקניון צר שרוחבו 15 מטרים בלבד. את עוצמת נפילת המים בצבע טורקיז מהפנט, בנפח של כ- 220 מ"ק בשנייה, הנופלים מגובה 11 מטר אתם יכולים כבר לדמיין ולשמוע את העוצמה.
נחזור לכיוון העיר רוטורואה למסלול צמרות העצים האדומים (Redwoods Treewalk). מסלול הליכה של כ- 700 מטר, בין צמרות עצי סקוויה אדירים בני מאות שנים. זוהי אטרקציה מיוחדת, מרגשת ומרהיבה ביופייה, מי שלא יהיה מעוניין לעלות למסלול העליון יוכל לעשות את המסלול גם בשביל יער מסודר על הקרקע.
לסיום היום, נגיע לכפר מאורי מסורתי ונהנה מארוחת ערב אותנטית בסגנון Hangi ארוחה המתבשלת בתוך האדמה.
ארוחות: בוקר במלון, ארוחת ערב בכפר מאורי.
לינה: רוטורואה
הידעת ?
איך מכינים ארוחה בסגנון Hangi ? חופרים בור באדמה ומדליקים בו אש. לאחר שהאש דועכת, מניחים אבנים חמות בתחתית הבור, מניחים עליהם את האוכל, עטוף בעלי בננה או עלי כרוב, מכסים את הבור באדמה ומשאירים את האוכל להתבשל במשך מספר שעות. נטעם מאכלים מקומיים ייחודיים ונלמד על התרבות והמסורות של בני המאורי תוך כדי שירה, ריקודים וסיפורים מרתקים.

יום 7 | רוטורואה – נאפייר
את הבוקר נפתח בנסיעה דרומה בדרך נופית פסטורלית לכיוון הפארק הלאומי "טה אורוורה" (Te Urewera National Park). שמורת טבע זו מגנה על האזור הגדול ביותר של יער קדום שנותר באי הצפוני ובו מגוון גדול מאוד של מיני ציפורים מקומיות (אנדמיות) של ניו זילנד.
נמשיך דרומה לעבר מושבת ציפורי הסולה (Gannets), שם נצפה מקרוב במושבה עצומה של ציפורים יפהפיות אלו. נלמד על אורח חייהן, נראה את הקנים שלהן מקרוב, ואולי אף נזכה לראות את טקס החיזור המיוחד שלהן.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: נאפייר
הידעת ?
ציפורי הסולה הן צוללניות מצוינות ויכולות לצלול לעומק של עד 30 מטר כדי לתפוס דגים. הן חיות בקבוצות גדולות וניתן לראות אותן עפות יחד בשמיים. הן ידועות בטקס החיזור המיוחד שלהן, הכולל ריקודים וקולות מיוחדים.

יום 8 | נפייר – קרייסטצ'רץ'
נתחיל את היום במרכז העיר נאפייר (Napier) בסיור תרבות רגלי עם מדריך מקומי, לאורך מסלול המהווה מופת אדריכלי של סגנון הארט דקו (Art Deco). נתרשם ממבנים ציבוריים, בתי מגורים, בתי קפה, חנויות ועוד, כולם בסגנון הארט דקו. כמו-כן, נלמד גם על ההיסטוריה המעניינת של נפּייר, עיר שנבנתה מחדש לאחר רעידת אדמה הרסנית בשנת 1931.
ככל שיותיר לנו הזמן לפני מועד הטיסה, נבלה לנו זמן חופשי בעיר לאחריו ניסע לשדה התעופה ונטוס ל- Christchurch העיר הגדולה באי הדרומי והשנייה בגודלה בניו זילנד.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: קרייסטצ'רץ'
הידעת ?
חופי הים של העיר נפייר אינם מומלצים לרחצה, עקב סכנת חיים. זאת, עקב שיפוע חזק של עומקים גבוהים בקירבת החוף, זרמי ים חזקים וגלים בלתי צפויים. גם האבנים על שפת המים יכולות להיות לא יציבות מתחת לרגליים וקל מאוד להחליק עליהן. עקב הסכנה, הרשויות אוסרות על רחצה ברוב חופי הים, בעיר שמשתרעת כולה לחופי האוקיאנוס השקט הדרומי.

יום 9 | קרייסטצ'רץ'
תראו איזו תוכנית עשירה ומגוונת הכינו עבורנו צוות תרבותו בקרייסטצ'רץ':
את סיור ההיכרות הראשוני עם העיר נעשה בשייט על נהר האבון (Avon). נפליג בסירת משוטים אשר נתיבו חוצה את העיר ומהווה ריאה ירוקה. נשוט בין גשרים ציוריים, ברבורים אלגנטיים, עם הרבה ירוק בעיניים ובאווירה המיוחדת שיש לקרייסטצ'רץ' להציע.
נבקר בגן הבוטני היפה. נטייל בין שבילים מוצלים, נגלה מגוון עצום של צמחים ופרחים מכל רחבי העולם, ונהנה מהשלווה והיופי הטבעי. נבקר גם בגן הוורדים שנוסד ב 1909, גן קסום זה פורח בשלל צבעים וריחות, ומהווה מקום מושלם לצילום תמונות.
בסמוך לגן הבוטני נצפה במזרקת הטווס (Peacock Fountain), אחד מסמליה האהובים של העיר.
התחנה הבאה שלנו היא כנסיית קרייסטצ'רץ' (Christchurch Cathedral), כנסייה אנגליקנית חדשה, שנבנתה בסגנון יפני ייחודי בעקבות רעידות האדמה שפקדו את העיר.
ניסע למוקד רעש האדמה Red Zone ההרסני שהתרחש ביוני 2011, ונראה מקרוב את ההשפעות העצומות של האסון. נשוחח על תהליך השיקום של העיר ועל הדרך בה התושבים מתמודדים עם האתגרים שמציב בפניהם הטבע במלוא עוצמתו.
נסיים את היום בביקור מיוחד וחוויתי במרכז האנטארקטי הבין לאומי (International Antarctic Centre), המוקדש כולו ליבשת אנטארקטיקה. ניסע על רכב מיוחד בתנאי שטח המדמים את אנטרקטיקה, עטויים במעילים נכנס ל”חדר הסערות” ונתנסה ב”סערה”, הכוללת רוחות עזות וצניחת טמפרטורה למינוס 25 מעלות ולקינוח, ניראה את הפינגווינים הכחולים החמודים להפליא.
אחרי יום עמוס אטרקציות, ככל שהזמן יאפשר, נטייל ברחוב הקניות New Regent Street ונהנה מזמן חופשי להתרשמות מחיי היום יום של העיר קרייסטצ'רץ'.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: קרייסטצ'רץ'
הידעת ?
המשלחת הראשונה של ניו זילנד לאנטארקטיקה היתה בשנת 1901. ניו זילנד מפעילה באנטרקטיקה שתי תחנות מחקר והיא חתומה על אמנת אנטארקטיקה ופועלת להגנה על היצורים החיים באזור ועל המערכת האקולוגית הייחודית של יבשת מיוחדת זו.

יום 10 | קרייסטצ'רץ' – טימארו – טוויזל
אנו ממשיכים את מסענו דרומה בדרך כפרית ירוקה ויפה. את הנסיעה נעביר בכיף עם מוסיקה, הפסקות בדרך, ועם הרבה מצב רוח טוב עד שנגיע לעיר טימארו (Timaru) שם נבקר במרכז לאומנויות הסלע המאורי (Te Ana Maori Rock Art Centre), שנבחר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. שם נחבור למדריך מאורי מקומי אשר יפתח לנו צוהר אל עולמם ותרבותם של בני המאורים. לאחר ביקור קצר במוזיאון, ניסע לאתר ציורי הסלע עצמו, נצעד לאורך שבילים בין תצורות סלע ייחודיות ונגלה ציורי קיר עתיקים, שצוירו במערות אבן גיר על ידי בני המאורים לפני מאות שנים.
לאחר הפסקת צהרים, נתקדם בנסיעה מערבה אל עבר שמורת הטבע הר קוק (Aoraki/Mount Cook National Park) ונתמקם בעיירה טוויזל (Twizel) לקראת יום טיול מיוחד המצפה לנו מחר.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: טוויזל
הידעת ?
למאורים יש קשר חזק לטבע והם רואים את עצמם כחלק בלתי נפרד ממנו. הם מאמינים שכל דבר בטבע, החל מחיות וצמחים ועד לאבנים ומים, הוא בעל נשמה.

יום 11 | טוויזל – שמורת הטבע הר קוק – טוויזל
מצפה לנו יום שכולו טבע עוצר נשימה ונופים מרהיבים !
נתחיל את היום בנסיעה מרהיבה לאורך אגם פוקאקי (Pukaki), שם יתגלה לעינינו הנוף של הר קוק (Aoraki/Mount Cook), ההר הגבוה ביותר בניו זילנד (3,724 מטר). לאורך הדרך נעצור במספר תצפיות מרהיבות, ביניהן תצפית סיר קלוד (Sir Claude's Lookout) המפורסמת.
נמשיך אל מרכז המבקרים של הפארק הלאומי הר קוק (Aoraki/Mount Cook National Park Visitor Centre) ומשם נצעד בשביל מסודר לאגם טסמן (Tasman Lake), אגם יפהפה בצבע טורקיז, שנוצר מהמסת קרחונים. כאן נוכל לצלם תמונות, לטבול את הרגליים והידיים במים הקרים או פשוט לשבת להירגע וליהנות מהשקט, השלווה והיופי של המקום.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: טוויזל
הידעת ?
הר קוק קרוי גם בשם "אאורקי" בשפה המאורית, שפירושו "מחורר עננים" וזאת בשל גובהו הרב, שגורם לראש ההר להתגלות מבעד העננים שמתחתיו.

יום 12 | טוויזל – מוראקי – דנידין
היום ניסע חזרה מזרחה לחוף סלעי מוראקי (Moeraki Boulders Beach), שם נוכל לחזות בפלא טבע ייחודי בו עשרות סלעים ענקיים ועגולים מפוזרים לאורך החוף. נטייל לאורך החוף ונלמד על תהליך היווצרותם של הסלעים, תוך שאנו נהנים מהאוויר הצלול ומנופי האוקיינוס השקט.
משם נמשיך לעיר דנידין (Dunedin). עם הגעתנו וככל שהזמן יאפשר זאת, נערוך סיור היכרות ראשוני בכיכר המרכזית היפהפייה של העיר – אוקטגון (The Octagon), המוקפת מבנים היסטוריים מרשימים. לאחר מכן, ניקח לנו זמן חופשי ליהנות מחנויות מקומיות, בתי קפה ופאבים, ומהאווירה המיוחדת של העיר "הכי סקוטית" בניו זילנד.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: דנדין
הידעת ?
דנדין נוסדה בשנת 1848 על ידי מתיישבים סקוטים ומאז היא שומרת על מורשת סקוטית חזקה, כפי שניתן לראות בארכיטקטורה, בפאבים ובאירועים המתקיימים בה.

יום 13 | דנידין – טה אנאו
על הבוקר ניסע לחוויה הראשונה שלנו היום, מרכז האלבטרוסים המלכותי (Royal Albatross Centre). נצפה מקרוב בעופות המים המרשימים האלה, בעלי מוטת כנפיים אדירה, נוסקים מעל האוקיינוס הפתוח. נלמד על אורחות חייהם, מחזור הרבייה שלהם ומאמצי השימור החשובים שנעשים במקום.
תחנתנו הבאה, טירת לארנך (Larnach Castle), בה נבקר במבנה ההיסטורי המרשים בסגנון נאו-גותי, אשר נחשב לבית "אחוזה בריטית" היחיד בניו זילנד. נסייר בגנים המטופחים, בפסלים ובזרקות יפהפיות.
נמשיך בטיול לתחנת הרכבת של דנידין (Dunedin Railways Station), תחנת רכבת היסטורית משנת 1907, שנבנתה בסגנון אדריכלי רנסנס-פלמי. התחנה בנויה משילוב של אבן גיר ואבן בזלת כהה ובה מגדל שעון בגובה 37 מטר, רצפת שיש איטלקית וחלונות ויטראז' צרפתיים. נטייל בין רציפי התחנה ונלמד על ההיסטוריה המעניינת שלה.
ניסע לרחוב בולדווין (Baldwin Street) המפורסם, נשקיף לעבר שיפוע הרחוב התלול ביותר בעולם אשר אורכו 350 מטר והוא נוטה בזווית של 19 מעלות.
בסיום הטיול בדנידין, ניסע לטה אֵנָאוּ (Te Anau), עיירה ציורית לחופי אגם טה אנאו. עם הגעתנו, נאכל ארוחת ערב במלון ונהנה מלילה שקט בסיומו של יום עמוס בחויות.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: טה אנאו
הידעת ?
האלבטרוס הם עופות הים הגדולים בעולם עם מוטת כנפיים היכולה להגיע ל- 3 מטר. הם נודדי אוקיינוס ידועים ומסוגלים לעוף כ-190,000 קילומטרים בשנה !

יום 14 | טה אנאו – מילפורד סאונד – טה אנאו
יום קסום במילפורד סאונד: טבע פראי ומראות בלתי נשכחים !
נצא מהעיירה טה אנאו (Te Anau) ונשים פעמינו צפונה אל עבר מילפורד סאונד Milford Sound, דרך כביש 94 הנופי להפליא. בדרך נעצור לתצפיות ולמסלולי הליכה קצרים:
תצפית אגמי המראה (Mirror Lakes): שם הולם לאגמים אלו, המשקפים את ההרים המושלגים בצורה מושלמת, תלוי במזג האוויר כמובן.
התהום (The Chasm): מסלול הליכה קצר בנקיק צר ועמוק, מוקף בצוקים תלולים, המהווה אתר טבע ייחודי.
פסגת המפתח (Key Summit): מסלול הליכה קצר לתצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל האזור.
בסוף הכביש מחכה לנו היהלום שבכתר – מילפורד סאונד (Milford Sound), שנבחר לאחד מ"שבעת פלאי הטבע של העולם". על מנת לחוות את הפיורד הזה בשיא עוצמתו, נעלה על ספינה להפלגה בת שעתיים. נתרשם מקירות ההרים הגבוהים המתנשאים לגובה 1,200 מטר, מהמפלים הגולשים מראשי ההרים אל תוך המים. שם, נרגיש קטנים מול עוצמת הטבע ונהיה מלאי הערכה ליופיו. נחזיק אצבעות שנזכה לראות כמה מהחיות הימיות המצויות במקום.
לאחר ההפלגה, נחזור למלון בעיירה טה אנאו (Te Anau) באותה הדרך שהגענו. נוכל לחוות שוב את הנופים המרהיבים ולעכל את החוויות המיוחדות מהיום הזה.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: טה אנאו
הידעת ?
שמו המקורי של הפיורד היה Piopiotahi, שפירושו "המקום שבו נשמע קולו של התנשמת היחידה" בשפת המאורים. אורכו של המילפורד סאונד הוא 15 ק"מ ורוחבו 2 ק"מ.

יום 15 | טה אנאו – קווינסטאון
הבוקר נצא מהעיירה השלווה טה נאאו (Te Anau) ונעלה צפונה בדרך נופית יפה. לאורך הדרך נהנה ממראות מרהיבים של הרים אשר בדרך כלל מושלגים והמתנשאים לגובה רב, אגמים צלולים בצבע טורקיז ועמקים ירוקים המכוסים בצמחייה עשירה.
עם הגעתנו לקווינסטאון, נעלה על ג'יפים 4X4 וניסע לעבר קניון סקיפרס (Skippers Canyon), אחד הקניונים המרהיבים ביותר בעולם. במשך כ- 4 שעות נעבור דרך מסלול מאתגר, נהנה מנופים עוצרי נשימה של צוקים תלולים, מפלים גועשים ונחצה נהרות שוצפים. נגלה את ההיסטוריה המעניינת של הקניון, מימי הבהלה לזהב ועד ימינו, ונשמע סיפורים מרתקים על גיבורי העבר שחיו בו.
לאחר מסע הג'יפים, נשוב למלון בקווינסטאון (Queenstown) להתאוששות קלה ובשעות הערב המוקדמות נעלה ברכבל אל פסגת הר בובס (Bob's Peak), שם נהנה מארוחת ערב, תוך כדי שאנו נהנים מהנוף הפנורמי המרהיב של קווינסטאון וסביבותיה.
לאחר הארוחה, וככל שהזמן יאפשר, נלך לטיילת היפה של העיר לחוות את חיי הלילה של המקום. לאחר מכן, נחזור למלון וננוח לקראת יום מרתק נוסף המצפה לנו מחר.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: קווינסטאון
הידעת ?
בשנת 1862, ג'ון גילספי (John Gillies) חיפש כבשים אבודות באזור Wakatipu, שם נתקל במקרה בזהב. גילוי זה עורר "בהלת זהב" אדירה שמשכה אלפי אנשים מכל רחבי העולם. העיר קווינסטאון נוסדה בשנת 1863 כדי להעניק מגורים ותמיכה לאלפי כורי זהב שנהרו לאזור. יותר מ-20 מיליון גרם זהב נחצבו באזור קווינסטאון במהלך תקופת הבהלה לזהב אשר תרמה רבות להתפתחות ניו זילנד והפכה אותה למדינה משגשגת.

יום 16 | קווינסטאון – וואנאקה – מעבר האסט – קרחון פרנץ יוזף
נעזוב את קווינסטאון ונשים פעמינו אל עבר העיירה וואנאקה (Wanaka), שם נבקר במוזיאון עולם הפאזל (Puzzling World) המפתיע. אתנחתא קטנה בה נשתעשע, נצחק ונחווה עולם של חידות ותעתועי ראייה, שיאתגרו את המוח ויעוררו את הסקרנות שלנו.
התחנה הבאה שלנו, מעבר ההרים (Haast Pass), שם נגלה נופים של פסגות מושלגות, קרחונים ועמקים ירוקים. לאורך הדרך נעצור מספר פעמים כדי להצטלם, ליהנות מהטבע ולנשום אוויר צלול.
לקראת ערב, נגיע לאזור העיירה פרנץ יוזף (Franz Josef), הקרויה על שם הקיסר האוסטרו-הונגרי פרנץ יוזף הראשון.
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: פרנץ יוזף
הידעת ?
הנה כמה עובדות מעניינות על קרחון פרנץ יוזף Franz Josef Glacier – הקרחון נוצר לפני כ-2,500 שנה, אורכו הוא 12 ק"מ, רוחבו הוא 2.5 ק"מ, עוביו מגיע עד ל-300 מטר והוא זז בקצב של כ-50 מטר בשנה.

יום 17 | קרחון פרנץ יוזף – קרחון פוקס – הוקיטיקה – גריימאות'
לפנינו יום מיוחד, מרתק וחוויה בלתי נשכחת שתלווה על ידי מדריך מקומי מומחה ומנוסה.
נפתח את היום בסדרת תצפיות שילכו ויתקרבו אל קרחון פרנץ יוזף (Franz Josef Glacier) המרשים. אחר כך ניסע לקרחון פוקס (Fox Glacier) הסמוך לו, ונטייל במסלול הליכה קל ונוח לאורך הנהר ונהנה מהרים מושלגים, יערות ועמקים ציוריים. ככל שנתקרב לקרחון, כך יתגלה לעינינו גוש הקרח האדיר במלוא עוצמתו.
בהמשך היום, נגיע להוקיטיקה (Hokitika), עיירה היסטורית שהתפתחה בזכות תעשיית כריית הזהב ב- 1864, וכיום היא מושכת אליה תיירים רבים המחפשים אווירה אותנטית וקסם של פעם. העיירה ידועה גם כמרכז אומנות הגילוף באבן פאונאמו (pounamu), הידועה אצלנו כ"אבן הירקן" (Jade), המהווה מרכיב חשוב בתרבות המאורית. לקראת ערב, נגיע לגריימאות' (Greymouth).
ארוחת בוקר וערב במלון
לינה: גריימאות'
הידעת ?
אבן הג'ייד (ירקן) ניקראת במאורית "פונאמו", נפוצה בעיקר האי הדרומי, והיא בעלת מספר גוונים ירוקים אבל לא רק יש גם צבעים נדירים כמו סגול-ורד ושחור. המאורים מאמינים שהאבן נושאת אנרגיה רוחנית חזקה ועל כן היא מקודשת ושימשה בטקסים ובחגיגות. האבן שימשה לייצור כלי עבודה, כלי נשק, תכשיטים וקמעות.

יום 18 | גריימאות' – נלסון
נעזוב את העיירה גריימאות' (Greymouth) ונשים פעמינו צפונה לאורך חוף ים טאסמן (Tasman Sea).
נעצור בדרך בפנקייק רוקס (Pancake Rocks), תופעת טבע מעניינת בה סלעים ענקיים דמויי "פנקייקים" נערמים זה על זה. נשוטט בין הסלעים ונלמד על צורתם ותהליך היווצרותם הייחודי, ההופכים את המקום לאחד מאתרי הטבע האהובים בניו זילנד.
העצירה הבאה – כף פאולווינד (Cape Foulwind), נעלה למגדלור היסטורי שנבנה בשנת 1876 וניראה את חופי הים הפראיים הסובבים אותו מנקודת התצפית. כעת מצפה לנו נסיעה לעיר הבאה שלנו – נלסון.
נלסון (Nelson), אחת הערים העתיקות ביותר בניו זילנד, עיר ציורית השוכנת לחופי מפרץ טאסמן (Tasman). נערוך סיור היכרות ראשוני ולאחר מכן, נתפנק בארוחת ערב טעימה במסעדה מקומית.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: נלסון
הידעת ?
האתר פנקייק רוקס (Pancake Rocks) שימש כאתר צילומים לסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי"

יום 19 | נלסון – אָבֶּל טָסמַן
לפנינו יום שלם בגן עדן של חופים וחיות – שמורת הטבע אבל טסמן (Abel Tasman National Park). נפתח את הטיול בשייט קסום לאורך חופי הים המוזהבים של השמורה, נגלה מפרצונים חבויים, צוקי גרניט אדירים ומים צלולים בצבע טורקיז. לאורך השייט נעצור במספר חופים ציוריים, נטבול רגלינו במים נצא למסלולי הליכה קצרים כדי לראות ולחוש את הפלא מקרוב.
שמורת הטבע אבל טסמן היא ביתם של מגוון גדול של חיות. במהלך היום, נקווה שיתאפשר לנו לצפות בפינגווינים כחולים חמודים, כלבי ים, שחפים, קורמורנים, קאקאפו (תוכי יער גדול שלא יכול לעוף), פוי (ציפור שיר יפהפייה), וטווי (ציפור שיר קטנה) ואולי אף נזכה לחזות בדולפינים שובבים, שיבואו להגיד לנו שלום.
את היום המיוחד הזה נסיים בארוחת ערב במסעדה מקומית. נתענג על מנות טריות ומשובחות תוך שאנו משתפים חוויות מהיום המדהים שחווינו.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: נלסון
הידעת ?
שמורת הטבע אבל טסמן (Abel Tasman National Park) הוקמה בשנת 1942 לכבוד 300 שנה להגעתו של מגלה הארצות ההולנדי אבל טסמן לאזור (1643).

יום 20 | נלסון – פיקטון – וולינגטון
נצא מנלסון (Nelson) אל פיקטון (Picton) עיר נמל ציורית, השוכנת בקצה הצפוני של האי הדרומי. לאורך הדרך, נהנה מהנופים היפים של "מיצרי מארלברו" (Marlborough Sounds), שרשרת הרים המכוסה ביערות ירוקים וגבעות מתגלגלות, שנוצרו על ידי שילוב של שקיעתם של עמקים ועליית מפלס הים.
אחרי הצהריים נעלה על מעבורת שתיקח אותנו לוולינגטון (Wellington) בירת ניו זילנד. במהלך השייט, הנמשך כשלוש שעות, נהנה מהנופים של מיצרי המלכה שרלוט (Queen Charlotte Sound) ומיצרים נוספים בדרך והגדול שבהם הוא מיצר קוק (Cook Strait) המפריד בין האי הדרומי לאי הצפוני. אם יתמזל מזלנו נוכל לראות דולפינים שילוו את המעבורת בדרכה.
נגיע לוולינגטון לקראת ערב, נתמקם במלון ונצא לארוחת ערב במסעדה מקומית.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: וולינגטון
הידעת ?
מצר קוּק (Cook Strait) מפריד לא רק בין האי הצפוני לדרומי של ניו זילנד אלא גם בין ים טסמן לאוקיינוס השקט. בחלקו הצר ביותר, רוחבו של המצר הוא כ-22 קילומטרים ועומקו הממוצע הוא 128 מטרים. המצר נקרא על שם מגלה הארצות ג'יימס קוק, שהיה האירופאי הראשון שחצה אותו, בשנת 1770.

יום 21 – וולינגטון
את היום נקדיש לוולינגטון (Wellington) בירת ניו זילנד. מרכז העיר אינו גדול ורוב האתרים שנהיה בהם קרובים זה לזה ואת חלקם נעשה בהליכה ברגל.
נפתח את היום בנסיעה קצרה אל פסגת הר ויקטוריה (Mount Victoria), שם נוכל ליהנות מתצפית פנורמית של 360 מעלות על העיר, הנמל וההרים המקיפים אותה ולהבין את הגאוגרפיה הייחודית של וולינגטון.
נבקר במוזיאון טה פאפה (Te Papa), המוזיאון הלאומי של ניו זילנד. המוזיאון מציג תערוכות מעניינות על ההיסטוריה הגיאולוגית והביולוגית כמו-גם, על התרבותית והחברתית של ניו זילנד החל מתרבות המאורים ועד ימינו.
נערוך סיור בבית הפרלמנט (Parliament House), שם נלמד על הפוליטיקה והממשל של ניו זילנד. נתרשם מהבניין המיוחד שנבנה בשנת 1907 בסגנון אדריכלי נאו-קלאסי, יש האומרים שהוא דומה לכוורת דבורים. הכיפה המרכזית של הבניין מתנשאת לגובה של 72 מטרים ונראית כמעט מכל מקום בעיר.
נטייל בגן הבוטני וולינגטון (Wellington Botanic Garden), גן יפהפה המשתרע על פני 250 דונם ומכיל מגוון רחב של צמחים מכל רחבי העולם. נסיים את היום בגן הוורדים הסמוך לגן הבוטני, ליידי נורווד (Lady Norwood Rose Garden), גן קטן וקסום שבו פורחים אלפי ורדים מכל הסוגים והצבעים. זוהי דרך נהדרת לסיים את היום באווירה רומנטית ושלווה.
לאחר מכן, נבלה קצת זמן חופשי ברחוב Lambton, שם נוכל לעשות קניות, ליהנות מבתי קפה או סתם להסתובב וליהנות מאווירת המקום.
נאכל ארוחת ערב חגיגית במסעדה לכבוד סיום הטיול המדהים שלנו בניו זילנד.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: וולינגטון
הידעת ?
וולינגטון שימשה כבירתה האזורית של האימפריה הבריטית בין השנים 1865 ו-1914. הסיבה לכך היא מיקומה האסטרטגי של העיר בקצה הדרומי של האי הצפוני של ניו זילנד, מה שהקל על ניהול האימפריה הבריטית באזור האוקיינוס השקט.

יום 22 | וולינגטון – מלבורן
נקום בבוקר, נאכל ארוחת בוקר ונצא לשדה התעופה לטיסה בת כ- 4 שעות, שתביא אותנו למלבורן (Melbourne) שבאוסטרליה.
לאחר הנחיתה במלבורן, ניסע למלון שלנו ולאחר התרעננות קלה, וככל שיותיר לנו הזמן, נערוך סיור ראשוני בעיר ונאכל ארוחת ערב.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: מלבורן
הידעת ?
מלבורן נוסדה בשנת 1835 על ידי מתיישבים בריטים, היא העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-5 מיליון איש ויש בה למעלה מ- 100 פארקים וגנים.

יום 23 | מלבורן
היום נצא לגן הבוטני המלכותי של ויקטוריה (Royal Botanic Gardens Victoria), שהוקם בשנת 1846 ומהווה בית למגוון עצום של למעלה מ-30,000 צמחים מ-3,500 מינים שונים! נטייל בין תצוגות צמחים מרהיבות מרחבי העולם, נגלה עצי ענק בני מאות שנים ואוספים מיוחדים של צמחים בשרניים (סוקולנטים).
נבקר בבית קוק (Cooks' Cottage), ביתו המקורי של ג'יימס קוק, מגלה אוסטרליה, שפורק באנגליה והורכב מחדש בגני פיצרוי שבסידני. נלמד על חייו ועל מסעותיו המרתקים, ונראה מקרוב את חפציו האישיים.
נטייל בגני פיץ רוי (Fitzroy Gardens), עוד פנינה ירוקה בעיר הפארקים והגנים. נטייל לאורך השבילים המוצלים, נהנה מפריחה מרהיבה ומהאווירה השלווה. גן יפני קטן יפתיע אותנו עם פינות חמד נסתרות.
נמשיך לכיכר הפדרציה (Federation Square), מרכז תרבות תוסס בלב העיר. הכיכר מוקפת במבנים ייחודיים בעלי אדריכלות מודרנית, ביניהם ספריית המדינה של מחוז ויקטוריה, גלריית האמנות של איאן פוטר, התיאטרון הלאומי, תחנת הרכבת הוויקטוריאנית ועוד. נמשיך נטייל לאורך גדת נהר היארה (Yarra River), שם נוכל ליהנות מהאווירה התוססת של אזור הבילויים המרכזי של מלבורן.
נעלה למגדל יוריקה (Eureka Towers), המתנשא לגובה של 297 מטר, במעלית מהירה אל קומה 88, שם נוכל להשקיף ב- 360 מעלות על כל מלבורן הפרושה לפנינו.
ככל שיותיר לנו הזמן, נסתובב בשוק המלכה ויקטוריה (Queen Victoria Market), השוק המקורה הגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי. בין הדוכנים הצבעוניים נמצא שפע של תוצרת מקומית טרייה, מאפים ודוכני מזכרות ייחודיים. את ארוחת הערב נאכל במסעדה באזור הבילויים של העיר.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: מלבורן
הידעת ?
ג'יימס קוק היה יורד ים אנגלי, שערך שלושה מסעות מפורסמים ברחבי העולם במהלך המאה ה-18. למרות שהוא לא היה האירופי הראשון שהגיע לאוסטרליה, הוא נחשב למי שהביא את היבשת לידיעת העולם המערבי (יש לו מזל לבחור !)

יום 24 | מלבורן – רכבת בילי הנושף – האי פיליפ
נתחיל את היום במסע בזמן, בנסיעה ברכבת הקיטור "בילי הנושף" (Puffing Billy). כבר במפגש הראשון עם תחנת הרכבת, שנבנתה בסגנון ויקטוריאני קלאסי, ניכנס לאווירה נוסטלגית. ניסע לאורך 13 ק"מ דרך יערות גשם ירוקים, גבעות מתגלגלות ונופים מרהיבים. הרכבת שנבנתה בתחילת המאה ה-20, היא אחת מרכבות הקיטור העתיקות ביותר הפועלות כיום בעולם.
נמשיך בנסיעה לאטרקציה המרכזית של היום – האי פיליפ (Phillip Island). זהו אי קסום שבו נחווה את הטבע במלוא תפארתו עם חופים מוזהבים, סלעים אדומים וחיות, הרבה חיות. נבקר בשמורת הטבע של הקואלות, נשוט בספינה כדי לראות את מושבת כלבי הים הגדולה באוסטרליה. נאכל ארוחת ערב במקום ומיד לאחריה נלך לתפוס מקום על הטריבונה בחוף הים כדי לצפות במצעד הפינגווינים הקיסריים, המגיחים מהים אל החוף מידי ערב עם רדת החשיכה.
בסיום המצעד, ניסע חזרה למלון שלנו במלבורן, נגיע בשעות הלילה המאוחרות.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: מלבורן
הידעת ?
הפינגווינים הקיסריים הם הקטנים ביותר מבין מיני הפינגווינים. גובהם מגיע לכ-30 ס"מ בלבד ומשקלם נע בין 1.5 ל-2.5 ק"ג. הם ניזונים בעיקר מדגים, קריל (סרטנים) ודיונונים והם צוללים לעומק של עד 500 מטרים כדי לצוד את מזונם.

יום 25 | מלבורן – סידני
לאחר היום הארוך שחווינו אתמול, נרשה לעצמנו לישון עוד קצת… נקום, נאכל ארוחת בוקר וניסע לשדה התעופה בעיר ונטוס לסידני (Sydney). סידני מהווה את מרכז הכלכלה, התקשורת והעסקים של אוסטרליה ומשלבת גורדי שחקים מודרניים עם חופים מרהיבים, אווירה קוסמופוליטית ותרבות עשירה.
נתמקם במלון שלנו, נצא לסיור ראשוני בעיר, נעלה על ספינה ונשוט במפרץ סידני היפיפה עם ארוחת ערב.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב על הספינה
לינה: סידני
הידעת ?
סידני נוסדה בשנת 1788 כבית כלא בריטי. מאז, עברה העיר דרך ארוכה ומרתקת. התיישבות בריטית, פריחה וצמיחה אדירה עקב גילוי זהב ב-1851 שהביא לגל של מהגרים והפיכתה למרכז כלכלי ותרבותי חשוב. כיום, סידני היא מטרופולין שמזוהה ברחבי העולם כמרכז אוסטרליה עם למעלה מ-5 מיליון תושבים.

יום 26 | סידני
את הבוקר נפתח בנסיעה ברחבי העיר. ניסע אל חוף מנלי (Manly Beach) הפופולארי והמרהיב ביופיו דרך גשר הקשתות המפורסם של נמל סידני (Sydney Harbour Bridge) ונתרשם משלל האוניות העוגנות במפרץ. כשנגיע לחוף, נטייל לאורך הטיילת הציורית ובמידה ויהיו גלים, נתרשם מהגולשים המנוסים והאמיצים שרוכבים על הגלים הגבוהים ונהנה מאווירת הקיץ של סידני.
נמשיך את סיורנו בנסיעה למרינה רוז ביי (Rose Bay Marina), שם נוכל לראות מקרוב מכ- 300 יאכטות מפוארות העוגנות בנמל, חלקן מגיעות לאורך של 100 מטר! משם ניסע לפארק הלאומי גאפ לוקאוט (The Gap Lookout National Park), נהנה מתצפית מרהיבה לעבר הצוקים האנכיים, האוקיינוס וההרים המוריקים. גובה המצוק מרשים ומגיע לכ-100 מטר, והצמחייה ירוקה ושופעת.
נחזור למרכז העיר ונצלול אל תוך עולם המים המופלא באקווריום (SEA LIFE Sydney Aquarium), שבו למעלה מ- 700 זנים שונים של בעלי חיים ימיים, החל מכרישי ענק ועד לדגי שונית צבעוניים, ביניהם כרישי שונית, תמנונים, מדוזות ועוד.
נערוך סיור מודרך בבית האופרה של סידני (Sydney Opera House), אחד מסמליה המזוהים ביותר של העיר סידני בפרט ואוסטרליה בכלל. נלמד על הארכיטקטורה המיוחדת שלו עם 1,056 קערות קרמיקה לבנות המרכיבות את המעטפת שלו, המזכירה מפרשים או קונכיות.
נקפוץ לעוד חוף מפורסם – חוף בונדי (Bondi Beach). נטייל לאורך החוף ונהנה מהאווירה התוססת של אחד החופים האהובים ביותר בעולם. נתרשם מהגולשים, השחיינים, שחקני כדורעף החופים ועוד.
את החזרה למרכז העיר נעשה במעבורת, תוך שאנו נהנים מהנוף הסובב אותנו בים ובקו הרקיע של העיר. משם ניקח קצת זמן חופשי, ככל שיותיר הזמן.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: סידני
הידעת ?
מספר המבקרים בחוף Bondi מדי שנה מוערך בכ-50 מיליון איש !!! החוף ידוע בזכות החול הזהוב שלו, הגלים המתאימים לגלישה בכל הרמות, בריכות השחייה, המסעדות, בתי הקפה והחנויות. בנוסף, בחוף Bondi מתקיימים אירועים רבים לאורך כל השנה, ביניהם תחרויות גלישה, פסטיבלים וקונצרטים.

יום 27 | סידני – פארק פדרדייל – ההרים הכחולים – סידני
נתחיל את הטיול שלנו בפארק שימור החיות פדרדייל (Featherdale Sydney Wildlife Park), אשר נוסד בשנת 1972 ומשתרע על שטח של כ-48 דונם. בפארק חיים למעלה מ-2,000 בעלי חיים מ-170 מינים שונים כולל: קואלות, קנגורואים, וומבאטים, שדים טסמניים ועוד. נתבונן מקרוב ביצורים מיוחדים אלה, נלמד על אורח חייהם ועל הסכנות שאורבות להם בטבע. למעוניינים תהיה גם הזדמנות להאכיל קנגורואים ולהצטלם איתם תמונות מיוחדות.
לאחר מכן, ניסע לפארק הלאומי "ההרים הכחולים" (Blue Mountains National Park), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נטפס ב"רכבל הנופי" (Scenic Railway) ונהנה מנופים של יערות גשם עבותים, צוקים תלולים ומפלים שוצפים. נעבור בעיירה Katoomba ונטייל לאורך מסלול "השביל העגול" (Scenic Walkway) שם נגלה תצורות סלע מיוחדות, ביניהם "שלושת האחיות" (Three Sisters).
נחזור לסידני וככל שיותיר לנו הזמן נטייל בעיר.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במסעדה
לינה: סידני
הידעת ?
הקואלות הן יונקים צמחוניות וניזונות בעיקר מעלי אקליפטוס, שלהם יש ערך תזונתי נמוך מאוד. כתוצאה מכך, הן מבלות את רוב היום (כ-20 שעות) בשינה וחיסכון באנרגיה. לקואלות יש כיס בבטן, בדומה לקנגורואים, אך הוא קטן יותר. הן משתמשות בו כדי לשאת את גוריהם לאחר ההמלטה. גור הקואלה נולד קטן ועיוור וזוחל אל הכיס של אימו. שם הוא יונק חלב ומתפתח במשך כ-6 חודשים.

יום 28 | סידני – דובאי – תל אביב
את הבוקר נפתח בביקור בקתדרלת סנט מרי (St Mary’s Cathedral), פנינה ארכיטקטונית גותית בלב ליבה של סידני. נתרשם מהחזית המרשימה ומפסלי הקדושים מעל שערי הכניסה. בפנים, אור השמש צובע את חלל הקתדרלה דרך ויטראז'ים צבעוניים, ופסיפסים מרהיבים המספרים סיפורים מהתנ"ך.
לאחר מכן נמשיך ברגל דרך ההייד פארק (Hyde Park) אל האנדרטה המרשימה לזכר חיילי האנזא"ק (The Anzac Memorial), לוחמי אוסטרליה וניו זילנד שנטלו חלק בשתי מלחמות העולם. האנדרטה, בצורת אובליסק, מעוטרת בתבליטים המתארים סצנות מהקרבות, ועליה חקוקים שמותיהם של אלפי נופלים.
נמשיך ללכת לעבר בבית הכנסת הגדול (The Great Synagogue), אחד מבתי הכנסת הגדולים והמרשימים באוסטרליה. חזיתו המפוארת בסגנון רומי-ביזנטי מושכת את העין מיד, ובפנים נגלה חלל תפילה עוצר נשימה עם כיפה מעוטרת בציורי קיר מרהיבים. נכיר את סיפורה של הקהילה היהודית בסידני ונלמד על תרומתה לחברה האוסטרלית.
משם נלך לאורך רחוב ג'ורג' ונכנס לבניין המלכה ויקטוריה (Queen Victoria Building), מבנה היסטורי מפואר ומרשים, המשמש כיום כמרכז קניות יוקרתי.
נסיעה קצרה ונגיע אל הרוקס (The Rocks), השכונה העתיקה ביותר של סידני. סמטאות צרות מרוצפות אבן, מבנים היסטוריים ופאבים אותנטיים מעבירים אותנו אחורה בזמן. נטייל לאורך החוף ונהנה מהנוף המרהיב של נמל סידני, שם נוכל לצלם תמונות מרהיבות.
כסא הגברת מקווארי (Mrs Macquarie's Chair)
נמשיך לנסוע לגבעת הגברת מקווארי, שם נמצא "כסא הגברת מקווארי" (Mrs Macquarie's Chair), סלע חצוב בצורת כיסא, ממנו נשקף נוף פנורמי עוצר נשימה של העיר, הנמל והמפרץ ונשמע את סיפורה של האישה המדהימה הזאת ועל תרומתה לאוסטרליה.
ולסיום, נעלה אל ראש "מגדל העין" (Sydney Tower Eye), המבנה הגבוה ביותר באוסטרליה המתנשא לגובה של 309 מטרים, עם תצפית של 360 מעלות על העיר סידני. נאכל ארוחת צהריים חגיגית במסעדה המסתובבת של המגדל ונרים כוסית לחיי המסע המדהים שחווינו. נשתף אילו מהמקומות השאירו עלינו את החוויה החזקה ביותר ונרשה לעצמנו לחלום על הטיול הבא…
משם, ניסע היישר לשדה התעופה של העיר ונחזור הביתה עמוסי חוויות.
ארוחת בוקר במלון, ארוחת ערב במטוס
הידעת ?
מי את אליזבת מקווארי ? גב' מקווארי, ילידת סקוטלנד הגיעה עם בעלה, מושל ניו סאות' ויילס, לאוסטרליה בשנת 1810. היא הייתה אישה משכילה, פעילה חברתית, תמכה רבות באמנים, סופרים ומדענים. היא יזמה הקמת בית ספר לבנות, בית יתומים וספרייה ציבורית. היא הייתה ידועה באהבתה לטבע, והיא נהגה לטייל רבות באזור סידני.

יום 29 | סידני – דובאי – ישראל
תם ונשלם טיולנו היפה.  נחיתה בתל אביב עשירים בחוויות לכל החיים.

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי 

 יציאה חזרה  מחיר לאדם בחדר זוגי הערות      
             
             

* אין כפל מבצעים והנחות 
* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)

  • דרושה ויזה לאוסטרליה – פרטים ב-ש.מ. אשרות, טלפון 03-525-0332
  • דרושה ויזה לניו זילנד – הוראה חדשה, פרטים בטלפון הנ”ל.
  • בדבר חיסונים – יש לברר במרפאת המטיילים בלשכת הבריאות האזורית

המחיר כולל:

  • טיסות בינלאומיות בחברת אמירייטס במסלול תל אביב-דובאי-סידני   // סידני-דובאי-תל אביב
  • מסי נמל, מס בטחון והיטל דלק  (נכון לתאריך 02.01.22 וכפוף לשינויים)
  • העברות לפי התוכנית
  • אוטובוס צמוד עם מיזוג אוויר 
  • כל הכניסות לאתרים ולשמורות המפורטות בתכנית
  • בתי מלון בדרגת תיירות טובה 
  • כלכלה על בסיס חצי פנסיון
  • מדריך ישראלי מומחה לאוסטרליה וניו זילנד
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לנדרש
  • טיפים לנותני שירותים ביבשה 
  • מפגש קבוצה בזום לתדרוך לפני היציאה

המחיר אינו כולל:

  • אשרת כניסה לאוסטרליה וניו זילנד (חובה !) – פרטים ב-ש.מ. אשרות, טלפון 03-525-0332
  • ביטוח בריאות ומטען (חובה ומומלץ מייד עם ההרשמה) – במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול,
    המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי שלו.
     
  • תשר למדריך הישראלי
  • כל מה שאינו כלול בסעיף המחיר כולל

הערות
• דרושה אשרת כניסה לאוסטרליה ולניו זילנד – פרטים למעלה
• חיסונים – יש לפנות למרפאות המטיילים בלשכת הבריאות המחוז
• ייתכנו שינויים בסדר ימי הפעילויות ובסדר הביקורים על פי לוח הזמנים וימי הטיסות ושל האתרים לאורך מסלול הטיול 
• תוכנית הטיול הביקורים כפופה ותלויה בתנאי מזג האוויר
• לעיתים אף ייתכנו ויתורים על חלק ממקומות הביקור תוך מתן תחליף ראוי במקום וזאת אף לאחר היציאה מהארץ.
• כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחב’ התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו – רימון טיולים והאחריות היא על חברת התעופה בלבד.
• אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להימנע מדמי ביטול עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי. פנו אלינו לקבלת הפניה לסוכן ביטוח.
• יציאת הטיול מותנית במינימום משתתפים.

תנאי תשלום: 

  • דמי קדימה על סך 300 $  לנוסע עם ההרשמה.
  • עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
  • ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית ולסיימם 2 חודשים לפי הטיול.
  • התשלום לפי שער המחאות והעברות.

נא לקרוא: תנאים כלליים וגילוי נאות

אתרים מרכזיים ואטרקציות הכלולים בתוכנית של תרבותו:
אתרים מרכזיים ואטרקציות הכלולים בתוכנית של תרבותו:
* סיור מקיף בסידני : גשר המפרץ, הגנים הבוטניים, האקווריום ,שכונת מנלי כולל נסיעה במעבורת
* מופע קברט עם ארוחת ערב על מפרץ סידני.
* ביקור בשמורת פד'רדייל בה נכיר את עולם החי הייחודי של היבשת האוסטרלית
* ירידה ברכבל לתוך יער גשם מרהיב
* תצפית נופית אל סלע “שלש האחיות”
* שייט בפיורד המרהיבים של ניו זילנד: מילפורד
* סיור לחצי האי אוטגו ביקור במרכז המבקרים של האלבטרוסים המלכותיים.
* סיור לחצי האי אוטגו ביקור במרכז המבקרים של הפינגווינים צהובי העין
* סיור בעיר קרייסטצ'רץ' כולל ביקור במרכז האנטרקטי הבין לאומי
* סיור בוולינגטון – בירת ניו זילנד כולל תצפית בהר ויקטוריה, הגנים הבוטניים ומוזיאון טה פפה TE PAPA
* רוטורואה – ביקור באתר הגייזרים והמעיינות החמים ובריכות הבוץ "טה פויה"
* רוטורואה – עמק וואיימנגו הגעשי
* סיור בעיר אוקלנד כולל תצפיות מהר עדן וממגדל סקאי וכן ביקור במוזיאון זיכרון המלחמה
* ביקור באתר וואיטנגי המהווה את מקום ייסודה של ניו זילנד המודרנית
* ביקור בכפר מאורי ומופע ראווה
* סיור בשמורת Puketi בה נראה מגוון עשיר של עצים וצמחים ובהם עצי הקאורי הענקיים
* מפרץ האיים – כולל ביקור באתר וואיטנגי המהווה את מקום ייסודה של ניו זילנד המודרנית ו ביקור בכפר מאורי ומופע ראווה
* סיור בשמורת Puketi בה נראה מגוון עשיר של עצים וצמחים ובהם עצי הקאורי הענקיים
* ביקור במערות הקראסט והנטיפים קאוויטי (Kawiti Caves) כולל מערת התולעים הזוהרות
* עמק הציידים – איזור היקבים, הפרא והגנים המרהיבים.
* סידני – ביקור בקהילה היהודית של סידני.

מטיילים יקרים,

מוכנים להגשים חלום ולצאת למסע בלתי נשכח בניו-זילנד ואוסטרליה?

אנחנו ב"תרבותו" תכננו במיוחד עבורכם טיול מקיף בן 32 ימים, המשלב את כל מה שחלמתם עליו: טבע במלוא עוצמתו, חיות אנדמיות לאזור זה בעולם ותרבות אוטנטית של הילידים במקום.
השקענו הרבה מאוד מחשבה עם ניסיון רב שנים, כדי להתאים את החוויות בטיול לגיל השלישי: קצב רגוע, זמן ליהנות מכל אתר ואתר, בלי לחץ וריצות. טיולים רגליים קלים, אוטובוס צמוד במשך כל היום בכל יום, בנסיעות ארוכות נעצור כל כשעה וחצי להתרעננות וחילוץ עצמות וכן, שילבנו בתוכנית גם זמן חופשי כי אנחנו באמת חושבים שזה נכון ונחוץ לגוף ולנפש – אנחנו לא שוכחים לרגע שבאנו ליהנות.

חשוב שתדעו, אין סוף לאתרים ולאטרקציות שניתן לעשות בניו זילנד ואוסטרליה, החברה הצעירים היום נוסעים לטיולים של 3 חודשים ואף יותר. הפעלנו הרבה שיקול דעת ושיקולי עלות תועלת, בבחירת כל אתר
ואתר שנבקר בו (וויתרנו על מספר אתרים בשל כך). עשינו זאת, כדי שתוכלו לחוות בצורה המיטבית והמאוזנת ביותר את מה שיש לניו זילנד ואוסטרליה להציע.

במהלך הטיול הכנו לכם גם מספר הפתעות, אנחנו בטוחים שתיהנו מהם ושתדעו להעריך זאת.
הלב של כל טיול מוצלח הוא המדריך ובטיול הזה בחרנו את ד"ר איתי גלבוע, שאהבתו האמיתית לאנשים הופכת כל טיול איתו לחוויה בלתי נשכחת ויעידו על כך מכתבי התודה הרבים שהוא מקבל בסוף כל טיול. איתי מביא איתו להדרכה את אהבתו להיסטוריה, תרבות, אמנות ומוסיקה, ומשלב בסיורים סיפורים מרתקים ואנקדוטות שלא שמעתם או תקראו בשום מקום אחר.

אל תפספסו את ההזדמנות להגשים את החלום שלכם עם ד"ר איתי גלבוע ולגלות עולם חדש ומעניין דרך עיניים מרתקות וידע נרחב.
הירשמו עוד היום ! מספר המקומות מוגבל.
בכל שאלה או התלבטות צרו איתנו קשר: טל. 03-526-0090

מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי

 יציאה חזרה  מחיר לאדם בחדר פנימי  תוספת לאדם בחדר מרפסת  מדריך הערות  
 05.11.19 25.11.19  7,175 $  795 $  טומי שרון הנחה 200 $ עד 4/7  
            דרושה ויזה לאוסטרליה!  
  • תוספת ליחיד בחדר פנימי 2,700 $
  • תוספת ליחיד בחדר מרפסת 2,700 $ + 1,395 $
  • אין כפל מבצעים והנחות

אין כפל מבצעים והנחות.
דרושה ויזה לאוסטרליה – פרטים ב-ש.מ. אשרות, טלפון 03-525-0332
בדבר חיסונים – יש לברר במרפאת המטיילים בלשכת הבריאות האזורית

 
2024-04-14T15:26:36+00:00