yes

טיול מאורגן לסרדיניה וקורסיקה – פולקלור ומסתורין עתיק יומין

טיול מאורגן לקורסיקה וסרדיניה

קוד הטיול: TGSC  בהכנה
משך הטיול: 11 ימים
יציאה:  2024
מדינות: קורסיקה (צרפת), סרדיניה (איטליה)
סגנון: טיול מאורגן יבשתי חוויתי

 

 

על הטיול:

  • טיול עומק יבשתי לשני האיים בים התיכון

  • תוכנית הטיול ממצה ביסודיות את האתרים והמקומות החשובים והמעניינים בשני האיים

  • תוכנית ביקורים עשירה 

יום 1 | טיסה לסרדיניה – קליירי
נמריא בטיסת בוקר מנתב"ג דרך רומא לקליירי (Cagliari) שבסרדיניה. נתחיל בסיור בקליירי, בירת סרדיניה. נבקר בעיר הגדולה הבנויה על שבע גבהות (בדומה לעיר רומא, איסטנבול וליסבון). העיר העתיקה השתרעה על גבעה בראשה נבנה המבצר שהגל על מוסדות השלטון (מהמאה ה-13). נסייר בין חומות העיר, נראה את בית הכנסת שהפך לכנסיה ונבקר במצודת העיר בה נמצא המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי.
ארוחת ערב ולינה בקליירי.

יום 2 | חצי האי סנט אנטיוכו – מוזיאון התופת – ביקור במכרה
בשעות הבוקר ניסע מערבה לביקור בחצי האי סנט'אנטיוכו (Sant'Antioco), המחוברת לסרדיניה בגשר מודרני הבנוי לרוחב לגונה ואיים המצויים במפרץ פלמס. נסייר בעיר באותו שם ונראה את הקתדרלה המרשימה בה נמצאו קטקומבות מהמאות ה-3 וה-4 שחלקן עם כתובות עבריות, עדות לנוכחות קהילה יהודית במקום. בקרבת מקום, נבקר ב"תופת" – אתר ארכיאולוגי מרשים ששימש במקום לפולחן דתי בתקופה הפיניקית ונלמד על הקשר ההיסטורי עם הנעשה בארץ באותם ימים. חזרה לקליירי. ארוחת ערב ולינה בקליירי.

יום 3 | הנוראג בסנטה קריסטינה – ממויאדה – אולביה
בשעות הבוקר, כשהעיר עוד מתעוררת לבוקר חדש, ניסע בדרך נוף הררית, בין כפרים המשמרים מסורות קדומות של מלחמות בשלטון ושמירה על הכבוד המשפחתי. נתחיל בביקור באתר הנוראגי של סנטה קריסטינה הממוקם על רמת הבזלת של אבסנטה ובו ממצאים מתקופות שונות: מבנה נוראגי המורכב מחדרים שונים, חלל פולחן תת-קרקעי ושרידי בתי מגורים של כהני הדת הפזורים בשטח.
בשעות אחר הצהריים, ניסע לכפר ממויאדה (Mamoiada), בו מתקיים מידי שנה פסטיבל מסכות מיוחד במינו. נבקר במוזיאון המסכות הים-תיכוני המעניין ונבין את המשמעות העמוקה של המסיכות ושל הטקסים שהתקיימו כאן אלפי שנים.
ארוחת ערב ולינה באולביה.

יום 4 | איי מדלנה – "קברי הענקים"
בבוקר, נמשיך לפלאו, ממנה נצא לשייט קצר במעבורת לאיי לה מדלנה וקאפררה. זוהי קבוצת איים הנמצאת בצפון מזרח סרדיניה. האי הגדול מביניהם הוא האי לה מדלנה ושטחו 20 קמ"ר. באי קאפררה, נמצא ביתו של גיבור התרבות החשוב ביותר באיטליה – גריבלדי – אשר איחד את המדינה במאה ה-19 והפך לדמות נערצת על ידי האיטלקים. חזרה לפלאו. ניסע ל"קברי הענקים", אתר ארכיאולוגי מהתקופה הנוראגית המזוהה כאתר פולחן שהשתמר במהלך השנים. בתום הביקור, נחזור למלון. ארוחת ערב ולינה באולביה.

יום 5 | סנטה טרזה (סרדיניה) – מעבורת לבוניפציו (קורסיקה) – פיליטוסה – אג'קסיו
מוקדם בבוקר, נעלה על המעבורת שתעביר אותנו מסנטה טרזה גאלורה לכיוון בוניפציו שבקורסיקה. עיירה זו המכונה לעיתים "גיברלטר הקורסיקנית" צופה אל האי השכן סרדיניה מעברו של מיצר בן 12 ק"מ. עם הגעתנו לקורסיקה, ניסע צפונה לביקור באתר הפרהיסטורי בפיליטוסה (Filitosa) . האתר שהתגלה באופן מקרי ב-1946, נחשב לאתר הפרהיסטורי החשוב באי וכולל ריכוז מדהים של מנהירים: פסלי אבן מונוליתיים מרשימים ועליהם מגולפים דמויות אדם. לצד עמודי האבן נחשפו שרידי ישוב מלפני כ- 10,000 שנים. המשך נסיעה לאג'קסיו. ארוחת ערב ולינה באג'קסיו.

יום 6 | אג'קסיו – אג'קסיו- איי הפראטה והעיר העתיקה (קורסיקה)
עם בוקר נצא לסיור רגלי בעיר אג'קסיו. נבקר בכיכרות המרכזיים, נשוטט בסמטאות העיר העתיקה, נראה את הנמל הציורי ואת בית הולדתו של נפוליאון. העיר אג'קסיו משמשת כבירת חבל קורסיקה (כחלק מצרפת). העיר יושבת בצידו הצפוני של מפרץ רחב ידיים ששימש כתחנת עגינה לסוחרים שפקדו את חופי הים התיכון בעת העתיקה. העיר רחוקה כ:350 ק"מ ממרסיי וקיימת תחבורה יומית בין הנמלים. בימי הביניים נשלטה העיר בידי ממלכת גנואה (מאות 17-14) ובשנת 1780 נמכר האי לידי הצרפתים. באותם ימים, הגיעו צרפתים רבים מהיבשת להתיישב באי ועד היום אג'קסיו נחשבת למוקד תיירותי חשוב עבור הצרפתים. בשעות הצהריים, ניסע מחוץ לעיר, ונטייל מול הים, על מצוקי איי הפראטה. ארוחת ערב ולינה באג'קסיו.

יום 7 | הקאלנק די פיאנה – פורטו – קורטה
בשעות הבוקר, נצא בבוקר מאז'קסיו צפונה לכיוון קורטה. דרך החוף – היא אחת משיאי הטיול. הכביש המתפתל – ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של מצוקים מיוערים בעצי ערער ואשור, הגדלים על גבי מצוקי גרניט כתום-ורוד, בגובה מאות מטרים, מרשים מאוד על רקע הים הכחול והרוגע. נרד אל הדרך היפה של אזור קלאנק די פיאנה Calanches di Piana)). נסייר ברגל מעל עמודי הגרניט המרשימים. נמשיך בדרך לעיר פורטו. נצא בשייט נינוח ורגוע סביב שמורת סקנדולה (Scandola reserve) – מותנה במזג האוויר.
ארוחת ערב ולינה ב פורטו .

יום 8 | קורטה – טיול ג'יפים
בשעות הבוקר, נבקר בקורטה (Corte), בה נבקר במצודה ובעיר העתיקה. העיר שוכנת בלב האי בצומת דרכים חשוב, על הדרך היורדת לחוף המזרחי וגם למערבי. בעיירה החל פסקל פאולי את המרד בממלכת גנואה – 1755 ובאוניברסיטה המקומית ניסח את החוקה הדמוקרטית הראשונה של קורסיקה. ב-1981 נפתחה האוניברסיטה בעיר מחדש והיא מקנה לעיר אופי צעיר. נערוך סיור בעיר בעזרת רכבת ננסית היכולה לנסוע ברחובותיה הצרים. באחר הצהריים, נצא לטיול ג'יפים בהרי הנישאים סביב ונהנה מטיול בטבע בתולי. ארוחת ערב ולינה בקורטה.

יום 9 | מחטי בוולה – בוניפציו (קורסיקה)
ניסע לכיוון אלריה (Aleria) ובדרך נעבור ביער אורנים הנמתחים מעלה. נחצה את "מחטי בוולה", רכס הרים מרשים ונדרים לכוון בוניפאציו.
נקדיש את המשך היום לסיור בבוניפציו (Bonifaccio). העיר יושבת על רמה סלעית מעל לנמל טבעי, בו עוגנות מעבורות (שמגיעות מסרדיניה וסיציליה) ויאכטות. העיר הוקפה חומה ובנקודות אסטרטגיות נבנו מגדלי שמירה.נבקר בבוניפציו. נעלה ברכבת תיירים לעיר העתיקה ונשוטט בעיר סביב החומות, נבקר בקתדראלה העתיקה ובשער העיר ששרדו בו אמצעי ההגנה על הכניסה הראשית לעיר.
ערב ולינה באזור בוניפציו.

יום 10 | כנסיית סאקארג'ה והחוף המערבי
בבוקר נעלה על מעבורת שתשיבנו לסרדיניה, דרך סנטה תרזה גאלורה. ניסע לכיוון עמק הירח (Vale Di Luna). נמשיך לביקור בכנסיית סנטיסימה טריניטה די סאקארג'ה (Saccargia Church). נלמד את סודה של הכנסייה הרומנסקית, המיוחדת הזו, היושבת בודדה בלב אזור כפרי ציורי. נצא צפונה. נבקר בסלע הפיל (Roccia dell'Elefante). נמשיך לאלגרו (Alghero) ובהתאם לזמן נערוך סיור היכרות בעיר מקסימה. לינה וארוחת ערב באלגרו.

יום 11 | אלגרו – קליירי
בשעות הבוקר, נבקר באלגרו (Alghero), עיר נמל מוקפת חומה, יפה ותוססת במיוחד, המכונה בפי המקומיים "ברצ'לונטה של סרדיניה". נראה את ההשפעה הספרדית החזקה ונשמע את השפה הקטלונית שעדיין מתנגנת ברחובות. נטייל בעיר העתיקה, נראה בארכיטקטורה ובמנהגים את ההשפעה הספרדית החזקה כתוצאה של שנים רבות של הכיבוש הספרדי. במהלך הסיור, נתהלך גם במה שהיה הרובע היהודי ונשמע על הקהילה היהודית החזקה שפעלה כאן עד לגירוש ספרד.
בתום הביקור , ניסע לשדה התעופה של קליירי ובהתאם לשעת הטיסה, נעלה לטיסה חזרה ארצה דרך רומא

(*) הערה: ייתכנו שינויים בסדר הביקורים.

מחירים ב-אירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מדריך  
 2024   יפורסם        

דמי ביטול
מרגע הרשמה ועד 60 ימים לפני היציאה: 50  דולר
פחות מ-  60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 30% ממחיר הטיול.
פחות מ-  30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 50% ממחיר הטיול.
פחות מ-  15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 70% ממחיר הטיול.
פחות מ-  7 ימים לפני היציאה 100% מדמי הביטול.

*הערה:   בהגדרה "ימים / ימי עסקים" הכוונה לימים שאינם שישי, שבת, ערבי חג וחג.

 נא לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

המחיר כולל:

  • טיסות
  • העברות
  • מיסי נמל, מס בטחון והיטל דלק
  • בתי מלון
  • כלכלה על בסיס חצי פנסיון (למעט ימי הטיסות ביום הראשון והאחרון).
  • כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית
  • מדריך ישראלי בכיר הטיול מצוות "תרבותו"
  • מדריכים מקומיים
  • תשר לכל נותני השירותים בחו"ל (למעט למדריך הישראלי בטיול)
  • מדריך בכיר מצוות "תרבותו"
  • מפגש קבוצה בזום לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח בריאות ומטען
  • שינויים במחירי מיסי נמל. 
  • טיפ למדריך הישראלי
  • התייקרויות דלק לאחר תאריך 01.11.20.
  • כל מה שאינו מופיע בסעיף "הכל כלול"

תנאי תשלום:
* דמי קדימה על סך 250 $ לנוסע עם ההרשמה והנכללים במחיר הטיול.
* עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
* ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
* התשלום לפי שער המחאות והעברות.

טיולים בתקופת “הקורונה”:
הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).

על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, הכוללת גם סעיף קורונה. סעיף זה הוא חובה.
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית) ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

 נא לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

המחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי:

יציאה חזרה בחדר זוגי  תוספת ליחיד  הערות מדריך  
             
תוספת ליחיד בחדר             

 

2024-02-20T10:30:00+00:00