yes

שייט על הדנובה עד לקניון “שערי הברזל” שבין הרי הקרפטים להרי הבלקן

שייט על הדנובה - גרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה, סרביה

קרוז מאורגן באירופה – עד “קניון שערי הברזל”

זהו טיול שייט אל שני חלקיו מתוך שלושה של הנהר השני באורכו באירופה. החלק העליון – עד לברטיסלבה והחלק המרכזי והארוך ביותר עד לקניון המכונה “שערי הברזל” שעל גבול רומניה-סרביה. בדרכנו נפגוש לא רק בערי בירה גדולות וסגנונות אדריכליים מגוונים או בנופים עוצרי נשימה, אלא גם בבליל של תרבויות ומסורות שנוצרו באלפי השנים שחלפו..

קוד טיול: TRIG  
משך הטיול: 11 ימים
יציאות:  בהכנה – יוני 2024
מדינות: גרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה, סרביה, רומניה
ספינה: Amethyst
מסלול: מינכן, פסאו, מלק (עמק הוואכאו), אשטרגום ועיקול הדנובה, בודפשט, מוהאץ, וילארי, שערי הברזל, בלגרד, קלוצ’קה, ברטיסלבה, וינה, לינץ, פסאו, מינכן
סגנון: קרוז מאורגן הכולל טיסות, העברות, 10 לילות בספינה עם פנסיון מלא, כל סיורי החוף

על הטיול:

  • נעמיק ללמוד על הנהר הדנובה, השני בגודלו באירופה, והתרבויות של העמים שחיו וחיים על גדותיו.

  • נתעמק בקורות שושלת הבסבורג, בית מלוכה ששלט באירופה מהמאה ה-13 עד המאה ה-20 ובזכות תמיכתו פרחה האדריכלות, האמנות, הספרות והמוסיקה במרכז אירופה אותה חוצה הדנובה.

  • נחווה את אחת האטרקציות המרכזיות על הדנובה – שייט לאורך 134 ק”מ מרהיבים ביופיים במעבר “שערי הברזל”, הנקיק של הנהר המפלס דרכו בין הרי הקרפטים להרי הבלקנים שבסרביה. 

  • נבקר בנופיו המרהיבים של עמק הוואכאו, המאכלסים כמה מונומנטים הסטורים כמו: מנזר 1000 השנים במלק – פאר היצירה בסגנון הרוקוקו.

מטיילים יקרים, בדקו את סיורי החוף מול שייט עצמאי ומול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול, אוטובוסים ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה”כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

אחת הדרכים היפות ביותר לחוות נופים ואתרים במרכז אירופה היא תוך טיול בספינה השטה על נהר הדנובה.
שילוב מצוין של חופשה במלון צף וכלכלה מלאה ומגוונת, עם סיורים בערים החשובות ובאתרי הטבע והנוף המרכזיים שלאורך המסלול בשייט על הדנובה – קרוז מאורגן לדנובה ושערי הברזל.

נהר הדנובה חוצה בדרכו 10 מדינות ו-4 בירות והוא היחיד הזורם ממרכז אירופה ונשפך לים השחור. במהלך ההפלגה אנו יורדים לסיורי חוף הכוללים את האטרקציות המרכזיות בערים ואתרי הטבע שלאורך המסלול וכל זאת עם אוטובוס צמוד ובצורה נינוחה המאפשרת זמן להנאה מן המראות והאתרים.

זהו טיול נרחב אל שני חלקיו – מתוך שלושה – של נהר הדנובה. החלק העליון מפסאו עד לברטיסלבה והחלק המרכזי והארוך ביותר, עד לקניון והסכר בשם “שערי הברזל” שבגבול בין רומניה לסרביה, המפריד בין הרי הקרפטים להרי הבלקן.

במהלך השייט על הדנובה עד לשערי הברזל נעמיק ללמוד על שושלת הבסבורג, בית מלוכה ששלט באירופה מהמאה ה-13 עד המאה ה-20, ומילאה תפקיד חשוב בתולדותיה של היבשת. בזכות התמיכה של בית האבסבורג פרחה האדריכלות, האמנות, הספרות והמוסיקה במרכז אירופה. נבקר בוינה (מארמון שיינברון לבנייני הונדרטוואסר) ובבודפשט באתרים המרכזיים ובבית הכנסת המפואר.

“הדנובה הכחולה” אינה רק נופים נהדרים עוצרי נשימה ובראשם נקיק הנהר ב”שערי הברזל”, כפרים ציוריים וערים מרתקות עם ארמונות מפוארים, אתרים שהיו עדים לאירועים ההיסטוריים גדולים, כרמי גפנים ובתי קפה – אלא גם תרבות, ולא בכדי התפרסמה בהקשר למוזיקה. לגדותיה חיו והלחינו מוצרט, היידן, שוברט, בני משפחת שטראוס, סמטנה ואחרים. יהודים חיו ויצרו בערים ועיירות שלאורך הדנובה ממעמקי ההיסטוריה ובלא מעט מקומות.

השייט על נהר הדנובה “חלק”, ללא גלים וטלטולים,  והנופים המגוונים והציוריים חולפים לאיטם אל מול העיניים.

יום 1 | תל אביב – מינכן – עליה לספינת הנהר
נטוס אל מינכן ומשם ניסע אל פסאו, הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות”, בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילץ. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים.

יום 2 – מלק
גוטן מורגן. הבוקר אנו עוגנים באחת העיירות הציוריות שבעמק וואכאו, עמק היין האוסטרי. שמור לנו ביקור מרתק במנזר המפורסם של Melk;
זהו מנזר האם של המסדר הבנדקטיני האוסטרי, בו ארמון מלכותי וספרייה המייצגים את פאר סגנון ה- Rococo בשיא הדרו. לפני שנחזור לספינה נבקר בגנים הצמודים למנזר ונצפה על העיירה עצמה.

יום 3 – שבת אשטרגום – סנטאנדרה –– בודפשט
הבוקר עוגנים ב- Estergom, העיר העתיקה בהונגריה ובירתה לשעבר, מקום מושבה המרכזי של הכנסייה הקתולית בהונגריה וכן מקום משכנו של בית המשפט החוקתי של הונגריה. כיאה למעמדה של העיר, הקתדרלה בעיר היא הכנסייה הגדולה ביותר בהונגריה ובה נבקר. נמשיך ל- Szentendre, מעין “עין הוד” של הונגריה עם מדרחוב אומנויות יפהפה. נטייל בין הסמטאות, שלל בתי קפה והגלריות של האמנים, עיר המשלבת תרבות, עתיקות ומוזיאונים.
נמשיך בנסיעה ולקראת הצהריים נגיע לבודפשט. אחרי הצהרים נתחיל את סיורנו בעיר הבירה ונראה את בית הפרלמנט ההונגרי – מבנה מרשים אשר נבנה עוד בסוף המאה ה-19 ומיצג נאמנה את הסגנון הניאו-גותי. משם לכיכר הגיבורים- האנדרטה לאבות האומה של הונגריה ופארק Vajdahunyadi. משם נגיע לביקור מרגש בבית הכנסת ובחצרו עם עץ הערבה הבוכייה המפורסם לזכר קורבנות השואה. נמשיך בעלייה ללב גבעת Buda ומצודת הדייגים.
אחרי ארוחת הערב בספינה נצא לסיור לילי לראות את גשרי הדנובה המוארים ונעלה ללב גבעת Busa ומצודת הדייגים ולגבעת גֶלֶרְט, ממנה נשקף נוף עיר לילי הנחשב לאחד המרהיבים באירופה.

יום 4 | מוהאץ’
הבוקר נעגון במוהאץ’ הידועה בתולדות הונגריה בשל שני הקרבות המפורסמים שהתרחשו ליד העיר במאה ה-16 וה-17 וסימנו את סופו של השלטון העות’מאני על הונגריה.
לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לוילאני (Villány), אזור היינות האדומים הידועים באיכותם. נבקר ביקב מקומי, נלמד על היינות ונטעם מהם באווירה של הפולקלור המקומי. נחזור ל-Mohacs ונסייר בעיר ככל שיאפשר לנו הזמן. נשוב לארוחת צהריים בספינה ולהמשך הפלגה לעבר “שערי הברזל”.

יום 5 | שערי הברזל
נתחיל את הבוקר בהרצאה על נתיב התרבות של הדנובה. בשעות אחרי הצהרים המוקדמות, מזומנת לנו אחת מגולות הכותרת של טיולנו – “שערי הברזל של הדנובה”.
זהו נקיק שחצב נהר הדנובה בסלעי ההרים לאורך 134 ק”מ, בדרכו אל הים השחור. המעבר הצר שימש בימי קדם מקום נוח להציב בו מארבי שודדים לעוברי הדרך וגם למארבים צבאיים נגד פולשים. לאורך גדות הנהר, ניתקל במצודות עותומניות עתיקות, שרידי גשר מופלא שבנו הרומאים על הנהר (גשר טריאנוס), סכר הידרו-אלקטרי אדיר ממדים, מצוקים ומפרצים בעלי תצורות גיאולוגיות מרהיבות.
זה הקטע היפה ביותר במסלולו של הנהר במפגש הרי הקרפטים עם הרי הבלקנים ומהווה הגבול בין רומניה לסרביה.

יום 6 | בלגרד
הבוקר נעגון ב”עיר הלבנה”- Beograd, היא בלגרד, בירת סרביה, עיר שחוותה מהפכות וכיבושים רבים. אלו הותירו את חותמם על האדריכלות בעיר ועל ריבוי הסגנונות המשתקפים בכל קרן רחוב. נבקר במצודת קלמגדן (Kalemegdan) ובמבצר כדי להתבשם מהתצפית המרהיבה של מפגש הנהר סאבא Sava עם נהר הדנובה. נמשיך אל בית העירייה ההדור אשר שימש כמרכז העירוני הראשי בימי זוהרה של יוגוסלביה הגדולה, ועדיין ניכר בו העושר הרב במבני הפאר, הגנים, והשדרות היפות. בשעות הצהריים נשוב לספינה לארוחת צהריים ולהמשך ההפלגה.

יום 7 | קלוצ’ה
נעגון שנית במוהאץ’ ומכאן ניסע לקלוצ’ה (Kalocsa), “בירת הפפריקה” של הונגריה, שהייתה פעם אחת מעריה החשובות מבחינה פוליטית וכלכלית. נבקר בכיכר “השילוש הקדוש” שבמרכזה הקתדרלה הבארוקית המרשימה, נמשיך ונבקר בארמון הבישוף ובספריה המסקרנת בשלל אוצרותיה. חובבי הקולינריה יוכלו להתבשם בתצוגות הפפריקה שבעיר. האגדה מספרת כי צבעי הדגל ההונגרי נקבעו על פי צבעי התבלין: ירוק- כצבע עלי הצמח, לבן – כצבע הפריחה ואדום כצבע התבלין הסופי. בשעות אחר הצהריים נשוב לספינה לארוחת ערב והמשך הפלגה.

יום 8 | ברטיסלאבה
בשעות אחר הצהרים נעגון בברטיסלאבה, בירת סלובקיה ונצא להיכרות עם העיר היפהפייה ואתריה. נסייר במרכז העיר העתיקה, ונראה את התיאטרון הלאומי, הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, בית העירייה העתיק ועוד. ניסע במעלה הדרך למצודת ברטיסלאבה – סמל העיר, הצופה על מפגש הגבולות הונגריה, אוסטריה וסלובקיה, ומשם אל קברו של “החת”ם סופר”, כינויו הידוע של הרב הגדול והפילוסוף משה סופר, מי שהיה מנהיג היהדות האורתודוקסית של יהודי גרמניה ואירופה התיכונה, והפך את ברטיסלאבה למרכז רוחני לכל יהדות אירופה התיכונה במאה ה-19.
נשוב לספינה לארוחת ערב ולינה.

יום 9 | וינה
בשעות הבוקר נעגון בווינה ונבלה בה במשך כל היום. נתחיל את הסיור בבירת הוואלסים בביקור באתר האמנותי שהקים גדול האדריכלים של אוסטריה בעידן המודרני- הונדרטוואסר Hundertwasser. נמשיך לאורך ה- Ring ונעצור להתרשם מ-Burghof ונפלס את דרכנו במדרחוב המפורסם של אירופה Kärntner Strasse כדי לבקר בקתדרלה המפוארת של העיר Stephansdom, מלאכת מחשבת של הסגנון הגותי המאוחר.
נחזור לספינה לסעוד את ארוחת הצהרים ולאחריה ניסע לביקור מודרך בארמון שיינברון, שהוא מוזיאון היום, נחשב לאחד היפים ביבשת אירופה ונכלל ברשימת אונסק”ו של אתרי התרבות שיש לשמרם. הארמון, שהיה “הבית הלבן” של אירופה לכל אורך שלטונה של שושלת האבסבורג האוסטרית, זכה לארח בין כתליו את נפוליאון, מוצרט ואת כל מנהיגי המעצמות של התקופה. יש בו 1,440 חדרים (שרק חלקם פתוחים לקהל הרחב), גדושי מוצגים מרהיבים. נשוב לספינה לארוחת ערב ולאחריה נצא לסיור לילי בווינה.

יום 10 | לינץ
לפנות ערב נגיע ללינץ, העיר השלישית בגודלה באוסטריה, זכתה ב- 2009 בתואר בירת התרבות של אירופה הודות למורשת ארוכת שנים של אמנות, מוסיקה ואדריכלות. מוצרט הקדיש לה סימפוניה שלמה (מס’ 38) אותה כתב הגאון ב- 4 ימים, בטהובן סיים כאן את הסימפוניה השמינית וכאן נולד וגדל אחד מגדולי מלחיניה של אוסטריה – אנטון ברוקנר. נאכל ארוחת ערב בספינה ולאחריה נצא לסיור פנורמי בעיר העתיקה, נעצור בכיכר המרכזית  לסיור קצר נמשיך ונטייל רגלית בחזרה לספינה.

יום 11 | פסאו –מינכן – תל אביב
הבוקר ניפרד מהספינה ונצא בדרכנו אל מינכן. נערוך בה סיור פנורמי ולאחר מכן נוכל ליהנות כל אחר הצהרים מן העיר הקסומה לפני שנפנה לנמל התעופה לטיסה ארצה.

יום 12 | ברוכים השבים
בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בנתב”ג.

מחירים ב-אירו לאדם בחדר זוגי

תאריך יציאה חזרה מחיר לאדם בקומה אמצעית תוספת לאדם בקומה עליונה הערות מדריך  
             
             
  • אין כפל מבצעים והנחות!

המחיר כולל:
• טיסות ישירות
• מיסי נמל + מס דלק
• כל ההעברות בחו”ל
• 10 לילות בספינת הנהר.
• כלכלה על בסיס פנסיון מלא למשך השייט (ביום סיור חוף מלא – ארוחת צהרים ארוזה)
• סיורי חוף בכל הנמלים בהם עוגנת הספינה באוטובוס תיירים ממוזג ובסיורים רגליים.
• תוכנית מלאה – אין “סיורי בחירה בתשלום נוסף”.
• אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
• דמי שירות לנותני השירותים היבשתיים (למעט דמי שירות בספינה)
• מדריך ישראלי עתיר ניסיון וידע למשך כל הטיול
• מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול

המחיר אינו כולל:
• דמי שירות בספינה (כ-.7.5 € ליום לאדם – ישולמו ביום העזיבה)
• משקאות בארוחות ובבר.
• הוצאות בעלות אופי אישי
• תשר למדריך הישראלי (מקובל 6 דולר ליום לאדם)
• כל מה שאינו מופיע בסעיף “המחיר כולל”

הערות:
• המחיר כפוף לשינויים במחירי הטיסות, מיסי נמל ודלק.
• ייתכנו שינויים בסדר התוכנית על פי לוח ימים וזמני הטיסות וכן ימי ושעות הפתיחה של האתרים לאורך מסלול הטיול
• תוכנית הטיול מפרטת את מקומות הביקור אך יתכן שספינת הנהר תשנה במעט את מסלול השייט עקב גאות ושפל.
• לעיתים אף ייתכנו ויתורים על חלק ממקומות הביקור תוך מתן תחליף ראוי במקום וזאת אף לאחר היציאה מהארץ.
• כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחברת התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו והאחריות היא על חברות התעופה.

טיולים בתקופת “הקורונה”:
הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).

יובהר ויודגש כי כל עוד מדינת היעד מקבלת תיירים ומתקיימות טיסות למדינת היעד, הטיולים ייצאו כסדרם.

דמי הביטול המפורטים בסעיף “מחירים” והטופס ההרשמה, יהיו תקפים גם במקרים בהם הנוסע יחלה בקורונה ו/או תחול עליו חובת בידוד וכן גם במקרים בהם תהא חובת בידוד לנכנסים לישראל, ו”משבר הקורונה” לא יהווה עילה לפטור מדמי ביטול.

על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, הכוללת גם סעיף קורונה. סעיף זה הוא חובה.
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)
וכן ביטוח נגד ביטול מכל סיבה שהיא המכסה את כל העלויות והנזקים העלולים להיגרם בטיול, לרבות עקב ביטול ו/או הפסקת ו/או קיצור הטיול ו/או שינויים בו, ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

ההתנהלות בטיסות ובמדינות היעד תהנה בכפוף להוראות שיחולו באותה עת לגבי טיסות ו/או שהות במדינת היעד (חובת חבישת מסיכות, שמירת מרחק וכו’). חלה חובה על הנוסע לנהוג ולציית לחוקים ולהחלטות חברות התעופה והרשויות המקומיות.
על הנוסע חלה החובה לבדוק עוד בטרם הרשמתו לטיול את תנאי הטיסות והכניסה למדינת היעד והשהות בה וזאת באמצעות אתר משרד החוץ הבריאות ורשות שדות התעופה וכו’. כל מדינה ותנאיה השונים.

יובהר כי הנחיות הקורונה משתנות ממדינה למדינה ומחברת תעופה לחברת תעופה וכן משתנות מעת לעת ולכן חלה החובה על הנוסע בטרם נסיעתו להתעדכן ולפעול עפ”י ההנחיות התקפות לאותו מועד.

יודגש כי “תרבותו” לא תהא אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע בעקבות אי השתתפותו בטיול או בעקבות מגבלות שונות שיחולו על הנוסע.

 נא לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

השיט יתבצע בספינת הנהר Amethyst, ברמת 4 כוכבים פלוס, הספינה מכילה מקום ל- 170 נוסעים. בתכנון הספינה נלקחו בחשבון עיצובה הפנימי האלגנטי בד בבד עם נוחות מרבית לנוסעים. לספינה ארבעה מפלסים ועיצובה הפנימי משלב עץ ובד בצבעים נעימים ויוצר אווירה אלגנטית ונינוחה המתאימה לשיט נהרות.
החדרים: בכל החדרים בקומות 2 ו-3, “מרפסת צרפתית”- חלונות הזזה גדולים, מיטה זוגית או 2 מיטות נפרדות, מקלחת ושירותים, מייבש שיער, אביזרי אמבט, טלוויזיה, רדיו, כספת.
ארוחות: כל הארוחות מוגשות במסעדה המרכזית בספינה בהושבה קבועה לכל אורך השייט:
ארוחת בוקר – מזנון חופשי
ארוחות הצהריים והערב – בהגשה  a la carte
המטבח בספינה מציע תפריט בינלאומי.
וכנהוג באירופה, כל השתיה קלה כחריפה היא בתשלום.
קפה/תה ועוגה בשעות אחר הצהרים מוגשים בלאונץ’ בר – חופשי.

אולם המסעדה מוקף בחלונות פנורמיים המאפשרים ליהנות מן הנוף של שתי גדות הנהר.
צוות הספינה: 40 אנשי צוות, יחס מצוין המבטיח שירות מעולה. ניהול השייט- חברה גרמנית.
נקודות חשמל: מתח 220 וולט עם פלאג אירופאי שני פינים.
עישון: אסור בכל שטחי הספינה למעט בסיפון השמש העליון.
מידות: אורך 110 מטר, רוחב 11.40 מטר
דגל: גרמניה
גודל התאים: 15 מטר מרובע לתא רגיל, 22 מ”ר לסוויטה
כמות התאים בספינה: 85 חדרים
איבזור החדר: מיזוג אוויר, מקלחת ושירותים, טלפון, מייבש שיער, טלוויזיה, רדיו, ארון, שולחן, כיסא, כספת.
בילוי ערב: מוסיקה חיה וריקודים כל ערב

מחיר באירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה קומה 2 תוספת לקומה 3 מדריך    
26.5.20  05.06.20 2,895 אירו    350 אירו מדריך תרבותו    
    720 אירו 920 אירו       
             

* אין כפל מבצעים והנחות

מחירים ב-אירו לאדם בחדר זוגי

2023-06-14T09:20:04+00:00