yes

טיול מאורגן לצפון קוריאה וחבל מנצ’וריה

טיול מאורגן לצפון קוריאה וחבל מנצ'וריה

קוד הטיול: TGNM בהכנה!
משך הטיול: 15 ימים
יציאה: יפורסם
מדינות: צפון קוריאה, בייג’ין וחבל מנצ’וריה בסין
סגנון: טיול חווייתי מתגלגל
דרושה ויזה לסין!

 

על הטיול:

  • טיול מאורגן וחלוצי לאחת המדינות המסוגרות בתבל

  • נבקר בבירה פיונגיאנג ואתריה המרכזיים, באזור המפורז בין שתי הקוריאות, בשמורות טבע ובפארקים לאומיים

  • נבקר במוזיאונים המשקפים את תרבותה העתיקה של קוריאה

  • חבל מנצו’ריה בסין:
    * אתריה המרכזיים והיהודיים של העיר חארבין
    * אתריה ההסטוריים של העיר שניאנג המהווים זכר להיותה בירת ממלכת מנצ’וריה ולשושלת הקיסרית האחרונה בסין שושלת צ’ינג

  • בייג’ין – סיור באתרים המרכזיים בעיר

  • מדריך בכיר מצוות “תרבותו” – אברהם תש”ח המומחה לצפון קוריאה ומנצ’וריה

מבוא

רק עם תרבותו:
*סיור מקיף בצפון קוריאה- המדינה המסוגרת והמסתורית ביותר בעולם
*חבל מנצו’ריה- חבל בלתי מתויר בצפון מזרחה של סין עם היסטוריה יהודית מפוארת

צפון קוריאה היא ללא ספק אחת המדינות המסקרנות ביותר בעולם כיום. זוהי מדינה סגורה, מנותקת משאר העולם, כולל שכנותיה, ואשר רב הנסתר על הנגלה אודותיה.
לתייר מערבי (ורק מעטים הגיעו למדינה זאת בינתיים) היא משרה אוירה של טירה נצורה הקיימת במעין חלל ריק: מעט מאוד כלי רכב נעים ברחובות, אין פרסומות בצידי הדרך, לא רואים בעלי חיים וכולם מיישרים קו וסוגדים (מרצון או שלא מרצון) לשליט אחד, דיקטטור כל יכול המתנהג כאל.
אבל השוני הזה מכל דבר מוכר, הוא הוא האחראי למסתורין האופף את המדינה ואחראי לכח המשיכה המיוחד שלה.
דוגמאות המעידות על מוזרותה ושונותה של המדינה הזו?
לפי לוח השנה הצפון קוריאני השנה היא 105 ולא 2016 שכן הוא מבוסס על תאריך לידתו של אביה ומיסדה של המדינה קים איל סונג.
לצפון קוריאה, בעלת 24 מיליון אזרחים, יש צבא הרביעי בגודלו בעולם, ובבירתה פיונגיאנג נמצא האיצטדיון הגדול בעולם המכיל 150 אלף מקומות ישיבה ומשמש לאירועים ומפגנים המוניים בחסות השליט הכל יכול של המדינה.

זוהי “מדינה דמוקרטית” בה האזרחים מחויבים לבחור פעם בחמש שנים – אבל רק בפתק אחד הנושא את שמו של השליט.

צפון קוריאה מתגאה באזרחיה שכולם יודעים קרוא וכתוב, אין בה אנאלפביתים.

הרקע לבידודה של צפון קוריאה שנוסדה בשנת 1945 בידי קים איל סונג (סבו של השליט הנוכחי), הוא החלוקה הזמנית של חצי האי לדרום ולצפון בהסכם בין המעצמות אחרי מלחמת העולם השניה. כאשר ביקשה ארה”ב ב- 1950 לבטל את החלוקה ולקיים בחירות לעם הקוריאני כולו, התנגד לכך קים איל סונג בחסות ברית המועצות וסין.

המלחמה שפרצה בעקבות כך בין שתי הקוריאות, ארכה 3 שנים וגבתה את חייהם של 2.5 מיליון איש, רובם אזרחים. בסופה נחתם הסכם הפסקת אש בין שתי הקוריאות אך מעולם לא נחתם חוזה שלום בין המדינות.

מאז שנות השבעים אימצה המדינה את “אידאולוגית הג’וצ’ה”, הדוגלת בעצמאות פוליטית, אי תלות כלכלית והסתמכות על הגנה עצמית. פילוסופיה זאת תרמה להסתגרותה ובידודה הכמעט מוחלט של צפון קוריאה משאר העולם.
במסגרת טיולנו המקיף בצפון קוריאה נראה בין היתר את המונומנטים הענקיים של הבירה פיונגיאנג, דרך האזורים המרוחקים של המדינה אל ההרים והחופים הציוריים בחוף המזרחי.

אם קוריאה הצפונית מסתורית, למרות היותה בכותרות, הרי ששכנתה מנצ’וריה היא בבחינת “נוכח נפקד”. באזור הצפון מזרחי של סין, גובל עם קוריאה, שוכן חבל ארץ המשתרע על שטח של למעלה ממליון קמ”ר, מחולק בין ארבע פרובינציות סיניות וחיים בו כ 110 מליון תושבים.
המנצ’ורים אינם סינים, אך השושלת הקיסרית האחרונה בסין-שושלת צ’ינג היתה של בני מאנצ’ו אנשי מנצו’ריה.
ממנצ’וריה “שלט” קיסר ה”בובה” בחסות יפאן (הקיסר האחרון) על סין.
במנצ’וריה מרוכזת תעשיית המטוסים הסינית, לצד מרכז תעשיית רכב הגדולה בסין.
במנצ’וריה נמצאת העיר ה”רוסית” בעלת המורשת היהודית המפוארת –חרבין “נסיכת מנצ’וריה”.
מנצ’וריה – יפה, מסתורית ומפתיעה, והטיול בה ינוע בין שתי ערים, חרבין הקוסמופוליטית (והיהודית) ושניאנג בירת שושלת צ’ינג ומרכז תעשיית החלל והתעופה הסינית.

יום 1 | 12/4 תל אביב – בייג’ין
ניפגש בשדה התעופה בן גוריון ונטוס בטיסה ישירה לבייג’ין (לינה במטוס)

יום 2 │13/4
הבוקר ננחת בשדה התעופה בבייג’ין. נקבל את אשרות הכניסה לצפון קוריאה ובהתאם לשעת הטיסה, נטוס לפיונגיאנג (Pyongyang) בירת צפון קוריאה והמרכז התרבותי והכלכלי שלה. לאחר ההגעה, נערוך סיור ראשוני בעיר. נראה את קשת הניצחון (Arch of Triumph) הנחשבת לאחת הקשתות הגדולות בעולם וכן את אתר ה- Mansudae Grand Monument, בו ניצבים פסלי ברונזה בגובה 22 מטר של השליטים קים איל סונג וקים ג’ונג איל. בתום הסיור הראשוני נגיע למלוננו להתארגנות, ארוחת ערב ולינה.

יום 3 | 14/04 סיור בפיונגיאנג
“אניונג האסיאו”, בוקר טוב בקוריאנית. הבוקר נכיר מקרוב את עיר הבירה של צפון קוריאה פיונגיאנג. לפי המסורת נוסדה העיר בשנת 2333 לפנה”ס ובשנת 427 לספירה הייתה לבירת ממלכת קוריאה. בשנת 1945 כאשר חולק חצי האי קוריאה לשתי מדינות, הפכה פיונגיאנג לבירת קוריאה הצפונית. העיר ניזוקה קשות במלחמת קוריאה אך נבנתה מחדש בסגנון אדריכלי קומוניסטי עם שדרות רחבות, מונומנטים גדולי ממדים ובתים מונוליתיים. בעיר רכבת תחתית וכן חשמליות ואוטובוסים. מספר כלי הרכב הפרטיים על הכבישים הוא מזערי ומאות אלפי אנשים צועדים לעבודתם ברגל.
נתחיל את סיורנו בכיכר קים איל סונג, הכיכר ששטחה 75 דונם בנויה בסגנון כיכר טייננמן והיא מהגדולות בעולם. סביב הכיכר מצויים מספר מבני ממשל והיא משמשת למצעדים וחגיגות המוניים. נמשיך ל “חנות הספרים בלשונות זרות” שם נוכל לרכוש מזכרות. נתקדם לפארק המזרקות המרשים (Mansudae Fountain Park) וכן נראה את הבית בו נולד קים איל סונג ב- 1912 (Mangyongdae Native House ) הממוקם בראש גבעה המשקיפה על מרכז העיר. נסתובב באתר ונוכל לראות את באר המים, מונומנטים ומוצגים ותמונות מאותה תקופה. ארוחת צהריים תינתן במסעדה מקומית. בחלקו השני של היום נבקר במוזיאון המלחמה (Liberation War Museum ) שם נכיר את תולדות המדינה. לאחר מכן נעלה על המטרו המקומי ונתחכך עם האוכלוסייה המקומית .בתום הסיור נשוב למלוננו. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 4 | 15/04  פיונגיאנג & אירועי יום הולדתו של מנהיג האומה קים איל סונג
נתחיל את סיורינו היום בארמון השמש קומסוסאן המשמש כהיכל הקבורה של מנהיגי קוריאה הצפונית. נבקר בפסטיבל הפרחים הססגוני Kimiilsungia הנערך בתקופה זו של השנה. ארוחת צהריים תינתן במסעדה מקומית ולאחר מכן נגיע לפארק Moran Hill שם נצפה ואף נוכל להשתתף בחגיגות הרקדה המוניות המתקיימות לכבוד יום הולדתו של מנהיג האומה. בהמשך, נגיע למגדל Juche שנבנה לכבוד יום הולדתו ה- 70 של קים איל סונג והושלם ב-1982. גובה המגדל 170 מטר וזהו מונומנט העמודים השני בגובהו בעולם. נמשיך ונבקר באנדרטת המפלגה אשר הוקמה לכבוד חגיגות ה-50 ליסודה של מפלגת הפועלים הצפון קוראנית. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 5 | 16/04  פיונגיאנג – נאמפו – פיונגיאנג
היום ניסע לעיר הנמל נאמפו הנחשבת לשלישית בגודלה במדינה וממוקמת בדרום-מערב צפון קוריאה, על גדתו הצפונית של נהר הטאדונג. נאמפו הייתה כפר דייגים קטן עד אשר בשנת 1897 הפכה לנמל סחר עם מדינות אחרות. נאמפו היא מרכז חשוב בתעשיית ייצור הספינות הצפון קוריאנית. לאחר הגעתנו לעיר, נערוך ביקור במפעל הנדסי מרשים –סכר על שפך נהר הטאנדונג היוצר אגם ענק המספק מים לחקלאות ולמחיה עבור העיר פיונגיאנג. בהמשך, נסייר בשלושת המאוזוליאומים של קנגסו – אתר של אונסק”ו, כדי לראות קברים קדומים, עתיקים ומקוריים. נמשיך בסיורינו במפעל מים מינרלים אשר משמש גם את התעשייה המקומית. נאכל ארוחת צהריים אשר תלווה במאכלים מקומיים. בתום הסיור בנאמפו נשוב לפיונגיאנג ונסייר בארמון הילדים הידוע Mangyongdae Children’s Palace המוקדש לפעילויות העשרה לתלמידים בתחומי ספורט, אמנות ושפות .ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 6 | 17/04  פיונגיאנג – פיונגסונג – הרי מיויאנג
הבוקר בפיונגיאנג נבקר בסטודיו לאמנות (Mansudae Art Studio) המפורסם ביותר במדינה וכן בבניין הספרייה הלאומית (Grand People’s Study House ) שנבנה בסגנון מסורתי על שפת נהר הטאדונג לציון יום הולדתו ה-70 של קים איל סונג. בהמשך ניסע לסיור בעיר פיונגסונג המצויה כ-35 ק”מ מהבירה פיונגיאנג ומהווה למעשה עיר לוויין שלה. העיר מאופיינת בבניינים שעברו שימור, ציורי קיר ומונומנטים רבים. במרכז העיר נראה שתי אנדרטאות גדולות של מנהיגי האומה. נסייר במוזיאון המהפכה המחוזי המציג את גיבורי המהפכנים מהתקופה האנטי-יפנית, את אירועי מלחמת קוריאה ואת הבנייה מחדש של המדינה הצפון קוריאנית. לאחר ארוחת צהריים נבקר בבית ספר יסודי בעיר ונהנה ממופע מוסיקלי. בתום הסיור נצא בנסיעה להרי Myohyangsan – “הר הניחוח המסתורי”. הרים אלו מהווים שמורת טבע המצטיינת בנוף ייחודי, עם צמחייה אנדמית אשר חלקה מצוי בסכנת הכחדה. לעת ערב נגיע למלוננו באזור הרי מיויאנג לארוחת ערב ולינה.

יום 7 | 18/04  הרי מיויאנג – פיונגיאנג
לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור בתערוכה הבין לאומית לידידות (International Friendship Exhibition) המהווה קומפלקס ענק המכיל מתנות שניתנו למושלי קוריאה לדורותיהם. נעלה לראש המבנה לתצפית יפה על ההרים והסביבה. בהמשך נלך מסביב למקדש ההיסטורי הבודהיסטי פויהון (Poyhon Temple) שנבנה בשנת 1042 וחודש במאות 15-18. אחר הצהרים נצא לטיול רגלי קצר בעמק מנפהוק (Manphok Valley) המרהיב ביופיו. בתום הסיור נשוב לפיונגיאנג לארוחת ערב ולינה.

יום 8 |19/04  פיונגיאנג – האזור המפורז בין שתי הקוראות (DMZ) -פיונגיאנג
לאחר ארוחת הבוקר נדרים לעיר Kaesong, בעבר בירת ממלכת קוריאה וכיום עיר תעשייה בגבול שבין הצפון לדרום. העיר ממוקמת ב”שטח המפורז”
(DMZ-Demilitarized Zone) שהוכרז בהסכמת שתי המדינות בסוף המלחמה ביניהן שארכה 3 שנים. נשמע הסברים על המלחמה “הנשכחת” ונסייר ב- Panmunjom, הכפר הנטוש בו נחתם ההסכם לסיומה. נבקר בבית היחיד ששרד מאז ובו לחצו ידיים נציגי האו”ם וצפון קוריאה וקרוי היום בשם “מוזיאון השלום”. ארוחת צהריים מסורתית תוגש באזור ולאחר מכן ניסע  ל- Koryo History Museum הממוקם 2 קילומטר ממרכז קאסונג בתוך מבנה היסטורי שהיה המכון הלימוד המרכזי בתקופת שושלת קוריו. נראה את הגשר המפורסם Sonjuk Bridge שנבנה ב-1290 והתפרסם כמקום בו נרצח המדינאי Jeong Mong Ju בשנת 1392. בתום הסיור באזור המפורז נשוב לפיונגיאנג, נעצור במונומט האיחוד מחדש הצפון קוריאני וכן נשוטט רגלית ברחוב Ryomyong הססגוני. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 9 │20/04   פיונגיאנג – דאנדונג (סין)
תמו ביקורינו בקוריאה הצפונית!
ניפרד מקוריאה בנסיעה ברכבת, שתיקח אותנו מערבה בנופים חקלאיים הרריים לכוון העיר הקוריאנית סינויג’ו בואכה נהר היאלו ועיר הגבול הסינית דאנדונג. לאחר ההגעה למעבר הגבול, נחצה את נהר היאלו ואנו בסין, בעיר דאנדונג. בדאנדוג, באופן מוזר ואירוני כלשהו, נחוש ששבנו אל הציוויליזציה של המאה ה-21.
ארוחת ערב במסעדה ולינה במלוננו בדאנדונג.

יום 10│21/04   דאנדונג – שניאנג
בשעות הבוקר נסייר בעיר הסינית דאנדונג. נראה את חומת סין,(כן, חומת סין המפורסמת) בנקודת הקצה הצפון מזרחית שלה. ניסע לאורך הנהר כדי לצפות ב”גשר המפוצץ” – זכר למלחמת קוריאה. בצהריים נעשה דרכנו ברכבת מהירה לשניאנג בירת פרובינציית ליאונינג. בנוסף להיותה מרכז אורבני ומנהלי, בת כשישה מיליון תושבים, משמשת העיר כמרכז תעשיית המטוסים הסינית. אולם מעבר לכך, העבר ההיסטורי המרתק של שניאנג הופך אותה ל”אוצר נסתר” עבור התייר. עם הגיענו לשניאנג נסייר במתחם ארמון מוקדן המהווה את ה”עיר האסורה” של שניאנג, הנחשבת למהדורה מפוארת ועשירה לעומת העיר האסורה הקיימת בבייג’ין. בתום הסיור ניסע למלוננו להתארגנות. לינה בשניאנג.

יום 11│22/04   שניאנג ואתריה
היום נתמקד באתרי העיר שניאנג. נבקר “פולינג” (fuling) – אתר הקבורה של מייסד שושלת צ’ינג-נורהצ’י ורעייתו. אתר זה ממוקם באזור של נוף הררי מרהיב. נתבונן בנחלת הקבורה המרשימה בהיקפה ובאופי הארכיטקטוני הסיני המרהיב הגלום בה. נמשיך לאתר מורשת ארמון המרשל ז’אנג שואלינג המהווה מוזיאון מפתיע בהיקפו ובעושרו התרבותי. תחנתנו הבאה תהיה הכנסייה הקתולית הניאו גותית המרשימה בשל מיקומה בלב עיר סינית עלומה. אחר הצהריים נבקר בתצוגת מטוסים המקומית וככל שיתיר הזמן, נוסיף ונטייל במרכז התוסס של העיר וברובע המוסלמי הציורי. בתום הסיור נשוב למלוננו בשניאנג.

יום 12│ 23/04   שניאנג – חארבין
הבוקר נשלים את סיורינו בשניאנג ולאחר מכן נעלה על הרכבת לחארבין הנחשבת ל -“נסיכת מנצ’וריה” הרוסית/מערבית/יהודית שבערי סין. חארבין משתרעת על שטח של 20,500 קמ”ר ובה מעל לעשרה מיליון תושבים. העיר הינה בירת מחוז היילונגג’יאנג וסיפורה מתחיל למעשה בסוף המאה ה- 19 עם סלילת קו רכבת מזרח סין, כהמשך לרכבת הטרנס סיבירית – על ידי רוסיה. חארבין התפתחה במהירות שיא, ותבוסת רוסיה במלחמה עם יפן (1905) רק הגבירה את התפתחותה, בשל חדירת השקעות מערביות ויפניות. גורם מרכזי בהתפתחותה של העיר הייתה הקהילה היהודית, אשר בשיאה מנתה כ- 8,000 איש. אחר הצהריים נגיע לחארבין ונערוך בה סיור ראשוני. נטייל בפארק סטלין ובטיילת על שפת נהר שונגואה .. לינה בחארבין.

יום 13 │24/04  חארבין ואתריה
נקדיש את היום לסיורים בחארבין. נראה את כיכר כנסיית איה סופיה הרוסית ונסייר ברחובה הראשי של העיר ההיסטורית המהווה מוזיאון ארכיטקטוני פתוח וכיום מדרחוב הומה ותוסס. נתרשם מהמורשת היהודית המאפיינת את העיר הנראית ומודגשת באין ספור נקודות. נבקר בבית הכנסת הגדול המשמש כמוזיאון ליהדות חארבין. נראה מוסדות ציבור יהודיים וכן נבקר בבית העלמין היהודי. בהמשך נבקר במוזיאון המציג אקווריום ,לצד פינגווינים, דובי הקוטב ועוד. בתום הסיור נשוב למלוננו בחארבין.

יום 14 │25/04  חארבין – טיסה לבייג’ין
היום נשלים את סיורינו בחארבין. נבקר באי השמש המחבר בין שתי גדות נהר השונגואה ובו פארק עירוני המשמש בימות החורף את פסטיבל הקרח של סין .במהלך השנה נשמרים פסלי הקרח מהפסטיבל בתערוכה אשר בה נבקר. בכניסה לתערוכה נקבל מעילים מיוחדים לצורך הביקור בתצוגה מרהיבה זו. בהמשך, נגיע לביקור בפארק הנמרים הסיביריים בו נעבור ברכבים מוגנים בין מאות נמרים החיים ב”טבע”.אחר הצהריים ניסע לשדה התעופה לקראת הטיסה לבייג’ין. לינה בביג’ין.

יום 15 │26/04   בייג’ין ואתריה – טיסה לתל אביב
היום נסייר באתריה המרכזיים של בייג’ין. נגיע לכיכר טיאנאנמן הנחשבת לכיכר הגדולה ביותר בסין ואחת הגדולות בעולם. כיכר זו משמשת כמתחם לאירועים עממיים, מצעדים והפגנות. נמשיך דרך מקדש השמים בו נוכל ללמוד על ההיסטוריה הארוכה והעשירה של סין. בהמשך נערוך סיור ריקשות חביב, נשתתף ב-Tea Ceremony וכן נשוטט בשוק הפנינים המפורסם. בערב נצפה במופע מסכות הזהב \, נאכל ארוחת ערב במסעדה ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה לקראת טיסת הלילה חזרה לתל אביב.
נחיתה אור  ליום 16

האם בטוח לבקר בצפון קוריאה?
למרות האירועים הפוליטיים הקשורים בשמה של צפון קוריאה, התיירות אינה מושפעת מכך. החברה איתה תרבותו התקשרה לביצוע הטיול, היא אחת ממארגני הטיולים הספורים אשר זכו לרישיון מהמשטר לצורך כך. לא ניתן לבקר במדינה שלא באמצעות החברות הללו. היא עושה זאת מזה עשור שנים בביטחון רב וללא תקלות עם הרשויות.
לגבי הביטחון האישי. צפון קוריאה מתגאה באחד משיעורי הפשיעה הנמוכים ביותר בעולם ותיירים מרגישים בה מאד בטוחים. עד היום, לא היו לחברה המארגנת שום אירועים בעלי אופי פלילי כמו כייסות, גניבת חפצים וכו’. צוות החברה בצפון קוריאה עומד בקשר עם כל השגרירויות והנציגויות הזרות בפיונגיאנג, לכל מקרה בו תידרש התערבות.


כיצד אורגן הטיול שלכם?
חברת התיירות איתה התקשרנו לביצוע הטיול, פועלת בשיתוף עם סוכנות הנסיעות הלאומית של צפון קוריאה (“KISTC”) באופן ישיר. כל הבקשות לוויזה מוגשות לסוכנות זו בפיונגיאנג וכל אשרות התייר שהחברה מספקת למטיילים ניתנים כדין על ידי רשויות צפון קוריאה.

האם בעלי דרכון ישראלי יכולים לקבל ויזת תייר לטיול בצפון קוריאה?
כן, אזרחים ישראלים, כמו אזרחי רב המדינות בעולם , כשירים לקבל ויזת ביקור בצפון קוריאה. את הויזה יקבלו המשתתפים בבייג’ין. סידורי הנפקת הויזה לצפון קוריאה יטופלו ע”י תרבותו.

האם ויזה שהונפקה ע”י החברה בבייג’ין תכובד תמיד בצפון קוריאה?
ויזות התייר שיונפקו לכם בבייג’ין, מכובדות תמיד ע”י שלטונות צפון קוריאה. אף על פי שזה לא קרה לחברה המארגנת עד כה, במידה שיקרה, תרבותו תחזיר את כל הסכומים ששולמו על ידיכם עבור הטיול החל מהרגע בו עליתם על המטוס מבייג’ין לפיונגיאנג.

האם משרד החוץ הישראלי מאשר לישראלים לבקר בצפון קוריאה?
כן, אתר משרד החוץ קובע כי אין מניעה לבקר בצפון קוריאה.

מי לא יכול לקבל ויזת תייר לצפון קוריאה?
עיתונאים מקצועיים ואזרחי דרום קוריאה, אינם יכולים לקבל אשרת תייר רגילה ונדרשים להגשת בקשות מיוחדות לשלטונות ולתהליך ארוך לשם כך.

האם אני צריך ויזת תייר לסין?
כן, כמו בכל נסיעה רגילה לסין.אולם יש להקפיד על ויזה עם 2 כניסות לסין!

באיזו שפה יתנהל הטיול?
שפת ההדרכה בטיול היא אנגלית והמדריכים המקומיים דוברי אנגלית טובה. המלווה הישראלי של הקבוצה, יתרגם לעברית בעת הצורך. המדריכים המקומיים, כולם מועסקים ע”י המדינה, נבחרו והוכשרו בקפידה רבה כדי לייצג את תרבותה של צפון קוריאה באופן המקצועי והמרתק ביותר.
בנוסף, הם תורגלו לטפל היטב במטיילים כדי להבטיח את שלומם ורווחתם ללא דופי.

מהי דרגת הקושי הגופני בטיול הזה?
עליכם להיות להיות בכושר גופני סביר כמו בכל טיול מאורגן בעצימות בינונית. חלק מימי הטיול עשויים להיות ארוכים – יציאה בבוקר וחזרה למלון בערב. למרות שהאוטובוסים נוחים, הכבישים במחוזות הכפריים “סובלים” מתחזוקה נמוכה וממהמורות בדרכים ולעיתים המסלול עובר בדרכי עפר.
ישנן קטעי הליכה רגלית ולעיתים אף טיפוס על משטחים שאינם מישוריים, אבל תמיד תוכלו לבחור לא להצטרף ולחכות לנו עד שהקבוצה תשוב לנקודת היציאה.

האם נוכל לצלם תמונות וסרטוני וידאו במהלך הטיול?
כן, ניתן לצלם תמונות וסרטוני וידאו באופן חופשי ברב המקומות בצפון קוריאה. יש מקומות שבהם אין לצלם והמדריכים המקומיים יתריעו מראש היכן שהצילום אינו מותר. בדרך כלל, אלו צילומים הקשורים בנושאים צבאיים. בכל מקרה שבו אינכם בטוחים בשאלות אלו, תוכלו לפנות למדריך המקומי.

האם תהיה לנו גישה לאינטרנט או לטלפון סלולארי?
כן, אבל רק בתחומי המדינה. מוקדם יותר השנה, הודיעו השלטונות כי מעתה יורשו זרים להביא איתם טלפונים סלולריים, לרכוש כרטיסי SIM מקומיים המאפשרים גישה לרשת הסלולרית המקומית.
תקשורת טלפונית בינלאומית, יש רק מהמלונות בהם נתאכסן. אלו מאפשרים לאורחים לשלוח מיילים באמצעות כתובת הדוא”ל של המלון כמו גם להשתמש בתאי הטלפון המוצבים בהם לביצוע שיחות בינלאומיות או משלוח פקס תמורת תשלום (בד”כ 1-3 יורו).

אני יכול להביא מחשב נייד, אייפד, או קינדל?
כן. אין הגבלות על הבאת מכשירים אלקטרוניים כנ”ל אבל לא מכשירי GPS עצמאיים.
מחשבים ניידים, אייפדים, קינדל – כולם מותרים.

איזה מטבע עלינו להכין לקראת הטיול?
דולר, אירו ויואן סיני הם מטבעות חוקיים בצפון קוריאה. אנו ממליצים להשתמש ביואן סיני עבור רכישות קטנות כמו מים, חטיפים, מזכרות. במטבע היורו טוב לשלם את דמי הכניסה לאירועים מיוחדים ובדולרים ניתן להשתמש בכל מקום אחר. מומלץ להביא תמהיל מהמטבעות הללו ובשטרות קטנים, כיוון שלא תמיד למקבל התשלום יהיה עודף לתת לכם. בנוסף, הבנקים לא מקבלים שטרות כסף שחוקים או קרועים, שהונפקו לפני שנת 2000 . כדאי להצטייד בשטרות בעלי מראה נקי וחדש. אין כספומטים או דוכנים להמרת מטבע במדינה.
המטבע המקומי וון (won), אסור בשימוש ע”י תיירים. ברי המזל מבינכם יוכלו לקבל שטר כמזכרת הביתה.

מהי העונה הטובה לבקר בצפון קוריאה?
לכל עונה בצפון קוריאה יש קסם משלה. למרות זאת, האביב והסתיו הם כנראה התקופה הטובה ביותר לנסוע צפון קוריאה. העונה הגשומה היא מיולי עד תחילת אוגוסט. הטמפ’ בזמן הביקור שלנו תהיה 20+ ביום ובלילה 10-15+. בספטמבר יש 7 ימי גשם בממוצע.

ומה עם ארוחות?
לאורך הטיול בצפון קוריאה (למעט היום הראשון והאחרון) – פנסיון מלא, שלוש ארוחות ביום. ארוחת בוקר מערבית (עם ביצים, טוסט וכו’), תוגש במלון. ארוחות צהריים וערב תהיינה במסעדות המקומיות בתפריט קוריאני מסורתי, הכולל: אורז, ירקות ותבשילי בשרים. ניתן יהיה לקבל גם תפריט צמחוני.

ומה אם אחלה בזמן שהותי שם?
אנו דורשים מהנוסעים לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות המכילה ביטוח פינוי רפואי מצפון קוריאה בעת הצורך. חב’ ביטוח בינלאומיות כמו SOS International ו- Travel Guard מציעות פוליסות כאלו. אנו במגעים סופיים עם חב’ ביטוח בריאות ישראלית לכיסוי הפוליסה שלהם גם בצפון קוריאה. כמו כן, טיפול רפואי ניתן לקבל בבית החולים של פיונגיאנג במתחם הדיפלומטי. הטיפול הרפואי במחוזות הכפריים של המדינה, עלול להיות מוגבל יותר.
במקרה שידרש פינוי רפואי מהמדינה, המדריכים המקומיים של החברה המארגנת יפעלו במשותף עם חב’ הביטוח והשגרירויות הזרות כדי לארגן זאת. קיימת גם אפשרות לרכוש ביטוח נסיעות חירום באמצעות חברת Travel Guard Chartis. התקשר אלינו לפרטים נוספים.

מחירים בדולרים לאדם בחדר זוגי

**אין כפל מבצעים והנחות
* דרושה ויזה לסין

המחיר כולל:

  • אשרת כניסה לצפון קוריאה
  • טיסה בינלאומית לפיונגיאנג דרך יעד ביניים
  • אוטובוס צמוד בכל הסיורים בהתאם לתוכנית
  • סיורים וכניסות לאתרים בהתאם למפורט בתוכנית
  • לינה במלונות בדרגת תיירות טובה לאורך כל המסלול
  • ארוחות בימי הטיול בצפון קוריאה על בסיס פנסיון מלא
  • מדריך ישראלי בכיר מצוות “תרבותו” – אברהם תש”ח – מומחה לצפון קוריאה 
  • מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לנדרש
  • טיפים לנותני השירותים בחו”ל (נהגים ומדריכים מקומיים בלבד)
  • מפגש קבוצה לקראת הטיול

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח רפואי ומטען
  • ארוחות ושתייה מעבר למפורט בתוכנית
  • שירותי סבלות בבתי המלון
  • תשר למדריך הישראלי כ-6 דולר ליום לאדם
  • כל מה שאינו כלול בסעיף “המחיר כולל”

תנאי תשלום:

  • דמי הרשמה על סך 250 $ לנוסע עם ההרשמה.
  • עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
  • ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
  • התשלום לפי שער המחאות והעברות.

תנאים ומידע כללי

הערות :

1. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבצע שינויים במסלול, בסדר הימים ובבתי המלון עקב אילוצים מקומיים, אקלימיים, תעופתיים,
    מעברי גבול, כוח עליון ואחרים אשר אינן תלויים בחברתנו.
2. ייתכנו אף שינויים במקצת הביקורים ובמקומם יינתנו אתרי ביקור חלופיים בהתאם להחלטת הרשויות בצפון קוריאה ובסין.
3. חיסונים – יש לפנות למרפאות המטיילים בלשכת הבריאות המחוזית.

* המחירים משתנים בחברת השייט עפ”י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.

טיולים בתקופת “הקורונה

הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).

יובהר ויודגש כי כל עוד מדינת היעד מקבלת תיירים ומתקיימות טיסות למדינת היעד, הטיולים ייצאו כסדרם.

דמי הביטול המפורטים בסעיף “מחירים” והטופס ההרשמה, יהיו תקפים גם במקרים בהם הנוסע יחלה בקורונה ו/או תחול עליו חובת בידוד וכן גם במקרים בהם תהא חובת בידוד לנכנסים לישראל, ו”משבר הקורונה” לא יהווה עילה לפטור מדמי ביטול.

על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, הכוללת גם סעיף קורונה. סעיף זה הוא חובה.
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)
וכן ביטוח נגד ביטול מכל סיבה שהיא המכסה את כל העלויות והנזקים העלולים להיגרם בטיול, לרבות עקב ביטול ו/או הפסקת ו/או קיצור הטיול ו/או שינויים בו, ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

ההתנהלות בטיסות ובמדינות היעד תהנה בכפוף להוראות שיחולו באותה עת לגבי טיסות ו/או שהות במדינת היעד (חובת חבישת מסיכות, שמירת מרחק וכו’). חלה חובה על הנוסע לנהוג ולציית לחוקים ולהחלטות חברות התעופה והרשויות המקומיות.
על הנוסע חלה החובה לבדוק עוד בטרם הרשמתו לטיול את תנאי הטיסות והכניסה למדינת היעד והשהות בה וזאת באמצעות אתר משרד החוץ הבריאות ורשות שדות התעופה וכו’. כל מדינה ותנאיה השונים.

יובהר כי הנחיות הקורונה משתנות ממדינה למדינה ומחברת תעופה לחברת תעופה וכן משתנות מעת לעת ולכן חלה החובה על הנוסע בטרם נסיעתו להתעדכן ולפעול עפ”י ההנחיות התקפות לאותו מועד.

יודגש כי “תרבותו” לא תהא אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע בעקבות אי השתתפותו בטיול או בעקבות מגבלות שונות שיחולו על הנוסע

המחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי:

יציאה חזרה בחדר זוגי  תוספת ליחיד  הערות מדריך  
01/09/19 16/09/19 4,695 $   כולל חגיגות יום העצמאות בפיונגיאנג אברהם תש”ח  
תוספת ליחיד בחדר   720 $   דרושה ויזה לסין !     

 

2024-02-19T13:19:30+00:00