yes

שייט הכל כלול על הריין

שייט הכול כלול על הריין

דרך מקורית להתוודע אל מקומות, תרבויות ועמים, היא באמצעות שייט. המפגש הבלתי אמצעי בין מטיילים לעיירות, כפרים ומקומות נסתרים, חושף בפניהם עולם שלא הכירו. כי אפשר להכיר את זה רק עם הגב לים… מדובר על שיט של 9 ימים ושמונה לילות. העובר דרך צרפת וגרמניה במסלול מיוחד של פרנקפורט, וורמס, שטרסבורג, קולמר, ריקוויר, ריבוויל, אלזס והיער השחור.  זו ההזדמנות להתוודע אל נהר הריין, שהוא הארוך ביותר במערב אירופה. אורכו הוא 1,223 ק"מ ויש לו חשיבות גיאוגרפית, כלכלית והיסטורית. מקורותיו של הנהר הזה בהרי האלפים בשוויץ, משם הוא חוצה אותה וזורם לצרפת, אוסטריה והולנד. אבל למרות כל זאת, נהר הריין מזוהה כנהר גרמני. יש המון מיתוסים סביבו שעיצבו את הרוח הגרמנית, ולאורכו נבנו הערים הראשונות העתיקות והמרתקות, אליהם יתוודעו המטיילים בשייט. בעבר הוא שימש עורך תחבורה מרכזי ועמי האזור ניהלו בו קרבות מרים, אבל הים כמובן הוא משמש בעיקר כספורט, שעשוע והנאה. שייט בנהר חושף שרידים היסטריים ומרכזי תרבות שפרחו בו, טירות עתיקות, קתדרלות מפוארות ואדריכלות שהיא לא פחות מיצירות מופת נדירות בעולם.

shutterstock_585764600

אלזס לורן ושטרסבורג

במהלך השייט יגיעו המטיילים אל אזור אלזס לורן והיער השחור. מדובר בחבל ארץ קטן הנחשב לאחד מאזורי התיור הכי פופולאריים בצרפת. יש לו גבולות משותפים עם שוויץ וגרמניה, ולכן גם מושפע הן בתרבות, בנופים וגם בקולינריה משתי המדינות. ההיסטוריה של החבל הזה עשירה מאוד, ויש בו הרבה מאוד סממנים לכך. יש בו ארכיטקטורה מיוחדת במינה ואחר האתרים המומלצים לעצור בהם הוא "שוויץ של צרפת", בה מתקיימות פעילויות של ספורט וטבע המתאימות לגילאים שונים. מסלולי טיולי אופניים, טיולים רגליים, ראפטינג בריין וגם טיולי סוסים. המקום שופע יקבים ישנים וביקור בהם הוא חוויה של ממש. מומלץ לבקר בשטרסבורג שיש בה הרבה שרידים של תרבות גרמנית וצרפתית והיא עיר הבירה של אלזס.  יש בה אזור עתיק רחב במרכזו עובר הריין וזוהי דרך מיוחדת להכיר אותו. יש בו אדריכלות עוד מימי הביניים, הרבה מאוד בתים מסוגננים ורובע שנקרא "צרפת הקטנה". כמובן שאי אפשר  לוותר על קתדרלת נוטרדאם מהיפות ביותר בצרפת, שיש בה ויטראז'ים ענקיים צבעוניים ושעון אסטרונומי. ביולי אוגוסט בדרך כלל מתקיים בחזית הקתדרלה' מופע אור קולי מדהים. יש במקום גם מוזיאונים לאומנות, רובע קרוטנו התוסס והמודרני, פארק גדול עם בעלי חיים, גן בוטני, מוזיאון טבע ועוד.

היער השחור הוא אזור במדינת באדן וירטמברג בדרום מערב גרמניה. הוא תחום מדרום ע"י שוויץ ובמערב עם צרפת. יש באזור הרבה הרים והנקודה הכי גבוהה היא פלדברג. רוב הפסגות שלו הם מעל לגובה פני הים. נהרות רבים חוצים את היער.

באדן באדן

  הארמון הניצב במרכזה של העיר באדן באדן. מסביבו גינה יפה KURHAUS

והוא מהווה את אחד הבניינים הכי יפים במקום. מובילות אליו שתי שורות של עמודים קורניתים מגולפים בדמויות של יצורים מיתולוגיים. בעבר הוא שימש כאולם נשפים. היום בחלק מהאולמות שלו משתמשים לצורך כנסים וקונצרטים, ובחלק אחר שלו פועל קזינו, מסעדה וניתן לצפות ממנו על גני הספא. מומלץ מאוד לבקר בחלק העתיק של באדן באדן ובמוזיאון העיר. בבאדן באדן מבעבעים מעיינות מרפא חמים, אליהם נוהרים מטיילים מכל אירופה.

פרנקפורט

פרנקפורט נחשבת ובצדק, למנהטן של גרמניה. זוהי עיר בעלת חזית מודרנית עם גורדי שחקים, והיא גם מרכז תרבות. בתוך חומותיה מרוכזים כל האתרים המעניינים. המרכז ההיסטורי, קתדרלת ברתולימיאוס, מוזיאון גתה, גלריות ומוזיאונים.

ריקוויר  וקייסרסברג

ריקוויר הנה עיר עם הרבה מאוד בתים עתיקים עוד מהמאה ה-16, וטיול ברחובה הראשי בשם דה-גול, מושך את המטיילים לבתי קפה, מסעדות ועוד. יש בה מאפיות משובחות והיא מאוד כפרית וחמה. בגלל ההיסטוריה המלחמתית באזור, יש באזור הרבה מאוד מבצרים עתיקים וטירות שמספרים את סיפוריהם באבנים העתיקות. בכפר הציורי ריבווילה יש שלוש טירות עתיקות וכיכר מרכזית. בכפר ריקוויר חנויות יין רבות שהן חלק מדרך היין של אלזס.

קייסרסברג, היא עיירה בחבל אלזס קטנה מאוד בסה"ע 25 קמ"ק ויש בה טירה ובתים עתיקים, כרמים ובאזור עצמו יש ארמונות ומבנים עתיקים וכן כיכר העיר. יש בה רחובות צרים וציוריים וביקור בה כמו לקוח מגלויה המפרסמת את החיים הכפריים הטובים. קולמאר נמצאת בחלקו הדרומי של חבל אלזס וגם היא יעד תיירותי פופולארי. יש בה הרבה שרידים היסטוריים עתיקים, בתים בסגנון גותי, מדרחוב מקסים ומוזיאון לאומנות. בקולמאר אפשר גם לשוט בין האתרים השונים, או לטייל ברכבת התיירים העוברת בין האתרים החשובים. ולא לשכוח לבקר במוזיאון הצעצועים.

שייט בריין החושף את המטיילים אל "הגב" של צרפת וגרמניה, אכן מציע טיול חוויה מיוחד במינו.

2019-02-14T04:14:43+00:00