yes

לארוז או מה לא לארוז לקרוז, זאת השאלה!

לארוז או מה לא לארוז לקרוז, זאת השאלה!

כתב: חיים פרס

הקרוזר המתחיל, זה שעולה בפעם ראשונה לאנית קרוז, מתמלא בשאלות רבות. אחד הנושאים החוזרים בשאלות הללו שוב ושוב הוא האריזה. מה אורזים לקרוז? האם צריך טוקסידו ועניבת פרפר לערב הגאלה עם הקברניט? האם מותר להביא יותר ממזוודה אחת לאניה וכו'.
לשאלות בנושאי אריזה מוקדש הפוסט הזה המהווה חלק ראשון בסדרה. מומלץ לכם להדפיס אותו ולשמור לרגע שבו מתחילות ההכנות לקרוז. תת אותו ללקוח או לחילופין לשלוח אותו לדף המתאים באתר שלנו. לצורכי נוחיות, הכתיבה היא בלשון זכר.
מהו "פרופיל" האריזה שלך? האם אתה כמו רעייתי המתחילה לארוז 10 ימים לפני הנסיעה חמושה ברשימות אריזה וטכניקות בדוקות לחיסכון במקום כמו גלגול גרביים והכנסתם לתוך הנעליים? או שאולי אתה כמוני, אורז את מזוודתו ערב לפני הנסיעה, זורק את הנחוץ לתוך המזוודה ואלו מתברר בסוף, בד"כ הפריטים הנכונים?
בשתי הדרכים אתה לומד כי החפצים שאתה מביא איתך, או יותר נכון אלו שאתה לא מביא, עשויים להשפיע על הנאתך מהקרוז.
יש לי מספר לא קטן של סווצ'רים שנאלצתי לקנות בטיולים שלנו כאשר נתפסנו ביום קר מהרגיל לעונה, ללא ביגוד בשכבות חמות. את בזבוז הזמן בשופינג שהוקדש להשלמת החסר וכמובן גם את "הקנס" הכספי המתלווה לרכישת בגדים שכמעט ולא לבשתי יותר, אני זוכר היטב.
אני זוכר גם את רעייתי עם הצטננות קשה מהמיזוג של חדרי האוכל, רק בגלל ששכחה לארוז עליונית. יצא לי גם לקנות "אדוויל" לכאבי ראש במחיר מופקע באניה וגם ראיתי נוסעים בנמל, ביום העליה לאניה, מזיעים בג'ינס ביום חם, כי הם לא ארזו מכנסיים קצרים בתיק היד שלהם.
אז אם המטרה שלך היא למנוע עלויות מיותרות ולמקסם את הזמן שלך בנמלים כדי לראות כמה שיותר, הנה 10 הטיפים הראשונים שיבטיחו שתיקח מה שצריך לקרוז שלך:

norwey6

טיפ 1: ארוז את תיקי היד בתבונה.

ארוז מערכת ביגוד להחלפה, כלי רחצה וסט אחד של התרופות החיוניות שלך, בתיקי היד שעולים למטוס (סט נוסף של תרופות, במזוודה). זה חשוב משתי סיבות: ראשית, אם המזוודה שלך תלך לאיבוד בטיסה בדרך לקרוז, לפחות יהיו לך כמה דברים חיוניים איתך. עד שהמטען שלך ימצא וישלח לנמל הבא, זה עלול לקחת זמן. זכור שבקרוז אתה מחליף נמל ומדינה כמעט בכל יום, מה שיקשה על מח' האבדות של חברת התעופה לאתר אתכם. שנית, במקרה והמזוודות שלך, ביום ההגעה לאניה, מתעכבות קצת ע"י הסבלים בדרך אל התא, יהיה לך לפחות בגד ים או משהו נוח ללבוש בדרך לחדרי האוכל.

טיפ 2: הכר את הקוד הלבוש באניה, מראש.

בעוד שחלק מאנשים העולים על קרוז, עדיין אוהבים להתלבש במיטב המחלצות (שמלות רשמיות וטוקסידו) לערבים הפורמלים  באניה, רוב האנשים מתלבשים בלבוש עסקי (חליפה לגברים, חליפות מכנסיים או שמלות משי – לנשים). האירוניה היא שככל שמותג חב' השייט יותר יוקרתי (למעט חברות הפרימיום- קריסטל וקיונארד, שנוסעיהם באמת אוהבים להתגנדר), הנוסעים מרגישים מספיק בטוחים בעצמם כדי להתלבש בסגנון הספורט אלגנטי יותר. אם בכל זאת אתה אוהב להתלבש, דע כי בכמה מהחב' ניתן לשכור באניה חליפת טוקסידו, כך שאת שלך אתה יכול להשאיר בבית. אם אתה אלרגי ללבוש רשמי, ברב האניות, תוכל לאכול במגוון המסעדות בסגנון מזנון חופשי ולהשתחרר מהצורך להתלבט מה ללבוש.

טיפ 3: שקול להתארגן לכביסה על האניה

אם אתה רוצה לארוז קל, (ולעשות כביסה בדרך), הקפד לבדוק מה הם סידורי הכביסה על האניה. לא כל הספינות מציעות שרותי מכבסה חינם או מכונות כביסה בתשלום. כביסה היא שירות המסופק על ידי חב' השייט אבל זה יכול להיות יקר (אם כי השרות מוצע חינם לעתים קרובות לאורחים בסוויטות או לחברי הנוסע המתמיד). בכל מקרה, תוכל תמיד לחסוך בעלויות כביסה על ידי הבאת אבקת כביסה לאניה ולכבס פריטי לבוש כמו תחתונים וחולצות בחדר האמבטיה שלך.

טיפ 4: אל תניח שמוצרי הטיפוח האהובים עליך יהיו על המדף

תמיד תמצא מוצרי טיפוח בסיסיים כמו סבון ושמפו בחדר האמבטיה. בחברות השייט כמו רויאל קאריביין, נורוויג'יין וקרניבל – היצע מוצרים אלו הוא מוגבל כך שאולי תרצה להביא אותם איתך. כנ"ל לגבי מייבשי שיער. אלו בד"כ חלשים כל כך, שכדאי לפעמים לעלות לסיפון ולייבש את השיער נגד הרוח. ולא לשכוח, יש גם מספרות על האניה.

טיפ 5: מדיניות חלוק רחצה.

ברוב המקרים, אתה לא צריך לארוז את חלוק רחצה. ברוב חב' השייט, כמו קרניבל והולנד אמריקה, תמצאו חלוקי רחצה בחדר ובחב' אחרות החל מחדרי מרפסת ומעלה. בפרינצס תקבל ע"פ בקשה. אם החלוק חשוב לך ואינך רוצה לארוז את שלך מהבית, עיין במדור "שאלות ותשובות" באתר חב' השייט או שאל את הסוכן. בכל מקרה זכור, חלוק רחצה אינו נחשב למזכרת חינם באדיבות חב' השייט. אם תרצה לקחת אותו הביתה, זה בתשלום.

טיפ 6: ארוז במחשבה על יעדי הקרוז שלך.

במילים פשוטות, למעט הקשר הברור בין מזג האוויר למה שנכנס למזוודה,  יש יעדים בהם תזדקק ללבוש יותר פורמלי מאחרים. באירופה למשל תבקר כנראה במקומות קדושים המקפידים על כיסוי גוף ולבוש הולם ולהבדיל, במגרשי הגולף במועדונים של ברמודה וסקוטלנד, יש קוד לבוש מחמיר. בניגוד לכך, מסלולי שיט אחרים מבקרים במקומות בהם הלבוש הוא ממש חופשי ותרשו לעצמכם להתפרע. בקטגוריה זו אנו כוללים את הוואי, הריביירה המקסיקנית, האיים הקריביים, פולינזיה הצרפתית ועוד.
ואל תשכחו לתת את הדעת על אופי הפעילות שלכם על בנמל הירידה. כפכפים הם בסדר ליום שכולו חוף, אבל אם אתה מתכנן טיולים פעילים כמו, הליכה מרובה, אופניים וכו', ארוז נעליים בהתאם.

טיפ 7: שמור קצת מקום פנוי במזוודה שלך.

הנסיון מלמד שאתה צפוי לרכוש כמה מזכרות במהלך הקרוז, כאלו שיצטרפו לאוסף שעל המזנון בסלון. עבורם שמור קצת מקום במזוודה, אחרת תזדקק לתיק/מזוודה נוספים ולמפגש סוער קצת עם המאזניים של דיילי הקרקע בשדה התעופה.

טיפ 8: Mix & match

וזו, עצת זהב. תכנן מראש את מערכות הביגוד לכל יום קרוז (רצוי להעלות על הכתב) ע"פ עיקרון
ה- Mix & matchכך שתוכל לערבב ולהתאים (באנגלית זה נשמע יותר טוב). אם תוכל לאלץ את פריטי הביגוד שלך לבצע "תפקידים כפולים ומשולשים", תפנה לעצמך הרבה מקום במזוודה.
היצמד לרעיון "הצבע האחד" בו תוכל להתאים מכנסיים לכמה חלקי ביגוד עליון או הבא איתך חולצות המתאימות לערב אבל כאלו שניתן גם לרדת איתם לחוף. אמץ את מראה השכבות כדי להתמודד עם מזג האוויר המשתנה בנמלים השונים. שנה את ההופעה שלך עם עזרי אופנה כמו: תכשיטים, עניבות וצעיפים, במקום לגרור שתי חליפות או שמלת ערב. זכרו, הסיכוי הסטטיסטי שתפגשו שוב פעם עם הנוסעים על האניה, שואף לאפס וגם אם זה יקרה, אף אחד מהם לא יזכור מה לבשתם פעמיים!

טיפ 9: זכור את היסודות.

רוב החדרים באניות קרוז אינם מצוידים בשעונים מעוררים. אם אינך מעוניין להשתמש בשרות ההשכמה, הבא איתך שעון מעורר. אם אתה משתמש בטלפון הסלולרי שלך לתפקיד הזה, תוודא שאתה לא משלם ביוקר עבור שרותי נדידה (במקומות בהם יש חיבור לאינטרנט על האניה).
פריטים אחרים שמומלץ לארוז בגלל שהם לא יסופקו לך על האניה או שמחירם גבוה, כוללים: קולבים נוספים, תרופות ללא מרשם, סוללות, כרטיסי זיכרון למצלמה, קרם הגנה, אטמי אוזניים, שקיות פלסטיק אוטמות לשמירה על האביזרים שלך בטיולים בהם צפויה להיות רטיבות, מטעני חשמל, מתאמים בינלאומיים ומפצל שקעים.

טיפ 10: שמור את כל המסמכים החשובים איתך.

תמיד תוודא שהדרכון (או צילום שלו), מסמכי הקרוז, העתקי כרטיס עליה למטוס, אינם נמצאים במזוודה אלא איתך. באופן כזה, גם אם המזוודה שלך לא הגיעה לאניה בזמן או חלילה איבדת את הדרכון, זו תהיה "מכה קלה בכנף" אבל תוכל להמשיך בנופש שלך.
כמו כן, זכור כי האחריות על הצטיידות בכל אשרות הכניסה והחיסונים הנדרשים במדינות בהם האניה מבקרת, היא עליך בלבד.

rss
רסס סוכנים

קרוזים – שייט אוניות גדולות

  • קרוזים לפיורדים בנורווגיה

כל מסלולי הקרוזים לפיורדים הנורבגיים, הכף הצפוני והחוג הארקטי

ארץ הפיורדים, היא ללא ספק אחת המדינות שנתברכה בנופים מרהיבים, מהיפים בעולם ומציעה טבע לא נגוע וצפיפות נמוכה. הפסגות המושלגות, הקרחונים רחבי הידיים, היערות הבתוליים והפיורדים העמוקים הופכים את ההפלגה לנורווגיה לחוויה מפעימה.

קרוז מאורגן למערב הים התיכון באוניה המפוארת והחדשנית בעולם הקרוזים 2024 Msc World Europa בספטמבר ובחג סוכות

קרוז מאורגן במערב הים התיכון הכולל את מארסיי וטעימה מפרובאנס, פורטופינו, הכפרים המצויירים צ'ינקווטרה וגנואה שבריביירה האיטלקית, נאפולי ופומפיי, מסינה בסיציליה וולטה באי מלטה

כל הקרוזים לאיסלנד

קרוז המחבר יחדיו את הטבע הדרמטי של איסלנד, ארץ הקרח והאש, עם זה של סקוטלנד, החולקות שתיהן הסטוריה משותפת החל מימי הויקינגים.

קרוזים – שייט נהרות

שייט על נהר הרון מליון לפרובאנס 2024 בספינה Ms Camargue

עמק נהר הרון הוא גם אחד מאזורי היין היפים והמרתקים בעולם. לאורכו התפתחו מותגי היין הידועים בעולם כולו. בטיול זה נחווה כפרים ועיירות מבודדות לצד ערים גדולות, הרים נישאים לצד עמקים וקניונים בהם זורמים נחלים שוצפים, מערות קדמוניות ואתרים היסטוריים מתקופת הרומאים. שילוב של טבע קסום, היסטוריה, ארכיטקטורה וגסטרונומיה משובחת.

דורדון-פריגור שבדרום מערב צרפת 2024- טיול ושייט נהרות בספינת הנהר Cyrano de Bergerac

דורדון ופריגור, מהאזורים הקסומים באירופה, מה אין בו? הרים, נהרות, ים, ערים מרשימות, טירות ועיירות עתירות אמנות והיסטוריה, כפרים תלויים וכנסיות מבוצרות, מסלולי הליכה ושייט, מערות נטיפים ומערות האדם הקדמון, וכמובן האוכל - כל אלה הפכו את האזור לאחד האהובים ביותר על הצרפתים ועל התיירים

דורדון-פריגור שבדרום מערב צרפת – טיול ושייט נהרות בספינת הנהר Cyrano de Bergerac

דורדון ופריגור, מהאזורים הקסומים באירופה, מה אין בו? הרים, נהרות, ים, ערים מרשימות, טירות ועיירות עתירות אמנות והיסטוריה, כפרים תלויים וכנסיות מבוצרות, מסלולי הליכה ושייט, מערות נטיפים ומערות האדם הקדמון, וכמובן האוכל - כל אלה הפכו את האזור לאחד האהובים ביותר על הצרפתים ועל התיירים

  • קרוז מאורגן בנהר הדואורו פורטוגל

שייט מאורגן על נהר הדואורו בפורטוגל בספינת הנהר 2024 MS Amalia Rodrigues

האם ידעתם כי בכל אדם חמישי בארצם של וסקו דה גאמה ויין הפורטו - זורם דם יהודי? מאחורי המדינה המציעה שפע של נופים, תרבות עתיקה, עיירות היסטוריות וכפרי דייגים, מסתתר סיפורם המדהים של אנוסי פורטוגל היהודים שנחשף במלוא עוצמתו רק בשנים האחרונות. מרתק.

שייט על נהר הסיין 2024 – מפריז לנורמנדי כולל חופי הנחיתה ומונט סן מישל

נורמנדי בצפון מערב צרפת, עם אתריה המפורסמים, חופי הנחיתה ומון סן מישל, לשפת האוקיינוס האטלנטי. הצבע הירוק שולט בה וממש מכה בעיניים. נורמנדי מפורסמת במטעי התפוחים ובברנדי הקלבדוס שלה, בקממבר, הדגים ופירות הים באיכות מעולה. תאווה לחיך.

שייט על נהר הסיין 2024 – מפריז לנורמנדי כולל חופי הנחיתה

נורמנדי בצפון מערב צרפת, עם אתריה המפורסמים, חופי הנחיתה ומון סן מישל, לשפת האוקיינוס האטלנטי. הצבע הירוק שולט בה וממש מכה בעיניים. נורמנדי מפורסמת במטעי התפוחים ובברנדי הקלבדוס שלה, בקממבר, הדגים ופירות הים באיכות מעולה. תאווה לחיך.

2019-02-14T04:16:46+00:00