yes

טיולי שייט בדורדון פריגור

שייט בדורדון פריגור

דורדון הוא מחוז כפרי, שופע מלונות וארמונות. הוא נמצא בדרום מערב צרפת, ומהווה אחד מ-22 חבלי צרפת המטרופולינית. הוא נמצא כ-500 ק"מ מפריז, מזרחית לעיר בורדו. יש באזור טיולים באתרים היסטוריים, טיולים בחיק הטבע והפתעות קולינריות. זהו מחוז פריגור שקיבל גם את שמו של הנהר הזורם לאורכו- דורדון. המחוז מחולק ל-4 אזורים: פריגור הלבנה הכוללת את העיר פריגה בירתו מזה 200 שנה של המחוז. פריגור הירוקה נמצאת  בצפון החבל וכוללת את העיירה בראנטום "הוונציה של פריגור". פריגור הארגמנית שבירתה היא ברז'רק, היא מחוז הכרמים עם האדמה העירה ומזג האוויר שאוהבים היינות, כולל מי שכנראה נהנה ממנו- הגיבור המקומי סיראנו דה ברזארק. ויש את פריגור השחורה (שבירתה היא העיר סרלה), ויש האומרים היפה מכולן- עם יערות עצי האלון העצומים ופטריות הכמהין. נהר הדורדון יש לומר, מתחיל בפריגור הזו את זרימתו.

שייט בנהר דורדון

ביקור במחוז פריגור כמוהו כהגשמת חלום וכל מה שידעתם על חופשה, יישכח בדורדון במהרה. יש במקום שרידים עוד מתקופת האדם הקדמון של מערות לסקו ואחרות. באזור חיו אבירים ונזירים והשאירו את החותם האדריכלי של תקופתם בשלל מבצרים וטירות. במקום נמצא צוק רוקאמדור הידוע בחשיבותו. במחוז הזה התקיימה מלחמת מאה השנים בין האנגלים והצרפתים, והותירו אחריהם שרידי עבר מפוארים כמו טירות ענק על צוקים אסטרטגיים ומרחבי גנים ירוקים.

שייט בנהרות הדורדון, הגרון והלוט

בחבל דורדון עוברים שלושת הנהרות הגדולים בדרום צרפת: הדורדון, הגרון והלוט בדרכם לאוקיינוס האטלנטי. שייט בנהר הדורדון, מבטיח מפגש עם אחד המחוזות הכי יפים בצרפת עם מגוון אטרקציות ונופים ייחודים. יש במקום צוקים ויערות, מערות, עיירות עתיקות, טירות וגם אוכל משובח. החבל עצמו ברובו כפרי ויש בו כבישים צרים. את הנוף המרהיב אפשר לראות מהנהרות, כמו גלויה מצוירת במנהרת זמן עתיקה. מלבד שני הנהרות הגדולים יש גם את הנהרות הווזר והבון, גם מהם מגיעים אל המערות שמהוות אתר תיירותי מבוקש לתיירים מכל העולם. המערות הידועות הן מערת לאסקו ופאדיראק ויש באזור גם כמה אתרים פריהסטוריים חשובים. גילן של המערות עשרות אלפי שנים והן מהוות מונומנט קדום חשוב בקרב חובבי האמנות והארכיאולוגיה.

shutterstock_585764600

ארבעת החלקים של מחוז פריגור, הם מקור משיכה למטיילים ויש בהם מסלולים רבים מעניינים. חבל דורדון גם ידוע בגלל פטריות הכמהין שלו, שווקי האוכל הססגוניים ושמן האגוזים. למטיילים מציע האזור שייט וראפטינג בנהרות האזור, טיולי הליכה בטבע, מצנחי רחיפה, טיולי אופניים, רכיבה על סוסים, גולף ועוד.

הקולוסוס של מארוסי

בספרו "הקולוסוס של מארוסי" כתב הסופר הנודע הנרי מילר כך על נהר הדורדון: " גם הצצה בלבד, בנהר השחור המסתורי, היא משהו שעליך להיות אסיר תודה עליו לשארית חייך". הנופים המסתוריים של האזור, יערות עד  וצוקים פראיים העשויים להגיע לגובה של 150 מ', חושפים את הטירות, הצריחים והמגדלים שעליהם. נוף פראי קדום, כמעט קדוש של תקופת קדומה חצובה בנוף. השרידים הרבים נוצרו במקום, אחרי מלחמות עקובות מדם ובימי הביניים שימש גבול מפריד. זו הסיבה שיש בו 1001 טירות עתיקות של ערים מבוצרות.

לאורכו של הנהר תהומות ומערות שיצר הטבע, עם זקיפים ונטיפים ותופעות טבע מופלאות בני מיליוני שנים. מערת תהום פדיראק למשל היא מערת נטיפים בעומק של 400 מ', ובה ניתן לשוט בסירות קטנות.

דורדון הפריהסטורית

עמק הדורדון ידוע בכל העולם, בשל מערות האדם הקדמון המצויות בו, בכמות ובהיקף הכי גדול בעולם. בכותלי המערות ועל סלעים שבאזור נתגלו יצירות אומנות, ובמערת לאסקו המפורסמת יש ציורים של סוסים וביזונים. העיירה לה זיזי מכונה בירת הפריהיסטוריה, גם בשל מוזיאון האדם הקדמון שהוקם בה ואשר כולל מומונמנטים של חיי האדם הקדמון, חיות פרהיסטוריות ודינוזאורים. ביקור בהר רוקמאדור, משלים את החוויה בהיותו בנוי על מצוק ויש מטיילים הצופים בו באמצעות כדור פורח או מסוק זעיר. לידו נמצא "צוק הנשרים" עם סוגים נדירים של ציפורי טרף. כן במקום פארק קופים המסתובבים חופשי, מוזיאון מכוניות ומוזיאון מיניאטורות. ואם חשקה נפשכם ברכיבה על סוסים, באזור חוות רבות של סוסים, המציעות טיולי רכיבה בנוף הנדיר, המיועדים לרכיבה של קבוצות, משפחות ועוד. חוויה נוספת כפרית בנוף אלוהי.

שייט בנהר הדורדון >>

2019-02-14T04:14:43+00:00