yes

אל שערי הברזל בדנובה

אל שערי הברזל בדנובה


זהו טיול אל שני חלקיו מתוך שלושה של הנהר השני באורכו באירופה. החלק העליון - עד לברטיסלבה והחלק המרכזי והארוך ביותר עד לקניון וסכר שער הברזל שעל גבול רומניה-סרביה. בדרכנו נפגוש לא רק בערי בירה גדולות וסגנונות אדריכליים מגוונים או בנופים עוצרי נשימה, אלא גם בבליל של תרבויות ומסורות שנוצרו באלפי השנים שחלפו.

ההרשמה הסתיימה

כל הקבוצות מלאות! מלאו את הטופס, ונתקשר אליכם מיד עם קביעת תאריכי יציאה חדשים

קוד טיול: TRDO
אורך הטיול: 12 יום
יציאות:
מדינות: גרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה, סרביה, רומניה
ספינה: Amethyst
מסלול:
וינה, פסאו, מלק (עמק הוואכאו), סנטאנדרה, אשטרגום, בודפשט, מוהאץ, שערי הברזל, בלגרד, קלקסובה, ברטיסלבה, וינה, לינץ, מלק, פסאו, וינה
סגנון: קרוז מאורגן בשיטת “הכל כלול”

מטיילים, בדקו את חבילת הטיול שלנו מול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול, אוטובוסים ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה”כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

תוכנית הטיול:

יום 1 | תל אביב – וינה – עליה לספינת הנהר
נטוס אל וינה ומשם אל פסאו, הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות”, בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילץ. בשעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים.

יום 2 | מלק
גוטן מורגן. הבוקר אנו עוגנים בעמק הוואכאו, אלא שבנקודה אחרת. נבקר בעיירה מלק השמורה היטב זה 1000 שנה ובמנזר המפורסם שלה. זהו מנזר האם של המסדר הבנדקטיני האוסטרי המייצג את הפאר הכנסייתי בשיא הדרו. אחרי טיול קצר ונעים ברחוב המרכזי נחזור לספינה.

יום 3 | סנט אנדרה – אשטרגום – בודפשט
בדרכנו אל סנט אנדרה (Szetendre), “עיו הוד” של הונגריה עם מדרחוב אומנויות יפייפיה. לאחר הביקור נמשיך לאשטרגום (Estergom) העיר העתיקה בהונגריה ובירתה לשעבר, מקום מושבה המרכזי של הכנסייה הקתולית בהונגריה וכן מקום משכנו של בית המשפט החוקתי של הונגריה. כיאה למעמדה, הקתדרלה בעיר היא הכנסייה הגדולה ביותר בהונגריה ובה נבקר. לקראת הצהריים נגיע לבודפשט.
נתחיל את הסיור בבית הפרלמנט ההונגרי – מבנה מרשים אשר נבנה עוד במאה ה-19. משם לכיכר הגיבורים- האנדרטה לאבות האומה של הונגריה. נמשיך לביקור בבית הכנסת של בודפשט- בית הכנסת הגדול ביותר ששרד באירופה ואל המוזיאון היהודי המקפל את סיפורה של קהילה יהודית ששני שליש ממנה הושמד בשואה. אחרי ארוחת הערב נצא לסיור לגבעת גלרט, ממנה נשקף נוף עיר לילי הנחשב לאחד המרהיבים באירופה.

יום 4 | מוהאץ
הבוקר נעגון במוהאץ הידועה בתולדות הונגריה בשל שני הקרבות המפורסמים שהתרחשו ליד העיר במאה ה-16 וה-17 וסימנו את סופו של השלטון העות’מאני על הונגריה.
את סיורנו נפתח בנסיעה לוילאני (Villány), אזור ידוע ביינות האדומים באיכות בורדו, כלומר באיכות הגבוהה ביותר. נטעם מהיינות הללו במרתף עם לחם טרי ואפוי במקום.
נחזור למוהאץ לסיור בעיר בה יש מספר כנסיות מרתקות: הכנסייה בסגנון הבארוק הפרוטסטנטית מהמאה ה -18, הכנסייה היוונית האורתודוקסית הסרבית וכנסיית אוואס עם מגדל הפעמון המרשים שלה. בכיכר המרכזית ממוקם בית העירייה, בניין בסגנון מורי מסקרן, בנוי לבנים בצבע שמנת וורוד וכיפות ירוקות.

יום 5 | שערי הברזל
הבוקר מזמן לנו את אחת מגולות הכותרת של הטיול- “שערי הברזל”. זהו האזור היפה ביותר של נהר הדנובה, המתחבר לקניון עמוק במפגש בין הרי הקרפטים עם הרי הבלקנים, בגבול רומניה עם סרביה. שערי הברזל הוא קניון שחצב נהר הדנובה בסלעי ההרים לאורך 134 ק”מ, בדרכו אל הים השחור. המעבר צר ושימש בימי קדם מקום נוח להציב בו מארבי שודדים לעוברי הדרך וגם למארבים צבאיים נגד פולשים. לאורך גדות הנהר, ניתקל במצודות רומאיות עתיקות, גשר מופלא שבנו הרומאים על הנהר (טריאנוס), סכרים הידרו-אלקטרים אדירי מימדים, מצוקים ומפרצים בעלי תצורות מורפולוגיות מרהיבות.

יום 6 | בלגרד
הבוקר נעגון ב”עיר הלבנה”- בלגרד שבסרביה, עיר שחוותה מהפכות וכיבושים רבים. אלו הותירו את חותמם על האדריכלות בעיר ועל ריבוי הסגנונות המשתקפים בכל קרן רחוב. נבקר במצודת קלמגדן (Kalemegdan) ובמבצר בלגרד כדי להתבשם מהתצפית המרהיבה. נמשיך אל בית העירייה ההדור אשר שימש כמרכז העירוני הראשי בימי זוהרה של יוגוסלביה הגדולה והעושר הרב עדיין ניכר במבני הפאר, הגנים, והשדרות היפות. נסיים במדרחוב הארוך של העיר ובתום הסיור נחזור לספינה.

יום 7 | קלקסובה
“בירת הפפריקה” של הונגריה, שהייתה פעם אחת הערים החשובות בהונגריה, פוליטית וכלכלית, וסבלה קשות מהשלטון העותומאני במאה ה-16. נבקר בכיכר “השילוש הקדוש”, בקתדרלה המרשימה הממוקמת מצפון לה ואת הספריה הנמצאת בקרבת מקום. חובבי הקולינריה יוכלו להתבשם במוזיאון הפפריקה המכונה כאן, ובצדק, “הזהב האדום”. מספרים שצבעי הדגל ההונגרי נקבעו על פי צבעי התבלין: ירוק- כצבע עלי הצמח, לבן – כצבע הפריחה ואדום כצבע התבלין הסופי. אם יספיק הזמן, נבקר גם ב”בית האמנויות העממיות” המציג בין היתר את מסורת מלאכות היד באזור.

יום 8 | ברטיסלבה
את היום נקדיש לעיר ברטיסלבה, בירת סלובקיה ואתריה. נסייר במרכז העיר העתיקה, המכיל את התיאטרון הלאומי, הקתדראלה הגותית סנט. מרטין, בית העיריה העתיק ועוד. משם אל הכיכר המרכזית ובה מזרקת מקסימיליאן, ארמון מועצת הממשל המלכותי, ארמון קוטשרפלד (אחד מהבניינים היפים בסגנון הרוקוקו), התיאטרון הסלובקי הלאומי, הממוקם במבנה מדהים ביופיו בסגנון ברוק ורנסנס. נטפס (באוטובוס) למצודת ברטיסלבה – סמל העיר, הצופה על מפגש הגבולות הונגריה, אוסטריה וסלובקיה ומשם אל המאוזוליאום של משה סופר, הידוע בכינויו “החת”ם סופר” – רב גדול ופילוסוף שהיה מנהיג היהדות האורתודוקסית של יהודי גרמניה ואירופה התיכונה. אל ברטיסלבה הגיע ב-1806, הקים בה ישיבה, ששימשה כמרכז רוחני ליהדות אירופה התיכונה.

יום 9 | וינה
נבלה את כל היום בוינה. נתחיל בביקור באתר האמנותי שהקים גדול צייריה של אוסטריה בעידן המודרני- הונדרטוואסר. נמשיך (באמצעות מדריך מומחה),לביקור בארמון שיינברון, המשמש כיום כמוזיאון, נחשב לאחד היפים ביבשת אירופה ונכלל ברשימת אונסקו של אתרי התרבות שיש לשמרם. הארמון, שהיה “הבית הלבן” של אירופה לכל אורך שלטונה של שושלת הבסבורג האוסטרית, זכה לארח בין כתליו את נפוליאון, מוצרט ואת כל מנהיגי המעצמות של התקופה. יש בו 1,440 חדרים (שרק חלקם פתוחים לקהל הרחב), גדושי מוצגים מרהיבים, ביניהם חדר השינה של הנסיכה אליזבט הלא היא “סיסי”. את מנוחת הצהריים נעשה בגנים המרהיבים המקיפים את הארמון ואת האזור הקיסרי.
לאחריה, נטייל רגלי בעיר העתיקה על כל אוצרות האדריכלות שבו, הקתדרלה “דום סט.סטפן” בכיכר המרכזית, המדרחוב עמוס המותגים היוצא ממנו, רובע ההופבורג וברובע היהודי ונקנח בנסיעה לאורך ה”רינג שטרסה”. לאחר ארוחת הערב, סיור לילי בוינה בליווי המדריכה.

יום 10 | לינץ
לינץ, העיר השלישית בגודלה באוסטריה, זכתה ב- 2009 בתואר בירת התרבות של אירופה הודות למורשת ארוכת שנים של אמנות, מוסיקה ואדריכלות. מוצרט הקדיש לה סימפוניה שלמה (מס’ 38) אותה כתב הגאון ב- 4 ימים, בטהובן סיים כאן את הסימפוניה השמינית וכאן נולד וגדל אחד מגדולי מלחיניה של אוסטריה- אנטון ברוקנר.
נעבור ליד המבנה הייחודי של מוזיאון לנטוס לאמנות. המוזיאון עומד על גדות הדנובה בולט בצורתו ובצבעיו המשתנים הייחודיים. אחת האטרקציות הבולטות בעיר היא רכבת הרים, התלולה ביותר באירופה, תביא אותנו אל פוסטלינגברג- הגבעה המשקיפה על העיר. החוויה חביבה במיוחד, בקרונות המעוצבים בסגנון קלאסי, ועל פסי רכבת שנבנו בראשית המאה. על הגבעה אפשר גם לטייל ולצפות בבעלי החיים ובצמחייה המקומית.

יום 11 | פסאו – וינה – תל אביב
הבוקר ניפרד מהספינה ונצא בדרכנו אל וינה. נצא לסיור ביערות הסובבים אותה ניסע בנוף יערות לבאדן בה נטייל במדרחוב, בגן העיר ובמרחצאות. הלאה למאיירלינג, שם התאבדו הנסיך רודולף ובחירת ליבו בשל אהבה אסורה. במקום מנזר שהוקם כאנדרטה לסיפור אהבים זה ע”י האב, הקיסר פרנץ יוזף. אם יוותר זמן, נשלים את ביקורנו בעיר ולקראת ערב ניסע לשדה התעופה שליד פראג לקראת הטיסה הביתה.

יום 12 | ברוכים השבים
בשעות הבוקר המוקדמות ננחת בנתב”ג.

    קרוז בקבוצה מאורגנת הוא הטוב שבכל העולמות.
    הוא נוח יותר, הוא חברתי יותר ובשורה האחרונה גם עולה פחות.

    מפתיע? לא את מי שמכיר מקרוב את הנושא.

    קצת רקע. העלות הסופית של קרוז (כל קרוז!), כוללת את 6 מרכיבי המחיר הבאים:

  • מחיר הקרוז כולל מיסי נמל (המחיר תלוי במיקום החדר: פנימי, חלון או חדר עם מרפסת)
  • טיפים לצוות האנייה (12$ ליום, לאדם, חובה)
  • טיסות אל נמל היציאה ובחזרה לארץ
  • לינה במלון (כדאי להגיע יום קודם. איחרת להגיע לאנייה, הפסדת את כל כספך ללא תלות בסיבה)
  • העברות (משדה התעופה למלון, למחרת מהמלון לנמל, מהנמל לשדה התעופה ביום החזרה ואם הטיסה שלכם לארץ היא בערב, העברה נוספת).
  • סיורי חוף (בין 50 $ לסיור חפוז של שעתיים ולעיתים עד 180$ לאדם, עבור סיור חוף אחד!)
כל הצעה שאינה כוללת מחיר סופי לכל אחד מהמרכיבים הללו, היא חלקית ואתם צפויים לשלם יותר. כמה? צפו להפתעות. בעוד שעם מעט לחץ על הסוכן, ניתן לקבל את עלות חמשת המרכיבים הראשונים, על הסעיף השישי והכבד- סיורי החוף , לא תשמעו ממנו הרבה.
מתי תיזכרו בהם? כאשר תהיו כבר על האנייה. ומה תגלו? שמחירי סיורי החוף המוצעים ע”י האנייה, לא רק שיוסיפו לעלויות שלכם עוד מאות רבות של דולרים, אלא שהם מתקיימים בשפה האנגלית בלבד ומן הסתם, אינם מותאמים לטעם הישראלי.
אז מה עושים? יש לכם ארבע אפשרויות:

  • שלמו את המחירים הגבוהים הנדרשים ע”י האנייה והתפשרו על טיולים בשפה האנגלית
  • הישארו באנייה ואל תצאו לטיול (בשביל זה יצאתם לשייט?).
  • חפסו חאפר בכניסה לנמל והפקידו בידיו את מס’ השעות המוגבל של הטיול שלכם.
  • רכשו את הקרוז בתרבותו בשיטת “הכל כלול” ותיהנו מכל העולמות.

תרבותו, מציעה חבילות קרוזים לכל העולם בקבוצות מאורגנות, בהם המחיר הוא סופי, וכולל חבילת סיורי חוף במחיר של מאות דולרים פחות מחבילת טיולים דומה של האניה וכמובן מותאמת לטעם הישראלי ובשפה העברית.

בכל נמל בו נעגון, יחכה לכם אוטובוס תיירים מפואר ובו יוביל אתכם המדריך שלנו (לעיתים בליווי מדריך מקומי), לסיור מודרך בעיר או מחוצה לה. סיורי החוף שלנו נמשכים החל מעגינת האניה ועד שעה לפני הפלגתה. כל זאת על מנת לנצל במלואו את זמן השהייה המוגבל בכל נמל.

מסלולי הסיורים נבחרו בקפידה ע”י מומחים ליעד, והם כוללים את האתרים המייצגים ביותר את התרבות המקומית, כולל כניסות למוזיאונים, אתרים ולעיתים אף מופעים. בכל מקום בו זה ניתן, אנו כוללים ביקורים באתרים שיש להם קשר ליהדות ולישראל. קטעי ההליכה מותאמים לגילאי 50 פלוס ואוזנו של המדריך תהיה קשובה תמיד לבקשות מיוחדות של החברים בתחום זה.

מחירים ותאריכי יציאה

יציאה חזרה חדר פנימי חלון בתוספת מרפסת בתוספת תוספת יחיד הערות
 19.6.2015   1,390€     180€  

*מחיר לאדם בחדר זוגי
* בקבוצה מעל 30 איש

2019-02-14T04:16:31+00:00