yes

טיול להודו בזמן הקומבה מלה- החגיגה הגדולה בעולם

טיול להודו בזמן הקומבה מלה- החגיגה הגדולה בעולם, טיול עומק בדגש דתות וארכיטקטורה מוגולית.

הטיול המוצע ”נתפר” במיוחד על פי מועד הקומבה מלה אשר יקנה לכם הצצה נדירה וחד פעמית אל נבכי הפולחן והפילוסופיה ההינדית דרך צפייה בטקסים וארועים בהם משתתפים מיליון מאמינים ויותר!.
במהלך הטיול ישולבו ביקורים גם באתריה הקלאסיים של הודו באגרה, ג'ייפור, בומביי, דלהי ועוד. וכן נערוך סיור מיוחד במערות של אג'נטה ואלורה- פאר הארכיטקטורה הבודהיסטית, הג'יינית וההינדית.
.

ההרשמה הסתיימה

כל הקבוצות מלאות! מלאו את הטופס, ונתקשר אליכם מיד עם קביעת תאריכי יציאה חדשים

קוד הטיול: TGIN
אורך הטיול: 14 ימים
יציאה: 2.9
מדינות: הודו
אזורים: מרכז- צפון
סגנון: טיול מתגלגל
כלכלה: חצי פנסיון

  • טיול בעקבות אתרי מורשת ופאר הארכיטקטורה ההודית בכל הזמנים. סיור מיוחד ללימוד ארכיטקטורת המערות בהודו- מערות אלורה ואג’נטה, נחקור את נבכי הדתות הגדולות של אסיה: ההינדואיזם, הבודהיזם והג’ייניזם
  • כמיליון עולי רגל הינדים יגיעו לעיר ההודית נאסיק לרגל הפסטיבל הדתי ן”קומבה מלהן”. האירוע, שמתקיים בעיר אחת ל-12 שנים, הוא ההתכנסות האנושית הגדולה ביותר בעולם. אתם תהיו שם, לחוויה של פעם בחיים.
  • מנהל הטיול: יובל נעמן, מרצה ומדריך טיולים מזה 20 שנה. בעל תואר שני בלימודי אסיה, דובר וכותב בשפת הינדי.
    מדריך ותיק בהודו על כל אזוריה וגווניה

מבוא לטיול הודו בפינוק ופסטיבל הקומבה מלה

תת היבשת ההודית, היא אחת המדינות המעניינות והמאתגרות ביותר על פני הגלובוס הן בגלל השונות הגיאוגרפית של חלקיה השונים ובעיקר המגוון האנושי והתרבותי החי בה המייצג תרבות בת 4000 שנה!
זהו חבל ארץ בו מעורבים חיי היום עם מסורות דתיות מגוונות בצורה שאינה ניתנת להפרדה. כאן חיים מעל מיליארד בני אדם הינדים, בודהיסטים, ג’ינים, סיקים, מוסלמים, נוצרים ואף מעט יהודים השומרים על ארחות חייהם, תלבושתם, מאכליהם, אתרי הפולחן, החגים ומנהגי הקבורה היחודיים להם. לכל אלה יש להוסיף אלפי שנים שבהן נשלטה הארץ בידי כובשים ומלכים בני עמים שונים שהטביעו בה מנהגים מגוונים, מקדשים יחודיים וארמונות מפוארים בהם ניתן לבקר גם היום.
.
הודו ידועה גם בזכות הפסטיבלים הרבים הנחגגים בה כל השנה. ואולם, הקרנבל הגדול והמרשים מכולם הוא פסטיבל הכד הידוע יותר כקומבה מלה (Kumbh Mela) שהוא למעשה חגיגה והתכנסות דתית ולא קרנבל במובן המקובל של המילה. הקומבה מלה מושך אליו מיליוני מאמינים ואלפי תיירים מכל העולם, מציין את הקרב בין האלים והשדים על כד שהכיל את צוף חיי הנצח. עלייה לרגל וטבילה בערים הקדושות בתקופת המלה גורמת למזל להשתנות לטובה על פי האמונה. בטבילה הגדולה של קומבה מלה ב-2013 הגיעו 20 מיליון איש.
בשנים האחרונות הפכה הקומבה מלה לטרנד מערבי והיא מושכת אליה צלמים רבים הבאים להנציח במצלמותיהם את רגעי הקסם, מחפשי רוחניות ובעיקר סקרנים.
בקיץ 2015 יתקיים פסטיבל הקומבה מלה בעיר Nasik. חברת עולם נסתר מוציאה טיול ייחודי לפסטיבל. המשתתפים בטיול זה יזכו בחוויה מדהימה של צפייה בלתי אמצעית באירועי הפסטיבל והטבילות ההמוניות לצד ביקורים וסיורים באתרי הודו הקלאסית ועריה החשובות. סיור מיוחד נוסף יערך במערות אלורה (Ellora) ואג’נטה (Ajanta), המכילות מאות ציורי קיר ופסלים שנחצבו בסלע המשויכים להינדים, בודהיסטים וג’ינים.

יום 1 | תל אביב- דלהי

נפגש בשדה התעופה ונטוס לדלהי בירת הודו. לאחר סידורי הכניסה ניסע למלוננו.

לינה: דלהי

יום 2 | דלהי – נסיעה לג’ייפור וסיור בעיר

ניסע לג’ייפור בירת חבל רג’סטאן. העיר הידועה גם בשם “העיר הורודה” בזכות בתיה וחומותיה הצבועים בצבעי ורוד-כתום. נסייר באתרי העיר ובהם ארמון העיר, ארמון הרוחות, מצפה הכוכבים ג’נטר מנטר והשוק הססגוני וההומה. בערב נצא לאולם קולנוע מקומי כדי לחזות בסרט הודי.

לינה: ג’ייפור

יום 3 | ג’ייפור- פטפור סיקרי- אגרה

הבוקר נצא לביקור במצודת אמבר הנמצאת 11 קמ’ מהעיר על ראש גבעה המשקיפה על האזור. את דרכנו למצודה נעשה כשאנו רכובים על גבי פילים. נסייר בארמון/מצודה מרשים זה ונשקיף על הנוף מסביב. נמשיך לכוון אגרה ובדרכנו נעצור לביקור בעיר הנטושה פטפור סיקרי שנבנתה ע”י השליט המוגולי אקבר הגדול כבירה, אך ננטשה מסיבות לא ידועות לאחר זמן קצר. נסייר בין הארמונות, מבני הציבור והיכלי התפילה הבנויים מאבן חול חומה. אחר הצהרים נגיע לאגרה. לינה: אגרה

יום 4 | אגרה

היום נסייר בעיר אגרה ואתריה החשובים. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור במצודת אגרה השוכנת על גדות נהר הימונה המקודש. מצודה זאת המייצגת סגנונות ארכיטקטוניים הינדים ומוסלמים שימשה במשך תקופה ארוכה כמרכז השלטוני של מלכי השושלת המוגולית.

בהמשך ניסע למבנה המפורסם ביותר בהודו (ואולי בעולם כולו!)- הטאג’ מאהל שנבנה במאה ה-17 על ידי השליט המוגולי שאה ג’אהן כאחוזת קבר לאשתו מומטאז מאהל. מבנה מושלם זה נבנה במשך 20 שנה מחומרים שהובאו מפרס, אפגניסטן, תורכיה, סין, טיבט ועוד ונחשב למבנה המושלם ביותר ואחד מפלאי העולם המודרני! לינה: אגרה

יום 5 | אגרה- ג’נסי- קהגו’רהו

ניסע לתחנת הרכבת ונעלה על רכבת מקומית (קרונות ממוזגים) שתיקח אותנו לעיר ג’נסי. זוהי הזדמנות יוצאת מן הכלל לבחון מקרוב את חיי היום יום בהודו. עם הגיענו, ניסע לסיור בעיירה המנומנמת אורצ’ה שבה שרדו ארמונות  רג’פוטיים מפוארים מימי שושלת בנדלה ששלטה באזור במאות 16-17. נמשיך בנסיעה לקהגו’רהו. בערב נצא לחזות במופע פולקלור אור-קולי. לינה: קהג’ורהו

יום 6 | קהג’ורהו- ואראנסי

הבוקר נבקר במתחם המקדשים הארוטיים המפורסם בקהגו’רהו. במקום זה נבנו לפני כאלף שנה עשרות מקדשים מאבן חול המגולפים בפסלים המתארים סצנות מהקאמה סוטרה לצד תמונות מחיי היום יום. נסייר בין המקדשים המרהיבים ואחר הצהרים נטוס לואראנסי- העיר המקודשת ביותר להינדים השוכנת על שפת הגנגס. בערב נצא לסיור משולב רכב/רגל לעיר העתיקה וטקסי התפילה ושרפת המתים שעל שפת הגנגס.

יום 7 | שייט על הגנגס- סיור בואראנסי- סארנאט- טיסה לדלהי

מוקדם בבוקר נצא לשייט בסירה על נהר הגנגס ונוכל לחזות מקרוב באלפי מאמינים המשכימים קום כדי לטבול בנהר הקדוש ולקרב את הנירוואנה. לאחר מכן נבקר במקדשים Kashi Wishwanath , Bharat Mata Mandir, Durga Temple. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור בסארנאט, המקום בו נשא בודהא את הדרשה הראשונה שלו ונבקר גם במוזיאון המקומי. בתום הסיור ניסע לשדה התעופה ונטוס לדלהי. לינה: דלהי

יום 8 | דלהי- אורנגאבד

לאחר ארוחת הבוקר נחל את סיורנו בדלהי הישנה. נבקר במסגד הגדול Jama Masjid, מצודת דלהי המרשימה שנבנתה ב- 1638 וכן ראג’ גאט- מקום שריפתו של מהטמה גנדי. בהמשך נסייר בדלהי החדשה ונבקר בשער הודו, בניני הממשל ההודים וכן Connaught Place ליבה הפועם של דלהי ואחד מהמרכזים המסחריים החשובים של העיר. אחר הצהרים ניסע לשדה התעופה ונטוס לעיר אורנגאבד. לינה: אורנגאבד

יום 9 | אורנגאבד- מערות אג’נטה

היום ניסע לסייר במערות אג’נטה הממוקמות כ- 100 קילומטר מאורנגאבאד. מכלול מערות זה הכולל כ- 30 מערות נחצב ונבנה כמתחם דתי בודהיסטי החל מ- 200 לפני הספירה ועד 600 לספירה. המערות מכילות מאות פסלים וציורי קיר מרשימים המהווים את מיטב האמנות הבודהיסטית אותה ניתן לראות בהודו והן גם “אתר שימור עולמי” של אונסק”ו. המערות “נשכחו” במשך מאות שנים “ונתגלו” מחדש במקרה ב- 1819 ע”י קבוצת ציידים בריטיים שעברה באזור……בתום יום מלא חוויות נשוב לאורנגאבאד ללינה.

יום 10 | אורנגאבד- מערות אלורה- נאשיק

נתחיל את היום בביקור במערות אלורה המהוות מכלול של 34 מערות חצובות בסלע המכילות מקדשים הינדים, ג’ינים ובודהיסטים. מערות אלורה והפסלים הענקיים שבהן חצובים כמקשה אחת מתוך הסלע ומדגימות בצורה נהדרת את היכולת  ההנדסית של בוניה שפעלו במאות 4-8 לספירה. עם תום סיורנו נערוך ביקור קצר במצודת  Daulatabad שנבנתה במאה ה-9 על גבעה השולטת על הסביבה. לאחר מכן ניסע לנאשיק הממוקמת ליד Trimbakeshwar- העיר הקדושה המארחת את פסטיבל הקומבה מלה בשנת 2015. עם ההגעה נתמקם במאהל מיוחד שהוקם לצורך חגיגות הקומבה מלה. לינה: נאשיק

יום 11 | נאשיק

לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור במקדשי ואתרי העיר נאשיק. לאחר מכן נצא לאזור החגיגות שעל גדת הנהר המקודש Godavariכדי לקבל התרשמות ראשונית מקהל המאמינים העצום ומהאוירה המיוחדת. לינה: נאשיק

יום 12 | פסטיבל הקומבה מלה

זהו שיאו של הטיול!!! היום כולו יוקדש להשתתפות יחד עם עשרות אלפי המאמינים בטקסי הטבילה ההמוניים בגתות שעל שפת נהר הגודברי ובמקדשים הפזורים מסביב. זוהי ללא ספק אחת החגיגות הגדולות והציוריות ביותר בתבל….נתרשם מהאוירה המיוחדת ונוכל לצלם מקרוב את עולי הרגל הבאים מכל רחבי הודו כדי לטבול ו”לשטוף” את חטאיהם.

אחר הצהרים נצא בנסיעה קצרה לביקור במערות  Pandu Lena שהן מכלול מקדשים בודהיסטים וג’ינים מהעתיקים בהודו שחלקם בן 2000 שנה! נסייר במערות  אלה ונראה את הפסלים החצובים בסלע, הכתובות ונתרשם מיכולתם הארכיטקטונית של המהנדסים שבנו אותם. בתום סיורנו נשוב לחגיגות הקומבה מלה וטקסי הלילה באתר הפסטיבל. לינה בנאשיק.

יום 13 |נאשיק- מומביי

הבוקר ניסע למומביי- עיר הגדולה ביותר בהודו והמרכז הכלכלי שלה. נסייר בשער הודו המפורסם, תחנת הרכבת ויקטוריה, Mani Bhavan- ביתו של מהטמה גנדי, מוזיאון הנסיך מויילס, “מגדלי השתיקה”, מקדש ג’ייני, Marine Drive, חוף צו’פאטי ועוד. בערב: ארוחה חגיגית לסיכום הטיול. לינה: מומביי

יום 14 | טיסה לארץ

ניסע לשדה התעופה ונטוס לארץ דרך יעד ביניים.

:
המחיר כולל
טיסות בין לאומיות לפי התכנית
טיסות פנים לפי התכנית
לינה במלונות ברמת 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר
לינה באוהל מרווח ומאובזר (2 בחדר) עם שירותים צמודים
במתחם פסטיבל קומבה מלה על בסיס פנסיון מלא
רכב ממוזג ונוח לכל הטיולים והסיורים
כניסות לכל האתרים שבתכנית
רכיבה על פילים
כרכרת סוסים באגרה, ריקשה בדלהי
רכבת מג’נסי לאגרה (קרון ממוזג)
שייט על הגנגס
שייט לאי אליפנטה
מופע אור קולי בקג’ורהו
סרט הודי
מדריך מקומי דובר אנגלית במהלך כל הטיול
מתנה לכל נוסע
הפתעות לנוסעים לאורך המסלול
מדריך ישראלי מומחה להודו

המחיר אינו כולל:
הוצאות אישיות
ארוחות נוספות
שתייה קלה בארוחות
ויזה

מלונות (או דומים):

מחירים ותאריכי יציאה

יציאה חזרה מחיר תוספת ליחיד סטטוס הערות
2.9.15  14.9.15 3,150$   בהרשמה  

*מחיר לאדם בחדר זוגי* לנרשמים עד 15.6, הנחה של 100$ נוספים. 

2019-02-14T04:16:23+00:00