yes

פלופונס בקצב רגוע: דילוגי איים, טיול יבשתי יסודי ואתונה לעומק

פלופונס בקצב רגוע: דילוגי איים, טיולי יבשתי יסודי ואתונה לעומק

ההרשמה הסתיימה

כל הקבוצות מלאות! מלאו את הטופס, ונתקשר אליכם מיד עם קביעת תאריכי יציאה חדשים

קוד הטיול: TGGP
משך הטיול: 10 ימים
יציאות: 2/7, 1/10
מדינות: יוון
אזורים: חצי האי פלופונס
סגנון: טיול מתגלגל

על הטיול:

  • טיול גדוש ומלא בין אוצרות המיתולוגיה, ארכיאולוגיה וההיסטוריה היוונית המרוכזים בפלופונס, כולל: מיקנה, מסיניה , אולימפיה וביקור יסודי באתונה- “כמו שצריך”.
  • פתיחה מהממת של הטיול בדילוג בין איי יוון, לספיגת האווירה ופשטות החיים של תושבי האיים.
  • הטיול בניהולו של ירון אמיתי, מחבר ספרי ההדרכה המצליחים “הכל על יוון” ו”יוון והאיים”, שיצאו לאור בהוצאת “כתר”, חי ביוון ודובר יוונית רהוטה.

בדרומה של יוון שולח הפֵּלוֹפּוֹנֵס ארבע אצבעות יבשה ארוכות אל מרחבי הים האגאי. מכל חבלי יוון זהו האזור העשיר בנופים, אתרים היסטוריים ואוצרות תרבות. ארבעה רכסי הרים חוצים את חצי האי, חלקם גבוהים ומרשימים וחרוצים קניונים עמוקים, ומורדותיהם מכוסות ביערות צפופים של עצי אורן, אשוח ואלון.

בעמקים הפוריים שבין הרכסים התפתחו התרבויות העתיקות סביב ערים חשובות כמו מיקנה, ספרטה ואולימפיה. בתקופה הביזנטית נבנו מנזרים מבודדים, הצופים אל קניונים עמוקים. בימי הביניים בנו הצלבנים וצאצאיהם ערים מבוצרות, הוונציאנים הקימו ערי נמל מפוארות בסגנון איטלקי מובהק, ובהרים כפרים בסגנון בלקני של בתי אבן וגגות צפחה אפורים. באיים הסמוכים לחוף נהפכו אחדים מכפרי הדייגים הלבנים לנמלי מסחר משגשגים שבהן התגוררו אילי ספנות אמידים.

הטיול בהדרכתו של ירון אמיתי, מחבר ספרי ההדרכה המצליחים “הכל על יוון” ו”יוון והאיים”, שיצאו לאור בהוצאת “כתר”. ירון, גאולוג בהכשרתו, שהה ביוון תקופות ארוכות במסגרת עבודה, לימודים וטיולים, ביצע בה את עבודת המוסמך שלו ולמד להכיר מקרוב את תרבותה ואנשיה. הוא דובר יוונית שוטפת.

הנסיעות תהיינה באוטובוס תיירים ובנוסף לכך נעשה שימוש בתחבורה ציבורית – רחפות, ספינות, מוניות ורכבת תחתית באתונה. מדריכים מקומיים ילוו את הטיול ברבים מהאתרים והמוזיאונים. קטעי ההליכה בטיול קלים ומתאימים לכל.

הטיול נפתח בשיט אל איי המפרץ הסרוני הנפלאים, נמשך בניחותא במרחבי חצי האי, ומסתיים בביקור יסודי באתונה. התכנית המעמיקה כוללת מפגשים עם מקומיים, מופעי מוזיקה וריקודים יווניים, אכילה בטברנות כפריות, פיקניק בהרים, וכמובן ביקורים באתרים רבים, השופכים אור על ההיסטוריה והתרבות של האזור.

יום 1 | טיסה לאתונה ומעבורת לאגינה
ניפגש בנתב”ג בשעת בוקר מוקדמת ונמריא לאתונה, בירת יוון. מנמל התעופה נסע לנמל פיראוס, הנמל הראשי של יוון המודרנית, הפועל ברציפות כבר יותר מ-2,500 שנים!

נשאיר את הציוד באוטובוס, ניקח אתנו רק תרמילי יום קטנים ונצא להפלגה אל איי המפרץ הסָרוֹני, להיכרות ראשונה עם טעמם המשכר של ים כחול, עיירות לבנות ציוריות וקסם ים-תיכוני. מסיפון המעבורת נוכל לצפות במיצר סַלַמִיס והאי סַלַאמִינַה, שהתפרסם בזכות קרב ימי היסטורי, שבו גברו היוונים על הצי הפרסי האדיר ששלח המלך אחשוורוש “שלנו” לאירופה. לאחר שעה ומשהו של הפלגה בים שקט נעגון באגִינַה, אי גדול ונטוע מטעי פיסטוק. בירת האי, הקרויה אף היא אגינה, היתה בעת העתיקה יריבתה המרה של אתונה.

בשנים 1829-1828 היתה אגינה עיר הבירה הראשונה של מדינת יוון העצמאית. היום משמש האי מפלט לעשירי אתונה, שבנו לאורך חופיו וילות נאות. נשוטט ברגל החזית הלבנה של העיירה, הבנויה סביב שוק דגים קטן ונחמד, ונראה את הבניין שבו כתב הסופר ניקוס קזנצאקיס את “זורבה היווני” המפורסם.

לאחר הביקור באגינה נמשיך בשיט של כשעה אל חצי האי מֶתַאנַה, שסלעי הבזלת השחורים שלו מעידים על מוצאו הגעשי, וממנו אל האי הבא בשרשרת, פוֹרוֹס, שם נעגון ברציף הנמל של עיירה יפהפיה. נשלים את טיולנו הימי במפרץ הסרוני בהפלגה קצרה של כחצי שעה אל האי אִידְרַה, שהוא ללא ספק היפה בקבוצת האיים הסרוניים. באידרה אין כבישים ואין תנועת כלי רכב: בשעת ערביים נצא להליכה נעימה במדרכה לאורך חוף הים המצוקי אל הכפר קָמִינְיָה*.
מכאן נחזור בסמטאות המתפתלות לעיירה אידרה. בערב נפתח את הטיול בארוחה חגיגית בנמל. לינה באידרה.

* לחלופין, המעוניינים יוכלו להשתמש בסירה-מונית.

יום 2 |  אידרה
הבוקר יוקדש לשיטוט בסמטאות העיירה אידרה, שבתיה גולשים בתלילות מהרים חשופים אל מפרץ כחול מושלם. בתקופה העות’מאנית היתה אידרה מרכז ספנות חשוב ועיר הנמל העשירה ביותר בים האגאי. רבים מתושבי האי היו בעלי אניות שעשו הון מסחר תבואה לצרפת הנצורה בתקופת נפולאון, והם הקימו עבור משפחותיהם בתי מידות מרשימים, שבאחד מהם נבקר.

בשעות הצהריים נפליג אל חוף היבשת ממול, ונעגון בעיירת הדייגים הלבנה אֵרְמִיוֹנִי, שם יחכו לנו האוטובוס והציוד. נטפס בגבעות חבל אַרגוֹלִידַה אל אֵפִידַאוורוֹס העתיקה – אחד מאתריה החשובים של יוון הקלאסית: כאן שכן מקדשו של אל הרפואה אסקלפיוס, שהיה מוקד עלייה לרגל למבקשי מרפא למיניהם, וכאן התקיימו מדי ארבע שנים תחרויות אתלטיקה בדומה לאלה של אולימפיה המפורסמת יותר. בתאטרון המשוחזר, הגדול ביותר ביוון, הוצגו בעת העתיקה טרגדיות מפורסמות, והיום מתקיים בו מדי קיץ פסטיבל חשוב.

נמשיך להתרגעות בחוף החול של טוֹלוֹ, מול שרשרת איים ירוקים, וממנו אל עיר הנמל הסמוכה נאפפְּלִיוֹ, שסגנונה האדריכלי משרה אווירה ספק יוונית, ספק איטלקית. בערב נוכל לצאת לארוחה בטברנה בליווי מוזיקה יוונית חיה.
לינה בנאפפליו

יום 3 |  נאפפליו
נאפפליו היתה נמל חשוב כבר באלף השני לפני הספירה, אולם את תהילתה היא חייבת לאנשי ונציה, ששלטו על חצי האי כולו ממצודות אדירות כדוגמת פַּלַמִידִי והאי המבוצר בוּרְצִי בלב המפרץ.

האוטובוס יביא אותנו לשער המצודה: לאחר תצפית אל המפרץ וההרים הנישאים ממול נרד העירה בגרם מדרגות ארוך ונשוטט בסמטאות בין בתים איטלקיים למראה, מסגדים וכנסיות. ב-1828 נקבעה בנאפפליו עיר הבירה של מדינת יוון העצמאית, וברציפה נחת המלך החדש שמינו המעצמות ליוון, הנסיך אוטו מבוואריה.

נראה את המקום המדויק שבו פגעו כדורי מתנקשים בראש הממשלה הראשון של יוון העצמאית. את שאר היום נקדיש לחבל ארְגוֹלִיס, המשופע באתרים היסטוריים מעניינים. נאכל צהריים בכפר הדייגים השקט קוֹרְפוֹס ונבקר בנמל קטן בקצה של תעלת קוֹרִינְתוֹס.

במיִקֵנֵה – אחת הערים החשובות ביותר בתקופת המשורר הומרוס, שמלכה אגממנון הנהיג את כוחות היוונים במלחמת טרויה – נחזור אחורה בזמן אל האלף השני לפנה”ס: נראה את החומות ה”קיקלופיות”, את קברי המלכים ואת “קבר אגממנון” שחשף כאן היינריך שלימאן, סוחר גרמני עשיר וארכאולוג חובב לעת מצוא, אשר איתר גם את חורבות טרויה בצפון מערב אסיה הקטנה (תורכיה של ימינו).

החפירות חשפו ממצאים מדהימים ממש, כולל מסיכות קבורה, תכשיטי זהב, כלי נשק מעוטרים ומה לא. בחבל ארגוליס חיו ופעלו גיבורים מפורסמים כמו תֵזֵאוּס, שהיה לימים מלכה של אתונה. הרקולס הידוע – “שמשון הגיבור” בגרסה מקומית – ביצע באזור את 12 המשימות המפורסמות שהטיל עליו מלך העיר אַרְגוֹס: הוא הרג כאן במו ידיו את האריה מנֵמֵאַה, ובביצות שעל חוף הים קיפד את חייה של המפלצת המיתולוגית, ההידרה.
לעת ערב נחזור ללינה בבסיסנו, נאפפליו.

יום 4 |  ספארטי
מנאפפליו נמשיך אל לב הפלופונס. ניסע במעלה הרי פּאַרְנוֹן המיוערים אל העיר טריפולי, השוכנת ברמה גבוהה במרכז חצי האי. העיר שיחקה תפקידים חשובים בעת העתיקה, בימי הביניים וגם בעת המרד היווני בתורכים שהוביל לעצמאות יוון: ב-1821 התרחשו כאן קרבות עקובים מדם, שאחת מהתוצאות שלהן היה טבח באוכלוסייה המוסלמית והיהודית שהתגוררה בעיר ואיננה עוד.

מטריפולי נדרים אל ספּאַרְטִי, עיר מחוז חביבה שהוקמה מחדש, בסגנון צרפתי, על חורבותיה של ספרטה העתיקה. מספרטה עצמה, עיר הלוחמים הנודעת ויריבתה המרה של אתונה העתיקה, לא שרד הרבה, משום שתושביה סמכו על כוחם ולא על חומות ושאר ביצורים. נשוטט בשווקים ההומים ונמשיך במעלה רכס טַאיֶיטוֹס אל מִיסְטראַס – עיר עתיקה ושמורה להפליא, הבנויה בצלע ההר התלול למרגלות מצודה. מיסטראס היתה בירת ממלכה ביזנטית, שהתקיימה בפלופונז גם אחרי שקונסטנטינופול, עיר הבירה הקיסרית, נפלה לידי התורכים העות’מאנים בשנת 1453.

השליטים הביזנטים, ה”דֵסְפּוֹטִים”, התגוררו בארמון מפואר שנותר עומד על תילו, וחלשו ממנו על שלל מנזרים, שאחדים מהם פעילים גם היום. לאחר תצפית אל מרחבי חבל לַקוֹנְיַה והפסקה קלה במעיינות פּרוֹרִי מספארטי נמשיך אל עיר הנמל מוֹנֶמְוואַסְיַה – אף היא עיר ביזנטית שמורה היטב, הבנויה במדרונותיו התלולים של צוק סלע דמוי גיברלטר. בעיירה השקטה השתמרו היטב עד היום חומות העיר, כנסיות עתיקות, בתי אבן ביזנטיים ולהם גגות רעפים אדומים, המושכים אליהם אמנים ותיירים כאחד.
לינה במונמוואסיה.

יום 5 |  חבל מאני
היום נטייל לאחד האזורים המוזרים ביותר ביבשת אירופה – חבל מַאנִי הפרוע. נתחיל בגִיתְיוֹ, עיר נמל ציורית מדרום לספרטה ובסיסן של המעבורות הליליות לכרתים הרחוקה. כאשר שבטים סלאוויים פלשו ליוון בימי הביניים, חצו רבים מאנשי ספרטה את ההרים ובנו את בתיהם מחדש בחבל מאני ההררי, שלא נכבש מעולם: אפילו התורכים הקשוחים הסתפקו בפיקוח על התושבים הסוררים ממצודה שבנו במבואות החבל.

בימי הביניים ובתקופה העות’מאנית העסיקו תושבי החבל את עצמם במלחמות פאודליות אכזריות ונקמות דם בלתי פוסקות, שנמשכו לעתים עשרות שנים. כל משפחה הקימה לעצמה מגדל מבוצר, ובהדרגה התפתחו כאן כפרי מגדלים מבוצרים משונים למראה, דוגמת קיִטַה. ניזכר בסן גֶ’מִינְיַאנוֹ המוכרת לנו מחבל טוסקאנה באיטליה ונשמע על הקשר המעניין בין מאני, המילה “מניאק” והאי סרדיניה.

נמשיך אל חופו של מפרץ דיִרוֹס העמוק, שם נשוט בסירות במערת הנטיפים פִּירְגוֹס דירוּ. כאן נוכל גם לטבול בים (יש מקלחות!). לאחר מכן נצפה מרחבת הכנסייה באִיטִילוֹ אל מפרץ לִימֶנִי המדהים, נעצור להתרעננות בכפר אדום הגגות קַרְדַמִילִי, לחוף הים, נחצה קניונים מיוערים וכרמי זיתים רחבי ידיים, ולעת ערב נגיע לעיר המחוז קַלַמַאטַה.
לינה בקלמאטה.

יום 6 |  חבל מסיניה
יום זה מוקדש לחבל מֶסִינְיַה, ה”אצבע” המערבית של הפלופונס. בעת העתיקה השתלטה ספרטה על החבל ושעבדה את תושביו למשך מאות שנים. נתחיל בביקור במֶסִינִי העתיקה, שתיירים כמעט שאינם פוקדים אותה, וחבל: חומותיה המרשימות של העיר, שנבנו במאה ה-3 לפנה”ס, נשתמרו לגובה של מטרים רבים. גם התאטרון, אצטדיון המירוצים הגדול ואכסדרות העמודים סביבו השתמרו יפה.

מכאן נמשיך לעיירה החביבה פִּילוֹס, שנבנתה במאה ה-19 בסגנון צרפתי לחוף מפרץ נַווַארִינוֹ. במי המפרץ הגדול והסגור כמעט התרחש בשנת 1827 קרב ימי שבו השמידו ציי מעצמות המערב את הצי העות’מאני – קרב שהעניק ליוון את עצמאותה. נדרים למצודת הנמל הוונציאנית מֶתוֹנִי, שהייתה במשך מאות שנים תחנת חובה לצליינים וסוחרים בדרכם מאירופה לארץ הקודש. כאן עגנו אניות סוחר עמוסות כל טוב מנמלי המזרח בדרכן לוונציה המעתירה. מהמצודה, ששטחה היה גדול דיו להכיל עשרות אלפי אנשים, שרדו חומות ומגדל תצפית מתומן ומרשים, שבו נבקר.

נחזור ונצפין אל מפלי המים בשמורת הטבע פּוֹלִילִימְניוֹ. הליכה קצרה תביא אותנו אל סדרה של ברכות טבעיות ומפלי מים, המחוברים ביניהם בשביל צר וגשרי עץ תלויים. בסיומו של יום מעניין נמשיך צפונה לאורך חופי הים היווני בכיוון העיירה החביבה אוֹלִימְפִיַה.
לינה באולימפיה.

יום 7 |  אולימפיה
אולימפיה העתיקה היא אחד החשובים והמרתקים באתרי יוון. כאן, בעמק פורה על גדות נהר אלְפִיוֹס, התקיימו במשך למעלה מאלף שנים! המשחקים האולימפיים המפורסמים, והשרידים העשירים במקום מספרים את סיפורם. באתר רחב הידיים, הטובל בחורשות אורן, נשוטט בין מקדשים חרבים, נראה היכן התאמנו האתלטים והיכן הוצבו פסלי המנצחים, נתחרה בריצה (קלה מאוד) באצטדיון המפורסם, ונקנח במוזיאון המרתק של האתר.

אגב: אחדים מענפי הספורט – קרב החמישה, מרוצי המרכבות וההיאבקות החופשית – היו קשוחים כל כך עד שלא אחת הסתיימו במות אחד המתחרים. מאולימפיה נמשיך במעלה ההרים אל חבל אַרְקַדְיַה המבודד, בלב לבו של הפלופונז. כאן, בין כפרי הצפחה האפורים, נולד על-פי המיתולוגיה היוונית האל פאן, יצור בעל חצי גוף תחתון של תיש וחצי גוף עליון של אדם עם קרניים וזקן תיש: חגיגות האל פאן היו מקורן של הצגות התיאטרון הראשונות.
חבל ארקדיה נותר מבודד ומרוחק עד היום. נחלוף על פני עיירת ימי הביניים קַרִיטֶנַה ונבקר בכפרים מרהיבים שבהם הונף בתחילת המאה ה-19 נס המרד נגד התורכים, שהביא לבסוף לעצמאות יוון, כגון סטֶמְנִיצַה.
לינה בכפר ההררי דִימִיצַאנַה.

יום 8 |  חבל ארקדייה
ביקורנו בחבל ארקדייה יתמקד בקניון לוּסְיוֹס, מהדורה יוונית ירוקה של ואדי קלט. לאורך הקניון פזורים גשרי קשתות עות’מאניים ומנזרים ביזנטיים למראה, שאחדים מהם “תלויים” ממש על המצוקים, כגון מנזר פּרוֹדְרוֹמוֹס, המוקדש ליוחנן המטביל. בניגוד למטאורה המפורסמת, המתוירת והממוסחרת בצפון יוון, כאן נשתמרו אורחות החיים של הנזירים כפי שהיו בעבר.

לאחר הביקור במנזרים נצפין בין הרים תלולים אל חורשות עצי דולב ענקיים על גדות נחל פְּלַנִיטֶרוֹ, שם נוכל לטעום דגי פורל שמגדלים בבריכות המוזנות במים ההרריים הקרים. נמשיך לעיירת הסקי (בחורף!) קַלַאוְורִיטַה שבמרומי ההרים, נשמע על השנים הקשות של מלחמת העולם השנייה והכיבוש הגרמני, ונבקר באתר הנצחה ל-1,400 מאנשי העיירה שהוצאו להורג בידי חיילים גרמנים כנקמה על פעולת גרילה באזור. לאחר מכן נתרגע בבתי הקפה בכיכר המרכזית המוצלת ואולי נקנה צרור עלים של “תה הרים” יווני, עבודות עץ וליקר קינמון מקומי.

בשעות אחר הצהריים נרד אל חוף הים ברכבת גלגלי שיניים שנבנתה במאה ה-19 במבצע הנדסי מרשים בקניון ווּרַאיְקוֹס. הרכבת מתפתלת בין גשרים ומנהרות בדרכה אל חוף הים הכחול: נסיים את היום המרתק בבית קפה רוגע במעגן הדייגים החביב של דִיאַקוֹפְטוֹ, כפר אדום-גגות שפרדסי הלימונים שלו מושקים. מכאן נסע בכביש המהיר לאתונה, שאליה נגיע בשעת ערב מוקדמת. את הערב נבלה בשיטוט ברובע פּסִירִי הבוהמי ובארוחת ערב למרגלות גבעת האקרופוליס המוארת.
לינה באתונה.

יום 9 |  אתונה
אתונה, בירת יוון, צופנת בחובה הפתעות למטייל שעתותיו בידיו. ביקורנו בעיר ישתרע בניחותא על פני יומיים, ויכלול מכל טוב: אתרים, שווקים, מוזיאונים, טברנות ומוזיקה טובה. חלק מהביקור יהיה באוטובוס תיירים, חלקו – ברכבת התחתית. נותיר כמובן זמן גם לקניות ולשיטוט מהנה ברחבי העיר.

מרכז אתונה נבנה במאה ה-19 בתכנון של אדריכלים גרמנים שהביא אתו המלך הבווארי של יוון העצמאית. אחרי מלחמת העולם ה-1 הקימו פליטים מאסיה הקטנה מבנים צנועים בשטח שבין אתונה לפיראוס. פליטים שנהרו לעיר בעת מלחמת העולם ה-2 ומלחמת האזרחים שבאה בעקבותיה הצמיחו את העיר לממדיה
הנוכחיים – למעלה מ-4 מיליון תושבים. תוך כדי נסיעה מודרכת במרכז העיר ונתרשם מבנייני האוניברסיטה והספרייה הלאומית ומכיכרות סינדגמה (“החוקה”) ואומוניה (“ההסכמה”).
נעצור לביקור במוזיאון האקרופוליס החדש והנפלא, על שלוש קומותיו המרתקות, הנשקפות אל המקדשים המרשימים של גבעת האקרופוליס. נמשיך לסמטאות רובע פּלַאקַה שוקק החיים ונחזור למלון ל”סייסטה”. לפנות ערב, כאשר השמש אינה קופחת, נקנח בביקור באקרופוליס עצמו, ובכלל זה הפַּרתֶנוֹן, מקדשה של אלת החכמה אתנה, והאֶרֶכְתֵיאוֹן – מקדשו של אל הים פוסיידון.
בשעת ערב מאוחרת נצא לקבלת שבת מיוחדת במינה: ארוחת ערב עם הופעה מוסיקלית בטברנה אמיתית (לא תיירותית!)*. בטברנה נוכל להצטרף לבליינים מקומיים לריקודי חסאפיקו, זייבקיקו וסירטאקי: יוון האותנטית במיטבה. הלומי אוזו ומוזיקה יוונית נשוב לבסיסנו בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר.
לינה באתונה.
* הארוחה אינה כלולה במחיר הטיול.

יום 10 |  יום נוסף באתונה
זהו יומו האחרון של הטיול. לאחר השכמה מאוחרת וארוחת בוקר רגועה במלון, ניסע ברכבת התחתית אל המוזיאון הלאומי לארכאולוגיה – אחד החשובים בעולם. בהדרכת מדריך מקומי מתמחה נתמקד במבחר ממצאים, שיסכמו את הטיול: גמלון המקדש באפידאוורוס, “אוצרות טרויה” שחשף היינריך שליימן במיקנה, פסלו המרשים של זאוס המטיל חזיז רעם, תכשיטים ביזנטיים וחפצים מרתקים אחרים.
נסיעה קצרה נוספת ברכבת התחתית תביא אותנו אל חזית הווּלִי, בית הנבחרים היווני בכיכר סינדגמה. כאן נצפה מקרוב בחילופי המשמרות של יחידת ה”אֶוְוזוֹנֶס” בחזית בית הנבחרים של יוון.

אחרי הצהריים יהיה זמן חפשי לשיטוט בעיר ההומה, לקניות ולביקורים באתרים נוספים לפי הטעם האישי, כגון האגוֹרַה – כיכר השוק העתיקה, המוזיאון לכלי נגינה, השוק העירוני המקורה ובית הכנסת של אתונה.
המעונינים יוכלו לקנח בהעפלה ב”כרמלית” לגבעת לִיקַווִיטוֹס.
בשעת ערב נצא לנמל התעופה של אתונה, לטיסת ערב מאוחרת בחזרה ארצה.

  • להכנס לנשמה של יוון בנחת
  • קצב רגוע: שיוטים וקטעי נסיעה קצרים, פה ושם סייסטה
  • שלושה במחיר של אחד: יומיים של דילוגי איים במפרץ הסרוני, 6 ימים טיול יבשתי מעמיק בחצי האי פלופונז, יומיים, אתונה לעומק “כמו שצריך”
  • ים כחול, כפרים לבנים, הרים גבוהים ומיוערים, קניונים ומנזרים ביזנטיים, כפרי צפחה אפורים
  • תרבות, אמנות, ארכיאולגיה ואווירה אותנטית של מקומות קטנים
  • פיקניקים, אוכל עממי ויין מהחבית בטברנות
  • מוזיקה יוונית, הן בפרובינציות והן באתונה
  • עשרה ימים מלאים – יציאה בבוקר, חזרה מאוחר בלילה

המחיר כולל

  • טיסה תל אביב – אתונה וחזרה, כולל מיסים והיטלי דלק
  • העברות מנמל התעופה אתונה לנמל פיראוס ומהמלון באתונה לנמל התעופה
  •  הפלגות בימים 2-1 ואוטובוס תיירים צמוד בימים 9-2 עפ”י
  • לינה בבתי מלון בדרגה 4-3 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר
  • ארוחת פיקניק צהריים אחת
  • כניסות לאתרים עפ”י המפורט בתכנית
  • מדריכים מקומיים באתרים נבחרים
  • טיפים לנהג האוטובוס והמדריכים המקומיים ביוון

המחיר אינו כולל:

  • מחיריהם של מסי הנמל, היטל הביטחון ותוספת הדלק, נקבעו עפ”י המחיר הנכון להיום. והיה ומחירים אלו ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם
  • ביטוח בריאות ומטען
  • נסיעה במוניות או בתחבורה ציבורית אחרת, במידה ויהיו
  • נסיעה ב”כרמלית” (טלפריק) באתונה, במידה ותהיה

תנאי תשלום:

  • ההרשמה תהיה באמצעות מרכז ההזמנות של “תרבותו – רימון טיולים”
  • דמי הרשמה בסך 1,000 ₪ לנוסע עם ההרשמה
  • התשלום יחושב לפי שער המחאות והעברות ביום התשלום
  • מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך להמנע מתשלום דמי הביטול.

מחירים ותאריכי יציאה

יציאה חזרה מחיר תוספת ליחיד סטטוס הערות
 .2.7.15  12.7.15 1,690€ 190€ בהרשמה  
 1.10.15  11.10.15 1,690€ 190€  בהרשמה  

*מחיר לאדם בחדר זוגי

2019-02-14T04:16:30+00:00