yes

ערים נוספות בקובה

ערים נוספות בקובה

רשימת המשך מטיול קובה לעומק

פינאר דל ריו

פינאר דל ריו (Pinar Del Rio ) היא בירתו של מחוז ציורי יפהפה הנושא אף הוא את אותו שם וממוקם בחלקה המערבי של קובה. מקור השם הוא ביער האורנים שלגדות נהר הגואמה הנשפך באזור. תיירים רבים עוברים דרכה (בדרך לעמק ויניאלס הקסום ולטיולים אחרים באיזור) וחלקם גם עוצרים בה ליום-יומיים, לרוב כדי לבקר במפעל לייצור סיגרים “פרנסיסקו-דונטיין”. תגידו לקובני “פינאר דל ריו”, והוא אוטומטית יחשוב על סיגרים! העיר מפורסמת בגידולי הטבק שבאזורה ונחשבת למעצמת סיגרים בקנה מידה בינלאומי!

קאמגווי

קמגוואי (Camagüey) היא העיר השלישית בגודלה בקובה. המרכז ההיסטורי של העיר הוא הגדול שבערי קובה, בו פזורות כנסיות ציוריות עתיקות, ופסאדות ניאו-קלאסיות תוחמות את רחובותיו הצרים. העיר אינה מככבת ברשימת היעדים הפופולריים במדינה, אך היא בהחלט עשויה להיות תחנה בדרך במסלולי מטיילים. אם יוצא לכם להגיע אליה בדרך ליעד אחר, אפשר להקדיש לה יום-יומיים להתרשמות מכיכרות העיר הנאים ומנוף אורבני קלאסי. אין צורך להתרגש אם קצת איבדתם את הדרך- חלק מהחוויה בביקור בקמגוואי הוא ללכת לאיבוד ברחובותיה המסובכים, שנבנו בצורת מבוך על-מנת לבלבל את האויב (האויב, במקרה הזה, הם פיראטים שהרבו לתקוף את העיר במאה ה-16). המבוך אולי לא הצליח לבלבל מספיק את שודד הים הבריטי הנרי מורגן, שיצא מהעיר עם שלל רב, אך הוא בהחלט מצליח לבלבל תיירים אומללים. אם מראש תוותרו על הסיכוי לנווט ברחובות, לא תסבלו מהבעיה הזאת…

באיימו 

בין לאס טונס וסנטיאגו דה קובה, ליד נחל שקט, שוכנת לה עיר נעימה ואוטנטית בשם ביאמו (Bayamo) עיר זו הינה אחת משבע הערים הראשונות שגילה ואלאסקז בקובה, והיא נוסדה ב-1513. העיר נחשבת כמקום הלידה של הגאווה הלאומית הקובנית, מכיוון ששימשה כבסיסו של המהפכן קרלוס מנואל דה סספנדס, ששחרר את עבדיו ב-1868 והכריז מלחמה על הקולוניאליזם הספרדי. במהלך הקרבות הועברה השליטה בעיר בין המורדים לספרדים מספר פעמים. באחת הפעמים, כאשר העיר הייתה בשליטת הספרדים, ונבזזה על ידם, שרפו אותה המורדים הקובנים וכמעט שמחקו כל זכר ממנה. העיר השתקמה מאז, אך עדיין ניתן לראות את שרידיה של השריפה הגדולה מ-1869 במקומות רבים, ביניהם על שלדים של בניינם ישנים ועל כמה כנסיות עתיקות.
מקור ההכנסה הראשי של ביאמו הוא בתי הזיקוק לסוכר המעסיקים פועלים רבים מבין המקומיים. העיר חיה ונושמת את התרבות והמסורת הקובנית. זמרים מקומיים רבים שרים ברחובות ובמסעדות השונות, ובכיכרות המרכזיים ישנם משוררים ופילוסופים שפורסים את משנתם בפני הקהל. למי שמחפש מקום אמיתי בו אפשר להרגיש אוטנטיות בלי לעבור הצקות מיותרות, ועם מסחור כמעט אפסי, זה המקום.

סאנקטי ספיריטוס

סאנקטי ספיריטוס (Sancti Spíritus )אחת הערים העתיקות בקובה. נבקר באזור הקולוניאלי העתיק של העיר עם הארמון המסוגנן, פלאסה מיור,  גשר יאיאבו העתיק. נצא אל עמק לוס אינחניוס שפירוש השם הוא עמק טחנות הסוכר,זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר.העמק זכה למעמד כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק”ו. נבקר באחת מחוות הסוכר העתיקות ובמגדל איסנאגה המפורסם, ששימש כמגדל פיקוח על העבדים.

סנטיאגו דה קובה

בירתו של מחוז סנטיאגו דה קובה (Santiago de Cuba), באזור הדרום-מזרחי של האי הקובני ושוכנת כ-870 ק”מ דרומית-מזרחית להוואנה. קרנבל העיר השנתי מעורר את רחובותיה בכל חודש יולי, הזמן שבימים כתיקונם ניתן להאזין ולצפות במופעי מוסיקה חיים, הנשפכים לרחוב מבתים וממועדונים. האוכלוסיה הרב-תרבותית מהווה קרקע פורייה להיתוך (פיוז’ן) מוסיקלי ורבים מהמקומיים מתרברבים על סנטיאגו דה קובה כמקום הולדתם של מקצבים כמו אפרו-ביט (Afrobeat), קיובן-פולק (Cuban folk) ואחרים.

 

סנטה קלרה 

באמצע הדרך בין הוואנה לעיר קמאגוואי, נמצאת סנטה קלרה (Santa Clara), אחת הערים הגדולות בקובה. הנסיעה לעיר סנטה קלרה לאורך מחוז ויה קלרה אשר העיר משמשת כבירתו, מלווה בנופים ירוקים יפיפיים. סנטה קלרה  מהווה את אחד המקומות המרכזיים בתולדות המהפכה הקובנית, בשטחה  התרחש הקרב האחרון בו הוכרעה המהפכה הקומוניסטית ובנקודות שונות בעיר ניתן למצוא נקודות ציון למהפכה. אתרים אלו מהווים עד היום מקומות לביקור והזדהות של תושבי קובה. הסיבה העיקרית להגיע אל העיר היא בעיקר בזכות הקשר ההיסטורי שלה לארנסטו (צ’ה) גווארה. העיר נבחרה להיות למקום קבורתו של צ’ה, וזהו אתר הביקור המרכזי בעיר.

סיאנפואגוס 

העיר מכונה גם “פנינת הדרום” בשל יופיה המיוחד. היא עיר גדולה המונה כ-150,000 אך התחושה בה נעימה וטובה וכלל לא של עיר גדולה ומנוכרת. מרכז העיר הוא מקום יפהפה עם המון מבנים מעניינים ויפים, בסגנון קולוניאלי צרפתי. תיירים כמעט ולא תפגשו והכל כאן אותנטי, מי שיש לו זמן להגיע לפה ימצא עיר קובנית אמיתית. סיינפואגוס (Cienfuegos ) יושבת לשפת באהיה דה סיינפואגוס שהוא המפרץ השלישי בגודלו בכל קובה, ניתן לצאת לצלילות ולדייג ואף לטייל במסלולי הליכה נעימים בהרים שלידה. יש לעיר טיילת Malecon יפה מאד ומפורסמת בכל קובה. ללא ספק עיר מומלצת בחום. שווה ביקור!

2016-02-24T11:19:32+00:00