טיול מאורגן ליפן - קרוז סובב יפן ודרום קוריאה
קוד טיול: TCJK בהכנה!
משך הטיול/קרוז: 21 ימים
(14 לילות קרוז)
יציאה: 16 באוקטובר 2025
חזרה: 4 בנובמבר
(נחיתה ב-5 בנובמבר)
מדינות: יפן, דרום קוריאה
אוניה: Norwegian Spirit
סגנון: קרוז מאורגן הכולל טיסות, העברות, מלונות
- מסלול ייחודי שכולו קרוז מפנק של 14 ימים לחקור את יפן לעומק באופן נינוח המשלב סיורים עם נופש באוניה, ללא נסיעות ארוכות ומעברים בין בתי מלון
אופי הטיול בנוי כך שהמטייל לראשונה ביפן, לא יחסר מתרבותה המסורתית, מההיסטוריה המרתקת שלה ומחייה בעידן המודרני, אך יעשה זאת בשילוב של טיול יבשתי נינוח ויסודי משולב בקרוז.
מלון במרכז העיר טוקיו וממנה הישר לאוניה להתחלת ההפלגה
מטיילים יקרים, בידקו את סיורי החוף שלנו מול תכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים, בפערים שמגיעים בסה”כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא כל היתרונות של תרבותו – זיכרו זאת !
לא כולם יודעים אבל מעל 70% משטחה של יפן מכוסה ביער ובהשוואה למדינות אחרות, מספר גדול יחסית מעצי היער הללו (600 זנים), הם נשירים (פי ארבעה מבאירופה). הוסיפו לזה את העובדה שבסתיו ההפרשים בין טמפרטות היום והלילה הולכים וגדלים, ותקבלו את הגורמים העיקריים לתופעה שבה העלים, על העצים או לרגליהם, משנים את צבעיהם מירוק לקשת צבעונית מרהיבה של חום-אדום-כתום-צהוב וכל מה שביניהם.
מרבדי הצבע הללו אינם מוגבלים רק לעמקים ולהרים, גם הגנים וגגות המקדשים הרבים בערים מתכסים במעטה צפוף של עלים צבעוניים, המשווה להם מראה של מעין יצירות פיסול יפהפיות שיצרו הטבע והאדם בדו קיום של שלום.
תופעה ייחודית נוספת של עונת השלכת היפנית היא הופעתה באזורים שונים בזמנים שונים. היא מתחילה בצפון (באי הוקיידו) באמצע ספטמבר ומסתיימת בדרום (באי שיקוקו) בדצמבר.
הטיול שלנו המשולב בקרוז תוכנן במיוחד לשהות כמה שיותר זמן באזורים בהם השלכת בשיאה. עם זאת, ראוי להוסיף כי זמני מעבר השלכת מאזור לאזור משתנים מעט משנה לשנה ותלויים בשינויים אקלימיים החלים באזור.
עם כל הכבוד לשלכת, יש עוד סיבות להציב את יפן במקום גבוה ברשימת היעדים שלכם, והראשונה שבהן – התרבות הכל כך מיוחדת שלה.
אחד ההסברים המעניינים על ההתפתחות התרבותית של יפן והיפנים בהשוואה לחלקים אחרים בעולם, היה של פרופ’ אמריקאי ממוצא יפני שביקר בארץ לפני שנים אחדות. “אוכלוסיית יפן” הוא אמר, “מונה כמעט 45% מאוכלוסיית ארה”ב, ועם זאת, שטחה אינו עולה על גודלה של מדינת מונטנה! יתרה מכך, 70% מהשטח הלא גדול הזה, הם הרריים וגעשיים ואינם ראויים למגורים. כעת דמיינו את 45% מאוכלוסיית ארה”ב, מצטופפת על שטח קטן בהרבה מגודלה של מדינת פנסילבניה!
“סיר הלחץ” הזה, הוא המפתח לפיצוח הקוד היפני. כדי לנטרל את תוצאות הדחיסות הזו, היפנים פיתחו את היכולת לחיות בהרמוניה ושלום אחד עם משנהו. הם טפחו מסורות ודתות המשמשות אותם כדי להפיג את הלחץ והחרדה שיוצרים החיים בצפיפות. הרגלי הניקיון וההגיינה, המחויבים בקהילה צפופה, הוטבעו באורח החיים היפני עמוקות ואף שולבו בשינטו ובבודהיזם היפני כציוויים דתיים.
אפילו פשע ועבריינות שהופכים לסיוט בחברות סגורות, מוגרו בשיטתיות וביפן יש את אחד משיעורי הפשע הנמוכים בעולם אפילו ששמעתם על “יאקוזה”.
לדחיסות השפעות מרחיקות לכת על תחומים רבים נוספים. אם אתם כמונו, סקרניים לפצח את קוד התרבות הייחודית הזו, ולא רק להתרשם מהנופים הנפלאים שלה, אין ספק שהטיול שלנו המשלב יבשה וים, הוא דרך טובה לעשות זאת.
יום 1 | 16/10/25 | תל אביב – פריז, צרפת
בשעות הצהריים ניפגש בנתב”ג ונטוס לפריז, שם נעשה את הלילה במלון הקרוב לנמל התעופה. לאחר הנחיתה וסידורי הכניסה למדינה ניסע לבית המלון.
ארוחת ערב ולינה בפריז.
יום 2 | 17/10/25 | פריז – אינצ’ון, קוריאה הדרומית (Incheon)
לאחר ארוחת הבוקר במלון נצא לנמל התעופה כדי לעלות לטיסה לסיאול. את הלילה נבלה במטוס וננחת בנמל התעופה הבינלאומי הראשי בקוריאה הדרומית, בעיר אינצ’ון (Incheon), בשעות הבוקר של היום הבא.
יום 3 | 18/10/25 | אינצ’ון – סיאול (Seoul)
אינצ’ון הוא אחד מנמלי התעופה הגדולים והמתקדמים באסיה, ממוקם על אי (חלקו שטח ים מיובש) כ־50 קילומטר מערבית לסיאול, ומחובר לעיר ברכבות וכבישים מהירים. אינצ’ון נודע ביעילותו, ניקיונו והשירותים האיכותיים שבו, וזכה פעמים רבות בתואר “נמל התעופה הטוב בעולם” בקטגוריות שונות.
לאחר הנחיתה, סידור הכניסה למדינה וההתארגנות נפגוש את הצוות המקומי וניסע לסיאול.
עם ההגעה לבירה המרהיבה והגדולה (כ-10 מיליון תושבים) נפגוש בעיר בה מתערבבים ברחובותיה השוקקים, מקדשים וארמונות עתיקים עם מבנים חדשניים מדהימים ושכונות ששמרו על אופיים המסורתי. יש בעיר איכות חיים גבוהה, מוסדות חינוך איכותיים והזדמנויות עבודה נחשקות ההופכים אותה למוקד משיכה ויעד להגירה פנימית מכל חלקי המדינה, המגדילים את אוכלוסייתה כל העת לעומת אוכלוסיית קוריאה הדרומית בכללה הקְטֵנָה מאז 2020. בשווקים והקניונים הרבים יש מגוון עשיר של סחורות, בעוד בתי האוכל, החנויות והבוטיקים מציעים חוויות קולינריות וקניות ייחודיות.
סיורי החוף שלנו:
בדרכנו נעבור ליד מתחם “הבית הכחול” (הבית עם הרעפים הכחולים, Cheong WA Dae) ששמש מ-1948 ועד מאי 2022 כמשכן הנשיאות. גני שושלת ממלכת ג’וסון (בשטח 250 דונם) לשעבר, הפכו למתחם שזור מבנים בסגנון מסורתי עם יסודות חדשניים. בחודש מאי הפך המתחם לפארק ציבורי.
נתחיל את הסיור בארמון גְיונְגְבּוֹקְגּונְג (Gyeongbokgung) אשר נבנה ב- 1395, והיה ארמון המלוכה הראשי של שושלת ג’וסון (Joseon) ששלטה בקוריאה בשנים 1392-1897. נשתדל לא להחמיץ את טקס חילופי המשמר הלבוש בבגדים מסורתיים.
יעדנו הבא יהיה מדרחוב אינסאדונג (Insagong) אחד מהרחובות הסמליים והאהובים ביותר בסיאול, השוכן ברובע ג’ונגנו–גו (Jongno-gu), לבה ההיסטורי של הבירה. אינסאדונג שימש בעבר כמרכז למסחר באמנות קוריאנית מסורתית, כתבי יד, קליגרפיה וכלי קרמיקה עתיקים, והיה לשוק העתיקות המרכזי של קוריאה בתקופת שלטון שושלת ג’וסון. גם כיום שומר אינסאדונג על אופיו המסורתי – לצד חנויות גלריה ועתיקות פועלים בו בתי תה קוריאניים מסורתיים, חנויות לממכר חנבוק (לבוש מסורתי לנשים ולגברים Hanbok), נייר קוריאני (Hanji), צרכי קליגרפיה, ומזכרות בעבודת אומן. הרחוב תוסס בשעות היום והערב, ומארח לעיתים מופעי רחוב, מוזיקה חיה ותהלוכות מסורתיות.
משם ניסע לכפר הבתים המשוחזר נאמסנגול (Namsangol), אתר מסורת ומורשת בלב סיאול, בו נוכל לראות את חיי היום יום בתקופת שושלת ג’וסון. הכפר נפתח לציבור בשנת 1998, לאחר שחמשת בתי ההאנוק (Hanok) שבו, פורקו מאזורים שונים בעיר, הועברו ושוחזרו בקפידה במיקומם הנוכחי למרגלות הר נאמסן. כל בית מייצג מעמד חברתי שונה – מאצולה ועד פשוטי העם. בין הדיירים ההיסטוריים נמנו קצינים בכירים, אנשי ממשל ובעלי מלאכה. הבתים מרוהטים ברוח התקופה וממחישים את אורח החיים המסורתי.
נסיים את היום בעליה להר נאם (Namsan) שעל פסגתו ניצב מגדל התקשורת סיאול (N Seoul Tower), המהווה את אחד מסמלי סיאול, לתצפית על העיר.
ארוחת ערב ולינה בסיאול.
יום 4 | 19/10/25 | סיאול – הפלגה לג’ג’ו, קוריאה הדרומית (Jeju)
נתחיל את היום בנחל צ’ונְגְגְייֶצ’ון (Cheonggyecheon). זהו סיפור מרתק על שיקום עירוני מוצלח של נחל קטן שמקורותיו נחסמו, אפיקו הפך לתעלת פסולת ואשפה ומעליו נבנה כביש מהיר החוצה את העיר. בשנת 2000 החליטה עירית סיאול, בניגוד לדעת רבים שחששו משיבוש התנועה עקב הריסת הכביש המהיר, לחדש את זרימת הנחל. אפיקו נוקה, גדותיו רוצפו בשבילים מעוצבים, גשרים, עוטרו בצמחיה ויצירות פיסול והמקום נהפך לפינת טבע קסומה בלב העיר הסואנת. התנועה בעיר לא נפגעה.
נמשיך לכיכר דונגדאמון (Dongdaemun Design Plaza), מוקד עיצוב וחדשנות מודרני שעוצב על ידי האדריכלית הבריטית ממוצא עירקי זאהא חדיד (Zaha Hadid) המאופיין בקווים זורמים ואסתטיקה עתידנית ייחודית. המבנה משמש כמרכז כנסים, תערוכות, אירועי אופנה ופסטיבלים. באותו רחוב נמצא שוק דונגדאמון, מתחם הכולל מספר מבנים רבי קומות המכילים שווקי ענק הפתוחים כמעט בכל שעות היממה.
אם ייוותר זמן נבקר גם בשוק גוואנגג’אנג (Gwangjang) המצטיין במאכלים קוריאניים מסורתיים וחדשנים, עם עשרות דוכני אוכל רחוב במדרחוב אחד באווירה מושלמת.
לאחר מכן ניסע לנמל אינצ’ון, הפעם לנמל ימי, כדי לעלות על אוניית הפאר נורבגיאן ספיריט (Norwegian Spirit) בה נשהה ב-14 הלילות הבאים, שתפליג לאי ג’ג’ו בקוריאה בשעה 16:00.
יום 5 | 20/10/25 | האי ג’ג’ו, דרום קוריאה – הפלגה לנגסאקי, קיושו, יפן (Nagasaki, Kyūshū)
האי ג’ג’ו (בקוריאנית צ’ג’ו) הוא האי הגדול ביותר בדרום קוריאה, הממוקם כ-130 ק”מ דרומית לחוף המדינה בים הסיני המזרחי. האי, פנינת יופי, נוצר כתוצאה מפעילות געשית של הר הגעש האלאסאן (Hallasan), הגבוה ביותר בקוריאה הדרומית, המתנשא לגובה של 1,950 מטר. האי, יעד מועדף לזוגות בירח דבש ולחובבי טבע פראי, נודע בנופיו הגעשיים, חופיו הבזלתיים והציוריים, מפליו המרהיבים, תרבותו הייחודית ומזג אוויר הנעים לאורך כל השנה. בשנת 2011 נבחר האי לאחד משבעת פלאי עולם הטבע.
סיורי החוף שלנו:
נתחיל בכביש המסתורי שם קיימת אשליה אופטית בדבר נטייתו של הכביש. מים הנשפכים עליו נראים כאילו זורמים למעלה בניגוד לכוח המשיכה. לנוהג ברכב, נראה כי המכונית מתאמצת בירידה, תופעה משעשעת.
נמשיך למוזיאון התה אוסולוק (O’Sulloc) הממוקם ליד מטעי תה מרהיבים ביופיים. המוזיאון מציג את ההיסטוריה העשירה ותרבותו של תה קוריאני ומציע למבקרים חוויות תרבותיות, כולל טעימות תה ומאפים ייחודיים. המקום משלב בין מסורת לחדשנות, ומוקף בנופים ירוקים של מטעי תה.
יעדנו הבא יהיה ה”גן הרוחני” (Spirited Garden) הידוע כאחד מהגנים היפים בתבל, המתמקד בעיקר באוסף עצי בונסאי ועיצוב גנים מדויק, ומספק חוויה אינטימית ורוחנית, בהרמוניה שלווה עם הטבע.
נסיים בצוקי ג’וסנגג’ולי (Jusangjeolli Cliffs), מערכת סלעית של מצוקי לבה שהתגבשה באופן איטי אחרי התפרצותה מבטן האדמה ויצרה גופים הנדסיים (משושים) הנראים כמגולפים בידי אדם.
בשעות הצהריים נחזור לאונייה שתפליג לנגסאקי בשעה 17:00.
יום 6 | 21/10/25 | נגסאקי – הפלגה למצויאמה, שיקוקו (Matsuyama, Shikoku)
נגסאקי והירושימה הם שמות המעלים מייד את זכר הסיפור המחריד של הרס והרג שארע בחודש אוגוסט 1945 בשתי ערים אלה. בהירושימה הוטלה הפצצה הגרעינית הראשונה (“ילד קטן”) ב-6.8.1945 ושלושה ימים לאחר מכן ב-9.8 הוטלה הפצצה השנייה (“איש שמן”) על נגאסקי, החריבה את מרבית העיר וגרמה למותם של כ-75,000 איש. האסון הכבד גרם לכניעת יפן ולסיום מלחמת העולם השנייה מספר ימים לאחר מכן ב-15.8.
סיורי החוף שלנו:
את סיורנו נפתח כמובן בביקור באתר ההנצחה המרשים הנקרא פארק השלום (הייווה, Heiwa Kōen) הכולל את מוזיאון הפצצה האטומית, היכל ההנצחה לקורבנות, פסל השלום, מזרקת השלום ונקודת הפיצוץ (Hypocenter). חווית קשה ומרגשת ומעבירה מעט מהאירוע הנורא שעבר על תושבי העיר.
נמשיך לגן גלובר (Glover) סוחר סקוטי (1838-1911) שחי ופעל ביפן בסוף תקופת אדו ובראשית תקופת מייג’י במשך 53 שנים. ביתו בפארק הקרוי על שמו, הוא מוקד משיכה ראשון במעלה (נקרא גם בית מדם בטרפליי) והוא הבניין בסגנון מערבי הוותיק ביותר ביפן.
נעצור לצילום “גשר המשקפיים” (Meganebashi) – גשר אבן מהמאה ה-17 החוצה את נהר נָקָשִּׁימָה בנגסאקי. נבנה בשנת 1634 על ידי נזיר סיני, ונחשב לגשר האבן העתיק ביותר ביפן. שמו נובע מהשתקפותו במים היוצרת צורת משקפיים).
נסיים בעליה ברכבל לפסגת הר אינסה (Inasa), משם, בגובה 333 מ’ נשקף נוף פנורמי מרהיב של המפרץ, מרכז העיר וסביבתה, הנמל, הגשרים והאיים. בתום הביקור נשוב לאונייה שתפליג למצויאמה בשיקוקו בשעה 16:00.
יום 7 | 22/10/25 | מאצויאמה – הפלגה לקנאזאווה, הונשו (Kanazawa, Honshu)
הבוקר נעגון בעיר מָטסוּיָאמה, הגדולה בערי האי שיקוקו, השוכנת לחופו של הים הפנימי סטו (Seto). זוהי עיר מסבירת פנים, עם נוף יפהפה, טירות מרשימות, מקדשים מפוארים ומעיינות חמים עתיקים.
סיורי החוף שלנו:
נפתח את ביקורנו בגולת הכותרת של העיר – טירת מטסויאמה, אחת מ־12 הטירות המקוריות שנותרו ביפן. הטירה נבנתה בראשית המאה ה־17 על ידי הדאימיו קאטו יושיהארו (Katō Yoshi-haru), ונהרסה כליל בשריפה שפרצה בעקבות מכת ברק בשנת 1784. היא שוקמה בתחילת המאה ה־19, וכיום ניצב בה מבנה בן שלוש קומות, אשר שומר בקפידה על הסגנון הארכיטקטוני של תקופת אדו. הטירה, המוקפת חומות מאסיביות וגנים ירוקים, משקיפה על העיר כולה ומהווה עדות חיה לתקופה הפיאודלית ולתרבות הסמוראים.
נמשיך לביקור בדוגו אונסן (Dogo Onsen) בית המרחץ העתיק והידוע ביותר ביפן, בעל היסטוריה של כ־3,000 שנה. המרחץ, שבו נהגו לבקר גם בני המשפחה הקיסרית, מעוטר בעץ מגולף ובחללים בסגנון יפני מסורתי, וסביבו שכונה ציורית עם בתי עץ, חנויות תה וגלריות קטנות. האמיצים שבינינו יוכלו אף להשתכשך במעיינות חמים באזור – מים צלולים להפליא עם מוניטין של סגולות מרפא.
נסיים בשיטוט רגלי בנמל הדיג העתיק של מטסויאמה, בו פועלים שווקים ססגוניים עמוסי דגים טריים מסוגים נדירים ומפתיעים – חלקם נראים יוצאי דופן גם לעין היפנית.
בתום הסיור נשוב לאונייה, אשר תפליג לקנאזאווה בשעה 17:30.
יום 8 | 23/10/25 | יום שיט במצר קנמון (Kanmon Strait)
הבוקר נחצה את מֵצַר קנמון – מעבר ימי דרמטי ומרהיב המפריד בין האיים הונשו וקיושו, ומחבר בין ים יפן לים הפנימי סטו. אורכו כ־28 ק”מ ורוחבו נע בין מאות מטרים לק”מ אחד בלבד אחד מנתיבי השיט העמוסים ביפן, אך גם מהמרתקים מבחינה גיאוגרפית- בין שני צידי המצר יש הבדלים בגובה פני המים, כתוצאה מתזמון שונה של הגאות והשפל בכל אחד מגופי המים. הבדלי הגובה היכולים להגיע עד 1.5 מ’, יוצרים זרמים חזקים במיוחד שמהירותם מגיעה עד – המים זורמים מצד אחד של המצר לצידו השני, במהירות של עד 16 קמ”ש ולעיתים הם יוצרים גלים נגדיים ומערבולות קטנות. זוהי אחת מתופעות הגאות הבולטות ביותר במים הטריטוריאליים של יפן.
ביום שכולו שיט, ניקח את הזמן ליהנות מכל מה שיש לאונייה המפוארת להציע: פעילויות תרבות, בריכות וג’קוזי, חדר כושר וספורט, מופעי בידור, ספא, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה.
יום 9 | 24/10/25 | קנאזאווה – הפלגה לנְיָאגטה, הונשו (Niigata)
קנאזאווה, בירת מחוז אישיקאווה, שוכנת על חוף ים יפן ומכונה לעיתים “קיוטו הקטנה” בזכות הקיום המרהיב של מסורת, תרבות ואסתטיקה יפנית קלאסית. העיר מפורסמת בתעשיית עלי הזהב שלה, המהווה למעלה מ־90% מהייצור הכללי ביפן. לפי אגדה מקומית, איכר בשם אימוהורי טוג’ין, שחיפש תפוחי אדמה בביצה, מצא פתיתי זהב באדמה – ומכאן שמה של העיר שפירושו ביצת זהב. בתקופת אדו נשלטה העיר בידי משפחת מָאֶדה, השנייה בעושרה רק לשוגונות, והפכה למרכז של תרבות, אמנות וגנים מלכותיים. קנאזאווה השתמרה באופן יוצא דופן במלחמת העולם השנייה, לאחר שההפצצות האוויריות פסחו עליה – ונשארה עם נופך נוסטלגי המזכיר ליפנים את שורשיהם. כיום היא מוקד עניין למחפשים אומנויות יד כקליגרפיה וקדרות, ממתקים מקומיים מעוצבים, ורבעים היסטוריים כמו רובע הגיישות ורובע הסמוראים.
סיורי החוף שלנו:
הסיור שלנו בקנאזאווה יחל במוקד המשיכה המרכזי של העיר – גן קנרוקו (Kenroku-en) הנחשב בצדק לאחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן. נלמד על ששת המידות הטובות של הגן היפני המושלם – מרחב, פרטיות, יצירתיות בהדמיית הטבע, ניחוח עתיק, מים זורמים ונוף פנורמי – ונראה כיצד הם מתממשות בהרמוניה של גשרים, עצים, פרחים, אבנים ובתי תה. נמשיך לרובע הסמוראים נגאמצ’י (Nagamachi), שכונה שהשתמרה מתקופת אדו וממחישה את אורח חייהם של לוחמי הסמוראים. נבקר בבית נומורה – אחוזה משפחתית משוחזרת מתקופת אדו – בו נחווה את עיצוב הפנים, הגן והחפצים המקוריים של משפחת סמוראים אמידה. נסיים בביקור בשכונת הגיישות היגאשי צ’איה (Higashi Chaya), אזור קסום ורומנטי עם בתי עץ בני מאות שנים. נבקר בבית צ’איה שימה (Shima) – בית גיישות שמור משנת 1820, שהוכר כנכס תרבות יפני חשוב. בתום הסיור נשוב אל האונייה שתפליג לנְיָאגטה בשעה 15:00.
יום 10 | 25/10/25 | נְיָאגטה– הפלגה לאוטרו, הוקאידו (Otaru, Hokkaido)
נְיָאגטה (“לגונה חדשה”) היא העיר הגדולה ביותר לאורך חופי ים יפן, שוכנת בצפון־מערב האי הונשו כמעט על אותו קו רוחב כמו סן פרנסיסקו וליסבון. העיר ממוקמת כ־400 ק”מ צפונית לטוקיו, בשפך נהר שינאנו (Shinano) – הנהר הארוך ביותר ביפן (367 ק”מ) שאגן הניקוז שלו כ-12,000 קמ”ר (60% מישראל).
נְיָאגטה התפתחה כבר בתקופת אדו כעיר נמל חיונית לאורך נתיבי הסחר בים יפן. בשנת 1858, עם חתימת הסכם הסחר בין יפן לארצות הברית, נבחרה כאחת מחמש ערי הנמל הראשונות ביפן להיפתח לעולם. כיום, כערים רבות ביפן היא משמרת מסורת כפרית לצד עירוניות מודרנית: שׁוּקֵי דגים צבעוניים, אתרי טבע שקטים, מסילות רכבות מהירות, ותרבות מקומית אותנטית – יעד מרתק ורגוע.
העיר ידועה בעיקר בזכות האורז המשובח שהיא מגדלת – מקור להכנת הסאקה האיכותי ביותר ביפן – ובשל כך נחשבת ל”בירת הסאקה” של המדינה. החורף המושלג מזמין לפעילויות סקי, ובקיץ פורחת העיר עם פסטיבלים מקומיים, מעיינות חמים, וטבע עוצר נשימה.
סיורי החוף שלנו:
נתחיל את סיורנו בשוק פיר באנדאי (Pier Bandai), שוק ססגוני ודינמי של דגים טריים, פירות ים נדירים, ירקות עונתיים, ממתקים מסורתיים וכלי בית יפניים אותנטיים.
נמשיך למרכז הסאקה של ניאגטה, לב ליבה של תעשייה בת מאות שנים. נבקר במזקקת הסאקה המסורתית אימאיו צוקאסה (Imayo Tsukasa), הפועלת מאז 1767, ונלמד על תהליך ייצור המשקה – מהטיפול באורז, דרך התסיסה ועד לטעימה. נגלה כיצד התפתחה סביב המשקה תרבות שלמה, עם כלים ייחודיים, טקסים חברתיים וסטנדרטים מחמירים של איכות.
משם ניסע לתצפית בֶּפְקו בקאוקה (Befco Bakauke), משם נהנה מנוף פנורמי מרהיב של העיר ניאגטה, נהר שינאנו והים היפני.
בהתאם לזמן שיעמוד לרשותנו נסייר גם ברובע ההיסטורי פורומאצ’י (Furumachi), בו נשמרו בתי עץ עתיקים, בתי תה וחנויות מקומיות. לאחר מכן נחזור לאונייה שתפליג לאוטרו בשעה 15:00.
יום 11 | 26/10/25 | אוטארו – סאפורו (Sapporo) – הפלגה להאקודטה, הוקאיידו (Hakodate)
סַפּוֹרוֹ, בירת מחוז הוקאידו שבצפון יפן, נוסדה בשנת 1869 ונבנתה בתכנון מערבי, עם רחובות מסודרים בצורת שתי וערב, בהשראת ערים כקיוטו. החורפים בסאפורו מושלגים וקרים, והקֵיצים נעימים יחסית, והיא יעד תיירותי המתאים למבקרים בכל השנה. העיר שנוסדה ב1868 במקום בו גרו תושבים מקומיים ספורים משבט האַיְינוּ (Ainu) – המסורת מספרת על שבעה מהם בלבד- מונה כיום כ-2 מיליון תושבים (בעיר רבתי 2.6 מיליון), החמישית בגודלה ביפן. בעיר המרוחקת מבקרים מידי שנה יותר מ-14 מיליון תיירים, רבים מהם בפסטיבל הקרח הנערך בפברואר. האירוע הבינלאומי החשוב בתולדותיה היו משחקי החורף בשנת 1972.
סיורי החוף שלנו:
נטייל בעיר המרשימה ונראה את מגדל השעון, אחד הסמלים המוכרים ביותר של העיר שנבנה בשנת 1878, שימש בעבר כמתקן אימונים צבאי וכיום כמוזיאון.
נבקר בפארק אודורי, ריאה ירוקה בלב סאפורו המשתרעת לאורך כ-1.5 ק”מ, עם שבילי הליכה נעימים, מזרקות, פרחים עונתיים ושאר מאפייני גנים יפניים. נמשיך לאתר מקפצת הסקי האולימפית ובתום הסיור בעיר נחזור לאוטרו, נטייל לאורך התעלה המקסימה החוצה את העיר ונבקר במוזיאון הזכוכית המציג אוסף מרהיב של יצירות זכוכית יפניות מסורתיות לצד יצירות מודרניות.
נחזור לאונייה שתפליג להקודטה בשעה 21:00.
יום 12 | 27/10/25 | האקודטה – הפלגה לנגויה, הונשו (Nagoya)
נעגון בשעות הבוקר המאוחרות בהאקודטה, עיר נמל היסטורית, בדרום האי הוקאידו – האי השני בגודלו ביפן. היא אחתמהערים הראשונות שנפתחו למסחר עם המערב לאחר מאות שנים של הסתגרות יפנית, והפכה לשער חשוב בין יפן לעולם. העיר נוסדה בשנת 1457 וכיום חיים בה כ־280,000 תושבים.
העיר מחוברת לאי המרכזי הונשו באמצעות מנהרת סייקאן (Seikan), מהמנהרות הארוכות בעולם (54 ק”מ), העוברת מתחת למיצר צוגרו (Tsugaru) האקודאטה ידועה בניחוחה הקולוניאלי יוצא הדופן, תולדה של קהילת סוחרים זרה שהתיישבה בה במאה ה־19, אחרי שנפתחה לעולם ב-1858.
סיורי החוף שלנו:
לאחר ירידתנו מהאונייה, נצא לסיור מקיף בעיר. נתחיל בלב העיר ההיסטורי, במבצר גוריוקאקו (Goryokaku), מבצר ייחודי הבנוי בצורת כוכב מחומש, מוקף חפיר מים רחב וגן מרהיב הכולל מאות עצי דובדבן. המבצר נבנה במאה ה־19 כמרכז שלטוני מודרני ונחשב היום לאתר לאומי חשוב.
לאחר מכן נבקר ברובע מוטומאצ’י (Motomachi), אזור בו חיו סוחרים ודיפלומטים זרים לאחר פתיחת הנמל לסחר בינלאומי בשנת 1854. נטייל בין סמטאות מרוצפות ובתי אבן מרשימים, נתרשם מהכנסייה הרוסית, מאולם הזיכרון הסיני, מהקונסוליה הבריטית הישנה, ומבתי הסוחרים לשעבר – כל אחד מהם נושא עמו סיפור.
נסיים ברכבל להר האקודאטה, שם נעלה לתצפית פנורמית מרהיבה, אחת היפות ביפן, הנשקפת מעל מפרץ האקודאטה, העיר והרי הוקאידו. משם נשוב לאונייה, שתפליג לנגויה בשעה 20:00.
יום 13 | 28/10/25 | יום שיט לנגויה
יום שכולו שיט. ניקח את הזמן ליהנות מכל מה שיש לאונייה המפוארת להציע: פעילויות תרבות, בריכות וג’קוזי, חדר כושר וספורט, מופעי בידור, ספא, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה.
יום 14 | 29/10/25 | נגויה – הפלגה לקובה, הונשו (Kobe)
נגויה היא העיר הרביעית בגודלה ביפן, ונחשבת למרכז תעשייתי חשוב, במיוחד בתחומי הרכב והתעופה — כאן הוקמה טויוטה, שעדיין מחזיקה מתקנים באזור. כערים רבות אחרות ביפן העיר משלבת חדשנות עם מסורת- לצד מקדשים, טירה ומבנים עתיקים, יש בה מוזיאונים, קניונים גדולים, רכבת מהירה (שינקנסן), ושווקים פופולריים. נגויה מפורסמת גם בקולינריה הייחודית לה, ומהווה נקודת מוצא נוחה לטיולים לאלפים היפניים.
סיורי החוף שלנו:
נתחיל את סיורנו בעיר בכיכר סוגיהארה הנקראת על שמו של הדיפלומט היפני צִ’יוּנֶה סֶמְפּוֹ סוּגִיהָארָה (Chiune Sempō Sugihara) 1900–1986, ששרת בליטא בזמן מלחמת העולם השנייה והוכר כחסיד אומות העולם על הצלת אלפי יהודים ממוות בשואה. הוא חילק כ-3,000 ויזות שנכתבו במו ידיו, בניגוד להוראות ממשלתו ובעזרתן ניצלו כ-6,000 יהודים. על כך שילם מחיר בסילוקו משרות המדינה ורק לאחר מותו קבל הכרה מממשלתו. “צריך לעשות את הדבר הנכון משום שהוא נכון – ולא מכל סיבה אחרת”, זה היה הסברו של האדם המדהים לפעילותו המסוכנת ומצילת החיים.
נמשיך לביקור בגן טוקוגאווה המרהיב – פנינה ירוקה בלב העיר. הגן כולל בריכה גדולה מוקפת מפלים, גשרים ציוריים, שבילי הליכה שלווים ובתי תה מסורתיים, המשקפים את האסתטיקה היפנית הקלאסית.
משם ניסע למבצר נגויה המרשים, שנבנה במקור במאה ה-16, אך שופץ וקיבל את מראהו הנוכחי במאה ה-17 ביוזמתו של השוגון אְיאֶיָאסוּ טוקוגאווה – מהדמויות המרכזיות והמשפיעות בתולדות יפן.
לסיום, נבקר באחד המרכזים הרוחניים החשובים ביותר ביפן – מקדש השינטו אצוטה (Atsuta Jingu) הנחשב לאחד מהמכובדים במדינה, בגלל החרב האגדית קוסאנגי (Kusangi), הנמצאת בו, אחד משלושת סמלי הקיסרות היפנית (הרגליטה, Regalita). יחד עם שני הסמלים האחרים – המראה הקדושה שבמקדש איסה (Ise) ומחרוזת המגטאמה (Magatama) הנמצאת בארמון הקיסרי – שלושתם מייצגים את מהות המורשת והכוח של בית הקיסרות.
לא נוותר (מותנה בזמן ובזמינות) על אולם התערוכות של טויוטה בו נבקר לפני חזרתנו לאונייה שתפליג לאוסקה בשעה 16:00.
יום 15 | 30/10/25 | קובה – אוסקה (Osaka) – הפלגה לשימיזו, הונשו (Shimizu)
נעגון בקובה (Kobe) ונצא מיד אוסקה (“הגבעה הגדולה”) העיר השלישית בגודלה ביפן- 2.7 מיליון תושבים בעיר ו-19 במטרופולין קנסאי (אוסקה-קיוטו-קובה), אחרי טוקיו (14 מיליון) ויוקוהמה (3.8 מיליון), שתיהן במטרופולין טוקיו -יוקוהמה, הגדול בעולם עם 37 מיליון תושבים. לעיר נכנסים מידי יום כשני מיליון אנשים הגרים מחוצה לה, עקב היותה מרכז כלכלי ופיננסי חשוב. במאה ה-7 לספירה הייתה בירתה של יפן (נניווהNaniwa – ).
סיורי החוף שלנו:
נתחיל בביקור במבצר אוסקה. טוֺקוּגָאווָה אְיאֶיָאסוּ (Tokugawa Ieyasu), 1543–1616, השוגון הראשון בשוגונות טוקוגאווה (מ-1603), ערך בשנת 1615 מצור על טירת אוסקה שהייתה המעוז האחרון בהתקדמותו לאיחוד יפן ולביסוס שלטונו שהביא ליציבות שנמשכה כ-270 שנה, עד תקופת מייג’י . צבא טוקוגאווה שמנה למעלה מ-200,000 חיילים, צר על המבצר שהיה מוגן על ידי 100,000 חיילים כחודש. מגיני המבצר לחמו עד האיש האחרון כמסורת הלוחמים היפניים ולאחר שהמבצר נכבש שרפו אותו הכובשים. היום הטירה משמשת מוזיאון ובו סיפורה המופלא של הטירה. את הטירה מקיפה מדשאה עם 600 עצי דובדבן, בית תה, בית ההארחה ותצפיות נוף. פארק הטירה משתרע על שטח של כ-2 קמ”ר והוא אחד המקומות הפופולריים בעיר.
משם ניסע למצפה ה“גן הצף” הנמצא בבנין אומדה (Umeda), ממנו ניתן להשקיף מגובה 170 מ’ על אוסקה כולה עד למרחוק. ליד הכניסה למגדל ניצב קיר חי (Living Wall) מרשים של פרחים וצמחייה.
את טיולנו באוסקה נסיים בביקור בדוטומבורי (Dotombori), אחד מאזורי התיירות וחיי הלילה העיקריים של אוסקה, ובסינסאיבאשי (Shinsaibashi) אחד מרחובות הקניות העמוסים ביפן, עם חנויות המותאמות לכל כיס ולכל תקציב.
נחזור לאונייה שתפליג לשימיזו בשעה 18:00.
יום 17 | 1/11/25 | יוקוהמה – טוקיו, הונשו (Tokyo) – יוקוהמה
ננחת בשעת צהריים מוקדמת בטוקיו, בירת יפן. בעבר נשאה טוקיו את השם “אדו”, שפירושו שפך נהר. בשנת 1868, עם הפיכתה לבירת הקיסרות היפנית על ידי הקיסר מייג’י (Meiji), שונה שמה לטוקיו, “בירת המזרח”.
כיום טוקיו היא אחת הערים הגדולות והמרשימות בעולם. בשטחה העירוני חיים כ-13 מיליון תושבים, ובאזור המטרופוליני כולו – כ-37 מיליון. העיר משתרעת על פני 2,190 קמ”ר, לאורך כ-90 ק”מ ממזרח למערב וכ-25 ק”מ מצפון לדרום. היא שוכנת על חופו המזרחי של האי הונשו, האי הראשי של יפן, סמוך למפרץ טוקיו.
טוקיו משלבת בין קידמה מסחררת למסורת עשירה. קו הרקיע שלה מלא בגורדי שחקים חדשניים, התחבורה הציבורית נחשבת לאחת היעילות בעולם, והכבישים עמוסים אך מסודרים. אוכלוסיית היומְמוּת שלה עולה על שני מיליון אנשים, המתגוררים מחוצה לה ובאים מדי יום לעיר. מרכזי הקניות והבילוי שבה מציעים חוויה אורבנית נוצצת ויוקרתית, עם ניחוח יפני מקומי.
לאחר העגינה ביוקוהמה והירידה מהאונייה, ניסע לטוקיו משם ניסע למקדש מייג’י הממוקם בלב יער ירוק בלב טוקיו, ונחשב לאחד המקדשים השינטואיסטיים החשובים בעיר. הוא נבנה לזכר הקיסר מייג’י שהעז לפתוח את הסגר מרצון על יפן שנמשך כ-270 שנה, והוביל אותה לעידן המודרני. הדרך למקדש עוברת דרך שדרות המונות כ-100,000 עצי קמפור, אלונים ועצי זלקובה יפנית (Camphor, Oak, Zelkova) דרך שער טוריאי (Torii) ענק, ומובילה לשטח שקט ושליו, הרחק מהמולת העיר.
משם נמשיך לשדרת אֹומֹוטסנדֹו (Omotesando) ה”שאנז אליזה” של טוקיו ואחת מהשדרות האלגנטיות והיוקרתיות בטוקיו. הרחוב מעוטר בעצי זלקובה ומעוצב בקווים אדריכליים מודרניים. לאורך השדרה נמצאות חנויות מותגי על בינלאומיים לצד בוטיקים יפניים ייחודיים. גם אדריכלות הבניינים מעניינת בשילוב עיצוב נועז ואלגנטיות אורבנית.
לא נדלג על הרובע הצבעוני הרג’וקו ((Harajuku, ובמיוחד רחוב טאקשיטה (Takeshita), בירת תרבות הנעורים של טוקיו. הרחוב צר וסואן, עמוס חנויות אופנה, ממתקים וגאדג’טים (חפיצים). כאן ניתן לראות את הצעירים של טוקיו לבושים בסגנונות ייחודיים ויצירתיים – החל מ”לוליטה גותית” עם שמלות ויקטוריאניות וכובעים מצוירים, דרך דמויות אנימה ועד ל”קאווָאִי” (kawaii) מתוק וצבעוני.
נסיים את היום בצומת שיבּוּיה התוסס המוכר לכולם עם צילומי מאות הולכי הרגל החוצים אותו, בו מוצב פסלו של הכלב האצ’יקו (Hachiko) שהפך לסמל נאמנות יפנית ונשמע את סיפורו, המוכר לכל ילד יפני.
לאחר הסיור נחזור לאונייה העוגנת בנמל יוקוהמה.
יום 18 | 2/11/25 | יוקוהמה – טוקיו
בבוקר ניפרד מהאונייה בה בילינו את 14 הימים והלילות המרתקים ולאחר איסוף הכבודה וההתארגנות ניסע לטוקיו לסיור בעיר. נתחיל את היום בביקור באסאקוּסה (Asakusa), רובע עתיק בו נמצא המקדש הבודהיסטי סֶנְסוֹ-גִ’י (Senso-ji)- המרהיב והקדוש ביותר בעיר, המוקדש לקנון (Kanon) לאלת הרחמים והחמלה, הנחשבת למגינת הסובלים ומבקשי העזרה הרוחנית. רבים פונים אליה לקבל נחמה ולזכות בבריאות והגנה על המשפחה. נבקר בשוק הססגוני שסביבו, בו נוכל למצוא את כל המזכרות והפריטים היפניים הייחודיים.
יעדנו הבא יהיה “עץ השמים” (טוקיו סקיי טרי, Tokyo Skytree), מגדל התקשורת והתצפית הגבוה ביותר ביפן ואחד הגבוהים בעולם. הוא מתנשא לגובה של 634 מ’, ולשם השוואה, גובהו כפול ממגדל אייפל בפריז. שמו של המגדל, “עץ השמיים“, נבחר על ידי הציבור ומשקף את החיבור בין חדשנות לבין טבע ואסתטיקה יפנית מסורתית. המבנה עוצב בהשראת סגנון הפגודה היפנית העתיקה, עם טכנולוגיות עמידות לרעידות אדמה. המגדל משמש לשידורי טלוויזיה ורדיו וכולל נקודות תצפית מרהיבות, בגובה של 350 מטר ו-450 מטר, מהן ניתן להשקיף על העיר בצורה פנורמית ב-360 מעלות. ביום בהיר אפשר לראות גם את הר פוג’י.
את היום נסיים בנסיעה לשינג’וקו (Shinjuku), אחד הרבעים המרכזיים והתוססים ביותר בטוקיו, המכיל מוקדי שלטון, מסחר, בילוי, קניות וחיי לילה.
במרכזו שוכן בניין עיריית טוקיו שתוכנן בידי האדריכל המפורסם קנזו טאנגה. המבנה המרשים כולל שתי תצפיות חינמיות בקומות הגבוהות, מהן נשקף נוף פנורמי של טוקיו, ולעיתים גם של הר פוג’י.
תחנת שינג’וקו נחשבת לתחנת הרכבת העמוסה בעולם, ומשרתת מעל 3 מיליון נוסעים ביום (!). מסביבה פרושים קניונים, מרכזי קניות, ומעברים תת־קרקעיים עצומים. בערב, הרובע מתעורר לחיים עם שלל אורות ניאון בוהקים ופרסומות צבעוניות שמכסים את גורדי השחקים ואת החזיתות של הבניינים. מסכים ענקיים מקרינים פרסומות דינמיות, קליפים מוזיקליים ודמויות אנימה מהבהבות. שלטי חנויות, מסעדות וקריוקי מהבהבים בשלל צבעים ויוצרים תחושת תנועה מתמדת.
ארוחת ערב ולינה בטוקיו.
יום 19 | 3/11/25 | טוקיו
הבוקר נמשיך את סיורנו בטוקיו ונתחיל את יומנו בפארק הציבורי אואנו (Ueno) שהוקם רשמית בשנת 1873 על אדמותיו של מקדש קאניי-ג’י (Kaniji), מקדש בודהיסטי שהיה שייך לזרם הטנדאי (Tendai) ושימש בעבר כמקדש משפחתי של שוגונות טוקוגאווה. בתקופת מייג’י, הועבר המקום לבעלות המדינה, והפך לאחד מהגנים הציבוריים הראשונים ביפן – צעד שביטא את הרצון ליישם עקרונות מערביים של תכנון עירוני ופנאי כחלק ממדיניות ההיפתחות של יפן לעולם.
משם נלך לשוק אמיוקו (Ameyoko) שהיה בעבר מרכז לסחר בשוקולד וסוכריות (אמה=סוכריה) וכיום שוק תוסס בעל מאות דוכנים וחנויות למכירת מזון טרי, מאכלי רחוב יפניים, פירות ים, ביגוד, אביזרים ואלקטרוניקה.
נעבור מהשוק הפופולרי לרובע גינזה (Ginza), סמל ליוקרה ואלגנטיות, בו נמצא מותגי אופנה בינלאומיים, גלריות לאמנות, בוטיקים יוקרתיים ומסעדות גורמה. הרחובות הרחבים והנקיים מעוצבים בקפידה, עם בניינים מודרניים ומרכזי קניות מפוארים. נבקר באחת מחנויות המעדנים כדי להתרשם מהיופי, השלמות, היצירתיות והאסתטיות של המאכלים.
לא נדלג על רובע אקיהאברה (Akihabara), “גן עדן” לחובבי טכנולוגיה, אנימה, מנגה ותרבות פופ יפנית. באזור עשרות חנויות אלקטרוניקה ענקיות המציעות מוצרי מחשבים, גאדג’טים (חפיצים) ומשחקי וידאו, לצד חנויות קטנות שמוכרות דמויות אספנות, קומיקס ומוצרים הקשורים לדמויות אנימה. אקיהאברה מפורסם גם בבתי הקפה המיוחדים שלו, מקום אידיאלי לחוות את הצד הצבעוני, המוזר והמקסים של התרבות היפנית.
נסיים באודיבה (Odaiba), אי מלאכותי במפרץ טוקיו, המפורסם בנופו המרהיב ובאתרי הבידור והקניות שבו. האי מחובר ליבשת דרך גשר הקשת בענן (Rainbow Bridge) היפהפה ונגיע אליו עם קו הרכבת ללא נהג, יוריקמומה ((Yurikamome. באודאיבה נמצאים מרכזי קניות גדולים ופסל ענק של רובוט גנדאם (Gundam), מוזיאון לאמנות דיגיטלית, חוף מלאכותי, מרכזי בידור ומוזיאון מדע מתקדם. לאחר היום הגדוש נחזור למלון.
ארוחת ערב ולינה בטוקיו.
יום 20-21 | 4-5/11/25 | טוקיו – אמסטרדם – ישראל
לאחר ארוחת הבוקר במלון ניפרד מיפן בנסיעה לנמל התעופה הבינלאומי של טוקיו בנריטה (Narita) כדי לעלות לטיסת צהריים לאמסטרדם. מיד עם הגעתנו נעלה לטיסת המשך לישראל שם ננחת אחרי חצות.
מחירים ב-$ לאדם בחדר זוגי:
יציאה | חזרה | מחיר לאדם בחדר פנימי | תוספת לאדם לחדר חלון | תוספת לאדם לחדר מרפסת | מדריכה | הנחה |
---|---|---|---|---|---|---|
16.10.25 | 04.11.25 | אורנה שפרלינג | ||||
נחיתה 5/11 |
- אין כפל מבצעים והנחות
המחיר כולל:
* טיסות אייר פרנס ו-KLM בנתיב: תל אביב – פריז – סיאול // טוקיו – אמסטרדם – תל אביב
* מיסי נמל, מס בטחון והיטל דלק
* 3 לילות בבית מלון בטוקיו בדרגת תיירות טובה
* 2 לילות בבית מלון בסיאול בדרגת תיירות טובה
* שייט – 11 לילות באונייה Norwegian Spirit
* כלכלה במהלך השייט: פנסיון מלא (למעט ארוחת צהריים בסיורי החוף)
* כלכלה בימי הטיול היבשתיים: ארוחות בוקר + 4 ארוחות ערב במלון או במסעדה
* סיורי חוף בכל נמלי העגינה באמצעות אוטובוס צמוד.
• טיולים יבשתיים הכוללים אוטובוס צמוד וכניסות לאתרים בהתאם לתוכנית.
• כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית.
* טיפים לנותני שירותים בחו”ל (לא כולל טיפים באונייה והגביה תבוצע באוניה))
* אוטובוס תיירות ממוזג לכל העברות וסיורים.
* מדריך ישראלי לאורך כל הטיול הנמנה על צוות “תרבותו” ומומחה ליפן.
* מורה דרך מקומי דובר אנגלית צמוד לקבוצה {למעט במהלך הקרוז).
* מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול.
המחיר אינו כולל:
• אישור כניסה דיגיטלי Visit Japan Web
• ביטוח בריאות ומטען
• טיפים באונייה (כ-16 דולר ללילה לאדם – חובה עפ”י כלי חברות השייט)
• שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק – המחיר יעודכן בהתאם.
• תשר למדריך (מקובל 6 דולר לאדם ליום)
הערות:
* מרכיב מחיר השייט משתנה בחברת השייט עפ”י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
* שיבוץ החדר, מיקום, קומה ושדרוג, ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השייט בהתאם לקטגוריה.
* חדרי מלון במרכזי הערים ביפן בדר”כ קטנים מהסטנדרטים במערב.
* חדרי יחיד (SINGLE ROOM), בדר”כ קטנים יותר מאלו הזוגיים
* יש רופא ואחות על האוניה (בתשלום – בכיסוי חברת הביטוח האישית).
* ייתכנו שינויים בתכנית הטיול, ובסדר הביקור באתרים אף לאחר היציאה מהארץ בהתאם לאילוצים שאינם תלויים במארגנים.
* כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחב’ התעופה ו/או חב’ השייט, אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו מקבוצת רימון טיולים
והאחריות היא על חברות התעופה והשייט בלבד.
* אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להימנע מדמי ביטול עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי.
* יציאת הטיול מותנית במינימום משתתפים.
תנאי תשלום:
• דמי הרשמה על סך 300 $ לנוסע הנכללים במחיר הטיול.
• עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו.
• ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
• התשלום לפי שער המחאות והעברות.
* תנאים ומידע כללי
האתרים בהם נבקר:
קיוטו – רובע גיון, מקדש פביליון הזהב, טירת ניג’ו, מקדש קיומיזו
יאטוסו – מוזיאון לכבוד סמפו סוגיארה
האקונה – ביקור במוזיאון הפתוח
טוקיו – מקדש מייג’י, רובע גינזה, מוזיאון אדו, עליה למגדל סקאי טרי
נארה – מקדש טודייז’י, מקדש קאסוגה
אוסקה – סיור במרכז העיר, גני הטירה
גאנגזאונג דון סיור באי, דרום קוריאה
יתרונות נוספים:
- אופי הטיול הזה בנוי כך שמי שטרם היה ביפן, לא יחסר מצד אחד מתרבותה המסורתית, מההיסטוריה המרתקת שלה ומעיצובה המודרני,
ומצד שני יעשה זאת בקרוז נינוח ומפנק. - מדריך ישראלי בכיר שהוביל טיולים רבים ליפן
- מדריכים מקומיים דוברי אנגלית רהוטה, אשר העבירו הדרכות לקבוצות ישראליות. תרגום בעת הצורך- מובטח.
צפו ב2 סרטונים על האונייה נורוויג’ן ספיריט (המשיכו לגולל למטה לסרטון השני)
מחיר ב-$ לאדם בחדר זוגי*
יציאה | חזרה | חדר פנימי | חלון בתוספת | מרפסת בתוספת | הערות | |
---|---|---|---|---|---|---|
11.11.19 | 01.12.19 | 7,465 $ | 420 $ | 1,265 $ |
*אין כפל הנחות ומבצעים