yes

7 עובדות על האיים הקנריים

7 עובדות על האיים הקנריים

 
1. הקרנבל השני בחשיבותו ובססגוניותו בעולם, אחרי אחיו הגדול בריו, נערך בסנטה קרוז אשר באיים הקנריים מדי פברואר. כמיליון מבקרים מגיעים לאירוע המיוחד שנחוג כבר יותר מ-400 שנה.

2. האיים הקנריים מרוחקים 1,700 ק"מ מהנקודה הקרובה ביותר של ספרד, ופחות מ-100 קילומטר מיבשת אפריקה. המיקום המיוחד, בקו רוחב מקביל למדבר סהרה, מעניק מזג אוויר שמשי לאיים לכל אורך השנה.

3. הגואנצ'ס הם הילידים של האיים הקנאריים, אך הם נטמעו זה מכבר בתרבות הספרדית. עם זאת, אחד מהמורשות התרבותיות שלהם ששרדה היא השריקה המכונה סילבו גומרו. שריקה זו יכולה להגיע למרחק של חמישה קילומטרים והיא שימשה בעבר להעברת ידיעות. זו אינה שריקה רגילה אלא מהווה מעין שפה.

מתחשק לכם לצאת לטיול? ראו גם: קרוז מאורגן אל האיים הקנריים

שבע עובדות על האיים הקנריים

שקיעה טיפוסית באיים הקנריים

4. בכל אחד מהאיים מתאפיין במבטא ספרדי ייחודי, והספרדית המדוברת באיים קרובה ביותר לעגות הדרום אמריקניות מאשר לספרדית המדוברת בספרד.

5. כל קבוצת האיים נוצרה כתוצאה מפעילות וולקנית. מתחת לפני השטח החום עצום, למרות שבמקומות השונים ההתפרצויות האחרונות היו לפני 200-300 שנה. במסעדת אל דיאבלו (השטן) השוכנת בפארק הלאומי טימאנפאיה נעשים הבישולים ללא שימוש באנרגיה, רק על בסיס החום שנפלט מהאדמה, שמגיע ל-400 מעלות על הגריל, מבור בעומק 9 מטרים שנמצא מתחת למסעדה.

6. עץ האורן של האיים הקנאריים, זן ייחודי לאיים, נחשב לבעל עמידות מיוחדת לאש ולאחר שנשרף הוא יכול לצמוח שוב. פתרון שכדאי לשקול כתחליף לעצי האורן שבכרמל.

7. הגל הראשון של יהודים הגיע לאיים הקנאריים בשל גירוש ספרד ב-1492. אחריהם הגיע גל של יהודים אנוסים מפורטוגל שרצו ליטול חלק בשגשוג במסחר העולמי בין העולם החדש ואירופה. אולם האינקוויזיציה הגיעה גם לשם והקהילה היהודית ירדה למחתרת. רק אחרי מלחמת העולם השנייה התאוששה הקהילה עם הגעתם של יהודים ממרוקו.

2019-02-14T04:15:26+00:00