yes

קרוז מאורגן אל האיים הקנריים – דצמבר 2024

קרוז מאורגן אל האיים הקנריים 

קוד טיול: TCCA  
משך הקרוז: 9 ימים 
יציאה:  8 דצמבר 2024
חזרה:  16 דצמבר
*נחיתה אור ליום 10 , 17/12
מדינות: ספרד, פורטוגל, האיים הקנריים
אוניה: אופרה
מסלול: האיים: טנריף, גראן קנריה, פוארטוונטורה, האי לה פלמה, מדיירה, לנזרוטה
סגנון: קרוז מאורגן הכולל טיסות, העברות, מלון, קרוז, סיורי חוף עם מדריך ישראלי

על הטיול:

  • “איים של אביב נצחי” – כך מכונה הארכיפלג של האיים הקנריים

  • דגש על ההיסטוריה של ארכיפלג הקנריים, היווצרות מכתשי הענק והשפעות הלאבה והבזלת על הצמחייה הייחודית לאי.
  • דגש על נגיעות קולינריות מקומיות ואותנטיות להבנה עמוקה יותר של תרבות והיסטוריה, אנשים ומקום.

מטיילים יקרים, בדקו את סיורי החוף מול שייט עצמאי ומול תוכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות שעות טיול, אוטובוסים ופחות כניסות וביקורים בתשלום, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול הוא בסופו של דבר מחיר מאד יקר – זכרו זאת !

קבוצת האיים הקנריים שוכנת באוקיאנוס האטלנטי לא הרחק מצפון אפריקה וכוללת שבעה איים וולקנים מרהיבים ביופיים אך שונים מאד בתבניות הנוף שלהם. הטבע באיים פשוט נפלא ואפשר למצוא מגוון נופים מרתק: חופים עם חול שחור, לבן וצהוב, הרי געש פעילים, יערות אורן ומדבריות וולקניות צבעוניות וצחיחות בעלי "פני ירח".

מזג האוויר באיים הוא אביבי גם באמצע החורף, אז הטמפ' המקסימלית הממוצעת נעה בין 20-25 מעלות צלזיוס. אידאלי!

תרבותם של תושבי הקנריים היא אמנם ספרדית (מחוז אוטונומי של ספרד מאז הכיבוש במאה ה- 15), אך שורשיהם במורשת הגואנצ'ו- ילידים ג'ינג'ים אשר אחת הסברות היא שמוצאם ממצרים וזאת בשל הפירמידות שנמצאו במקום.

הביקור באיים הקנריים מתאים לכל אחד. לחובבי עיירות קטנות עתיקות, שווקים, ארכיאולוגיה, חובבי גנים ואפילו לחובבי שופינג. גם "פודיס" מושבעים ייהנו משפע מסעדות עם מאכלים מקומיים אופייניים, מאכלי ים וטאפאסים.

מדיירה היא האי הגדול בארכיפלג האיים הוולקנים הממוקמים כ- 400 ק"מ צפונה מהקנריים, משמש כנמל מסחרי כמו גם תחנת עגינה לקרוזים. האי ידוע ביין שלו, באקלימו הנעים, במגוון הפירות הטרופי ובצמחייתו המשופעת במגוון פרחים וצמחי תבלין. בשל המדרונות התלולים האופייניים לאי, מרבית הגידולים החקלאיים גדלים בטראסות, מה שמוסיף עניין ויופי לתבניות הנוף. תנאים אלו הפכו את האי למקום נופש מבוקש ומדי שנה מבקרים בו למעלה ממיליון תיירים בשנה.

מסלול

יום 1 | 8/12 | תל אביב – ציריך – טנריף
נפגש מוקדם בבוקר בנתב"ג ומשם נטוס לאיים הקנרים (דרך ציריך) וננחת באי טנריף. העברה לבית המלון.

יום 2 | 9/12 | טנריף, האיים הקנריים  – עליה לאונייה
טנריף (Tenerife) הוא האי הגדול ביותר בשטחו מבין שבעת האיים הקנריים, אבל המרחק בין שתי הנקודות הרחוקות ביותר שלו, אינו עולה על כ-120 ק”מ. גולת הכותרת של הביקור באי היא גם הנקודה הגבוהה ביותר בו –הר הגעש טיידה (Teide). בירת האי היא סנטה קרוז דה טנריפה, העיר בה נעגון ובה מתקיימות חגיגות הקרנבל – שיש האומרים כי הם שניים רק לקרנבל ריו בברזיל.
סיור החוף שלנו
עם הגעתנו נעשה את דרכנו אל שמורת הטבע הגיאולוגית "אל טיידה" (El Teide), פארק וולקני בגובה של 2,500 מ’ המשופע בנופים אפורים ומיוחדים. רוחות השמיים יצרו בסלעי הבזלת פסלים מרהיבים בצבעים ובגוונים שונים. במרכז השמורה מתנוססת פסגתו של הר הגעש טיידה (3,718 מ’), שהשפעתו ניכרת כמעט בכל מקום באי. הוא משפיע על מזג האוויר, על הצמחייה, על טיבם של חופי הים ועל איכות חייהם של בני המקום. נלמד על היווצרות המכתש הענק, סוגי הלאבה והצמחייה הייחודית לאי. נעבור דרך יער האורנים המרשים “לה אספרנטה” ונמשיך בנסיעה לתצפית מיראדור דה הומבולדט משם נשקיף על העמק היפה "לה אורוטבה" ולעיירה הקולוניאלית בשם זה ובה בתים עם חצרות קטנים שופעי פרחים.
בסיום הסיור נשוב אל סנטה קרוז ונעלה לאונייה שתשמש לנו בית מלון צף לקרוז דילוגי האיים הזה.

יום 3 | 10/12 | האי גראן קנריה
היום נטיל עוגן בלאס פאלמס (Las Palmas), בירת האי גראן קאנריה (Gran Canaria), אי עגול לחלוטין, בקוטר של כ- 50 ק"מ. כאן, בחלק הדרומי ביותר של אירופה, תגלו חבל ארץ שהוא קצת אירופה, קצת אפריקה וקצת משהו אחר לגמרי.
מבחינה היסטורית, האי היה מיושב על ידי אנשי הגואנצ'ה, הברברים הילידים של האיים הקנריים, והיה לו תפקיד משמעותי בחקר ובכיבוש אמריקה ע"י קולומבוס.
יש בו חופים זהובים, חופים עם חול שחור, דיונות חול לבנות, הרי געש (שאינם פעילים), כפרים ציוריים ו- 350 ימי שמש בשנה.
סיור החוף שלנו
את היום נפתח ביציאה מחוץ לעיר אל העיירה העתיקה והנחשבת ליפה שבאי עם השם המאיים משהו – טרור (Terror). היא נולדה סביב אגדה על הופעתה במקום של הבתולה וביססה את מעמדה כעיר עלייה לרגל בסוף המאה ה-15. נבקר ברחוב ריאל דה לה פלאזה- הלב החברתי והמסחרי של העיר כבר 500 שנה.
משם נמשיך לתצפית יפהפייה על הקלדרה, לוע ענק ממדים שנוצר מקריסת פסגתו של הר הגעש בנדמה (Bendama).
נחזור ללאס פאלמס הישר לרובע וגאטה (Vegueta) – הלב האמיתי של העיר. נטייל בין סמטאותיו מרוצפות האבנים ונספוג את אווירת ימי הביניים שנשמרה כאן בכל פינת רחוב, במבנים הקולוניאליים עם החצרות הפנימיות, המרפסות הציוריות עם פיתוחי העץ והברזל, בשלטי הרחובות והמזרקות. במרכז הרובע ניצבת לה הקתדרלה “דה סנטה אנה” עם החזית הניאו קלאסית שלה הנתמכת בעמודים דוריים ואשר הושלמה רק אחרי 350 שנה!
נבקר בבית קולומבוס (Casa de Columbus) שהוא דוגמה מייצגת לסגנון הבנייה באיים. במוזיאון הזעיר הזה תמצאו אוסף מפות ניווט וחפצי אמנות שונים מהתקופה שלפני גילוי האמריקות, אשר הובאו לכאן מאמריקה הלטינית, כמו גם דגמי ספינות וציורים שונים, בעיקר דיוקנאות.
נותיר גם זמן לטייל במדרחוב טריאנה (Calle Mayor de Triana) הוא רחוב הקניות הראשי של העיר והחנויות שבו הן חגיגה אמיתית של אופנה עכשווית במחירי “מציאה".
בשעות אחר הצהריים נשוב לאונייה להמשך ההפלגה.

יום 4│ 11/12 | האי פוארטוונטורה
האי מאופיין בנוף הצחיח דמוי מדבר, ובמאפיינים גיאולוגיים ייחודיים. טופוגרפית, הוא שטוח יחסית וגם הקדום ביותר מבין האיים הקנריים (למעלה מ-20 מיליון שנה), שנוצרו על ידי פעילות וולקנית. הנוף זרוע בזרמי לבה בעלי תצורות מרהיבות, קלדרות (לועי הר געש) ודיונות חול מרשימות.
פוארטוונטורה הושפע מתרבויות שונות, כולל המג'וס (הילידים), המתיישבים הספרדים ומאוחר יותר גם המתיישבים הבריטים. ההיסטוריה העשירה של האי באה לידי ביטוי בארכיטקטורה שלו, עם כפרים שמורים היטב ובתים מסוידים. מבחינה תרבותית, האי ידוע בפסטיבלים המסורתיים, במוזיקה ובמטבח המגוון שלו.
סיור החוף שלנו
עם בוקר נעגון בפוארטו דל רוסריו. נצא לבקר בפארק הטבע המוגן קורלחו (Corralejo Natural Park), אזור הדיונות הגדול ביותר באיים הקנריים. צבעי הטורקיז המשתנים של הים אל מול פסגות הדיונות הזהובות בשילוב הנוף הכהה של סלעים וולקנים וחופי חול לבן הן קליידסקופ טבעי עוצר נשימה.
נסיעה קצרה ואנחנו מבקרים באל קוטילו (El Cotillo), פעם כפר דייגים קטן ולמרות שהוא גדל, הוא עדיין מצליח לשמור על חלק גדול מהתחושה והקסם של כפר. אל קוטילו ידוע בחופים המדהימים המושכים אליו גולשים מכל העולם. נחקור מעט את הכפר המוזר משהו ולא נפסח גם על ביקור בטירת טוסטון ההיסטורית.
מעט דרומה ממוקמת העיירה היפה בטאנקוריה (Betancuria), שהיא לא רק הבירה לשעבר של פוארטוונטורה, היא גם פעלה כבירת האיים הקנריים במהלך המאה ה-15.
מיקומה בפנים הארץ לא מנעו ממנה פשיטות קבועות על ידי פיראטים, שהרסו לא מעט משכיות התרבות של העיירה. רק מגדל הפעמונים הגותי המקורי של כנסיית איגלסיה דה סנטה מריה נותר לאחר שחזור מבנה הכנסיה בה נבקר.
בתום הסיור חזרה לאוניה.

יום 5│12/12 | יום ים
קחו את הזמן לחקור וליהנות מכל מה שיש לה להציע: פעילויות תרבות ובידור, חדר כושר ופעילויות ספורט, בריכות שחיה וג’קוזי, ריקודים ומופעים, חנויות דיוטי פרי וקזינו. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי עם המדריך ונשמע סקירה מפורטת על מסלול הטיול מפי המדריך. 

יום 6│ 13/12 | האי לה פלמה
האי לה פלמה המכונה "לה איסלה בוניטה" (האי היפה) הוא גם הכי ירוק מבין האיים הקנריים. פרסומו בא לו בזכות הנופים השופעים והמוריקים שלו ומהקלדרה דה טבוריינטה – מכתש עצום מוקף ביערות עבותים הנחשב ללוע הוולקני הגדול בעולם. מבחינה גיאולוגית, זהו אחד האיים הגעשיים הפעילים ביותר באיים הקנריים, כאשר ההתפרצויות האחרונות מושכות עניין מדעי ותיירותי כאחד. בהיבט היסטורי, זה היה נמל אסטרטגי ושמר על סביבה יחסית בתולית. לה פלמה ידועה במצפי הכוכבים שלה, בשל השמיים הצלולים, והחגיגות המסורתיות שלה, כמו ריקוד הגמדים,
סיור החוף שלנו
הבוקר נעגון בבירת לה פלמה- סנטה קרוז, פנינה נסתרת השוכנת בחוף המזרחי של האי הקסום הזה. העיר ידועה בארכיטקטורה הקולוניאלית, ברחובות התוססים ובמשמעות ההיסטורית שלה. לעיר הזו יש מורשת תרבותית עשירה, עם מבנים מהמאה ה-16. המרכז ההיסטורי שלה שמור היטב וכולל חזיתות צבעוניות, רחובות מרוצפים צרים וכיכרות יפות.
נתחיל את הסיור בלב המרכז ההיסטורי של העיר, שם נצפה במארג של צבעים המעטר את חזיתות המבנים מהתקופה הקולוניאלית. נטייל במבוך הרחובות המרוצפים באבן שלאורכם בתי קפה מקסימים, חנויות בוטיק וגלריות אומנים.
נבקר בכנסייה המלכותית אל סלבדור, דוגמה מעולה לאדריכלות הברוק הקנרית העומדת כעדות למורשת התרבותית העשירה של העיר. נעצור בכיכר פלאזה דה אספניה ונחוש את האווירה השלווה של הכיכר הציורית המוקפת בארמונות אלגנטיים ומעוטרת במזרקה מלכותית.
בהמשך נבקר במוזיאון הימי דה לה פלמה, השוכן בבניין משוחזר להפליא מהמאה ה-17, בו תוכלו לחקור את ההיסטוריה הימית וממצאים מהעבר הימי של האי.
שום ביקור בסנטה קרוז דה לה פלמה לא יהיה שלם בלי שיטוט לאורך טיילת החוף השוקקת, שם תוכלו לצפות בסירות דייגים צבעוניות העוגנות בנמל על רקע שמים תכולים ומים צלולים. בתום הסיור חזרה לאוניה.

יום 7 | 14/12 | מדיירה
האי מדירה הוא שילוב ייחודי של מזג אויר מעולה עם טבע ונוף יוצאים מן הכלל. זהו מחוז אוטונומי של פורטוגל בצפון האוקיינוס האטלנטי, במרחק 500 ק”מ ממערב לחופי אפריקה. אי וולקני בו ההתפרצות האחרונה ארעה לפני 400 שנה והנוף משלב הרים פראיים, עמקים אדירים, סלעי ענק היורדים לים, מפרצים קסומים וחולות, פירות טרופים וכמובן גפנים שהם המקור ליינות מדירה המפורסמים בעולם. על האי שמורת טבע ענקית המכילה גנים מרהיבים ובהם פרחי סחלב ושיחי בוגונוויליה.
סיור החוף שלנו
נטייל בפונצ’אל הבירה, השוכנת בקצה מפרץ יפהפה. העיר בנויה מדרגות מדרגות מעל למפרץ, בתים צבועים בלבן, גגות רעפים אדומים, סביבם ניטעו גנים מטופחים ושופעי פרחים מרהיבים. נראה את שוק הדגים והירקות, רחוב אלפנדגה הציורי ועוד ככל שיותיר הזמן.
נצא מהעיר לתצפית מקאבו ג’יראו, צוק המתרומם אנכית בגובה של 589 מ’ מעל הים. בדרך נעבור דרך קאמרה דה לובוש – כפר דייגים שהתפרסם בזכות סר ווינסטון צ’רצ’יל שנהג לשבת ולצייר את נופי הכפר. נמשיך לתצפית על עמק הנזירות “איירה דו סראדו”, אחת מנקודות התצפית המרהיבות בתבל, שהיה מבודד מאות שנים ושימש כמקום מסתור לנזירות מפני פשיטות הפיראטים. בתום הסיור נשוב לספינה.

יום 8 | 15/12 | לנזרוטה
הבוקר נעגון בלנזרוטה (Lanzarote). אי זה הוא המזרחי ביותר בין הארכיפלג הקנרי והרביעי בגודלו מבין שבעת האיים. שמו המקורי של האי Tyterogaka שפרושו “האי שכולו אדום”, המתייחס לצבע הסלעים השולט באי. האי נודע בנופים הוולקניים המיוחדים שלו (על פניו פזורים 200 לועות הרי געש…) ובשפע מיני הצמחים (כ-500 מינים) שהסתגלו לאופי המיוחד של הקרקע והאקלים המדברי.
סיור החוף שלנו
סיורנו באי “פני הירח” לנזרוטה, חולף בין כפרים חקלאיים, עיירות ציוריות ותופעות טבע ייחודיות. נתחיל את היום בסיור בפארק הלאומי טימאנפאיה (Timanfaya) בין לועות ומכתשים געשיים. בהמשך נבקר בחוף המערבי שם נראה מכתשים ונקרות וולקניות הנקראות הרבידרוס (Hervideros de Agua) לצד אגמים ירוקים וצוקים שחורים באזור מיוחד במינו הנקרא אל גולפו (El Golfo). נמשיך לסלינאס (Salinas) וחופי החול השחור, נחלוף במחוז החקלאי לה חוריה ונראה מקרוב את השיטות לגידול גפנים המיוחדות לאי זה.
נחזור לאנייה דרך הכפר היפה יאיזה (Yaiza) אחרי יום מלא ומעניין.

יום 9 | 16/12 | טנריף, סיום הקרוז
הבוקר נחזור שוב לטנריף, תחנתנו האחרונה בקרוז, נשלים את סיורנו בעיר עד לשעת הנסיעה לשדה התעופה בשעות אחר הצהרים.  נטוס חזרה ארצה דרך ציריך .

נחיתה אור ליום 10, 17/12

המחיר כולל:

  • טיסות סוויס-אייר בנתיב  תל אביב – ציריך – טנריף  //  טנריף – ציריך – תל אביב.
  • העברות (משדה התעופה למלון, מהמלון לנמל, ומהנמל לשדה התעופה).
  • 1 לילה בטנריף במלון בדרגת תיירות ראשונה. 
  • קרוז – 7 לילות
  • מיסי נמל בארץ ובחו"ל
  • כלכלה במהלך השייט – פנסיון מלא (למעט ארוחת צהרים בסיורי החוף)
  • סיורי חוף מאורגנים בכל נמלי העגינה עם אוטובוס צמוד (או תחבורה ציבורית וסיורים רגליים לפי הצורך).
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית הטיול.
  • מדריך ישראלי המתמחה באזור הטיול בכל סיורי החוף.
  • טיפים לנותני השירותים היבשתיים השונים
  • טיפים באונייה (כ-12 אירו ללילה לאדם – חובה לפי חברות השייט)
  • מיסי נמל בארץ ובחו"ל.

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח רפואי והוצאות אישיות – מומלץ לעשות ביטוח מייד בתחילת התשלום.
  • טיפ למדריך הישראלי (מקובל 6 דולר לאדם ליום)
  • מה שאינו מופיע תחת הכותרת – המחיר כלול.

הערות
• המחירים משתנים בחברת השייט עפ“י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
• יש רופא ואחות על האונייה (בתשלום-בכיסוי הפעלת הביטוח האישי של הנוסע).
• על הנוסע חלה חובה להצטייד (מוקדם ככל הניתן) על חשבונו, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל.
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)
ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.
• שיבוץ החדר, מיקום וקומה ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השייט בהתאם לקטגוריה.
• דמי ביטול מפורטים בטופס ההרשמה
מומלץ לקרוא:  תנאים כלליים וגילוי נאות

מחירים בדולרים – מחיר לאדם בחדר זוגי/title]
יציאה חזרה מחיר לאדם בחדר פנימי זוגי תוספת לאדם בחדר זוגי עם חלון  תוספת לאדם בחדר זוגי עם מרפסת     
08.12.24 15.12.24* 2,650 $ 270 $ 550 $    
  *נחיתה ב-16/12          

הערות:
* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)
* אין כפל מבצעים והנחות

2024-05-07T06:59:00+00:00