yes

טיולים מאורגנים לגלפגוס

טיולים מאורגנים לגלפגוס

אז מזה בעצם איי גלאפגוס ?

אחת מתופעות הטבע המרהיבות בעולם מסתתרת באוקיינוס השקט. איי גלאפגוס הם ארכיפלג של איים געשיים השייכים לאקוודור בעלי בנופים שלא תראו באף מקום אחר בעולם. חיות הבר משוטטות כאן חופשי , חופים מהפנטים מתמזגים עם הים הצלול המהווה גן עדן לצוללנים ולכל אי יש אופי אחר כך שמדובר במסע רב גוני ומרתק בין איים וולקניים.

הסביבה הבראשיתית אשר נשמרה במשך מיליוני שנים באיי גלאפגוס, היוותה השראה למחקרו פורץ הדרך של צ'רלס דרווין ותרמה לגיבוש התיאוריה שלו אודות האבולוציה והבררה הטבעית.
איי גלאפגוס הם הפארק הלאומי הראשון של אקוודור והוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. רק ארבעה איים מיושבים על ידי בני אדם ובמרוצת השנים התפתחו כאן מינים בלתי רגילים כמו צבים ענקיים, איגואנות ימיות ואפילו הפינגווין היחיד בעולם שחי באזור קו המשווה.

האי איסבלה הוא הגדול והפעיל ביותר מבין האיים הוולקניים. הנקודה הגבוהה ביותר באי אסבלה היא גם הגבוהה ביותר באריכפלג – פסגה של הר הגעש וולף הנישא לגובה של 1,707 מטרים. צורת האי היא כשל סוסון ים והוא ביתם של מגוון בעלי חיים כמו הפינגווינים של האי, שקנאים, פרושים ועוד. התופעות הגיאולוגיות באי מרשימות ביותר בין אם מדובר על החרוט הגעשי במפרץ טאגוס או הר אלסדו שהוא אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר על פני כדור הארץ.

אספניולה הוא האי הדרומי ביותר אשר שמו הוא מחווה לספרד אשר גילתה אותו לפני יותר מ-3 מיליון שנה. האי מאופיין בצוקים תלולים, ציפורים ואתרים משגעים כמו מפרץ גרדנר בו חיים אריות ים וגוריהם ופונטה סוארז, בו ניתן למצוא איגואנות ימיות צבעוניות ואוכלוסיית אלבטרוסים מרשימה. האי שופע חולות לבנים הנמסים אל תוך הים ופעילות ימית כמו שייט קייקים ושנורקלינג.
באלטרה הוא אחד מהאיים הפופולאריים כי אחד משני שדות התעופה העיקריים של גלאפגוס ממוקם על האי. יש כאן חופים יפים אבל בעיקר בסיס צבאי ששימש במהלך מלחמת העולם השנייה את חייל האוויר האמריקאי והיום הוא בסיס צבאי של אקוודור. ברטולומה הוא אי וולקני אחד הצעירים בארכיפלג ונחשב אידיאלי לשנוקלינג לצד פינגווינים משעשעים הצפים לצדכם בהנאה רבה. האי עצמו בעל מראה של ירח, נוף לא מהעולם הזהב המתמזג עם גוונים בהירים והטיול באי נחשב לאחד המאתגרים והמרגשים ביותר באזור.

חנובסה הוא אי קטן הקרוי על העיר ג'נובה באיטליה בה נולד קולומבוס והוא מכונה גם אי הציפורים. המגוון המסחרר של עופות הפוקדים את האי מושך תיירים רבים ובעיקר צפרים. בין היתר, ניתן לצפות כאן בשחפים, יונים ופריגטות.

דרווין הוא האי הנקרא על שם אבי תורת האבולוציה ובו חיים דובי ים, אריות ים ומסביבו לווייתנים. איים אהובים נוספים הם וולף שנקרא על שם הגאולוג הגרמני תאודור וולף בו חיים כלבי ים וסביבו כרישים ודולפינים, הוא גם ידוע כמקום משכנו היחיד של תת המין הייחודי פרוש קרקעי חד מקור . כמו כן, יש את האי פינסון בו ניתן לראות אריות ים, צבי ענק ודולפינים ופלוראנה בה מקננים פלמינגואים ורודים וצבי ים ירוקים.

אם תרצו לראות פריגטה או סולה כחולת רגל, אל תחמיצו את צפון סימור בו שוכנת האוכלוסייה הגדולה ביותר של אלה באיים. סן קריסטובל הוא אי של הנאות רבות בו תוכלו לבחור בין טיולים רגליים מרתקים או רגיעה טוטאלית על החוף הלבן המתמזג עם מי טורקיז. יש כאן גם אתר מעולה לצפרים בשם "פיט פוינט" וסלע מיוחד הדומה לאריה הישן. מי שיצא לצלילה ייהנה ממפגש עם דגים טרופיים. הלגונה של האי נחשבת למקווה המים המתוקים הגדול ביותר מבין האיים.

במסע באיי גלאפגוס עוברים גם בסנטה פה בה תוכלו לראות יער של קקטוסים, שחפים ויסעורים. המורשת של דרווין בא לידי ביטוי באי סנטה קרוז, בה גם חיה אוכלוסיית בני האדם הגדולה ביותר בארכיפלג. באי שוכנת תחנת המחקר של דרווין בה ניתן להתבונן בתוכניות רבייה מעניינות ובנוסף, לצאת לטיולים בין ההרים בהם תחשפו למכתשים געשיים מלווים בצבים ענקיים המשוטטים בחופשיות.

2019-02-14T04:15:22+00:00