yes

13 עובדות מעניינות על מדגסקר

13 עובדות מעניינות על מדגסקר

13 עובדות מעניינות על מדגסקר

מדגסקר הוא מדינת אי באוקיינוס ההודי ממש ליד חוף הדרום-המזרחי של אפריקה. האי היווה ההשראה לסרטי תעודה וסרטים רבים, והוא אחד המקומות המעניינים ביותר והמסקרנים ביותר על פני כדור הארץ. האתגר שלנו הוא להפתיע אותך בעובדות מעניינות, גם אם אתה יודע הרבה על "היבשת השמינית".

להלן כמה מהם:

  1. מדגסקר ולא סין, צורכת את הכמות הגדולה ביותר של אורז לנפש בעולם.
  2. אוהב גלידת וניל? קרוב לוודאי שחומרי הטעם הגיעו ממדגסקר שהיא היצרן ויצואן של וניל הגדול ביותר בעולם.
  3. הדת המוכרת הגדולה ביותר במדגסקר היא הנצרות עם 50% מהאוכלוסייה. 50% האחרים מאמינים בתערובת של רוחניות ילידים.
  4. 90 אחוזים מהאוכלוסייה משתכרים פחות מ -3 $ ליום. אבל הם עדיין שמחים לקדם בברכה את המבקרים בבתיהם.
  5. רוב חיות הבר של מדגסקר אינן מצויות בשום מקום אחר על פני כדור הארץ. מדגסקר הוא אי בודד במשך 70 מיליון שנים, שעבר שני ניתוקי יבשה: הראשון מאפריקה לפני כ -165 מ' שנים ולאחר מכן מהודו כמעט 100 שנים מאוחר יותר.
    בידוד זה הוביל לפיתוח של צמחים ובעלי חיים ייחודיים (אנדמים), עם 90 אחוזים של חיות בר שנמצאו רק במדגסקר. ביניהם היו יונקים שנכחדו, ציפור ענקית והיפופוטמים גמדיים.
  6. מדגסקר רחוקה אלפי מייל מצרפת. ולמרות זאת אלוף העולם בפטנג (ספורט שהוא לצרפתים כמו פוטבול לאמריקאים), הוא ממדגסקר!
  7. מעל 930 מיני סחלבים גדלים באופן טבעי באי. אקולוגים מתייחסים לאי כאל "היבשת השמינית" בגלל המגוון הביולוגי המדהים שלה.
  8. אחת הצורות העיקריות של אמנות במדגסקר הוא הנאום. המלגשים (ילידי מדגסקר), ידועים באהבתם לכתיבה ודקלום של שירים אפיים.
  9. האי הוא גן עדן לחב' תרופות המוצאות בו כמות גדולה של צמחי מרפא, ביניהם כאלו למחלת ההודג'קין (סרטן הדם) וסוגי סרטן אחרים המטופלים ע"י התרופות vinblastine vincristine, אשר החומר הפעיל שבהם מגיע משיחי הרדוף שבמדגסקר.
  10. בניגוד למקובל לחשוב על מדינות עולם שלישי, למדגסקר יש מסורת וחוקה חזקה בהגנה על זכויות אדם. המדינה חתמה על אמנות והסכמים בינלאומיים, כמו: ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם ואמנת זכויות הילד. מיעוטים אתניים, דתיים ומיניים מוגנים על פי חוק, וחופש ההתארגנות מובטח גם הוא. רמת הדיכוי והעינוי במדינה הם נמוכים, ויש מאמץ מתמשך לחיסול השחיתות בכוחות הביטחון.
  11. במדגסקר, מקובל לערוך ברית מילה לבנים בהגיעם לגיל 5 ואז אחד מקרובי המשפחה "מתכבד" באכילת העורלה.
  12. המטבח המלגשי מורכב מאורז ומקורות מזון שנוספו עם השנים ע"י מהגרי מזרח אפריקה, סוחרים ערבים והודיים, וסוחרים אירופיים שהזדמנו לאי. במטבח מודרני מלגשי מככבים: שום, בצל, זנגביל, עגבניות, קארי, חלב קוקוס, וניל, ציפורן וכורכום כתבלינים נפוצים. זבו (Zebu), סוג של בקר אפריקאי, הוא הבשר הנפוץ ומשלימים את התפריט: בוטנים, ירקות, בננות ורום.
  13. הריבון האחרון של הממלכה של מדגסקר, לפני שנכבשה והפכה למושבה צרפתית, הייתה אישה. המלכה Ranavalona היה שמה ושנות שלטונה התפרסו בין 1883-1897.

לפרטים אודות טיול מאורגן למדגסקר לחצו כאן


עובדות נוספות באתר

2019-02-14T04:15:44+00:00