yes

קרוז שט ומטייל על נהרות הריין והמוזל מקלן לשטרסבורג בספינת הפאר "סוויס טיארה"

קרוז שט ומטייל על נהרות הריין והמוזל מקלן לשטרסבורג בספינת הפאר סוויס טיארה

קוד טיול :TRRE

משך הטיול: 8 ימים, 7 לילות

יציאות: 8 ביולי, 29 ביולי 2017

מדינות:  גרמניה, צרפת, שוויץ

ספינה: Swiss Tiara

מסלול: פרנקפורט, קלן, קוכם, ברנקסטל,  קובלנץ, רודסהיים,
מנהיים, שפייר, קולמר, שטרסבורג, ויסבאדן, פרנקפורט

סגנון: קרוז מאורגן בשיטת "הכל כלול"

על הטיול

  • שיט בספינת נהר על הריין היא דרך נפלאה להתוודע לעריה העתיקות והמרתקות של גרמניה, להתענג על יינות טובים ואוכל משובח ומגוון, ולספוג מנה גדושה של תרבות ואמנות.
  • נטייל גם בעמק נהר המוזל היפהפה, אחד היובלים של הריין וארץ היין של גרמניה, הרצוף בנוף לא רגיל של כרמים המתנשאים בטרסות תלולות, כפרים וטירות מימי הביניים.
  • דגש מיוחד בקרוז הושם על סיפורן של הקהילות היהודיות בחבל הריין (ערש הולדתה של אשכנז) שבהן התפתחו לפני אלף שנה מרכזי תורה שהשפיעו ומשפיעות עד היום על העם היהודי.
  • את הטיול יוביל פרופ' גוסטב מייסלס, היסטוריון המתמחה בתולדות אירופה ומשלב אקדמיה עם הדרכת טיולים ביבשת. הנחייתו מבטיחה עומק ייחודי להדרכה ולחוויה מיוחדת של שייט יפה זה.

מטיילים יקרים, בידקו את סיורי החוף שלנו מול תכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא כל היתרונות של תרבותו – זיכרו זאת !

הריין, הנהר הארוך ביותר במערב אירופה, זורם לאורך 1,233 קילומטר והוא בעל חשיבות גיאוגרפית, היסטורית וכלכלית. מקורותיו של הריין הם בהרי האלפים בשווייץ, חוצה אותה וממשיך משם לצרפת, אוסטריה והולנד, אך מזוהה בעיקר כנהר גרמני. סביבו נרקמו המיתוסים שעיצבו את רוחה של האומה, לאורכו נבנו עריה הראשונות של גרמניה ועל גדותיו נערכו הקרבות שחרצו את גורלה של המדינה. הריין שימש גם עורק התחבורה הראשי להובלת סחורות מגרמניה לנמלים ומשם אל מעבר לים.V
חשיבותו האסטרטגית של נהר הריין פחתה במרוצת הדורות, אך ערכו הסמלי והפולקלוריסטי בעינו עומד. הריין מושך מטיילים רבים שנהנים ממרכזי התרבות שפרחו לאורכו. הם באים לכאן בהמוניהם – ברכב, על גבי אופניים או בשייט תענוגות. הנהר מתפתל בנוף קסום, לעתים רגוע ולעתים מסעיר. טירות עתיקות, ערים גדולות עם קתדרלות מפוארות ועיירות מנומנמות מתחלפות לסירוגין עם כפרים ציוריים, כרמים וגפנים וכרי דשא מוריקים, ואין במראה שלו דבר שיסגיר את עברו התוסס של האזור.

שיט בספינת נהר על הריין היא דרך נפלאה להתוודע לעריה העתיקות והמרתקות של גרמניה, להתענג על יינות טובים ואוכל משובח ומגוון, ולספוג מנה גדושה של תרבות ואמנות. הספינה המהווה עבורכם "מלון צף", מאפשרת ליהנות משילוב מנצח של טיול וחופשה נינוחה גם יחד.

בכל יום נרד לסיורי חוף מאורגנים המתוכננים למצות את אתריה האטרקטיביים של כל עיר בה נעגון. הכלכלה בספינה היא על בסיס פנסיון מלא בתפריט עשיר ומפנק. כל הספינה ממוזגת, כל חדר מאובזר היטב ולו שירותים צמודים ומקלחת.


יום 1 │ ת"א – פרנקפורט – קלן
נטוס לפרנקפורט שבגרמניה. לאחר הנחיתה נמשיך בנסיעה לקלן ונעלה על הספינה שתשמש לנו מלון צף בימים הבאים. לאחר מנוחה התרעננות וארוחת ערב נוכל לרקוד לצלילי מוסיקה חיה בספינה…והמעוניינים יוכלו לצאת בליווי המדריך לאחד הפאבים ולהתנסות בשתיית קולש ((Koelsch – בירה מיוחדת לאזור קלן בלבד. לינה בספינה.

יום 2 │קלן – תחילת הפלגה
הבוקר נתעורר בקלן (Koln ) העיר הגדולה והעתיקה ביותר על גדות הריין והרביעית בגודלה בגרמניה. בעיר חיים מעל למיליון תושבים, מלאומים שונים מה שמוסיף לאותנטיות ולרב-תרבותיות שלה. רב האטרקציות התיירותיות של קלן נמצאים בעיר העתיקה ובמרכזן הקתדרלה בעלת שני הצריחים, סמל העיר וגם אחד המבנים הגותיים המרשימים בעולם אשר הוכרז כאתר מורשת אונסקו.
סיור החוף שלנו
את הסיור נתחיל באתר המרכזי והבולט ביותר – הקתדרלה של העיר בעלת שני הצריחים, אחד המבנים הגותיים המרשימים בעולם אשר הוכרז כאתר מורשת אונסקו. בניית הקתדרלה החלה במאה ה-13 ונמשכה כ-600 שנים. זהו המבנה הגותי השני בגובהו בעולם, והיא מוכרזת כאתר מורשת עולמי. אחת הרחבות הגדולות המקיפות את הקתדרלה נקראת "מעלוֹת" והיא עוצבה על ידי הפסל הישראלי דני קרוון. משם אל השוק העתיק של קלן, "אלטר מרקט" Alter Markt שם נתרשם מהרחובות הצרים מרוצפי האבנים ובהם כנסיות רבות ומבנים עתיקים.
הפינה היהודית. נמשיך לכיכר העירייה הישנה ונבקר בשרידי רחוב היהודים הנמצאים לידה, שם נראה את שרידי המקווה היהודי במקום.
בתום סיורנו נשוב לספינה להפלגה הצפויה אל נהר המוזל.

יום 3 │קוכם
הבוקר נעגון בעיירה קוכם (Cochem) הנחשבת לבירת עמק המוזל, גם היא עיירה ימי ביינמית ופנינה אדריכלית טיפוסית לאזור זה עם גבעות וטירות סביב לה.
סיור החוף שלנו
נערוך סיור רגלי דרך הסמטאות עם בתי קורות העץ, נראה את השער שהשתמר מימי הביניים והשוק המקומי. לאחר מכן נעלה לנקודת תצפית מרהיבה המשקיפה על העיר ועל נהר המוזל החוצה אותה. בזמן שיוותר נשוטט להנאתנו על הטיילת שוקקת התיירים הרבים המהלכים בין החנויות, בתי הקפה ונגני הרחוב. אחר הצהרים נשוב לספינה להמשך ההפלגה.

יום 4 │ברנקסטל
נעגון בברנקסטל (Bernkastel) במהלך הלילה ולאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיירה הנחשבת ל"חביבת התיירים" באזור, הממוקמת בקצה נהר המוזל. זוהי עיירה ימי ביניימית עם רחובות צרים ומרוצפים באבן, בתי עץ בסגנון יוצא דופן ופינות נסתרות ציוריות.
סיור החוף שלנו
נערוך סיור רגלי קצר במרכזה של העיירה ונראה את הבית המחודד שנבנה במאה ה- 15, ביתו של כורם בסגנון המקובל באזור המוזל עם מרתף היינות וקורות עץ האלון בחזית. נבקר בכיכר השוק, נחלוף על פני בניין העירייה שחזיתו היא דוגמא מרהיבה של עיצוב גרמני בשלהי הרנסנס ונקנח במזרקה של סנט מייקל. נשוב לספינה להמשך ההפלגה בדרכנו לקובלנץ.

יום 5 │קובלנץ
הבוקר נעגון בעיירה קובלנץ ((Koblenz, העיר שהתמקמה בדיוק על מפגש נהרות הריין והמוזל. העיר, שהייתה נתונה פעם להשפעה צרפתית, מכנה את עצמה בשם המחמיא "פריז הקטנה".
סיור החוף שלנו
יש בעיר שני רחובות מקבילים – ויקטוריה ומיינזר, המובילים היישר אל העיר העתיקה המרושתת במדרחובים ולאחד האתרים הכי ידועים באזור הריין –"הפינה הגרמנית" (Deutsches Eck).
הגרמנים הקימו שם מבנה אדיר שעליו נמצא פסלו הענק של הקיסר וילהלם הראשון, הקיסר שאיחד בתקופתו את גרמניה ושפך לראשונה שמן על מדורת הלאומנות הגרמנית.

בשעות הצהרים נשוב לאניה להמשך ההפלגה בחלק הנחשב לאחד היפים שבחלקי הריין – המכונה "הריין הרומנטי". הנהר בנתיב הזה מתפתל בין עשרות טירות הממוקמות על פסגות הגבעות שמדרונותיהם מרופדים בכרמי יין בשלל גווני הירוק. נעבור גם ליד סלע לורליי הידוע, הנקודה העמוקה והצרה ביותר של הריין. הסכנה שנשקפה לספינות ולמלחים במקום הזה, "הולידה" אגדות על יפהפיות מקומיות ששרו נעימות מתוקות ופיתו מלחים אל מותם ושימש כהשראה לבלדה המפורסמת של היינריך היינה – לורליי.

בשעות הערב נגיע לרודסהיים (Rudesheim) עיירת כרמים קטנה וציורית בעמק הריין. המעוניינים יוכלו לצאת לסיור קצר עם המדריך בסמטאות העיירה.

יום 6 │ מנהיים – שפייר
בצהרים נעגון במנהיים (Mannheim) שהוקמה במאה ה-8, נהרסה חלקית בידי בנות הברית במלחמת העולם השניה ושוקמה במהירות לאחריה. נטייל בה זמן קצר ונמשיך אל שפייר ((Speyer). ממש כאן, בעיר הזו ובשכנותיה – וורמס (ורמייזא), מיינץ (מגנצא) "נוצרה" יהדות אשכנז אשר בשיאה היוותה 80% מהעם היהודי והשפעתה ניכרת עד היום הזה.
סיור החוף שלנו
נבקר ברובע היהודי העתיק, בו נחשפו בית כנסת וצמוד לו גם מקווה מרשים, שנחשב לאחד הגדולים באירופה של המאה ה-16. שפייר היא גם אחת מערי הנמל העתיקות בגרמניה ובתקופה מסוימת בימי הביניים אף נחשבה לבירת הממלכה הגרמנית. שריד לעוצמת הזו היא הקתדרלה המרשימה הנחשבת לגדולה בעולם מבין הקתדרלות שנבנו בסגנון הרומנסק. גם אונסקו הכיר בחשיבותה התרבותית, מה שהפך את הביקור בתוכה ובסביבתה לחובה. נשוב לאניה לארוחת ערב ולינה.

יום 7 │קולמר – שטרסבורג
הבוקר נעגון בעיר הצרפתית שטרסבורג (Strasburg) ומיד נעשה את דרכנו אל קולמר (Colmar) היושבת על דרך היין של חבל אלזס, ונחשבת לבירתו. עיר "הבונבונירה" הזו, מהווה יעד לתיירים רבים בגלל מיקומה במפגש הגבולות בין צרפת, גרמניה ושווייץ וגם בגלל נהר הלוך (Lauch) העובר בתוך העיר בין הבתים שהעניק לה את הכינוי "ונציה הקטנה".
סיור החוף שלנו – בוקר בקולמר
נטייל בעיר העתיקה והמדרחוב שמכסה חלק גדול ממנה, וכמעט כולו משמש כמוזאון פתוח לאמנות. היופי הניבט מבתי העץ הצבעוניים עם חיזוקי קורות העץ – הבניה האופיינית לאזור, דרך כל חלון ומרפסת בולטים מעל התעלות ממנו נשפכים פרחים צבעוניים מאדניות, והכל נקי ומטופח.
נחלוף על פני בניינים מפורסמים ופסלים שעוצבו ע"י הפסל ברתולדי יליד העיר, שהוא גם זה שפיסל בשנת 1886 את פסל החירות בניו-יורק.
הפינה היהודית. נבקר במקום הידוע בשם "בור היהודים" (Juden Loch) מקום שבו ב- 1348, בעקבות עלילת דם הועלו כל יהודי קולמר על המוקד.

שטרסבורג
בירתו של חבל אלזס עם עבר מפואר והווה משגשג ומודרני. גאוות העיר היא על אכלוס אחד ממרכזי השלטון החשובים ביבשת, הכולל את מועצת אירופה, בית המשפט האירופי לזכויות האדם ואחד מהבסיסים של הפרלמנט האירופאי.
ליבה של שטרסבורג ממוקם על אי בנהר והעיר מתרכזת למעשה סביב שתי כיכרות מרכזיות- כיכר קלבר וכיכר יוהאן גוטנברג הנקראת על שמו של האיש שבעיר הזו המציא את הדפוס ושינה בכך את פני ההיסטוריה.
סיור החוף שלנו – אחה"צ בשטרסבורג
את הסיור שלנו נתחיל בקתדרלה הנחשבת לאחת היפות בצרפת וחזיתה משופעת בפסלים מגולפים באבן שחלקם מתארים סצינות מהתנ"ך. אטרקציה נוספת כאן היא השעון האסטרונומי, שנבנה במאה ה-16 ומפגר באופן כרוני בחצי שעה. נחלוף על פני האוניברסיטה העתיקה בה למדו נפוליאון וגטה, ברובע "צרפת הקטנה", נטייל ברחובות הציוריים, בכיכרות הגדולות, בגנים הנהדרים ועוד. בשעות הערב נשוב לספינה.

יום 8 │שטרסבורג – נסיעה לציריך – טיסה לארץ
הבוקר מגיע השייט שלנו לסיומו. נרד מהאניה וניסע דרך היער השחור לשדה התעופה בציריך.

נחיתה בנתב"ג ביום 9.

מחיר הטיול בשיטת "הכל כלול":

  • טיסות תל אביב – פרנקפורט – תל אביב
  • 7 לילות בספינת הנהר (8 ימים), כאשר כל החדרים חיצוניים עם מרפסת צרפתית French Balcony (דלת הזזה).
  • סיורי חוף בכל נמלי עגינת הספינה (באוטובוסים תיירותיים וממוזגים וחלקם רגליים).
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא למשך השיט למעט בימי סיור חוף מלאים בהם תסופק ארוחת צהריים ארוזה.
  • אוטובוסים תיירותיים ממוזגים לביצוע ההעברות והסיורים.
  • מיסי נמל + מס דלק (נכון ליום 1.11.16)
  • טיפים לנותני השירותים (למעט בספינה בה יש לשלם 11 € לאדם ליום).
  • מדריך ישראלי עתיר ניסיון וידע, צמוד לכל אורך הטיול.
  • • תוכנית מלאה ללא סיורי אופציה.

המחיר אינו כולל:

  • ביטוח בריאות ומטען והוצאות אישיות
  • כל מה שאינו כתוב בסעיף "המחיר כולל".

הערות

  • המחיר כפוף לשינויים במחירי הטיסות, מיסי נמל ודלק (אחרי 1.11.16).
  • ייתכנו שינויים בסדר התוכנית על פי לוח ימי וזמני הטיסות וכן ימי ושעות הפתיחה של האתרים לאורך מסלול הטיול.
  • לעיתים אף ייתכנו ויתורים על חלק ממקומות הביקור תוך מתן תחליף ראוי במקום וזאת אף לאחר היציאה מהארץ.
  • כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחברת התעופה אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו והאחריות היא על חברות התעופה.
  • חברת השייט שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מסלול הטיול במקרה של תקלה טכנית בספינת הנהר או שינויים במפלס המים בנהר אשר אינם מאפשרים את ביצוע המסלול שפורסם.

מחירים באירו לאדם בחדר זוגי

יציאה חזרה קומה 2 תוספת לקומה 3 תוספת יחיד מדריך   
 08.07.17 16.07.17  2,395 אירו 250 אירו    פרופ' גוסטב מייסלס  
 29.07.17 06.08.17  2,395 אירו 250 אירו    פרופ' גוסטב מייסלס  

*מומלץ לעיין בתנאים ומידע כללי

2019-02-14T04:15:20+00:00