yes

פריחת הדובדבן ביפן – טיול משולב בקרוז 2025

טיול מאורגן משולב בקרוז סובב יפן בתקופת פריחת הדובדבן

קוד טיול: TCJA   – טיול  מובטח 
משך הטיול/קרוז: 24 ימים 
(10 לילות שייט)
יציאה:  14 במרץ 2025
אוניה:  Diamond Princess
מדינות: יפן, קוריאה הדרומית
מסלול: אוסאקה, קיוטו, נארה, טקיאמה, מיצומוטו, הקונהטוקיו, ניקו, קמאקורה, קוגאשימה,  ג’ג’ו – דו  (דרום קוריאה), נגאסאקי, מיאזאקי, מאטסויאמה, קוצ’י, טוקיו  
סגנון: קרוז מאורגן כולל טיסות, העברות, בתי מלון, קרוז, סיורי חוף.

יתרונות בלעדיים ודגשים מיוחדים

  • אופי הטיול בנוי כך שהמטייל לראשונה ביפן, לא יחסר מתרבותה המסורתית, מההיסטוריה המרתקת שלה ומחייה בעידן המודרני. 

  • נסיעה ברכבת מהירה שינקאנסן מקיוטו לנאגויה (טקיאמה)
  • מלונות במרכז העיר, ארוחות בבתי המלון או במסעדות כדי לאפשר לכם לטעום מהקולינריה היפנית המסורתית

  • ביקור בפסטיבל  טאקיאמה הנחשב לאחד משלות הפסטיבלים הטובים ביפן

  • תצפית מרהיבה מהר פוגי’

מטיילים יקרים, בידקו את סיורי החוף שלנו מול תכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים, בפערים שמגיעים בסה”כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא כל היתרונות של תרבותו – זיכרו זאת !

טיול ליפן הוא מסע אל זהות תרבותית הנבדלת משאר עמי אסיה. ברצותם, נפתחים אל העולם וסופגים השפעות תרבותיות, וברצותם מסתגרים בבידוד מזהיר. תנועת המטוטלת בין פתיחות להסתגרות הפכו את יפן לאומה בעלת צביון ייחודי משלה – מצד אחד, אומה פרגמטית, הנכונה להטמיע לתוכה את המיטב מתרבותם של אחרים, ומצד שני, אומה נוקשה ושמרנית, אשר שומרת בקנאות על מסורתה. זהו קוד יפני שקשה לפצח אלא אם כן אתה מתכנן טיול עם מסלול והדרכה, שיתכוונו לכך.

אחד ההסברים המעניינים על התפתחות התרבותית של יפן והיפנים בהשוואה לחלקים אחרים בעולם, היה מפיו של פרופ’ אמריקאי ממוצא יפני שביקר בארץ לפני שנים אחדות. “אוכלוסיית יפן” הוא אמר, “מונה כ- 40% מאוכלוסיית ארה”ב . כעת דמיינו את 40% מהאוכלוסייה המתגוררת בארה”ב, מצטופפת על שטח בגודל של פנסילבניה!

אם תרצו, “סיר הלחץ” הזה והבידוד לאורך מאות שנם מהעולם החיצון, הם המפתח לפיצוח הקוד היפני. כדי לנטרל את תוצאות הדחיסות הזו, היפנים פיתחו פתרונות רב מימדיים בתרבות, דתות, אורח חיים, הרגלי הגיינה, נימוס וכבוד הדדי ועוד ועוד.

הטיול שלו קורה בתקופת פריחת הדובדבן, שהיא חגיגה של הטבע משולבת עמוק בתוך התרבות והדתות של יפן לדורותיה.

המסלול

יום 1 | 14/03 | ת”א – דובאי
ניפגש בנתב”ג בשעת צהרים לטיסה דרך דובאי לאוסקה שביפן. נמל התעופה החדיש של דובאי נחשב לאחד מנמלי התעופה המפוארים, העמוסים והידידותיים בעולם. ההמתנה הקצרה בשעת לילה מאוחרת לטיסת ההמשך, תאפשר לנו לשוטט בנחת בין שפע עצום של חנויות פטורות ממכס ולשטוף את עינינו בצעקה האחרונה של מותגים נחשקים. נגלה שאין כמו אתנחתא בדיוטי פרי הנוצץ לפתיחה ברגל ימין למסע המסעיר המצפה לנו בהמשך הדרך.
ארוחות: בטיסה

יום 2 | 15/03 | דובאי – אוסקה
שבת שלום יפן! לאחר טיסה של כ-10 שעות ננחת בשעות אחר הצהרים בשדה התעופה קנסאי, הסמוך לאוסקה. שדה התעופה נחנך לפני 30 שנה על אי מלאכותי בלב ים, שהוקם במיוחד למטרה זו. הוא מחובר ליבשה באמצעות גשר שאורכו כמעט ארבעה קילומטרים ונקרא “גשר שער השמיים R” ‏(Sky Gate Bridge R). הגשר מורכב משני מפלסים. במפלס העליון נעים כלי רכב בשישה נתיבים ובמפלס התחתון מסילות רכבת. יהיה זה המפגש הראשון שלנו עם “הראש היפני” הכל כך מיוחד. וזו רק ההתחלה: בטיולנו נפגוש עוד ועוד דוגמאות ליצירתיות המתפרצת של העם המיוחד הזה.
נעלה לאוטובוס אשר יביא אותנו לשהיית לילה במלון שלנו ובו נסעד את ארוחת הערב.
לינה: אוסקה
ארוחות: בטיסות, ערב במלון

יום 3 | 16/03 | אוסקה – קיוטו
את יומנו הראשון על אדמת יפן נפתח בנסיעה צפונה לעבר קיוטו (Kyoto). אל דאגה, עוד נחזור לאוסקה בהמשך הטיול. שם נעפיל אל רכס של הרי היגאשייאמה (Higashiyama mountains) ונבקר במקדש קיומיזו-דרה (Kiyomizu-dera). זהו אחד המקדשים המפורסמים של יפן, בן למעלה מ-1,250 שנים ומוגדר אתר מורשת של אונסק”ו. בביקורנו נשתלב בהמוני יפנים שעולים אליו לרגל כדי לחלוק כבוד לקנון, שהוא אל הרחמים, החמלה והשלווה. נצפה בסקרנות בטקסים הציוריים של היפנים שסביבנו. הם מאמינים שאמונה בקנון מאפשרת להם הסתכלות כנה פנימה, איש איש לתוך נפשו, ולגעת ב”אני האמיתי” של כל אחד. מי יודע, אולי גם אנחנו, אורחים לרגע, נבורך במקום הקדוש הזה במעט שלווה פנימית…
לאחר הביקור במקדש נחצה את היגאשייאמה (Higashiyama), אחת מפינות החמד של קיוטו העתיקה. השתמרו בה לא רק מבני עץ, שבילים צרים וחנויות מסורתיות כמו פעם, אלא אותה אווירה מיוחדת של יפן הקדומה, שבזכותה אנחנו מבינים מדוע קיוטו הייתה בירת יפן לפני שטוקיו תפסה את מקומה.
בטיולנו נגיע לגן הזן ריואנג’י (Ryonanji), שבו היו הסמוראים מְתַרגלים מדיטציה לפני שיצאו לקרב ובו ביקר בקביעות גם סטיב ג’ובס, המייסד והבעלים המיתולוגי של אפל, בכל פעם שחיפש השראה… לזן ולמדיטציה מקום של כבוד בחייהם של היפנים. הם באים לידי ביטוי בעיקר בתחומי אמנות שונים כמו קליגרפיה, שירה, פיסול, תיאטרון, גינון ואדריכלות.
בהמשך נבקר במקדש המוזהב (Kinkaku-ji) שנבנה במאה ה-14. שתי הקומות העליונות שלו, מתוך שלוש, מצופות בזהב טהור. המקדש משתקף יפה באגם שנמצא בחזיתו. סלפי על רקע המקדש המרהיב המתנצנץ במים הצלולים הוא אחד מ”תצלומי החובה” של כל מבקר ביפן.
התחנה הבאה בטיולנו רצוף החוויות ביום זה יהיה ביקור בשוק שוקק חיים בשם נישיקי (Nishiki market). השוק זכה בכינוי “הקיבה של קיוטו”. כשנבקר בו נבין מייד מדוע הוא זכה בכינוי זה.   ממנו נמשיך לרובע גיון (Gion). לחובבי הקריאה בינינו שמו ודאי מוכר. הרובע כיכב ברב המכר “זיכרונותיה של גיישה”, מאת הסופר האמריקאי ארתור גולדן, שמאוחר יותר עובד לסרט מצליח. הספר והסרט מבוססים על זיכרונותיה האמיתיים של גיישה בכירה ונותנים הצצה לחייהן הסודיים של הגיישות.  חדי העין שבינינו יתכן ויוכלו להבחין בגיישות החולפות ביעף עם תלבושתן המסורתית. היום, שלא כבעבר, הגיישות משמשות לתפקידי אירוח קלאסיים לגברים יפנים אמידים, ללא שירותי מין, או כמארחות בבארים ובמועדונים.
בתום היום הגדוש נשוב אל בית המלון שלנו.
לינה: טוקיו
ארוחות: בוקר, ערב.

יום 4 | 17/03 | קיוטו
לאחר ארוחת הבוקר נמשיך את סיורינו בקיוטו. העיר היפה שהייתה בירתה של יפן במשך למעלה מ-1,000 שנה. יש בה כ-1,700 מקדשים בודהיסטים וכ-400 מקדשי שינטו. תושבי קיוטו גאים בעבר שלה ועושים מאמצים ניכרים לשמר אותו ואת המסורת עתיקת היומין שלהם, בצד התפתחות מואצת בכל תחומי החיים.
תחנתנו הראשונה תהיה טירת ניג’ו (Nijo), המוקפת בגן נאה עם מפל קטן במרכזו. היא נבנתה על ידי טוקוגאווה, מייסד שושלת השוגונים, ושימשה ארמון המגורים שלו. השתמרו בה ציורי קיר מרהיבים, פיתוחי עץ אמנותיים, ציורים על פרגודים ורצפת עץ, שמכוונת להשמיע קולות חריקה עם כל פסיעה כדי לגלות אורחים לא קרואים…
לאחר הביקור נמשיך להראשימה ( ,(Arashiymרובע של קיוטו שהתפרסם בזכות יער הבמבוק שלו. הרובע משך אליו בעבר אמנים, סופרים ואנשי רוח. נראה את גשר טוגטסו, המככב בציור של צייר יפני מפורסם בן המאה ה-19, קצושיקה הוקוסאי.
נמשיך ל”שדרות הטורי” של מקדש פושימי אינרי (Fushimi Inari Taisha), אשר שערי הכניסה שלו צבועים באדום אש מרהיב וניכנס בשעריו של המקדש הכי מפורסם בקיוטו. המקדש ייראה לכם מוכר? גם הוא כיכב בסרט “זכרונותיה של גיישה”, ומאז הוא מוצף בתיירים מכל העולם. למקדש מראה ייחודי משום שכולו צבוע בצבעים עזים של אדום-כתום ויש בו אלפי שערי טורי אדומים המוצבים לאורך השבילים. המסורת היפנית טוענת שבהר המתנוסס מעל המקדש התגלתה אלוהות. האלוהות הודיעה על בואה באמצעות שועל. זה ההסבר לפסלונים הרבים של שועלים הפזורים ברחבי המקדש.
את היום הגדוש בקיוטו נסיים במרכז קהילת בית שלום. זו קהילה של יפנים-נוצרים אוהבי ישראל, המזדהים עם מאבקנו ושמחים לכל מפגש עם ישראלים.
(מותנה באישור הקהילה).
לינה: קיוטו.
ארוחות: בוקר, ערב.

יום 5 | 18/03 | קיוטו – נארה
את היום הזה נפתח בנסיעה אל נארה ((NARA, שהייתה בירת הקיסרות היפנית במאה ה-8. נגלה שברחובות העיר מתהלכים חופשי איילים מאולפים. סיפור עם יפני עתיק יומין טוען שהאיילים הובאו לעיר על ידי אחד האלים האחראי על הגנתה מתוך מטרה שיגנו עליה.
בנארה גם ממוקמת אוניברסיטת הנשים, אחת משתי אוניברסיטאות הנשים הלאומיות של יפן,
משם נצא לפארק סמוך שבו משוטטים חופשי מאות צבאים, ונבקר במקדש קאסוגה טאישה (KASUGA TAISHA) ובו אלפי מנורות מעץ, אבן וברונזה, אשר רובם נתרמו על ידי מאמינים. המקדש מוקדש לאלוהות האחראית על הגנת העיר.
נחתום את היום בביקור במקדש טודאי ג’י (TODAI JI) ובו בניין העץ הגדול בעולם, שגובהו 48 מטרים. במקדש נמצא אחד הפסלים הבודהיסטיים מברונזה הגדול בעולם, בגובה 15 מטר.
בתום הסיור נשוב אל מלוננו בקיוטו.
לינה: קיוטו
ארוחות: בוקר, ערב

יום 6 | 19/3 | קיוטו – נגויה – שיראקאווה
בבוקר נצא מתחנת הרכבת של קיוטו לנסיעה ב”רכבת הקליע” (BULLET TRAIN) הסופר-מהירה לנגויה (Nagoya).
רכבת זו אינה דומה לשום רכבת בעולם שנסעתם בה: היא נראית כמו מטוס והנסיעה בה מזכירה טיסה, תנאי ישיבה ברמה של מחלקה ראשונה, כל המושבים פונים בכיוון הנסיעה, הדממה ברכבת כמעט מוחלטת, איש אינו מדבר בטלפון, מקסימום מסתמסים. קיבלתם שיחה דחופה או אתם ממש חייבים להתקשר? צאו מהקרון. שם תגלו מכורים כמוכם…
החיסרון – תתקשו ליהנות מהנוף. במהירות 300 קמ”ש המראות הנשקפים מהחלון חולפים במהירות רבה מדי ומסחררים את העיניים.
בתחנת הרכבת של נגויה יחכה לנו אוטובוס ואיתו נצא בדרך עוצרת נשימה לעבר האלפים היפנים. הדרך הנופית רצופה מערכות כבישים מתוחכמות וגשרים נישאים, פאר הטכנולוגיה היפנית.
קשה למצוא הרבה “נקודות יהודיות” ביפן אבל העצירה הבאה היא אחת הבולטות: בעיירה יאוטסו (Yaotesu) נחלוק כבוד ליפני היחיד שהוענק לו אות חסיד אומות העולם מטעם “יד ושם”. זהו צ’יאונה סוגיהרה (1986-1900), דיפלומט בשירות החוץ היפני, שסיכן את חייו כדי להציל בשואה למעלה מ-3,000 יהודים מפולין ומליטא. את סיפור גבורתו נשמע במוזיאון הנושא את שמו.
לינה: שיראקאווה
ארוחות: בוקר וערב

יום 7 | 20/3 | שיראקאווה – טאקאימה
הבוקר נשוטט בשיראקאווה גו (Shirakawa-go). זהו כפר מרתק שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו (השני שזכה לכבוד זה ביפן אחרי קיוטו). תושביו לא מוכרים אדמה ולא מכניסים תושבי חוץ. הם מטפחים את בתיהם בשיטות עתיקות מרתקות, ומחנכים את הדור הצעיר על ברכי “יופיו של הקושי”, בתקווה שיגדל, יתקשח, לא ייכנע לפיתויים ולא יעזוב למקומות שבהם קל יותר לחיות. נערוך ביקור בבית “וואדה” – כך נקראים הבתים האופייניים למקום.
משם נצא לטאקאימה (Takayama), עיירה ציורית הממוקמת בלב אזור יערות באלפים היפנים ולכן הפכה את חרושת העץ למרכיב דומיננטי באדריכלות שלה. 100 אלף התושבים משלבים זה, זה בצד זה, חדש וגם ישן, קידמה מול מסורתיות.
העיירה מושכת אליה תיירים הרוצים חוויה מסורתית-אותנטית וליהנות מהעיר העתיקה הנראית “כמו פעם”, עם בתי עץ מסוגננים ברמת שימור גבוהה.
נסייר בשוק האיכרים המיוחד של העיירה וברחובותיה העתיקים. לא נפסח על מוזיאון ייטאי קאייקן (Yatai kaikan), ונראה מקרוב את המרכבות הנישאות על כתפי המשתתפים בתהלוכה של הפסטיבל המקומי. נסייר ברחוב קאמי-סנומצ’י (Kami-Snomachi) ונתרשם מהבתים המסורתיים ומהרובע העתיק.
משם נמשיך למאצומוטו (Matsumoto), עיירה הנמצאת בשער הכניסה להרי האלפים ובשל כך הייתה תמיד יעד אסטרטגי למבקשים לשלוט באזור.
לינה: מאצומוטו
ארוחות: בוקר, ערב

יום 8 | 21/3 | מאצומוטו – הר פוג’י – טוקיו
עם בוקר נצא בנסיעה ארוכה לעיר הבירה טוקיו. בדרך אליה באחד מסמליה המפורסמים של יפן הר הפוג’י (Fuji). הר געש בעל מבנה חרוטי מושלם שגובהו 3,776 מ’ . אם מזג האוויר יאפשר נעלה באמצעות הרכבל אל תחנה מס’ 5 בגובה של 2,150 מ’. שם נזכה לתצפית מרהיבה מלוא העין על כל הסביבה.
לא נהיה לבד על ההר. לאורך ההיסטוריה של יפן, ההר תמיד אירח כוחות צבאיים: החל מהסמוראים וכלא בבסיסים של צבא יפן וחיל הנחתים האמריקאי. פוג’י הוא מוקד עלייה לרגל למאות אלפי מטיילים ותיירים מדי שנה. 200,000 מהם מעפילים מדי שנה לפסגה שלו. קר שם למעלה, בפסגה. שיא הקור שנרשם הוא מינוס 38 מעלות צלסיוז. אל דאגה, אנחנו לא נטפס גבוה כל כך. מטיילים רבים מתחילים את הטיפוס בלילה כדי להגיע אל הפסגה בזריחה היפהפייה. אגב, העלייה אל הפסגה מהתחנה החמישית “שלנו” אורכת כ-8-5 שעות. פתגם יפני נפוץ אומר: מי שלא יעלה על ההר פעם אחת בחייו הוא טיפש. ורק טיפש יעלה עליו פעמיים…
לאחר שניפרד מההר בשעת אחה”צ נפתח בנסיעה של כ-130 ק”מ לעבר טוקיו, עיר הבירה מאז 1868 ומקום מושבו של קיסר יפן, והמרכז הפוליטי, המסחרי והתרבותי הראשי של המדינה. מטיילים שמגיעים לטוקיו בפעם הראשונה מעידים על עצמם שהם אחוזי הלם באותה מידה שהם אחוזי התפעלות. מה הפלא: טוקיו היא עיר של ישן וחדש, קידמה טכנולוגית מטורפת מול נאמנות למסורת, גורדי שחקים שהם פאר האדריכלות לצד רחובות ישנים ובהם בתי עץ, פארקים מטופחים לצד כבישים רב מפלסיים ורכבות בשלל מסילות, מקדשים מול שווקים המוניים. והכל בהרמוניה נפלאה.
מחלונות המלון שלנו בטוקיו נמשיך להתפעל מהעיר שלעולם אינה הולכת לישון.
לינה: טוקיו.
ארוחות: בוקר, ערב.

יום 9 |  22/3 | – טוקיו
בוקר טוב טוקיו! את ביקורינו בבירת יפן המסעירה נפתח בביקור במקדש מייג’י (Meiji Shrine), אחד החשובים ביפן, המוקדש לקיסר מייג’י ואשתו הקיסרית. הזוג המלכותי שם קץ לשלטון הפאודלי ומעמד השוגון וכך הוציאו את יפן מהבידוד שבו הייתה נתונה שנים רבות. המקדש ממוקם ביער עם 120 אלף עצים מ- 365 זנים שונים.
נמשיך לאזור הראג’וקו (Harajuku) שהתפרסם בזכות שדרת אומוטה סנדו (Omota Sando) – ה”שאנז אליזה” של טוקיו. כל מעצב-על שכר בשדרה בניין שלם(!) הנושא את שמו ובו מוצגים המתגים שלו. בשדרה הנוצצת באה לידי ביטוי מוחשי התפיסה ששיווק אופנה בעידן המודרני הולך יד ביד עם אדריכלות מרשימה. וזאת בזכות שפע של יצירות אדריכליות מרשימות הנושאות שמות של מותגים רב-לאומיים כמו פראדה, לואי ויטון, דיור ועוד.
בערב נצא לארוחת ערב ברובע שיבויה (Shibuya) – הרובע הכי “איני” בטוקיו שבו מבלים הצעירים. בשיטוטנו ניחשף לתת-תרבות הקוגאל (Kogal) ולאופנת הגיארו.
לינה: טוקיו
ארוחות: בוקר, ערב.

יום 10 | 23/3 | טוקיו
את היום הראשון של השבוע השני של טילונו נפתח במקדש הבודהיסטי אסאקוסה קאנון (Asakusa Kannon), הקרוי על שמה של אלת הרחמים שבכוחה לרפא מחלות. נבקר גם בשוק הססגוני שליד המקדש. בהמשך נעלה למגדל סקאי טרי (“עץ השמיים”) (Tokyo-Skytree), שעם 634 המטרים שלו הוא המגדל השני בגובהו בעולם. לשם השוואה, הוא גבוה כפליים ממגדל אייפל. בראשו קיימת תצפית מרהיבה על העיר. לאחר שנרד ממנו נחזור למרכז טוקיו, לתצפית אל גני ארמון הקיסר.
את הערב נסיים בנסיעה לשינג’וקו (Shinjuku), האזור הכי סואן בטוקיו, שבו נמצאת תחנת המטרו העמוסה בעולם, עם 3 מיליון נוסעים מדי יום. בערב נדלקים שם אורות הניאון, כמו בטיימס סקוור, אבל בעוצמה ובכמות גדולים פי 1,000.
לינה: טוקיו
ארוחות: בוקר, ערב

יום 11 | 24/3 | טוקיו – ניקו – טוקיו
הבוקר נצא ליום שלם מחוץ לטוקיו למקדש טושוגו (Nikko Toshogu Shrine) במרכז ניקו (Nikko). זהו המקדש הבולט ביותר בין 55 הבניינים הדתיים של ניקו. הבניינים כוללים שמונה אוצרות לאומיים, ובמיוחד יומימון (Yomeimon), שער מפואר המעוצב בגילופי עץ מורכבים, ציורים בהירים ועלים מזהב. כמה מהגילופים מוזרים – חתול ישן, פילים כועסים ושלושת הקופים המפורסמים “לא רואה”, “לא שומע”, “לא מדבר”.
בקרבת מקום נמצא שוכן מוזיאון ניקו טושוגו (Nikkō Tōshō-gū) המודרני, ובו נתוודע אל השוגון הראשון.
בהמשך היום נגיע למפל קגון (Kegon Waterfall) המפורסם מבין המפלים הרבים של ניקו ומדורג כשלישי ביופיו ביפן. המים שלו “נופלים” מגובה של 100 מ’ והם היציאה היחידה למים של אגם צ’וזנג’י.
מפל מרהיב נוסף בקרבת מקום הוא מפל ריוזו (Ryūzu no Taki) – “מפל ראש הדרקון” ביפנית, הממוקם על נהר יוקאווה בטרם יישפך לאגם צ’וזנג’י. שמו הציורי ניתן לו משום שצורת המפלים מדמה ראש דרקון.
לינה: טוקיו
ארוחות: בוקר, ערב

יום 12 | 25/3 | טוקיו – קמאקורה – נמל יוקוהמה – תחילת הקרוז
הבוקר ניפרד ממלוננו בטוקיו וגם מהעיר הסואנת ונצא אל קמאקורה (Kamakura), שהייתה בירת יפן במשך 100 שנים והיום עיר קטנה מלאת מקדשים ומונומנטים היסטוריים.
כאן אפשר לחוש את “יפן של פעם” בזכות 80 מקדשיה וגניה, הבתים הקטנים והתושבים שחולפים בסמטאות, חלקם בלבוש מסורתי. האתר המפורסם ביותר בקמאקורה הוא הבודהה הענק “דאיבוצו”, השני בגודלו ביפן.
בצהרים נצא לנמל יוקוהמה לפגוש את אוניית הקרוז המפוארת שלנו שעל סיפונה נתארח בתשעת הלילות הבאים.
ארוחות: בוקר במלון, ערב באונייה.

יום 13 | 26/3 | יום שייט
יום שכולו שייט. קחו את הזמן ליהנות מכל מה שיש לאוניה המפוארת להציע: פעילויות תרבות, בריכות וג’קוזי, חדר כושר וספורט, מופעי בידור, ספא, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה.

יום 14 | 27/3 | הירושימה
את תחנתנו היבשתית הראשונה במסענו הימי נעשה בהירושימה. אחת משתי הערים – יחד עם נגסאקי – שבשנת 1945 בחרו האמריקאים להטיל עליה פצצת אטום כדי להכניע את הצבא היפני. הפצצה קטלה כ-140 אלף בני אדם, חלקם בתוך דקות אחרים בתוך זמן קצר, ואילצה את קיסר יפן, בן בריתם של הגרמנים, להיכנע. הגרמנים עצמם נכנעו עוד קודם לכן. ובכך הגיעה לסיומה מלחמת העולם השנייה.
את ביקורינו נתחיל בשייט אל האי מיאג’ימה, אחד האתרים האהובים ביפן. באי מקדשים מיוחדים, בתים עתיקים, שמורות טבע, תופעות של גאות ושפל ואווירה מיסטית. נתייר באי ונגיע למקדש המרשים איצוקושימה (Itsukushima). זהו מקדש צף שהוכרז על ידי אונסק”ו אתר מורשת עולמית.
לאחר הסיור נחזור בשייט אל המעגן המקומי וממנו חזרה להירושימה לסיור במוזיאון השלום. שם ניפגש עם בן משפחה של ניצול מהפצצה האטומית שיספר לנו (באנגלית ונתרגם לעברית) על אשר עבר על אביו שניצל מהפצצה ועל החיים המורכבים מאד של בני הדור השני, הנושאים הן את כאבם ואבלם של בני הדור הראשון והן את הצלקת שהפצצה הנוראה בהיסטוריה חרטה בנפשם..
לאחר סיור בפארק השלום, נשוב לאוניה.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 15 | 28/3 | יום שייט
יום שכולו שייט. קחו את הזמן ליהנות מכל מה שיש לאוניה המפוארת להציע: פעילויות תרבות, בריכות וג’קוזי, חדר כושר וספורט, מופעי בידור, ספא, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה.

יום 16 | 29/3 | בוסאן, דרום קוריאה
עם בוקר נגיע אל העיר בוסאן (Busan) שבדרום קוריאה. בשנים 1953-1950 התחוללה מלחמה עקובה מדם בין קוריאה הצפונית, שזכתה לסיוע של סין וברית המועצות (של אז) לבין קוריאה הדרומית, שנהנתה מסיוע אמריקאי. במהלך החודשים הראשונים של אותה מלחמה, כבשו כוחות הצפון את מירב שטחה של קוריאה הדרומית. המקום היחיד שבו נעצרו הצפוניים ונתקלו בהתנגדות עזה הייתה בוסאן, שזכתה בשל כך לתואר “סטלינגרד של המזרח”.
ב- 2004 הציבו לעצמם הקוריאנים אתגר משמעותי – להפוך את נמל בוסאן לאחד משלושת הנמלים העמוסים בעולם ואת העיר כאחת החשובות בעולם. מאז עוברת העיר תנופת בניה ותיעוש מרשימה ועם זאת מצליחה לשמור גם על צביונה המסורתי.
כיוון שלרבים מחברי הקבוצה יהיה זה הביקור הראשון בקוריאה, סיור החוף שלנו יעשה מאמץ להכיר לכם טעימות מההיסטוריה ומהתרבות של קוריאה. נבקר בבית הקברות של האו”ם ובו טמונים אלפי חיילים מהכוח שהגן על העיר במלחמת האזרחים של שתי הקוריאות. נשמע את סיפור המלחמה שחילקה את קוריאה לשניים. וכמובן, נבקר בשוק הדגים ופירות הים מהגדולים בעולם (Jagalchi) שהוקם ומופעל עד היום בעיקר ע”י נשים, ומהווה חוויה קולינרית יוצאת דופן לחיך ולעין.
עוד נבקר בסוג ייחודי של מוזיאון אורבני פתוח (Gamcheon Culture Village), ובו שילוב של יופי, אמנות וכאוס אדריכלי.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 17 | 30/3| נגסאקי, יפן
את הביקור בנגסאקי (Nagasaki), העיר היפנית השנייה שעליה הוטלה פצצת אטום ב-1945 ואשר 70 אלף מתושביה מתו בתוך שעות ספורות, נפתח בנסיעה של כ-100 קילומטרים צפונה ונתארח בבית תה יפני אותנטי. תחילה נסייר בשדות התה, שבו מגדלים זנים שונים המיוצאים לכל העולם, והמשך ניכנס לבית התה עצמו בעל העיצוב היפני הייחודי, נטעם סוגי תה שונים שיימזגו לנו בטקס יפני מסורתי מלא ונתוודע למקומם החשוב של התה וטקס התה בתרבות היפנית.
משם נשוב לנגסאקי ונבקר בפארק השלום. אם יותיר לנו הזמן נבקר גם בגן גלובר (Glover Garden). הגן הפורח נבנה עבור סוחר סקוטי מהמאה ה-19 שתרם רבות להפיכתה של יפן למדינה ממתועשת, באמצעות בניית ספינות, כריית פחם ותחומים נוספים. בגן ניצב בית המגורים הנחשב לבית המערבי העתיק ביותר ששרד ביפן וממנו אפשר להשקיף לעבר נמל נגסאקי הפרוש למרגלותיו.
הבית וסביבתו מכונים “ביתה של מדאם בטרפליי” משום שהם מזכירים אופרה מפורסמת בשם זהה של המלחין האיטלקי פוצ’יני.
בשעות אחר הצהריים נשוב אל האנייה.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 18 | 31/3 | קגושימה
היום ספינתנו תעגון בנמל של העיר קגושימה (Kagoshima). העיר שוכנת בחצי האי קיושו (Kyushu), בו נמצאים אזורים וולקניים והיא-עצמה נמצאת למרגלותיו של הר הגעש הפעיל סאקורה ג’ימה ((Sakura Jima. הטופוגרפיה שלה דומה מאד לזו של נאפולי באיטליה וכך זכתה העיר להיקרא “נאפולי של המזרח”. מה בכל זאת ההבדל? סאקורה ג’ימה הוא הר געש פעיל, בעוד הווזוב של נאפולי מזמן לא.
הר הגעש מעשן ללא הרף, והתפרצויות קטנות מתרחשות לעתים קרובות מספר פעמים ביום.
נפתח את הביקור שלנו בסנגן-אן (Sengan-en). גן נוף הנחשב לאחד היפים ביפן, בין השאר בזכות הנופים המרהיבים של סאקורג’ימה ומפרץ קגושימה הנראים ממנו. הגן כולל גם בריכות קטנות, נחלים, מיקדשונים וחורשת במבוק. נשתמש בגן כדי ללמוד על “מדע” הגנים המפואר של יפן. סנגן-אן אינו רק גן אלא מתחם בן 12 דונם ובו מוזיאונים בוטיקים, ביניהם סטודיו לזכוכית קיריקו (Kiriko), זכוכית אדומה דמויית קריסטל המעוצבת בעבודת יד ומקורה בקגושימה.
משם נצא לשכונה שבה התגוררו סמוראים. ה בתים נשמרו בדיוק כפי שהיו במאה ה-17.
בסיומו, נעלה לגבעת שירויאמה (Shiruyama) הממוקמת במרכזו של פארק בשם זה. הפארק מהווה נקודת תצפית מרהיבה על העיר, על המפרץ ועל הר הגעש המעשן.
שוב בשעת אחר הצהרים מוקדמת לאנייה.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 19 | 01/4 | מאטציויאמה
אחת מפינות החמד של העיר הוא הנמל העתיק. נשוטט בין הדוכנים הרבים העמוסים בדגים מסוגים שונים, חלקם הגדול זרים ומוזרים בעיני התייר הישראלי – ולא רק הישראלי.
משם נצא למעיינות חמים והאמיצים שבינינו יוכלו להשתכשך שם במים חמים אבל צלולים להפליא.
אם יותר לנו הזמן, נסיים את ביקורנו בעיר החוף היפה בביקור במוזיאון הרכבת, שבו ניצבות זו בצד זו רכבות יפניות ישנות שסיימו את חייהן. חגיגה אמיתית לחובבי רכבות – ולא רק להם.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 20 | 02/4 | קוצ’י
הבוקר נשוטט רגלי בגשרים מסוגים שונים התלויים מעל נחלים שוצפים ומפלי מים בפארק טבעי ענק סמוך לעיר קוצ’י (Kochi). המים ייראו לכם צלולים במיוחד, כמעט שקופים. הם נחשבים למים הצלולים ביותר ביפן.
לאחר שנמלא את הריאות שלנו באוויר צלול עד שלא נוכל אותו יותר, נצא לשוק מקומי מגוון שתיירים אינם מרבים לבקר בו, Kuretaishomachi. אם לא נתעייף נבקר ויותיר לנו הזמן, נבקר גם במצפה תת ימי. בתוך המים יתגלו לנגד עינינו עולמות סודיים שלמים.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 21 | 03/4 | קובה – אוסקה
נעגון בקובה (Kobe) ונצא מיד לאוסקה (Osaka), שבה פתחנו את טיולנו ואותה עזבנו לפני 18 יום. שם מחכה לנו ביקור בגורד שחקים הנושק לשמיים ממש. זהו מגדל אומדה סקיי (UMEDA SKY BUILDING), מהסמלים המוכרים של העיר. המגדל מורכב משני בניינים בני 40 קומות כל אחד והם מחוברים ביניהם בגשר בחלקם העליון.
האטרקציה: בקומה האחרונה ישנה מרפסת עם תצפית נוף מרשימה ושלל חנויות מפתות.
תחנתנו הבאה תהיה טירת אוסקה (Osaka Castle) המרשימה מהמאה ה-16 ומאז עברה גלגולים רבים והחליפה ידיים רבות. היום הטירה משמשת מוזיאון ובו סיפורה המופלא של הטירה.
את הטירה מקיפה מדשאה עם 600 עצי דובדבן, בית תה, בית ההארחה ותצפיות נוף. פארק הטירה משתרע על שטח של כ-2 קמ”ר והוא אחד המקומות הפופולריים של אוסקה בעונת פריחת הדובדבן.
את טיולנו באוסקה נסיים בביקור בדוטומבורי (DOTOMBORI), אחד מאזורי התיירות וחיי הלילה העיקריים של אוסקה, וב-Shinsaibashi – אחד מרחובות הקניות העמוסים ביפן, עם חנויות המותאמות לכל כיס ולכל תקציב. ממותגים מפונפנים ועד מוצרי סדקית בפרוטות.
בסיום מסע הקניות המאולתר נשוב לאונייה המחכה לנו בנמל בקובה.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 22 | 04/4 | שימיזו
רוב המטיילים מגיעים לשימיזו (Shimizu) בדרכם להר הפוג’י הסמוך, ואשר אותו רואים בכל פינה בעיר. לאחר שנתרשם מהמראה המלבב שלו כמוהם, נמשיך לנמל היפה והעמוס של העיר וממנו נצא ליערות של אורן שחור יפני בן 650 שנה. באתר הארכיאולוגי טורו Toro)) ננסה לדמיין את החיים הפיאודליים ביפן בשנת 200 לפנה”ס.
אם יותיר לנו הזמן נבקר במוזיאון מסוג שטרם ביקרנו: מוזיאון הסושי הראשון ביפן. המוזיאון מציג לראווה דגים מסוגים שונים ומשונים שבהם היפנים משתמשים להכנת המאכל האהוב עליהם כל כך – ולא רק עליהם.
בין לבין חובבי המתוקים שבינינו יוכלו לקנות ממתק ג’לי מתוק הנפוץ מאד בשימיזו בשם יוקאן.
לינה: אונייה
ארוחות: בוקר וערב באונייה

יום 23 | 05/4 | טוקיו – דובאי
שלום טוקיו, להתראות יפן! את יומנו האחרון על אדמת יפן נעביר במרכזי קניות שווים בטוקיו. אבל תחילה נבלה שעות אחדות ב- – TEAMLAB שילוב של טכנולוגיה ואסתטיקה יפנית במלוא תפארתה, מייצג מדהים, קסום ועוצר נשימה. נאכל ארוחת ערב מוקדמת ונסכם את הטיול המדהים שחווינו יחד.
נצא לשדה התעופה הבינלאומי של טוקיו ובשעות הערב המאוחרות נמריא לדובאי.

יום 24 | 06/4 | דובאי – תל אביב
ננחת בדובאי בשעות הבוקר המוקדמות ונצא משדה התעופה לסיור בעיר כולל ארוחת בוקר. בצהריים נחזור לשדה התעופה ונעלה לטיסה לישראל.

/מחיר בדולרים לאדם בחדר זוגי :

יציאה חזרה חדר פנימי תוספת לאדם לחדר חלון  תוספת לאדם לחדר מרפסת  הערות  
14.03.25 06.04.25 9,295 $ ——- 1,450 $    
             

* אין כפל מבצעים והנחות 
* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)

תנאי תשלום:
מרכיב מחיר השייט משתנה בחברת השייט לפי היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
דמי קדימה על סך 300 $ לנוסע עם ההרשמה.
עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית ולסיימם 3 חודשים לפני הקרוז.
התשלום לפי שער המחאות והעברות.

 
 

המחיר כולל:

* טיסות בינלאומיות בנתיב: תל אביב – דובאי – אוסקה // טוקיו – דובאי – תל אביב
* מיסי נמל, מס בטחון והיטל דלק
* בתי מלון – 9 לילות בבתי מלון בדרגה ראשונה ודרגת תיירות טובה עם שירותים צמודים
* שייט – 12 לילות שייט באונייה.
* נסיעה ברכבת מהירה שינקאנסן מקיוטו לנאגויה (טקיאמה)
* כלכלה במהלך השייט: פנסיון מלא (למעט ארוחת צהריים בסיורי החוף)
* כלכלה בטיול היבשתי: חצי פנסיון, 9 ארוחות ערב עפ”י הפירוט בתוכנית, במסעדות ובבתי המלון
* סיורי חוף בכל נמלי העגינה באמצעות אוטובוס צמוד.
* טיולים יבשתיים הכוללים אוטובוס צמוד וכניסות לאתרים בהתאם לתוכנית.
* כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית.
* טיפים לנותני שירותים בחו” ל (למעט טיפים באונייה)
* אוטובוס תיירות ממוזג לכל העברות וסיורים.
* מדריך ישראלי לאורך כל הטיול הנמנה על צוות “תרבותו” ומומחה ליפן.
* מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול.

המחיר אינו כולל:
• ביטוח בריאות ומטען (חובה ומומלץ מייד עם ההרשמה) – במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול,
  המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי שלו ויעבור לאחריות הביטוח.
• טיפים באוניה (כ-16 דולר ללילה לאדם – חובה עפ”י כללי חברות השייט והגביה תעשה ע”י חברת תרבותו בעת ההרשמה)
• שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק – המחיר יעודכן בהתאם.
• תחבורה ציבורית ביציאה לבילוי בערב
• תשר למדריך (מקובל 5 דולר לאדם ליום)
הערות:
* מרכיב מחיר השייט משתנה בחברת השייט עפ”י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
* שיבוץ החדר, מיקום, קומה ושדרוג, ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השייט בהתאם לקטגוריה.
* חדרי מלון במרכזי הערים יפן בד”כ קטנים מהסטנדרטים במערב.
* חדרי יחיד (SINGLE ROOM), בד”כ קטנים יותר מאלו הזוגיים
* יש רופא ואחות על האוניה
* ייתכנו שינויים בתכנית הטיול, ובסדר הביקור באתרים אף לאחר היציאה מהארץ בהתאם לאילוצים שאינם תלויים במארגנים.
* כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחב’ התעופה ו/או חב’ השייט, אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו מקבוצת רימון טיולים
והאחריות היא על חברות התעופה והשייט בלבד.
* אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להימנע מדמי ביטול עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי.
* יציאת הטיול מותנית במינימום משתתפים.

תנאי תשלום:
• דמי הרשמה על סך 300 $ לנוסע הנכללים במחיר הטיול.
• עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו.
• ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
• התשלום לפי שער המחאות והעברות.

הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)  ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

נא לעיין בתנאים ומידע כללי

האתרים בהם נבקר:
קיוטו – רובע גיון, מקדש פביליון הזהב, טירת ניג’ו, מקדש קיומיזו
נסיעה ברכבת המהירה (שינְקָנְסֶן ) במסלול קיוטו – נאגויה
נארה – פארק הצבאים, מקדש טודאי ג’י, מקדש קאסוגה
יאטוסו – מוזיאון לכבוד צ’יאונה סוגיארה
טאקיימה – שירקאווה גו, מוזיאון יטאי קאיקן
מצומוטו – טירת העורב
טוקיו – מקדש מייג’י, מקדש אסאקוסה קאנון, רובע גינזה, עלייה למגדל סקאי טרי
אאומורי – פארק הירוסאקי, ביקור במוזיאון הפתוח של כפר נפוטה
סאקאטה – סיור חופים, פארק הירויאמה, ביקור בבית של שבט אונמה
קנזאווה – גני קנרו-קואן, רובע נגמאצ’י
סאקאימינאטו – הטירה השחורה, מוזיאון יפן לאומנויות טוטורי האנה
בוסאן (דרום קוריאה) – שוק הדגים ופירות הים ג’אגלאשי, ביקור בכפר האומנים גאמצ’און
קאגושימה – סיור באי הוולקני, תצפית על הר הגעש הפעיל סאקורה ג’ימה.
האקונה – ביקור בעמק הוולקני או-וואקודאני, ביקור במוזיאון הפתוח, שייט על אגם אשי, הר פוג’י

האוניה Diamond Princess:
 משקל:  115,875 טון
אורך:    290 מטר
בריכות: 3 חיצוניות, 1 פנימית
ג’קוזי:   9
סלון יופי, ספא
מסלול הליכה
קזינו, תיאטרון. מועדון ריקודים, סלוני בר, קפה

צפו בסרטון על האוניה Diamond Princess

2024-08-21T16:47:32+00:00