yes

פריחת הדובדבן ביפן – טיול משולב בקרוז

טיול מאורגן משולב בקרוז סובב יפן בתקופת פריחת הדובדבן

קוד טיול: TCJA   בהכנה!
משך הטיול/קרוז: 22 ימים 
(10 לילות שייט)
יציאה: יפורסם
אוניה:  Diamond Princess
מדינות: יפן, קוריאה הדרומית
מסלול: אוסאקה, קיוטו, נארה, טקיאמה, מיצומוטו, הקונהטוקיו, ניקו, קמאקורה, קוגאשימה,  ג’ג’ו – דו  (דרום קוריאה), נגאסאקי, מיאזאקי, מאטסויאמה, קוצ'י, טוקיו  
סגנון: קרוז מאורגן כולל טיסות, העברות, בתי מלון, קרוז, סיורי חוף.

יתרונות בלעדיים ודגשים מיוחדים

  • אופי הטיול בנוי כך שהמטייל לראשונה ביפן, לא יחסר מתרבותה המסורתית, מההיסטוריה המרתקת שלה ומחייה בעידן המודרני. 

  • נסיעה ברכבת מהירה שינקאנסן מקיוטו לנאגויה (טקיאמה)
  • מלונות במרכז העיר, ארוחות בבתי המלון או במסעדות כדי לאפשר לכם לטעום מהקולינריה היפנית המסורתית

  • ביקור בפסטיבל  טאקיאמה הנחשב לאחד משלות הפסטיבלים הטובים ביפן

  • תצפית מרהיבה מהר פוגי'

מטיילים יקרים, בידקו את סיורי החוף שלנו מול תכניות של חברות מתחרות. יתכן ובסיורי החוף שלהם יש פחות כניסות וביקורים בתשלום ופחות שעות טיול בליווי אוטובוסים, בפערים שמגיעים בסה"כ לסכומים גבוהים. לכן, מה שנראה בהתחלה זול, עלול להפחית מעוצמת החוויה ולהתברר בסופו של דבר כמחיר מאד יקר וללא כל היתרונות של תרבותו – זיכרו זאת !

טיול ליפן הוא מסע אל זהות תרבותית הנבדלת משאר עמי אסיה. ברצותם, נפתחים אל העולם וסופגים השפעות תרבותיות, וברצותם מסתגרים בבידוד מזהיר. תנועת המטוטלת בין פתיחות להסתגרות הפכו את יפן לאומה בעלת צביון ייחודי משלה – מצד אחד, אומה פרגמטית, הנכונה להטמיע לתוכה את המיטב מתרבותם של אחרים, ומצד שני, אומה נוקשה ושמרנית, אשר שומרת בקנאות על מסורתה. זהו קוד יפני שקשה לפצח אלא אם כן אתה מתכנן טיול עם מסלול והדרכה, שיתכוונו לכך.

אחד ההסברים המעניינים על התפתחות התרבותית של יפן והיפנים בהשוואה לחלקים אחרים בעולם, היה מפיו של פרופ' אמריקאי ממוצא יפני שביקר בארץ לפני שנים אחדות. "אוכלוסיית יפן" הוא אמר, "מונה כ- 40% מאוכלוסיית ארה"ב . כעת דמיינו את 40% מהאוכלוסייה המתגוררת בארה"ב, מצטופפת על שטח בגודל של פנסילבניה!

אם תרצו, "סיר הלחץ" הזה והבידוד לאורך מאות שנם מהעולם החיצון, הם המפתח לפיצוח הקוד היפני. כדי לנטרל את תוצאות הדחיסות הזו, היפנים פיתחו פתרונות רב מימדיים בתרבות, דתות, אורח חיים, הרגלי הגיינה, נימוס וכבוד הדדי ועוד ועוד.

הטיול שלו קורה בתקופת פריחת הדובדבן, שהיא חגיגה של הטבע משולבת עמוק בתוך התרבות והדתות של יפן לדורותיה.

המסלול

יום 1 | 28/03 | ת”א – אוסקה
ניפגש בשעות אחר הצהרים לטיסה דרך איסטנבול לאוסקה שביפן. ארוחות בטיסות.

יום 2 |29/03 | נחיתה באוסקה – קיוטו
קוֹנבַאנְוואַה (Konbanwa) ערב טוב ביפנית. נחתנו בשדה התעופה קנסאי שנבנה על אי מלאכותי בלב הים – פתיח נפלא ל”ראש היפני” אחריו נעקוב בימים הבאים. לאחר הנחיתה באוסקה (Osaka) העיר השלישית בגודלה ביפן, המתגאה בכך שכלכלתה הינה השנייה בגודלה אחרי טוקיו. מספר רב של תאגידים גלובליים כגון פנסוניק, שארפ, דאייקין וניסיי קבעו כאן את מטותיהם. אולם אנחנו עושים את דרכנו לקיוטו, שם יתחיל טיולנו.
קיוטו הייתה בירת יפן למעלה מ- 1000 שנים. לאף עיר עתיקה בעולם, לא קל להגן על נכסי המורשת והמסורות הישנות שלה מול המודרנה. בקיוטו זה מצליח. פרנסי העיר, בשיתוף מלא של התושבים, השכילו ליצור קבלה חיובית כלפי העידן החדש ובו-זמנית לשמר ואפילו לפתח את התרבות המסורתית. הגעה לקיוטו והעברה למלון.
ארוחות: בטיסה, ערב במלון/מסעדה
לינה: קיוטו

יום 3 | 30/03 | קיוטו
נפתח את הביקור בן שני הלילות שלנו בקיוטו בעליה למקדש קיומיזו (Kiyomizu) אחד המקדשים המפורסמים ביותר ביפן המצוי ברשימת אתרי המורשת של אונסק”ו.
המקום ידוע בעיקר בשל בימת העץ שלו הבולטת מהאולם המרכזי ונמצאת 13 מ’ מעל הגבעה שמתחתיה. הבימה מעניקה למבקרים נוף מרהיב של יער עצי דובדבן ואדר, על רקע קיוטו שבאופק. מהמקדש נרד רגלית דרך היגאשייאמה (Higashiyama) רובע שלם שהוא אתר היסטורי, אחת מפינות החמד של קיוטו, עם מבני עץ, שבילים צרים וחנויות מסורתיות. האווירה מזכירה את קיוטו במהלך ימיה כבירת יפן. משם לגן הזן המפורסם ריואנג’י (Ryonanji) שבו היו הסמוראים מְתַרגלים מדיטציה טרם צאתם לקרב ובו נהג לבקר גם סטיב ג’ובס כל אימת שביקר ביפן וחיפש השראה…
לזן יש מקום של כבוד ביפן בתחומי האומנות לרבות קליגרפיה, שירה, פיסול, תיאטרון, גינון ואדריכלות. שנלמד עליו. האתר הבא בו נבקר הוא “המקדש המוזהב” (Kinkaku-ji) שנבנה במאה ה- 14, ולו 3 קומות כאשר שתי העליונות מצופות בזהב טהור. בחזיתו נמצא אגם צלול וההשתקפות שלו במים התכולים היא מראה מרהיב ואחד האייקונים הידועים והמצולמים ביותר בקיוטו.
האתר החשוב הבא הוא שוק נישיקי, שוק זה מכיל מעל 100 חנויות ומסעדות ומכונה “הקיבה של קיוטו”. המקום שוקק חיים ובו ניתן למצוא כל מה שקשור לאוכל.
נמשיך לרובע גיון (Gion) פרבר של קיוטו גדוש בחנויות, מסעדות ובתי תה מסורתיים אשר קנה את פרסומו העולמי הודות ל- geiko (גיישות בכירות) ול meiko - (גיישות חניכות) שתפקידן לבדר את באי הבארים והמועדונים. אם יתמזל מזלנו אולי ניתקל בגיישה בדרכה למועדון. בתום הביקור נשוב אל מלוננו.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: קיוטו

יום 4 | 31/03 | קיוטו
הבוקר נתחיל את סיורנו בביקור בטירת ניג’ו (Nijo)  עוצרת הנשימה שנבנתה על ידי מייסד שושלת השוגונים טוקוגאווה ושימשה גם כארמון המגורים שלו. בטירה, המוקפת גן נאה עם מפל קטן במרכזו, השתמרו ציורי קיר מרהיבים, פיתוחי עץ אמנותיים, ציורים על פרגודים ורצפת עץ שמכוונת להשמיע קולות חריקה לכל פסיעה כדי לגלות פולשים זרים. ניסע להראשימה פרבר של קיוטו המפורסם בזכות יער הבמבוק ,המקום משך בזמנו אומנים סופרים ואנשי רוח .נראה את גשר טוגטסו שהיה נושא ליצירתו של אחד מגדולי הצירים ביפן הוקוסאי. נמשיך לאחד מהמראות המיוחדים והיפים ביפן – “שדרות הטורי” של מקדש אינרי, אלו שערי הכניסה הצבועים בצבעי אדום אש מרהיבים.
נסיים את היום ואת הביקור שלנו בקיוטו במרכז קהילת בית שלום, קהילת נוצרים יפנים אוהבי ישראל, ונזכה לקבלת פנים מרגשת במיוחד (מותנה באישור הקהילה).
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: קיוטו
בילוי ערב: בית שלום

יום 5 | 01/04 | נארה – פארק הצבאים – מקדש קאסוגה – מקדש טודאי ג'י
משם נמשיך בנסיעה אל נארא NARA שהייתה בירת הקיסרות היפנית במאה ה- 8. נבקר בפארק המפורסם נארא, בו משוטטים חופשי מאות צבאים, נבקר במקדש קאסוגה טאישה KASUGA TAISHA ובו אלפי מנורות מעץ, אבן וברונזה, אשר נתרמו רובם ע"י מאמינים. משם נצא אל מקדש טודאי ג'י TODAI JI בו נמצא מבנה העץ הגדול בעולם. בתום הסיור נשוב אל מלוננו בקיוטו.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: קיוטו

יום 6 | 02/04 | קיוטו – רכבת שינקנסן לנגויה – יאוטסו –– שיראקאווה – טאקאימה
בבוקר נצא מתחנת הרכבת של קיוטו לנסיעה ברכבת המהירה לנגויה , נמתין להגעת האוטובוס שלנו איתו נמשיך לעבר הרי האלפים היפנים בדרך נופית משובצת ומערכות כבישים וגשרים פאר הטכנולוגיה היפנית. קשה למצוא הרבה “נקודות יהודיות” ביפן אבל העצירה הבאה שלנו היא אחת הבולטות. הגענו לעיירה יאוטסו כדי לחלוק כבוד ליפני היחיד שהוענק לו אות חסיד אומות העולם מטעם “יד ושם” – צ’יאונה סוגיהרה – הדיפלומט שסיכן את חייו כדי להציל בשואה למעלה מ- 3,000 יהודים מפולין וליטא. נשמע את סיפורו בעת הביקור במוזיאון על שמו. נמשיך לשיראקאווה גו. ביקור בכפר המרתק הזה, שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו (השני שזכה לכבוד לאחר קיוטו), הוא חוויה תרבותית מרתקת. תושביו לא מוכרים אדמה ולא מכניסים תושבי חוץ. במקום זה, הם מטפחים את בתיהם בשיטות העתיקות (והמרהיבות) ומחנכים את הדור הצעיר על “יופיו של הקושי”, בתקווה שיגדל ולא ייכנע לפיתויים האורבניים במדינה. נערוך ביקור בבית “וואדה” – כך נקראים הבתים האופייניים למקום. נסיים את היום בטאקאימה (Takayama) עיר קטנה בלב האלפים היפנים (כ-100 אלף תושבים) המושכת אליה תיירים הרוצים לחוות חוויה כפרית-מסורתית-אותנטית. ייחודה הוא בשימור העיר העתיקה, בתי העץ המסוגננים שלה ופסטיבל המתקיים פעמיים בשנה.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: טאקאימה

יום 7 | 03/04 | טאקיאמה –מאצומוטו
טאקיאמה היא עיירה מודרנית ומסורתית כאחד, מפתיעה אותך בנוף בתי העץ שבה ורמת שימורם. העיירה הממוקמת בלב אזור יערות, הפכה את חרושת העץ למרכיב השפעה דומיננטי על האדריכלות שלה. ביפן יש למעלה מ- 200 פסטיבלים בשנה. פסטיבל טאקיאמה, הנערך באביב ובסתיו, נחשב לאחד משלושת הפסטיבלים הטובים ביפן המושך אליו עשרות אלפי משתתפים מיפן ומחוצה לה. עם בוקר נצא לסיור בשוק האיכרים המיוחד של העיירה וברחובותיה העתיקים. כדי להתבשם קצת מאווירת הפסטיבל, נבקר במוזיאון ייטאי קאייקן (Yatai kaikan) שם אוצרים את המרכבות הנישאות על כתפי המשתתפים בתהלוכת הפסטיבל. נסייר ברחוב קאמי-סנומצ’י ונתרשם מהבתים המסורתיים ומהרובע העתיק. בתום הסיור נצא למאצומוטו (Matsumoto) עיירה הנמצאת בשער הכניסה להרי האלפים ובשל כך הייתה תמיד יעד אסטרטגי למבקשים לשלוט באזור
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: מאצומוטו

יום 8 | 04/04 |– מאצומוטו – הר פוג’י –טוקיו
עם בוקר נבקר במבצר העיר המסוגנן “העורב” המכונה כך בשל צבע חומותיו השחורות והוא אחד מראשוני המבצרים שנבנו ביפן ובין היחידים שנותרו בשלמותם.
סיום הביקור במאצומוטו מוצא אותנו בדרכנו אל אחד מסמליה החשובים של יפן הר הפוג’י (Fuji) , הר געש בעל מבנה חרוטי מושלם שגובהו 3,776 מ’ . נטפס ונעלה אל תחנה מס’ 5 בגובה של 2,150 מ’ (אם מזג האוויר יאפשר) לתצפית מרהיבה על כל הסביבה. לקראת אחה”צ נמשיך בדרכנו אל טוקיו בירת יפן מאז 1868 ומקום מושבו של קיסר יפן. טוקיו היא עיר של ישן וחדש, קידמה ומסורת, גורדי שחקים שהם פאר האדריכלות המודרנית לצד רחובות ישנים ובהם בתי עץ, פארקים ירוקים לצד כבישים סואנים, מקדשים ושווקים והכל בהרמוניה נפלאה.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: טוקיו

יום 9 |  05/04 | – טוקיו
את ביקורינו נתחיל במקדש מייג’י, אחד החשובים ביפן המוקדש לקיסר מייג’י ואשתו הקיסרית. הזוג המלכותי היה זה ששם קץ לשלטון הפאודלי ומעמד השוגון ובכך הוציאו את יפן מהבידוד בו הייתה נתונה שנים רבות. המקדש ממוקם ביער ובו כ- 120 אלף עצים מ- 365 זנים שונים. מרשים. נמשיך לאזור הראג’וקו המפורסם ובו שדרת אומוטה סנדו – השאנז אליזה של טוקיו ותופעה עולמית ייחודית המושכת אליה קהל רב מכל קצוות תבל. כאן, לכל מעצב-על, במקום חנות יש בניין שלם המוקדש למותג שלו! התפיסה שאדריכלות הולכת יחד עם שיווק אופנה, מיקמה כאן גודש של יצירות מופת אדריכליות בשמות הכ”כ מוכרים לכם: בניין פראדה, לואי ויטון, דיור ועוד.
בערב  נצא בתחבורה ציבורית (כלולה) לרובע שיבויה רובע בילויי הדור הצעיר ביפן. שם נתרשם, בין היתר, מתת-תרבות הקוגאל (Kogal) ואופנת הגיארו. את הדרך ננצל להיכרות מקרוב עם מערכת הרכבות המיוחדת מאד של יפן.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: טוקיו
בילוי ערב: שיבויה.

יום 10 | 06/04 | טוקיו
הבוקר נשים פנינו אל מקדש אסאקוסה קאנון (Asakusa Kannon) המוקדש לאלה בשם זה- אלת הרחמים הבודהיסטית שבכוחה לרפא מחלות. נבקר גם בשוק הססגוני שליד המקדש. בהמשך נעלה לתצפית מרהיבה על העיר ממגדל סקאי טרי, המגדל השני בגובהו בעולם (634 מ’, כפול ממגדל אייפל). המגדל שהושלם ב- 2012 מאיים על ההגמוניה של אחד מסמליה הוותיקים של בירת יפן, מגדל טוקיו. נחזור למרכז טוקיו  לתצפית אל גני ארמון הקיסר.
את הערב נסיים בנסיעה לשינג’וקו (Shinjuku) האזור הכי סואן בטוקיו בו ממוקמת תחנת המטרו העמוסה בעולם – 3 מיליון נוסעים ביום. בערב נדלקים שם אורות הניאון, כמו בטיימס סקוור כפול אלף. היזהרו לא ללכת שם לאיבוד.
ארוחות: בוקר, ערב
לינה: טוקיו
בילוי ערב: רובע שינג’וקו

יום 11 | 07/04 | קמאקורה – יוקוהאמה – עלייה לאוניה
הבוקר נצא אל קמאקורה (Kamakura) פעם בירת יפן במשך 100 שנים והיום עיר קטנה מלאת מקדשים ומונומנטים היסטוריים המהווה מוקד משיכה לתיירים.
כאן אפשר לחוש את “יפן של פעם” בזכות 80 מקדשיה וגניה, הבתים הקטנים והתושבים שחולפים בסימטאות, חלקם בלבוש מסורתי. האתר המפורסם ביותר בקמאקורה הוא הבודהה הענק “דאיבוצו”, השני בגודלו ביפן. בצהרים נצא ליוקוהמה לפגוש את אוניית הקרוז המפוארת שלנו ה- Daimond Princess עליה נשהה בתשעת הלילות הבאים.
ארוחות: בוקר, באוניה

יום 12 |  08/04 | יום שייט
יום שכולו שייט. קחו את הזמן ליהנות מכל מה שיש לאוניה להציע: פעילויות תרבות, בריכות וג’קוזי, חדר כושר וספורט, מופעי בידור, ספא, טרקליני בר עם מוסיקה חיה, מגוון מסעדות וקזינו. במהלך היום נתכנס לשמוע הרצאה שתינתן על ידי מדריך הקבוצה.

יום 13 | 09/04 | אאומורי – הירוסאקי
כבירת מחוז אאומורי בצפון יפן, העיר שואבת את יופיה ממטעי תפוח עץ ועצי הדובדבן הפורחים המקיפים את נופיה על רקע הרי Hakkoda המושלגים הנראים ממרחק. לאורך ההיסטוריה, העיר הוכתה באסונות פעם אחר פעם. בשנת 1910, שריפה הרסה אאומורי, ובמהלך מלחמת העולם השניה, העיר נותרה הרוסה לאחר הפצצה אווירית – ובכל זאת ידעה להתאושש תמיד. אולם, אאומורי ידועה בעיקר בזכות פסטיבל Nebuta הנודע שלה, אירוע שנתי מורכב שבו המשתתפים מאירים שלטי נייר ענקיים של לוחמים סמוראים, בעלי חיים, דמויות מצוירות פופולריות, בתהלוכות רחוב.
סיור החוף שלנו
לאחר העגינה באאומורי, נצא להירוסאקי השכנה, עיר עתיקה מהמאה ה-8 שהיתה עיר מחוז חשובה בתקופת אדו. התחנה הראשונה שלנו היא פארק Castle Hirosaki הנודע, שבמרכזו טירת השוגון אשר נשרפה ונבנתה מחדש בשנת 1810. יש בה שלושה מפלסים, צריח, תעלות הגנה, שערים וקירות מבוצרים אשר נשמרו היטב ומאפשרים לנו להציץ לרגע לעולמו של מנהיג הלוחמים. אוצר היסטורי זה הוא גם משכנו של אחד המראות הטבעיים הפופולריים ביותר במדינה.
נמשיך אל העיירה נפוטה מורה (Nepota mora) ובה נבקר במוזיאון "חי" ומרשים אבל כזה שאינו נראה כמוזיאון מצוי. תכולתו כוללת דמויות דו¬ מימד דמיוניות, מתוחות על מסגרות עץ ובמבוק הנישאות על עגלות במהלך הפסטיבל המפורסם של הירוסאקי. המדריך המקומי יספק הסברים על המסורות וההיסטוריה סביב הפסטיבל.

יום 14 | 10/04 | סאקאטה
סאקאטה (SAKATA), עיר עם אופי מסורתי, שהיתה מרכזו של שבט אונמה שבט שהצטיין ביצירת עושר רב באזור והיה בעל הקרקעות הגדול ביותר ביפן. השבט האנרגטי פיתח את מקורות המים בנה דרכים ואירגן אדמיניסטרציה מעולה, בנה בתים אשר חלקם שרד למרות השריפות הרבות שפקדו את העיר. נקודות העניין בה מתגלות למבקר טיפין טיפין, אך האוכל המיוחד והמבנים המסורתיים ידועים בכל רחבי יפן .
סיור החוף שלנו
נתחיל את ביקורנו בתצפית מפארק מהיאוריאמה על העיר והחוף. נמשיך אל ביתו של אחד הסוחרים משבט אונמה שכולו הערצה לסגנון הבניה בתקופת אדו. נשלים את ביקורינו באותם מחסנים הבנויים עץ שהצליחו לשרוד את השריפות הרבות והיום הם מרכז תיירותי משגשג.
טיפ של שף יפני לבחירת מנה. קודם הריחו, אם הוא טוב לכם, תזמינו.

יום 15 | 11/04 | קנזאוואה
אגדה בה מסופר על איכר שחיפש תפוחי אדמה בביצות האזור, אך תחת זאת מצא באדמה פיסות זהב, העניקה לעיר את שמה- קאנזאווה- "ביצת זהב". העיר שהיתה בעבר נחלתו של שבט מאדה (Maeda) עתיר העוצמה, צמחה לעיר עם הישגים תרבותיים גדולים, לא פחות מקיוטו ו-אדו, טוקיו של היום. במהלך מלחמת העולם 2, פסחו עליה ההתקפות האוויריות של ארה"ב, וכך, בדומה לקיוטו, הפכה עבור המקומיים ליעד עם נופך "נוסטלגי" המזכיר את שורשיהם.
העיר מפורסמת בממתקיה המעוצבים והטעימים, רובעיה המשומרים, תרבות הסמוראים ואומנויות יד ובראשן עבודות מעלי זהב.
סיור החוף שלנו
עם העגינה, נצא לאטרקציה הייחודית ביותר של העיר- גן קנרוקואן (Kenrokuen) הנחשב בצדק כאחד מ-"שלושת הגנים היפים ביותר ביפן". הביקור בגן יאפשר לנו לחוות מקרוב את עיקרון ששת המרכיבים של גן יפני מושלם: מרחב, פרטיות, מלאכותיות, עתיקות, שפע מים ונוף רחב. איך כל אלו מיושמים בשטח עם גשרונים, אבנים, עצים ופרחים, מים, בתי תה ובהרמוניה מושלמת, יהיה מסקרן לגלות.
מהגן נפנה לעוד אתר בולט של קאנזאווה- רובע נגמאצ'י (Nagamachi). לא ניתן לפצח את הקוד היפני מבלי להבין את משקלם של הסמוראים בהיסטוריה ובתרבות שלהם. השכונה שהשתמרה יפה, מספקת לנו הצצה לחלק החשוב הזה בעברה של יפן. נסייר ברובע המיוחד הזה עליו אומרים כי ניתן לדמיין את הסמוראים מסתובבים ברחובות בקימונו המתנפנף שלהם עם החרבות המשתלשלות לאורך הירך.

יום 16 | 12/04 | סאקאימונוטו
עם העגינה בנמל עיירת הדייגים סאקאימינאטו (SAKAIMINATO) המראה המתגלה לעינינו הוא שילוב של מים שמים והרים. האזור הוא מקור עשיר לפירות ים נדירים ואיכותיים המשווקים למסעדות יוקרה ברחבי העולם. במרכז העיירה נבנה מבצר הידוע כ"מבצר השחור" שנבנה בתקופת שושלת טוקוגאווה לפני כ 350 שנה.
סיור החוף שלנו
עם העגינה נצא אל העיירה Matsue שם נבקר ב"מבצר השחור", טירה שבה התגורר נצר לשושלת טוקוגאווה האדירה ששלטה ביפן במשך 250 שנים. ייחודה של הטירה הוא בכך שהיא כמו טירת העורב בין הבודדות שנותרו מימי הביניים .ועשויה כולה מעץ. עוד נבקר במוזיאון אמנות יפנית אשר אליו נספח טוטארי – "הגן המרהיב ביפן".
אם נספיק, מחכים לנו בחוף ה- Yokai, כ-100 פסלי ברונזה של דמויות על טבעיות פרי דמיונו של מחבר המאנגה קומיקס המפורסם ביפן- שיגרו מיזוקי, בן המקום.

יום 17 | 13/04 | בוסאן (דרום קוריאה)
עם בוקר נגיע אל העיר בוסאן בדרום קוריאה. בין השנים 1950- 1953 התחוללה מלחמה עקובה מדם בין קוריאה הצפונית לדרומית. במהלך החודשים הראשונים של אותה מלחמה, כבשו כוחות הצפון את מירב שטחה של קוריאה הדרומית. המקום היחיד שבו נעצרו הצפוניים ונתקלו בהתנגדות עזה הייתה בוסאן שזכתה בשל כך לתואר “סטלינגרד של המזרח”. ב- 2004 הציבו לעצמם הקוריאנים אתגר משמעותי – להפוך את נמל בוסאן לאחד משלושת הנמלים העמוסים בעולם ואת העיר כאחת החשובות בעולם. מאז, עוברת העיר תנופת בניה ותיעוש פנומנלית המזכירות את הפיתוח המואץ של ערים בסין אבל עם זאת מצליחה לשמור גם על צביונה המסורתי.
סיור החוף שלנו
כיוון שלרבים מחברי הקבוצה יהיה זה הביקור הראשון בקוריאה, סיור החוף שלנו יעשה מאמץ להכיר לכם, דרך העיר שהיא סמל, טעימות מההיסטוריה והתרבות של קוריאה. נבקר בבית הקברות של האו"ם ובו טמונים אלפי חיילים מהכוח שהגן על העיר במלחמת הקוריאות. נשמע שם את סיפור המלחמה אשר חרצה את אותותיה בעיר ובמדינה, עד היום. לא נפסח על שוק הדגים ופירות הים מהגדולים בעולם (Jagalchi) שהוקם ומופעל עד היום בעיקר ע"י נשים, ומהווה חוויה קולינרית יוצאת דופן לחיך ולעין. עוד נבקר בסוג של "מוזיאון אורבני פתוח" (Gamcheon Culture Village), שילוב של יופי, אמנות וכיאוס אדריכלי במקום אחד, פרוייקט מרתק המושך אליו תיירים מרחבי העולם.
ולקינוח, לא נוותר גם על הפתעה גסטרונומית מקומית.

יום 18 | 14/04 | קגושימה
בוקר טוב! היום אנו ניצבים לפיתחו של יום שיא אמיתי בטיולנו! היום ספינתנו תעגון בנמלה של העיר קאגושימה. העיר שוכנת בחצי האי קיושו בו נמצאים אזורים וולקניים. העיר שוכנת למרגלותיו של הר הגעש הפעיל סאקורה ג'ימה SAKURA JIMA . הטופוגרפיה הזו דומה מאד לזו של נפולי וכך זכתה העיר להיקרא "נפולי של המזרח". השונה? סאקורה ג'ימה הוא הר געש פעיל, הווזוביו כבר מזמן לא.
הר הגעש מעשן ללא הרף, והתפרצויות קטנות מתרחשות לעתים קרובות מספר פעמים ביום!
לקגושימה יש גם זכויות היסטוריות בתולדות המדינה. המגע הראשון בין יפן שהייתה סגורה הרמטית לזרים, התחולל כאן כאשר סוחרים פורטוגזים הגיעו לנמל קגושימה
ב- 1543. בעקבותיהם הגיעו גם מיסיונרים נוצרים והעיר הפכה למרכז חשוב לפעילות הנוצרית ביפן עד שזו נאסרה בסוף המאה ה-16.
סיור החוף שלנו
נפתח את הביקור שלנו בסנגן-אן (Sengan-en), גן נוף הנחשב לאחד היפים ביפן. אחד ממאפייניו הבולטים הוא השימוש שלו בסאקורג'ימה ובמפרץ קגושימה כנוף שאול. הגן כולל גם בריכות קטנות, נחלים, מיקדשונים וחורשת במבוק. נשתמש בגן כדי ללמוד על "מדע" הגנים המפואר של יפן. סנגן-אן אינו רק גן אלא מתחם בן 12 דונם ובו מוזיאונים בוטיקים, ביניהם סטודיו לזכוכית קיריקו (Kiriko), זכוכית אדומה דמויית קריסטל המעוצבת בעבודת יד ומקורה בקגושימה.
הביקור הבא שלנו הוא בשכונת מגורי סמוראים אשר נשמרה כפי שהיתה במאה ה17.
בסיומו, נעלה לגבעת שירויאמה הממוקמת במרכזו של פארק בשם זה. הפארק מהווה נקודת תצפית מרהיבה על העיר, המפרץ ועל הר הגעש המעשן.
מאפיין קולינרי בולט של יפן הם מאכלים "אנדמים", כאלו שמכינים אותם רק באזור או בעיר ספציפית. ולכן, את הפסקת הצהריים נעשה במתחם המציע טעם קגושימה של פעם. קורושי ביף-בשר בקר שחור, סטסטמאגה- עוגות דגים מטוגנים בשמן עמוק, קיבינאגו – דג הרינג קטן מוגש נא עם משחת סויה חומץ, טוריסשי – סשימי עוף בג'ינג'ר ועוד.
טיפ של שף יפני לבחירת מנה. קודם הריחו, אם הוא טוב לכם, תזמינו.

יום 19 | 15/04 | יום שייט
יום שייט לפנינו, את היום ננצל לבילוי ומנוחה במתקני האונייה ולפגישת סיכום הטיול עם המדריך.

יום 20 | 16/04 | שימיזו – האקונה – שייט על אגם אשי – עמק או וואקודאני
הבוקר נעגון בנמל שימיזו ( Shimizu).
סיור החוף שלנו
ניסע להאקונה (Hakone), המהווה חלק מהפארק הלאומי “פוג’י-האקונה איזו”, על דרך טוקאידו העתיקה – הכביש הראשי בין טוקיו לקיוטו. הפארק מושך אליו מיליוני תיירים, במרכזו אגם אשי (Ashi) היפהפה הממוקם בתוך לוע הר הגעש. נעלה ברכבל לגובה 1,100 מ’ אל או-ואקודאני (O-Wakudani) – אזור מעיינות חמים, אדים מתפרצים ותופעות וולקניות שיתרחשו לנגד עינינו. בהאקונה נמצא גם המוזיאון לפיסול מודרני המרשים מסוגו בעולם ובו אוסף נדיר של פיסול מודרני ובינלאומי הנחשב לאחד המוזיאונים הטובים בעולם. בכל השטח מפוזרות יצירות פיסוליות של מיטב האומנים: חלק מהיצירות המפורסמות הן של- Henry”.Moor, Greco, Medardo Rosso. בין הפסלים החשובים נמצא גם פסלו של יגאל תומרקין “מחווה להרי יפן”. במתחם המוזיאון הפתוח משולבות גלריות, בתי קפה ופביליון פיקאסו המציג כ- 300 מיצירותיו של פיקאסו.
עם סיום הביקור במוזיאון נשוט באגם אשי, שהוא לוע ענק של הר געש קדום . נמשיך בעלייה ברכבל עד לתצפית על אווקודני – העמק “הרותח” אזור בעל פעילות גיאותרמית עם בוץ מבעבע ומעיינות מדיפיי ריח גופרית. ממש מולנו ניצבת כיפתו של הר פוג’י, סימלה של יפן והגדול מבין הריה ( 3,776 מ)’ – מוקד משיכה לתיירים וליפנים כאחד
חזרה לאונייה.

יום 21 | 17/04 | יוקוהמה –טוקיו – איסטנבול – תל אביב
הבוקר נעגון בנמל יוקוהמה. תם ונשלם הטיול היסודי שלנו ביפן. נפרד מהאונייה שהייתה לנו למלון בתשעת הלילות האחרונים נשלים את ביקורינו בטוקיו ונבקר ביואונו פארק UENO PARK הפארק המרכזי של טוקיו, נמשיך לאזור גינזה GINZAהמרכז הפיננסי והמסחרי של טוקיו .
לא נפסח על אזור אודיאבה ODAIBAאזור בנייח מודרני על אי מלאכותי, בראיה עתידית על תכנון עיר. בתום הסיור ובהתאם למועד הטיסה נעשה את דרכנו לנמל התעופה בטוקיו לקראת חזרתנו הביתה.

נחיתה בתל אביב אור ליום 22.

מחיר בדולרים לאדם בחדר זוגי :

יציאה חזרה חדר פנימי תוספת לאדם לחדר חלון  תוספת לאדם לחדר מרפסת  הערות  
    יפורסם בקרוב        
             

* אין כפל מבצעים והנחות 
* המחיר הינו לפי הרשום באתר ביום ההזמנה (ולא לפי פרסומים קודמים)

תנאי תשלום:
מרכיב מחיר השייט משתנה בחברת השייט לפי היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
דמי קדימה על סך 300 $ לנוסע עם ההרשמה.
עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו
ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית ולסיימם 3 חודשים לפני הקרוז.
התשלום לפי שער המחאות והעברות.

 
 

המחיר כולל:

טיסות:

טיסה

תאריך מוצא יעד המראה

נחיתה

TK789 28.03.24 תל אביב איסטנבול 22:00 00:20
TK198 29.03.24 איסטנבול אוסקה 02:30 19:35
TK199 17.04.24 טוקיו איסטנבול 21:55 05:15
TK862 18.04.24 איסטנבול תל אביב 09:10 11:15

* טיסות בינלאומיות בנתיב: תל אביב – איסטנבול – אוסקה // טוקיו – אוסקה – תל אביב
* מיסי נמל, מס בטחון והיטל דלק
* בתי מלון – 9 לילות בבתי מלון בדרגה ראשונה ודרגת תיירות טובה עם שירותים צמודים
* שייט – 10 לילות שייט באוניה.
* נסיעה ברכבת מהירה שינקאנסן מקיוטו לנאגויה (טקיאמה)
* כלכלה במהלך השייט: פנסיון מלא (למעט ארוחת צהריים בסיורי החוף)
* כלכלה בטיול היבשתי: חצי פנסיון, 9 ארוחות ערב עפ”י הפירוט בתוכנית, במסעדות ובבתי המלון
* סיורי חוף בכל נמלי העגינה באמצעות אוטובוס צמוד.
* טיולים יבשתיים הכוללים אוטובוס צמוד וכניסות לאתרים בהתאם לתוכנית.
* כניסות לכל האתרים ופעילויות לפי התוכנית.
* טיפים לנותני שירותים בחו” ל (למעט טיפים באונייה)
* אוטובוס תיירות ממוזג לכל העברות וסיורים.
* מדריך ישראלי לאורך כל הטיול הנמנה על צוות “תרבותו” ומומחה ליפן.
* מפגש קבוצה לפני היציאה לטיול.

המחיר אינו כולל:
• ביטוח בריאות ומטען (חובה ומומלץ מייד עם ההרשמה) – במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול,
  המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי שלו ויעבור לאחריות הביטוח.
• טיפים באוניה (כ-16 דולר ללילה לאדם – חובה עפ”י כללי חברות השייט והגביה תעשה ע"י חברת תרבותו בעת ההרשמה)
• שינויים במחירי מיסי נמל, היטל ביטחון ותוספת דלק – המחיר יעודכן בהתאם.
• תחבורה ציבורית ביציאה לבילוי בערב
• תשר למדריך (מקובל 5 דולר לאדם ליום)
הערות:
* מרכיב מחיר השייט משתנה בחברת השייט עפ”י היצע וביקוש. המחיר הסופי ייקבע ביום ההזמנה.
* שיבוץ החדר, מיקום, קומה ושדרוג, ייקבעו ע”י מחלקת הקבוצות של חברת השייט בהתאם לקטגוריה.
* חדרי מלון במרכזי הערים יפן בד”כ קטנים מהסטנדרטים במערב.
* חדרי יחיד (SINGLE ROOM), בד”כ קטנים יותר מאלו הזוגיים
* יש רופא ואחות על האוניה
* ייתכנו שינויים בתכנית הטיול, ובסדר הביקור באתרים אף לאחר היציאה מהארץ בהתאם לאילוצים שאינם תלויים במארגנים.
* כל שינוי ו/או מחדל הקשור בחב’ התעופה ו/או חב’ השייט, אינו מהווה עילה לתביעה ו/או פיצוי כנגד תרבותו מקבוצת רימון טיולים
והאחריות היא על חברות התעופה והשייט בלבד.
* אנו ממליצים לרכוש ביטוח בריאות מיד עם ההרשמה לטיול, על מנת להימנע מדמי ביטול עקב אירוע בריאותי בלתי צפוי.
* יציאת הטיול מותנית במינימום משתתפים.

תנאי תשלום:
• דמי הרשמה על סך 300 $ לנוסע הנכללים במחיר הטיול.
• עם הבטחת הטיול יגבה התשלום כולו.
• ניתן לשלם ב- 3 תשלומים ללא ריבית
• התשלום לפי שער המחאות והעברות.

הטיולים מיועדים למחוסנים בלבד היכולים להנפיק תעודת קורונה המיועדת לחו”ל (לא תו ירוק ישראלי).
“תרבותו” ממליצה לכל נוסעיה לרכוש גם ביטוח המכסה כל הכיסויים המקובלים וההרחבות המוצעות ע”י חברות הביטוח (לרבות הטסה רפואית)  ו”תרבותו” לא תהיה אחראית כלפי הנוסע (או חברת הביטוח שלו), בכל אופן שהוא, בקשר לכל עלות ו/או נזק (לרבות חובת הנוסע לשלם דמי ביטול) בקשר לעניינים כאלה.

נא לעיין בתנאים ומידע כללי

האתרים בהם נבקר:
קיוטו – רובע גיון, מקדש פביליון הזהב, טירת ניג’ו, מקדש קיומיזו
נסיעה ברכבת המהירה (שינְקָנְסֶן ) במסלול קיוטו – נאגויה
נארה – פארק הצבאים, מקדש טודאי ג'י, מקדש קאסוגה
יאטוסו – מוזיאון לכבוד צ'יאונה סוגיארה
טאקיימה – שירקאווה גו, מוזיאון יטאי קאיקן
מצומוטו – טירת העורב
טוקיו – מקדש מייג’י, מקדש אסאקוסה קאנון, רובע גינזה, עלייה למגדל סקאי טרי
אאומורי – פארק הירוסאקי, ביקור במוזיאון הפתוח של כפר נפוטה
סאקאטה – סיור חופים, פארק הירויאמה, ביקור בבית של שבט אונמה
קנזאווה – גני קנרו-קואן, רובע נגמאצ'י
סאקאימינאטו – הטירה השחורה, מוזיאון יפן לאומנויות טוטורי האנה
בוסאן (דרום קוריאה) – שוק הדגים ופירות הים ג'אגלאשי, ביקור בכפר האומנים גאמצ'און
קאגושימה – סיור באי הוולקני, תצפית על הר הגעש הפעיל סאקורה ג'ימה.
האקונה – ביקור בעמק הוולקני או-וואקודאני, ביקור במוזיאון הפתוח, שייט על אגם אשי, הר פוג'י

האוניה Diamond Princess:
 משקל:  115,875 טון
אורך:    290 מטר
בריכות: 3 חיצוניות, 1 פנימית
ג'קוזי:   9
סלון יופי, ספא
מסלול הליכה
קזינו, תיאטרון. מועדון ריקודים, סלוני בר, קפה

צפו בסרטון על האוניה Diamond Princess

2024-04-28T09:43:58+00:00